لوگو امرداد
در امرداد 465 می‌خوانیم:

نسیم یار بر جان یک دیار

Capturانسان‌ها روزی به جهان هستی پا می‌گذارند و روزی دیگر از این جهان در می‌گذرند. بسیاری از این افراد به‌دست فراموشی سپرده شده‌اند. در این میان کسانی به جاودانگی می‌رسند که منش نیک آنان در یادها ماندگار بماند و جهان آفرینش از زندگانی آنان به آرامش دست یابد. آوازه و نام ماندگار دکتر هرمزدیار نسیم یزد در نُه دهه از زندگانی، برآمده از منش نیک و روش انسانی و اخلاقی اوست.
پزشک سرشناسی که با خدمت ناب در لارستان میان مردم جایگاه ویژه‌ای یافت. او که تازه دوره‌ی پزشکی را به پایان رسانده بود در آن سال‌های دور بخشی از خاطرات مردم شد. با خبر درگذشت این مرد بزرگ‌منش در نکوداشتش نوشتند: «نسیم» مهربانی از جهان رفت. اهالی قدرشناس لارستان آیین بزرگداشت این پزشک نیکوکار که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ بیماران نیازمند را در لارستان به‌ رایگان درمان و به نیازمندان کمک می‌کرد، برگزار کردند و با حضور دوستان و بستگان و گروهی از چهره‌های سرشناس، مسوولان و مردم، یادش را گرامی داشتند. از دکتر نسیم به ابن‌سینای لار و نماد پندار، گفتار و کردارِ نیک یاد شد. کار دیگری که با هدف قدردانی و به درخواست مردمی انجام شد نام‌گذاری یکی از خیابان‌های لار به‌نام زنده‌یاد «دکتر هرمزدیار نسیم» با تصویب شورای شهر بود.

یادها و خاطره‌ها

بیشتر اهالی شهرستان لار از دور و نزدیک دکتر نسیم را می‌شناسند. پس از انتشار خبر درگذشت انبوهی از پیام‌، خاطره و شعر از اقشار گوناگون لاری و غیرلاری، در رسانه‌های منطقه منتشر شد. حمید منشی، مدیرمسوول «آفتاب لارستان» و مسوول کمیسیون فرهنگی شورای شهر لار، این بازتاب خبر را غافلگیرکننده و نشان از بزرگی یک انسان بیان داشت. وی دکتر نسیم را تقدم انسان بر عقیده وصف می‌کند و می‌نویسد: دکتر نسیم و به عبارت کامل‌تر دکتر «هرمز دیار نسیم» یک زرتشتی بود، اما رفتار انسانی و اخلاقی وی باعث شد تا در بین مردم مسلمان و سنتیِ لارستان نه تنها پذیرفته که تکریم و تجلیل شود. انسانیتی که دکتر نسیم با مهربانی، رواداری، سخاوت و در یک کلام جوانمردی خود تعبیر کرد. …

آنچه در بالا خواندید بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «نسیم یار بر جان یک دیار» به قلم گوهر برومندی به یاد دکتر هرمزدیار نسیم یزد، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این گزارش را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره 465 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی چهارصدوشصت‌و‌پنج با عنوان «به نام سپند زمین و زن» از ‌‌دوشنبه 1401 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی فایل پی‌دی‌اف شماره‌ی  465 هفته‌نامه امرداد

فروش اینترنتی نسخه‌ی چاپی شماره‌ی  465 امرداد

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های فروش هفته‌نامه امرداد

برای دریافت فایل اکسل نمایه امرداد کلیک کنید

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04