لوگو امرداد

پیام شادباش فرنشین انجمن موبدان به خجستگی اسپندگان

پولادی مهربان اشخاصانجمن موبدان در پیامی خجسته جشن سِپَندارمَزگان (اِسپَندگان) روز گرامیداشت، بانوان، زمین، روز مهر و فروتنی را شادباش گفت.

در متن پیام موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان به فراخور اسپندگان 3760 زرتشتی، 29 بهمن‌ماه 1401 آمده است:

به خشنودی اهورامزدا

ای پوروچیستا ای جوان‌ترین دختر زرتشت، با خردت مشورت کن و در صورت پسندیدن او (جاماسپ) با عشق پاک در انجام وظیفه مقدس زناشویی بکوش. و ای نوعروسان و دامادان هریک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی بر دیگری پیش‌دستی جوید تا این زندگانی مقدس زناشویی را با شادی و خرمی به انجام رسانید (گاتها هات ۵۳ بند۳ و ۵)

جشن سِپَندارمَزگان یا اِسپَندگان روز گرامیداشت، دوشیزه، زن، زمین روز مهر و فروتنی خجسته باد.

سِپَندارمَز، ایزد موکل بر زمین و ایزد حامی و نگاهبان زنان پارساست. سِپَندارمَز به معنای اخلاص و بردباری مقدس است. آرامش، هماهنگی، مهر و آرامش افزاینده است. سپنتاآرمئیتی، آرامش و مهر جهانی را که از راه همکاری آدمیان با اهورامزدا به‌دست می‌آید نشان می‌دهد به همین مناسبت در فرهنگ زرتشتی این روز، جشن دوشیزگان، بانوان و مادران است. زرتشتیان در این روز برای مقام و جایگاه بانو و خانواده ارزش زیادی قائل هستند. این یک یادآوری برای پسران و مردان زرتشتی است تا قدر مادران و همسران خود را بیشتر از پیش گرامی بدارند.

انجمن موبدان ضمن شادباش‌های فراوان به یکایک دوشیزگان، بانوان و مادران زرتشتی قدردان زحمات این بزرگواران است و از اهورامزدا خواستار بهترین شادباش‌ها و خوشی‌های زندگی برای همه خانواده‌ها می‌باشد.

با سپاس

موبد دکتر مهربان پولادی

فرنشین انجمن موبدان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07