لوگو امرداد
گزارش سی‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران، دوشنبه نهم دی‌ماه

زمین چمن آدریان بزرگ، گفت‌وگوی بی‌انجام

گفت‌وگو درباره‌ی مصوبه‌ی کمیسیون دینی فرهنگی مبنی بر اجازه‌ی فراخوان دعوت به همکاری مسوول زمین چمن مصنوعی آدریان بزرگ تهران در سانس‌های آزاد، بیشترین زمان نشست سی‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران را به خود اختصاص داد. 

در نشست سی‌ونهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، کمیسیون دینی فرهنگی نتوانست رای موافق هیات‌مدیره را به دست آورد.  کمیسیون خدمات در مصوبه‌هایی که به هیات‌مدیره آورد طرح‌هایی برای هم‌‌بهره شدن همکیشان پیشنهاد داد.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • با چاپ تقویم جیبی و دیواری (جیبی 2000 و دیواری 3000 عدد) برای سال 99 موافقت شد. (برآورد هزینه نزدیک به 280 میلیون ریال)
  • مصوب شد همکیشانی که تمایل به هم‌بهرگی در چاپ و توزیع تقویم سال ۹۹ دارند می‌توانند با پرداخت معادل تعداد تقویم (دستکم 100 عدد) نام ایشان در داخل تمامی تقویم‌های جیبی اعلام شود.

– کامبیز میزانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران از هیات‌مدیره خواست تا هدف از پیش‌کش سالنما را مشخص کند.

– مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات هدف از پیش‌کش سالنما را انجام وظیفه عنوان کرد.

– فرنشین هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان با اشاره به این که پیش‌کش سالنما کاری است که هر ساله انجام شده است، گفت: به نظر بهتر است کار اساسی برای تغییر در این روش انجام شود.

– بهمن تیمساری، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با بیان این که با امکانات امروزی دسترسی به تقویم آسان شده و همراه کردن تقویم نیازی نیست؛ پیش‌کش سالنمای دیواری و سررسید را برای بهره‌برداری کاربردی‌تر و برای معرفی نهاد انجمن مناسب‌تر دانست.

– به پیشنهاد شاه‌بهرام سیروسی، هموند انجمن زرتشتیان تهران و با توافق همه‌ی هموندان هیات‌مدیره سپندینه نگاره‌ی اشوزرتشت در سالنما چاپ نمی‌شود.

گزارش کمیسیون خدمات:

 – به دلیل تعمیرات در پذیرشگاه پارسایی از تاریخ یکم دی ماه ۹۸ تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافرین معذور است. کمیسیون ساختمان در حال بررسی و برآورد هزینه است.

– از فیروزه ماوندادی و بهروز جمشیدیان که نسبت به ضبط صدا برای ترجمه‌ی گات‌ها در آیین‌های پرسه همکاری کرده‌اند سپاسداری شد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • تنخواه سازمان پذیرایی در وجه کارمند انجمن (سازمان پذیرایی) در تاریخ ۹ دی‌ماه 98 به مبلغ 100 میلیون ریال
  • تنخواه کمیسیون ساختمان از 16 تا 30 آذرماه به مبلغ 19 میلیون و 435 هزار ریال
  • تنخواه کمیسیون ساختمان از تاریخ یکم دی‌ماه تا هفتم دی‌ماه به نبلغ 28 میلیون و 270 هزار ریال
  • هزینه تعویض توالت فرنگی خانه سپهری به مبلغ 8 میلیون و 480 هزار ریال
  • هزینه نگهبان آتش آتشکده تهران در آذرماه 98 به مبلغ 18 میلیون و 600 هزار ریال
  • بابت کمک به برگزاری آیین جام وهمن (انجمن یانش‌وران مانتره) به مبلغ 20 میلیون ریال
  • هزینه‌ی آرامگاه قصر فیروزه از تاریخ یکم تا 4دی‌ماه 98 به مبلغ 1 میلیون 520 هزار ریال
  • هزینه‌های صبحانه و ناهار و متفرقه‌ی مهدکودک پرورش در مهرماه و آبان‌ماه 98 به مبلغ31 میلیون و 93 هزار 853 ریال
  • هزینه‌ی تنخواه دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران از تاریخ دوم تا 9 دی‌ماه 98 به مبلغ 563 هزار و 600 ریال
  • مبلغ ودیعه مستاجر خانه‌ی ورزا پس از کسر هزینه‌ها برگشت داده شد.
  • با هزینه‌ی کارکرد پزشک شیفت صبح درمانگاه یگانگی در ماه آذر موافقت شد.
  • با هزینه‌ی کارکرد پزشک شیفت عصر درمانگاه یگانگی در ماه آذر موافقت شد.
  • با هزینه‌ی کارکرد مسوول گردشگری آتشکده‌ی تهران به مدت 192 ساعت و 30 دقیقه در ماه آذر موافقت شد.
  • با کارکرد بهرام فرهمند در کتابخانه‌ی مارکار تهرانپارس به مدت 71 ساعت و 30 دقیقه موافقت شد.

مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی:

  • با فراخوان همکاری برای اداره‌ی زمین چمن آدریان بزرگ موافقت نشد. (10 رای موافق و 7رای مخالف و 3 رای ممتنع)

– فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون دینی فرهنگی در باره‌ی این مصوبه گزارش داد: یکی از راه‌هایی که بتوان به بودجه‌‌ی انجمن کمک کرد، کسب درآمد از امکانات انجمن است. یکی از  امکانات زمین‌های ورزشی تحت مالکیت انجمن زرتشتیان تهران مانند زمین‌های ورزش مارکار تهران‌پارس، آدریان بزرگ تهران و دبیرستان انوشیروان هستند. زمین چمن مصنوعی آدریان بزرگ از جاهایی است که معمولا تیم‌های زرتشتی در ساعت‌های بعدازظهر از آن استفاده می‌‌کنند و ساعت‌هایی از روز هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. پیش از این با مصوبه‌ای در گردش 43، به مدت شش ماه زمین را در ساعاتی که بدون استفاده بود، به صورت سانسی در اختیار تیم‌های غیرهمکیش قرار می‌دادیم و هزینه‌ی آن را یرابر با هزینه‌ی زمین‌های ورزش در منطقه دریافت می‌کردیم. به نظر اتفاق خوبی بود و درآمد خوبی نیز در این مدت به دست آمد. در حال حاضر کمیسیون فرهنگی پیگیر هست تا با توجه به چهارچوب‌های موجود این اتفاق دوباره تکرار شود. رایزنی‌هایی که با تیم‌های ورزشی انجام شده درحال تدوین آیین‌نامه‌ای هستیم که برپایه‌ی آن این اتفاق بیفتد. یکی از شرط‌های اصلی برای برداشتن این گام، حضور شخصی به عنوان مسوول زمین چمن در ساعت‌های مشخص است. کسی که مسوولیت رفت‌وآمد و فعالیت تیم‌ها را برعهده بگیرد. برای گزینش چنین مسوولی نیاز به فراخوان است. از هیات‌مدیره درخواست می‌کنیم مجوز فراخوان همکاری برای اداره‌ی امور زمین چمن آدریان بزرگ تهران برای شش ماه در ساعت‌های مورد نظر را بدهد. تا پس از بررسی رزومه و با مذاکره، همکار گزینش شود.

وی درباره‌ی علت ادامه نیافتن این طرح در گردش پیشین گفت: شخصی که این مسوولیت را به عهده گرفته بود افتخاری انجام وظیفه می‌کرد و پس از مدتی دیگر نخواست ادامه دهد. دیگر مساله گردش مالی این مبلغ بود که چگونه به حساب انجمن وارد شود. زمینی که از آن پیوسته استفاده شود هزینه‌های تعمیرات آن نیز افزایش می‌یابد. این سیستم مالی نیز شفاف نبود در نتیجه کمیسیون فرهنگی آن زمان از ادامه‌ی کار کنار گرفت. در این گردش تصمیم داریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها مانند شفاف‌سازی سیستم مالی، تدوین آیین‌نامه و گزینش مسوول رسیدگی به امور زمین چمن مصنوعی، محکم‌تر قدم برداریم. در آغاز باید این امکان‌سنجی شود که چند نفر برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنند که این نیاز به انجام فراخوان است.

– کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به بازتاب این برنامه‌ی گردش پیشین در میان هازمان، در جایگاه مخالف با طرح گفت: دوره‌ی پیش بازتاب خوبی در جامعه نداشت. همکیشان از راه‌های مختلف مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. دو مجموعه‌ی مارکار و آدریان بزرگ برای استفاده‌ی خاص همکیشان است که باید به خوبی از آن مراقبت کرد و نگه داشت. به نظر نمی‌آید درآمد به دست آمده هزینه‌ها را پوشش دهد. جامعه نسبت به اجرای این طرح مقاومت می‌کند. وی افزود: هنوز کارگروه و سرپرست آدریان بزرگ مشخص نشده و سرایدار آن بلاتکلیف است. همه‌ی این موارد باید ارزیابی و کارشناسی انجام شود و درباره‌ی آن فکر شود، تنها برای کسب درآمد کاری انجام ندهیم.

فرنشین کمیسیون موقوفات در ادامه به این نکته اشاره کرد که از نظر موقوفات بسیاری از جاهای دیگری می‌توان کسب درآمد کرد که کمیسیون موقوفات در حال بررسی و انجام آن است. وی پیشنهاد داد تا در گزارشی میزان درآمدزایی و مخارج این طرح اعلام شود.

– فرشاد فرهی‌فر از کسانی که مخالف اجرای این طرح هستند خواست تا انتقادها را مستقیم با وی درمیان بگذارند. نگرانی‌هایی وجود دارد و باید رفع شود. وی در ادامه یادآور شد زمین چمن مصنوعی هزینه‌ی استهلاک دربردارد تیم‌های زرتشتی خودشان هزینه را پرداخت کنند. با تقویت مدیریت می‌توان مکان‌ها را حفظ کرد.

– فرهاد کشاورزی، هموند انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این نکته که وی براین باور است، باید از مکان‌های در اختیار درآمدزایی کرد تا دستکم از بودجه‌ی اصلی انجمن برای آن اماکن هزینه نشود و مکان از نظر تامین هزینه خودکفا باشد، افزود: همان اشخاصی که ایراد می‌گیرند چرا زمین خاص همکیشان را به غیرهمکیش اجاره داده‌ایم، از عدم پرداخت حقوق کارمندان و انجام نگرفتن بسیاری از کارها گلایه می‌کنند. چرا درآمد حاصل از اجاره را به عنوان کسب درآمد می‌پذیریم ولی درآمد از مکان‌های دیگر را قبول نداریم. اجرای این مصوبه می‌تواند آغازی برای خروج از بن‌بست درآمدزایی باشد. هزینه‌های دیگر انجمن از کجا باید تامین شود. این زمین چه همکیش از آن استفاده کند و یا غیرهمکیش نیاز به تعمیرات و اصلاح زیرساخت دارد. آن دهشمندی که زمین چمن را برای استفاده پایه‌گذاری کرده است، دستکم از درآمد آن خرج تعمیرات زمین شود. اگر تعمیر نشود پس از مدتی چمن‌ قابلیت استفاده را از دست داده باید به دور انداخته شود و دیگر زمین چمنی نخواهیم داشت. باید به مساله‌ی درآمدزایی نگاهی ویژه داشت.

– خدامراد مزداپور، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، گفت: با کم شدن شمار همکیشان به تدریج پیش ‌می‌آید که دیگران نیز از این مکان و تالاری که در حال آماده‌سازی است، استفاده کنند. وی پیشنهاد داد یادواره‌ای نشان از جامعه با طرحی زیبا در این مکان جاسازی شود.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با بیان این که با اجرای این طرح نه موافق و نه مخالف است گفت: اگر با جزییات بیشتر و دقیق‌تر این مصوبه به هیات‌مدیره آورده می‌شد تکلیف موافق بودن بیشتر مشخص بود. نکته‌ی دیگر این است که آیا این مساله کلی حل می‌شود و یا بخشی از آدریان بزرگ را دربر می‌گیرد؟

وی از اجرای مصوبه‌ی یاد شده در گردش پیشین ابراز خرسندی نکرد و اجرایی کردن مصوبه‌ی برون‌سپاری خدمات و کارهای انجمن، مصوب شده در هیات‌مدیره‌ی گردش 44 را یادآوری کرد و در ادامه افزود: به نظر یکی از مکان‌هایی که پتانسیل تشکیل هیات اجرایی را دارد، آدریان بزرگ است و در این صورت می‌توان به طور کلان مساله را حل کرد. فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا تصمیم درباره‌ی مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی زمانی دیگر انجام شود و در این مدت اگر طرح کلی رسید، آن در هیات‌مدیره به گفت‌وگو گذاشته شود و پس از آن به جزییات پرداخته شود.

– فرشاد فرهی‌فر، در بخشی دیگر افزود: این طرح موقتی است و اگر طرحی کلان رسید می‌تواند در بدنه‌ی آن طرح جای گیرد.

– آرش آذرگشسب، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، چگونگی مدیریت آدریان بزرگ تهران را از کمیسون فرهنگی جویا شد و گفت: در حال حاضر مدیریت آدریان بزرگ برعهده‌ی چه کسی است و چه مدتی است که آدریان بزرگ مدیر ندارد؟

میترا نمیرانیان، فرنشین کمیسیون دینی فرهنگی انجمن زرتشتیان  تهران یادآوری کرد که با تکمیل شدن تالارهای ورزشی آدریان بزرگ، زمین‌های ورزشی مزید بر ظرفیت خواهیم داشت و سرانجام این اتفاق خواهد افتاد که زمین‌ها را به نحوی استفاده کنیم.

فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران گفت: طبق آیین‌مانه‌ی هیات اجرایی، کلیات طرح یعنی کاربری آن در ابتدا باید اجازه گرفته شود. ابتدا باید مصوب شود که آیا زمین آدریان بزرگ را می‌خواهیم به هیات اجرایی بسپاریم. پس از آن راهکار مبنی بر چگونگی اجرا و دیدگاه‌ها را ارایه دهیم.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

– زمین ورزش منور آبادیان در دبیرستان نوشیروان جی‌تاتا در برخی از روزها برای بهره‌برداری همکیشان رایگان است.

– سیما بزرگ‌چمی، دبیر کمیسیون فرهنگی از اعلام فراخوان برای استفاده‌‌ی همکیشان از زمین‌های ورزشی خبر داد.

مصوبه‌ی کمیسیون روابط عمومی:

  • به پیشنهاد کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران برای شفاف‌سازی موارد مطرح شده در دستور جلسه‌ی مجمع همگانی و زمینه‌سازی برای برگزاری مجمع، نشست پرسش و پاسخ آدینه برگزار خواهد شد. (با 11 رای موافق به تصویب رسید). زمان برگزاری در ساعت 8:30 روز آدینه 27 دی‌ماه 1398 خورشیدی و مکان آن در تالار دبیرستان ماندگار فیروز بهرام اعلام شده است.

مصوبه‌های کمیسیون ساختمان:

  • تعمیرات اساسی بخشی از بام شاه‌ورهرام ایزد و اتاق سرایداری مارکار تهرانپارس با هزینه‌ی نزدیک به 35 میلیون ریال
  • 120 میلیون ریال متمم افزایش مصوبه‌ی تاریخ 23 مهرماه 98 (با سقف هزینه‌ی 45 میلیون ریال) در مورد تعمیرات اساسی واحدهای تجاری خیابان انقلاب (جمع کل برای تعمیرات بام واحدهای تجاری 570 میلیون ریال است).

– بابک شهریاری، هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران، با بیان این که مستاجران خود هزینه‌ی تعمیر را پرداخت کنند، افزود: زمانی که ساختمان فرسوده و در خطر تخریب است چه دلیلی است که  واحدهای فرسوده را تعمیر کرده و سرپا نگه داریم، این در حالی است که مبلغ اجاره به قدری ناچیز است که کل مبلغ دریافتی در یک قرن به اندازه‌ی هزینه‌ی ایزوگام نمی‌شود. ساختمان را نگهداری می‌کنیم هزینه می‌دهیم تا مستاجران اجاره ندهند. باید تامین دلیل می‌کردیم ساختمان در حال تخریب است. مساله را به گونه‌ای دیگر حل کنیم.

– کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران گفت: پیرو سخنان آقای شهریاری، باید وضع ملک و سرقفلی مشخص شود. هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم و اجاره‌ها بسیار ناچیز است. طرحی بیاوریم یا سرقفلی‌ها را خریداری کنیم.

  • همسایه‌ی جنوب شرقی شاه‌ورهرام ایزد برای ساخت‌وساز درخواست کرده است تا انجمن زرتشتیان تهران با رضایت محضری اجازه دهد تا «پَخی» نزند.

– مصوب شد انجمن زرتشتیان تهران رضایت دهد تا همسایه‌ی جنوب شرقی شاه‌ورهرام ایزد ساختمان خود را با نقشه‌ی پیشروی با دیوار صاف بازسازی کند.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد، قرارداد اجاره‌ی یکی از واحدهای خانه‌ی فریدونیان با تعدیل در اجاره‌بهای و ودیعه‌ی آن از تاریخ یکم بهمن‌ماه 1398 خورشیدی تا 30 دی‌ماه 1399 خورشیدی تمدید شود.
  • مصوب شد قرارداد اجاره‌ی ساختمان در خیابان کوثر با تعدیل اجاره بهای آن از تاریخ ۱۴ دی‌ماه ۹۸ تا 13 دی‌ماه 99 تمدید شود.
  • مصوب شد بخشی از طبقه بالای درمانگاه یگانگی برای کار اپتومتری، تراش عینک و  فروش آن به  مدت یک سال از تاریخ گرفتن جواز به کارشناس اپتومتریست با مبلغ مشخص ودیعه و اجاره بهای ماهانه برای بهره‌برداری واگذار شود. همچنین مقرر شد که نسبت به تعمیر و بازسازی محل یاد شده توسط بهره‌بردار اقدام شود و هرگونه هزینه اعم از دارایی، مالیات بیمه و کلیه‌ی هزینه‌های مربوط به اخذ جواز به نام انجمن زرتشتیان تهران به عهده‌ی بهره‌بردار است. (با 13 رای موافق و 6 رای مخالف به تصویب رسید).

گوشه و کنار نشست 39

– فرشاد فرهی‌فر دبیر کمیسیون ساختمان با اشاره به این که به پایان رساندن پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو از بزرگترین مسایل پیش رو در کمیسیون ساختمان است، از کمیسیون مالی خواست تا راهکاری برای به پایان رساندن این پروژه پیدا کند. وی در این باره افزود: از لحاظ مالی با پیمانکار به کمبود نقدینگی برخوردیم. پروژه به کندی در حال پیش است ولی هر چه زودتر به پایان برسد برگشت سرمایه سریعتر انجام می‌شود.

– شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی گفت: مشکلاتی وجود دارد. تا جایی که مطلع هستم خانم زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران در حال حل آن است و امیدواریم تا پایان ماه به نتیجه برسد.

– بهمن تیمساری، فرنشین کمیسیون ساختمان با یادآوری مصوبه‌ی خوردادماه مبنی بر پرداخت 800 میلیون تومان به پیمانکار، از کمیسیون مالی خواست تا باقی‌مانده‌ی مصوبه را پرداخت کند، وی در ادامه گفت: از آن 800 میلیون تومن چقدر پرداخت شده است؟ پیمانکار علاوه بر آن مبلغی هم برای ادامه کار هزینه کرده است. با پرداخت هزینه و وصل گاز، پروژه به مرحله‌ی بهره‌برداری می‌رسد و با رهن ملک می‌توان به برگشت سرمایه رسید.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، گفت: منتظر رسیدن مبلغی بودیم. چنانچه (تا دوشنبه 16 دی‌ماه) حداقلی از مصوبه‌ی پیشین تسویه نشود به کمیسیون ساختمان پیشنهاد داد مصوبه‌ای به هیات‌مدیره بیاورند تا سپرده آزاد کنند.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از دست‌اندرکاران و هماهنگ‌کنندگان برگزاری آیین درگذشت اشوزرتشت سپاسداری کرد.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، برنامه‌ریزی دهه‌ی فجر از سوی کمیسیون روابط عمومی، جشن سده، از سوی کمیسیون فرهنگی دینی و تدارک سالنمای سال 99 از سوی کمیسیون خدمات را یادآور شد.

– فرهاد کشاورزی، فرنشین کمیسیون آموزش، جوانان و اشتغال انجمن زرتشتیان تهران در پایان نشست به بیماری که در پی آن مدتی از نشست‌های هیات‌مدیره دور بود، اشاره کرد و گفت که به شوند بیماری به‌ناچار باید دور از استرس باشد از این رو قصد کناره‌گیری از هیات‌مدیره را دارد.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت: در زمانی دیگر در این باره گفت‌وگو می‌کنند.

نشست سی‌ونهم هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران دوم دی‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 18:30 در نبود فرامرز کشاورزی و دیرکرد رستم مزدیسنی (حضور در نشست ساعت 19:40 و ترک نشست ساعت21:20) برگزار شد و پس از گذشت نزدیک به سه ساعت به پایان رسید.

شایان یادآوری است نشست هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 16 دی‌ماه به شوند اعلام تعطیلی از سوی هیات دولت برگزار نشد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. زمین آدریان و مارکار هم کم کم میشه مثل وصال و کلا میوفته دست غیرهمکیشان، بجای استفاده از زمین ها برای درآمد زایی، مدارس پسرانه که کامل در اختیار انجمن است رو در ساعات بعد از مدرسه به موسسات و کلاسها اجاره بدهید، هیچ همکیشی هم لازم ندارد. الان همکیشان برای سالن انوشیروان سانس کافی ندارند که شما به دنبال اجاره به غیرهمکیش هستید. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. همیشه درگیر جزئی ترین راهکارها میشید راهکارهایی که نفع همکیشان در آن هیچ جا لحاظ نیست

  2. بسیار خرسند شدیم که این طرح رای نیاورد زمین فوتبال آدریان سالیان سال خاکی بود و کسی برای آن کاری نکرد تا اینکه با خیر اندیشی و نظارت مستقیم فرزانه گرامی جناب آقای یگانگی این طرح با بهترین چمن مصنوعی ( که در حال حاضر هزینه آن بسیار بسیار گران است ) به پایان و به سرانجام رسید و در اختیار جامعه زرتشتی تیمها ی زرتشتی ، مهدکودک ها ، مدارس و پیشکسوتان و… قرار گرفت حال که ساختمان مجاورت زمین در حال پایان میباشد و میشود این یک مجموعه کامل باشد یعد به اصطلاح بیاییم و این زمین را اجاره بدهیم که زودتر از بین برود!!؟ آن هم با هزینه چمن آن موقع و که اگر الان بنا بود انجام شود با هزینه چندین برابر باید هزینه میشد ! نمیدانم چه اصراری داریم که به بهانه درآمد می خواهیم این چمن را نابود کنیم !!!؟؟؟

تازه‌ترین ها
1403-01-09