برگزاری آیین گهنبار توجی در دخمه زرتشتیان کرمان

امروز آدینه 18 فروردین‌ماه، آیین گهنبارخوانی در دخمه زرتشتیان کرمان برگزار شد.

آیین گهنبار توجی، گهنبار خارج از چَهره، از ساعت 8 بامداد با گروهی از باشندگان و اوستاخوانی موبد مهران شهریاری اغاز شد. سپس دکتر آرش ضیاتبری درباره‌ی دو دخمه کرمان آگاهی‌های بایسته را بازگفت و باشندگان به بازدید از دخمه پرداختند. در پایان از باشندگان با شربت و لُرک، میوه و شیرینی پذیرایی شد. در ادامه عکس‌های این مراسم را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *