لوگو امرداد
گفت‌و‌گو با سه نوجوان ورزشکار زرتشتی

آنان که مشعل را برافروختند

 سی‌نهمین دوره‌ی جام جان‌باختگان زرتشتی با باشندگی شماری از تیم‌های ورزشی در همایشگاه مارکار تهران‌پارس در حال برگزاری است.

مشعل جام سی‌و‌نهم به دست چند تن از ورزشکاران نوجوان زرتشتی دست به دست شد و پس گرداندن دور زمین سرانجام به دست یسنا بهمردی روشن شد تا دوره‌ای دیگر از جام جان‌باختگان آغاز شود.

با این ورزشکاران نوجوان گفت‌وگوی کوتاهی انجام شده است که در دنباله می‌خوانید.

 مشعل در روزگشایش جام در آغاز در دستان یاسمن نجمی جای گرفت. یاسمن زاده‌ی 1386 خورشیدی است که سال پیشتر در جام جان‌باختگان 38، جام شیراز و منتخب نونهالان یزد جایگاه نخست بدمینتون را به دست آورده است. یاسمن هم که مشعل جام سی‌و‌نهم را در دست گرفته بود از احساس خوشایند خود به امرداد گفت: زمانی که مشعل را در دست گرفتم حس خوبی داشتم. یاسمن درباره‌ی ‌برنامه‌های آینده‌ی خود افزود: رشته‌ی بدمینتون به‌ویژه انفرادی بدمینتون را دوست دارم می‌خواهم تمرین‌هایم را بیشتر کنم و تا رسیدن به تیم ملی ادامه بدهم.

مشعل جام سپس به دست کسرا سپرده شد. کسرا سلامتی‌پور نوجوان زرتشتی که دو سال است ورزش کاراته را انجام می‌دهد، در رشته‌ی کاتا در پیکارهای کاراته‌ی گرجستان و شهرستان شهریار جایگاه سوم را به دست آورده است. کسرا که از به دست داشتن مشعل ابراز خرسندی می‌کرد در گفت‌گوی کوتاهی که با امرداد داشت گفت: در این رشته توانمندی و به آن دلبستگی دارم، می‌خواهم تا زمانی که بتوانم این رشته را ادامه بدهم و خوشبختانه پدر و مادرم مرا در این زمینه بسیار همراهی می‌کنند.

این نوجوان ورزشکار که دو ماه دیگر برای پیکارهای جهانی راهی ژاپن است کاراته را از ورزش‌هایی می‌داند که بسیار از آن برای بهبود زندگی آموخته است و آن‌را در کنترل خشم و هیجان تاثیرگذار می‌داند.

مشعل جام پس از دست‌به‌دست شدن و گردانده شدن به دور زمین بازی به دست یسنا بهمردی به جایگاه برده و روشن شد تا جام سی‌و‌نهم به‌گونه‌ی رسمی کار خود را آغاز کند.

یسنا بهمردی زاده‌ی 1383 از نوجوانان ورزشکار در رشته‌ی ژیمناستیک است که از شش سالگی به پیشنهاد و راهنمایی مادرش فعالیت در این ورزش را آغاز کرده است.

در ده سالگی نخستین جایگاه را در این رشته که دوم تیمی و دوم انفرادی در وسیله‌ی پارالل بود به دست آورد. هفته‌ی گذشته در پیکارهای لیگ باشگاهی در زنجان به جایگاه دوم کشوری رسید.

یسنا در گفت‌و‌گو با امرداد درباره‌ی احساسش در زمان روشن کردن مشعل جام سی‌و‌نهم گفت: زمان روشن کردن احساس بسیار خوبی داشتم. پیش از آن زمانی که به من خبر دادند که قرار است مشعل را روشن کنم از خوشحالی اشک ریختم چون همیشه می‌دیدم که ورزشکاران خوبی مشعل را روشن می‌کنند. از اینکه من هم توانستم اینکار را انجام بدهم حس خوبی داشتم.

این نوجوان زرتشتی ژیمناستیک را از رشته‌های ورزشیِ مادر دانست و افزود: کسانی که ژیمناستیک کار می‌کنند می‌توانند در دیگر رشته‌های ورزشی هم کار کنند چون آمادگی بدن را بالا می‌برد و تن‌را توانمند می‌کند. این ورزش من‌را قوی‌تر کرده است و تاکنون با تشویق خانواده‌ام توانسته‌ام به اینجا برسم و با همراهی‌ آن‌ها می‌خواهم تا رسیدن به جایگاه‌های بالاتر ادامه بدهم.

او همچنین درباره‌ی مشکلات این ورزش برای دختران گفت: شوربختانه به دلیل محدودیت‌هایی که در برخی رشته‌های ورزشی همچون ژیمناستیک برای زنان در کشور وجود دارد نمی‌توانیم در پیکارهای بین‌المللی شرکت کنیم.

 

یاسمن نجمی، گرداننده مشعل جام سی‌ونهم

یاسمن نجمی، گرداننده مشعل جام سی‌ونهم

کسرا سلامتی‌پور، گرداننده‌ی مشعل جام سی‌و نهم

کسرا سلامتی‌پور، گرداننده‌ی مشعل جام سی‌و نهم

یسنا بهمردی، روشن‌کننده‌ی مشعل جام سی‌ونهم

یسنا بهمردی، روشن‌کننده‌ی مشعل جام سی‌ونهم

فرتور از ماندانا آذرکیوان است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و سپاس از این سه عزیز غرور آفرین برای ایران زمین عزیزمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-07