لوگو امرداد

آیین گشایش سی‌ونهمین جام جان‌باختگان زرتشتی بخش (1)

 شامگاه واپسین روز تیرماه، همایشگاه مارکار تهران‌پارس میزبان آیین گشایش سی‌ونهمین دوره‌ی پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان بود.

آیین گشایش سی‌ونهمین جشنواره‌ی ورزشی جام جان‌باختگان با برافراشتن پرچم سه رنگ ایران و به جا آوردن آیین نیایش و گات‌هاخوانی گروهی از هموندان کانون دانشجویان زرتشتی از ساعت 20:20 آغاز شد. پس از بازخوانی تاریخچه‌ی جام از سوی مجری این جشنواره‌ی ورزشی، اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس و افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران که از دبیران پیشین کانون دانشجویان زرتشتی نیز به شمار می‌روند، به سخنرانی پرداختند.

اسفندیار اختیاری همراه با سپاسداری از هموندان کانون دانشجویان زرتشتی که با کمترین امکانات و مشکلات اقتصادی هر سال جام را برگزار می‌کنند، گفت: جام جان‌باختگان از نخستین جشنواره‌های ورزشی است که به یاد جان‌سپاران راه میهن در ایران برگزار می‌شود. شماری از افرادی که امروز به یاد و نام آن‌ها جام برگزار می‌شود خود روزی دست‌اندرکار برگزاری این پیکارها در کانون دانشجویان بودند. وی از جام‌جانباختگان به عنوان مرکز توجه فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری نام برد.

افشین نمیرانیان، کانون دانشجویان زرتشتی را بستری مناسب برای کسب تجربه‌های مفید و یادگیری مهارت همکاری در کارهای اجتماعی دانست و از پشتیبانی دهشمندانی مانند مهندس یگانگی، روانشاد جمشید خراشه و مهندس فروغی در تامین امکانات ورزشی هازمان زرتشتی یاد کرد و گفت: در تهران نسبت به شهرهای یزد و کرمان، امکانات ورزشی کمتری در اختیار هازمان زرتشتی است، ما هم در بخش‌های سخت‌افزاری و همچنین در بخش‌های نرم‌افزاری به همیاری نیازمند هستیم.

آرین یگانگی، دبیر کنونی کانون دانشجویان زرتشتی با اشاره به بازسازی اسفالت زمین‌های والیبال و بسکتبال با همکاری شهرداری منطقه از پیگیری‌های نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس و همچنین از فرنشین انجمن زرتشتیان تهران سپاسداری کرد و گفت: برگزاری جام نتیجه‌ی 4 ماه تلاش و برنامه‌ریزی هموندان کانون است.

در بخشی از آیین گشایش سی‌ونهمین جام به یاد جان‌باختگان زرتشتی، نمایشنامه‌ای با پردازش به صحنه‎هایی از جنگ تحمیلی به همراه نورپردازی و پخش نواآهنگ اجرا شد.

یادآوری زندگی‌نامه‌ی جانسپاران ایران‌زمین مهرداد فرارونی، پرویز آبادی، فریدون نژادکی، داریوش آبادی، بهروز باستانی، اسفندیار دارابیان، رستم آذرباد، دیهیم شهریاری، جهانبخش نمیرانیان، فرهاد خادم، کامران گنجی، اردشیر مرادیان، مهرداد آبادیان، پرویز سرایی، داریوش شهزادی، کیخسرو کیخسروی و جمشید گشتاسبی و گرامی‌داشت یاد سرهنگ خلبان روانشاد کیقباد اردشیری‌چم بخش دیگری از آیین بود که با طراحی و پردازش نور نگاره‌های جان‌باختگان را روشنایی می‌بخشید. در بخش هنری آیین گشایش جام جان‌باختگان، مریم میر‌آبادی، تینا حاجی بابایی و هادی فنایی، به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.

آیین گشایش سی‌‌ونهمین دوره از پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان 31 تیرماه 1398 خورشیدی در مجموعه دینی، فرهنگی و ورزشی مارکار تهران‌پارس برگزار شد.

1

 2

3

4

5

نیایش اوستا

6

7

39

افشین اشتری و پریسا ماوندادی، مجری‌های جام 39 ورزشی جانباختگان زرتشتیان

افشین اشتری و پریسا ماوندادی، مجری‌های جام 39 ورزشی جانباختگان زرتشتیان

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

11

افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

13

مریم میر‌آبادی، تینا حاجی بابایی و هادی فنایی، اجرای موسیقی سنتی

مریم میر‌آبادی، تینا حاجی بابایی و هادی فنایی، اجرای موسیقی سنتی

15

16

17

آرین یگانگی دبیر کانون دانشجویان زرتشتیان

آرین یگانگی دبیر کانون دانشجویان زرتشتی

19

21

45

22

23

24

38

26

27

28

جانباخته میهن رستم آذرباد

جانباخته میهن رستم آذرباد

30

از راست: جانباخته فرهاد خادم و جانباخته کامران گنجی

از راست: جانباخته فرهاد خادم و جانباخته کامران گنجی

32

33

34

بیادبود خلبان شکاری تازه درگذشته کیقباد اردشیری

35

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01