لوگو امرداد
در سی‌وهشتمین نشست انجمن زرتشتیان تهران:

بررسی آیین‌نامه جدید تنخواه

photo 2023 09 21 00 50 20با بررسی مصوبات، نشست وارد تنها دستور اصلی  خود، بررسی آیین‌نامه تنخواه شد.
کمیسیون مالی تنخواه جدیدی را آورده بود که با تغییراتی می‌خواست این تنخواه را چابک بکند اهدافی که برای این تنخواه در نظر گرفته شده بود عبارت بودند از نخست صرفه‌جویی در وقت نشست هیات مدیره دوم چابک‌سازی کار‌های عملیاتی انجمن است.
این گزارش که توسط بابک شهریاری تهیه شده بود به شکل پاورپوینت و دستگاه دیتا پروژکتور به روی پرده افتاد و در مورد هر قسمت آن بحث شد این بحث بیش از یک ساعت به درازا کشید و هر بخشی از آن که خوانده می‌شد باشندگان نظرات خود را مطرح می‌کردند و بعضی از آن‌ها مورد توافق بابک شهریاری قرار گرفت و قرار بر اصلاح شد بیشترین بحث بر روی جدول بود و دسته‌بندی خود تنخواه.

مصوبات

کمیسیون خدمات
مصوبه نخست درباره‌ی دریافت پول از شرکت‌های خدمات گل‌آرایی سالن خسروی بود. برابر این مصوبه شرکت‌های تزیین‌کننده برای تزیین و گل‌آرایی داخل سالن و گل‌آرایی حیاط باید به انجمن مبلغی بپردازند که این پول بابت شارژ است و از آن شرکت‌ گرفته خواهد شد و نه میزبان، البته این مبلغ برای گل‌آرایی ساذه ارزانتر مصوب شده بود و این دگرگونی مبلغ از روز نخست مهر ماه ۱۴۰۲ تا پایان فروردین 1403 خواهد بود.
تصویب شد.
مصوبه دوم مصوبه دوم درباره‌ی منوی ساده سالن شامل دو نوع خورش بود که افزایش قیمت نخواهد داشت.
مهردخت شهریاری: می‌خواهیم به جوان‌ها کمک کنیم، ما در منوی ساده سودی را در نظر نگرفتیم و خواستیم که افزایش قیمت هم نداشته باشیم اما در جوجه‌کباب و باقلاپلو سود می‌گیریم و قیمت افزایش خواهد یافت.
فرامرز پورستمی: من نمی‌دانم سود را چگونه محاسبه می‌کنید مثلا هزینه تعمیرات و نگهداری سالن در آن دیده می‌شود یا نه؟ سود، هزینه‌های نادیده هم هست.
کوروش آذرگشاسبی: این پایین بودن قیمت‌ها اگر با دید تهران باشد من با آن موافق هستم ولی اگر با دید بزرگتر بخواهیم به آن نگاه کنیم می‌بینید همین شوند مهاجرت همکیشان برای انجام مراسم‌شان از شهرستان‌ها به تهران می‌شود اکنون در برخی شهرستان‌ها آشپز وجود ندارد و میزبان برای پذیرایی از مهمانان سفارش غذا را به بیرون می‌دهد همین شوند افزایش قیمت می‌شود و خودش عامل مهاجرت برای گرفتن مراسم در تهران خواهد شد و همین خودش عاملی برای کم‌ رونق‌شدن مراسم در شهرستان‌ها می‌شود.
مهردخت شهریاری: من اکنون متوجه پیامد این تصمیم شدم ایکاش این را زودتر می‌گفتید اکنون حاضرم این مصوبه را تغییر بدهم ولی این مصوبه در کمیسیون گرفته‌شده و برای گرفتن تایید به اینجا آورده شده است. وی در ادامه افزود من درخواستی دارم که در اینجا می‌خواهم برای آن تایید بگیرم یک تن از همکیشان می‌خواهد نامزدی بگیرد و بیشتر از ۱2۰ تن مهمان ندارد شخص دیگری هم برای سدره پوشی نخست 200 تن دعوت کرده بود ولی اکنون سه تن از بستگانش تازه درگذشتند و بیشتراز 120 نفر مهمان ندارد من گفتم برابر مصوبه باید پول 180 تن را بدهید هچنین به آن‌ها گفتم سالن ما کمینه 180 تن مهمان دارد ولی اگر خواستید می‌توانید در سالن‌های دیگر مانند سالن اشا و سالن مارکار مهمانی خود را بگیرید، ولی برای 120 تن این سالن‌ها مبلغشان گران‌تر از سالن خسروی است و این در کمیسیون ما رای گرفته شده است.
فرانک زنده نوش: صحبت‌هایی که درباره سالن خسروی گفته شده است هر دو درست است هم گران گرفتن و هم ارزان گرفتن اما چیزی که اشتباه است این است که ما درباره‌ی تنها غدا صحبت می‌کنیم، غذا یک بُعد است و بقیه چیز‌ها در بُعد سرویس است باید سرویس را افزایش دهید نه غذا را، باید تفاوت را برای لاکچری و ساده بگذارید، در مورد سالن برابر گفته آقای پوررستمی هزینه‌های پنهان را نمی‌توانید به هزینه غذا اضافه کنید بلکه باید روی هزینه سالن بکشید. کف تعداد سالن خسروی ۲۰۰ تن است و باید هزینه نبودن مهمانان را روی سالن بکشید نه روی غذا مشکلات بی‌عدالتی را این‌گونه حل کنید باید هزینه سالن‌ها مشخص باشد. این سالن باید طوری باشد که برای من مصرف‌کننده با تعداد مهمان کم صرف نکند.
مهرداد کاویانی: بر چه اساسی شما قیمت را بالا بردید؟ آیا از خزانه‌دار و حسابدار پرسیدید؟ شما برگه بیلان مالی شش ماه گذشته سالن از عید تا به اکنون را دارید یا خیر؟ سالن سود داده است یا زیان؟  اگر سود داده به چه دلیل قیمت را بالا می‌برید؟
شابهرام سیروسی، خزانه‌دار: به شکل کلی بگویم سالن پذیرایی سالن لاکچری نیست. پس فکر نکنید با این منوی غذا این سالن یک سالن لاکچری خواهد شد. هزینه نگهداری ساختمان بالا است و هزینه آب و برق و کارمندان وقفی نیست باید پرداخت کنیم این‌ها سربار است، شما هر کاری هم که کنید منو برای سالن خسروی ارزان است.
مهرداد کاویانی: آیا شما بیلان دادید؟
شابهرام سیروسی: پنجشنبه بیلان را در اختیار شما قرار می‌دهم.
مهرداد کاویانی من و همکارانم قیمت تمام شده را درآوردیم.
تصویب شد.
مصوبه سوم درباره‌ی قیمت ثبت ازدواج در سال 1402 برابر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مبلغ ۸۵۰ هزار تومان مصوب شد.
مهردخت شهریاری: برابر درخواست موبد سروش پور و مصوبه اداره ثبت احوال‌ ۸۵۰ هزار تومان هزینه ثبت ازدواج شده است و ۲۵۰ هزار تومان پول ثبت دفتر خودمان است موبد پول ثبت را نمی‌گیرد این پول به دفتر ثبت احوال می‌رود و درصدی از آن به انجمن داده می‌شود. تصویب شد.
مصوبه چهارم دعوت از بانوان تریتی ده‌موبد و میراندا سلامتی برای شرکت در هیات‌اجرایی سرویس مدارس در نخستین روز مهرماه بود.
مهردخت شهریاری: در نشستی که با اولیا داشتیم این دو نفر کوشا بودند. تصویب شد
مصوبه پنجم فراخوان دعوت از همکیشان برای کار در سالن پذیرایی بود.
مهردخت شهریاری ما از تعدادی همکیش دعوت به همکاری می‌کنیم برای کار در سالن پذیرایی به شکل پاره وقت. تصویب شد.

پیشنهاد
مهردخت شهریاری: دو همکیش درخواست دادند که برای مراسم ۱۲۰ تن بیشتر مهمان ندارند و می‌گویند از ما پول ۱۸۰ تن را از ما نگیرید در پرانتز بگوییم زمانی که امید فرهنگ سرپرست سالن خسروی بود مهمانی‌هایی که کمتر می‌شد چه در سال و سی‌روزه، ایشان می‌گفتند من برای ۱۰۰ تن غذا می‌پزم ولی پول ۱۵۰ تن را می‌گیرم و من هم درخواست می‌کنم پول ۱۵۰ تن را بگیریم ولی برای ۱۲۰ نفر غذا می‌پزیم و من آن را برای رای‌گیری به اینجا آوردم.
فرامرز پورستمی: لطفا در اینجا تبصره نیاورید.
بابک شهریاری: با پایین آوردن قیمت ما داریم مهاجرت به سمت تهران و سالن خسروی را ایجاد می‌کنیم و بقیه سالن‌ها مانند اشا و نرگس را ورشکست می‌کنیم.
شاه بهرام سیروسی: کسانی‌که که ۵۰۰ یا ۶۰۰ مهمان دارند و پول اضافه باید بدهند و از فشاری که روی سالن می‌آید دارند استفاده می‌کنند.
جمشید دارابیان: من از آن‌ها شناختی ندارم و فکر کنم آن‌ها در کار انجام شده قرار گرفته‌اند آن‌ها تعدادی دعوت کردند و اقوامشان فوت‌شده است ما باید انعطاف نشان بدهیم و من راه خانم زنده‌نوش را قبول دارم.
ساسان نیکنام: همگی باید به مصوبات انجمن مقید باشیم.
این پیشنهاد رای نیاورد.
کمیسیون موقوفات
مصوبه ششم با توجه به تصویب آیین‌نامه مستاجران همکیش مصوب گردید که هریک از ساختمان‌های متعلق به انجمن که در اختیار همکیشان است ضریب نیت به شرح پیوست جهت اجاره از اول مهر ماه ۱۴۰۲ اعمال می‌گردد.
شاهرخ پورمستدام، فرنشین کمیسیون موقوفات: پیرو آیین‌نامه‌ای که ما دو سه هفته پیش مصوب کردیم قرار شد که ضریب نیتی داشته باشیم برای هر یک از املاک که توسط کمیسیون موقوفات اعمال می‌شود و اگر تخفیفات بعدی قرار است اعمال شود زیر نظر آن چهار نفر هموند مددکار اعمال شده است ما ضریب نیت‌مان غیر از یکی از ساختمان‌هایی که خودش ضریب نیت دارد و عدد را بین 30 تا 50 درصد قرار تعیین کرده که ما عدد ۴۰ درصد را نیت‌نامه ساختمان سپهری در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه ما دو ساختمان نوساز و بازسازی‌شده در جا‌های مختلف داریم و با شناختی که از املاکمان داریم ضریب این نیت نامه‌ها به شکل زیر است:
خانه اهرستانی ضریب نیت ۵۰ درصد، خانه پری‌ناز بختیان ۳۰ درصد، خانه پروین مهربانی ۵۰ درصد، خانه کیخسرو خسروان ۳۰ درصد، خانه کتایون رستگاری ۴۰ درصد، خانه جنب پذیرشگاه پارسایی ۴۰ درصد، خانه فرامرزی که اشکوب اول و دوم آن قرار است به مهد کودک پرورش اختصاص داده شود و اشکوب سوم آن بازسازی شده ۲۰ درصد، خانه کیانی پور ۲۰ درصد، ساختمان سلطان اورمزدی ۴۰ درصد، خانه نمیرانیان ۲۰ درصد، ساختمان ورزا که اشکوب اول که شامل دو واحد است و آن در اختیار خوابگاه دختران است و اشکوب بالای آن ۴۰ درصد، خانه مزدا ۴۰ درصد، خانه کامل‌زاده ۴۰ درصد، خانه فرنگیس همتی ۲۰ درصد، خانه مهربان مزدایی ۲۰ درصد، خانه جوانمردی ۲۰ درصد.
شاهرخ پورمستدام: ما مستاجر را در نظر نمی‌گیریم بلکه خود ساختمان در نظر ما است.
با کلیات این طرح موافقت شد.
افشین نمیرانیان: مسله‌ای که وجود دارد این است که در اصل روی ساختمان تخفیف نگذاریم و تخفیف را به آدم‌هایی که داخل آن ساکن هستند بدهیم در اصل با تخفیف دادن به ساختمان دو بار ما قیمت را پایین می‌آوریم و اگر هیچ تخفیفی ندهیم با نیت سازنده، اهدا‌کننده و ساختار انجمن مغایرت دارد این را هم در نظر بگیریم که انجمن هم در این نیت نامه نفش دارد.
جمشید دارابیان: من دومورد دارم این است که به فرض آنکه خانه ۲۰ درصد تخفیف دارد و مددکار ما هم ۹۰ درصد تخفیف می‌دهد پس تکلیف پول دریافتی چه می‌شود.
افشین نمیرانیان: ما ضریب بیشینه هم داریم و مجموعه تخفیفات بیشتر از ۵۰ درصد نمی‌شود.
جمشید دارابیان: بابک شهریاری با استدلال گفت برای هر ملکی ۳۰ هزار تومان ضریب استهلاک بگذارید تا خرج خود ساختمان کنیم.
فرشاد فرهی‌فر: خانه پری‌ناز بختیان چه شوندی دارد که ۳۰ درصد ضریب نیت‌نامه دارد؟ من با ضریب ۲۰درصد موافق هستم چون از همه لحاظ مناسب است.
افشین نمیرانیان: پیشنهاد می‌کنم اعتبار را ۲۰ درصد کنیم.
در ادامه بابک شهریاری گفت من لیستی دارم که نام خانه‌هایی در آن است که در لیست شما نیست و نام آن ساختمان‌ها را خواند. که در جواب افشین نمیرانیان گفت این خانه‌ها در اختیار انجمن نمی‌باشد.
مهردخت شهریاری: خانه جنب پذیرشگاه پارسایی بسیار قدیمی است و کهنه است و ضریب نیت را بالا ببرید.
مهرداد کاویانی: من پرسشی از افشین نمیرانیان و شابهرام سیروسی  در مورد بیلان سالن خسروی کردم که جواب ندادند امیدوارم ساسان نیکنام جواب درستی بدهند، هر پنج اشکوب خانه پری‌ناز بختیان برای انجمن است؟
ساسان نیکنام: بله
افشین نمیرانیان: اینکه جناب کاویانی، جواب درستی نمی‌شنوید به این معنی نیست که ما جواب درست نمی‌دهیم.  خانه پری‌ناز بختیان برای دانشجویان و کانون دانشجویان است. آقای کاویانی چهارشنبه بیایید و جواب پرسش‌های خودتان را بگیرید ولی این چهارشنبه بنده نیستم و می‌توانید شنبه بیایید و اسناد و مدارکی که لازم است را بگیرید و ببینید.
فرشاد خورشیدیان: جمشید دارابیان پرسشی کرد ولی من نمی‌دانم چه تعداد مستاجر داریم و این مشکل را ما با یکی از همکیشان مستاجر داریم مثلا مساله خانه خیابان باباطاهر که خانه خوبی است و ما گفتیم که مستاجر را نمی‌توانیم بلند کنیم و یکی دیگر از بحث‌ها بلند شدن است و اما می‌توان نیازمندان را درجه‌بندی کرد و آیا ما لیستی داریم که نام این نیازمندان در آن  نوشته شده باشد.
ساسان نیکنام: ما همه می‌توانیم آدم خوبی باشیم و خانه‌ها را مفت در اختیار مستاجران قرار دهیم ما اگر چیزی را مصوب کردیم باید همگی پشت آن بایستیم. کار مددکاری اجاره پایین آوردن نیست و مددکاری باید کمک اجاره بدهد این قیمت پایین آوردن اینگونه تلقی می‌شود که کسی هوادار یک نفر است و مددکاری باید کمک اجاره دهد نه اینکه قیمت اجاره را پایین بیاورد. مددکار باید شرایط مستاجر را در نظر بگیرد مانند سن و سال، توانایی جسمی، درآمد و سپس با یک ضریب مشخص تخفیف بدهد، پس روی این ۵۰ درصد مددکار یک تخفیف درصدی در نظر می‌گیرند.
فرشاد خورشیدیان من این را در جریان هستم. موردی که داشتیم این است که برخی فرزندان به انجمن می‌آیند و می‌گویند والدین من نمی‌توانند به خانه فلان جا برود و بگذارید به فلان جا که نزدیک ما است برود این را چگونه مدیریت می‌کنید.
ساسان نیکنام: خیلی سخت است خیلی‌ها در خانه انجمن ساکن هستند و امیدواریم این مشکل برطرف شود.
فرشید نیکفام: با توجه به اینکه فرشاد خورشیدیان توپ را در زمین مددکاری انداخت در واقعیت به این نتیجه رسیدم که تمام آه و ناله مال من ولی اولویت بر اساس طبقه‌بندی مستاجر است و این کار را من به‌عنوان مددکار به گردن می‌گیرم و به مستاجر می‌گویم اگر می‌توانی اجاره این خانه را بدهی بمان و الا به ساختمانی با اجاره کمتر نقل مکان کنید.
کامبیز رستمی: ضریب بیشینه بر اساس هر خانه چند است؟ چگونه مشخص می‌شود؟ ما هرچی که تخفیف می‌دهیم آیا نیت‌نامه دارند؟ از نگاه من چرا ضریب نیت برای خانه‌ها متفاوت است.
بابک شهریاری: نیت‌نامه دارد ولی نیت‌نامه تخفیف ندارد.
ماندانا آذر کیوان: اجرایی‌شدن این مصوبه از اول مهر ماه است؟
ساسان نیکنام: بله ما مصوب کردیم و گفتیم این از اول مهر ماه ۱۴۰۲ اجرایی شود.
فرشاد خورشیدیان: خانه‌هایی که نیت‌نامه دارند را دیدیم که خراب است و خرج دارد این خرج کجا قرار می‌گیرد.
ساسان نیکنام: آقای سپهری گفتند بخشی از این پول را به عنوان خرج ساختمان در نظر بگیرید.
بابک شهریاری: آن ضریب نیت را بیشتر ضریب خرابی خانه بگذارید. این نگرش غلط است خانه‌ای که اهدا شده است دو دسته هستند یک گروهی، درآمد حاصل از خانه‌ اهدایی به انجمن را برای هدف خاصی در نظر گرفتند به عنوان مثال کمک به دانشجو و کانون دانشجویان زرتشتی و یک گروه دیگر هم  درآمد این خانه را گفتند انجمن هر جوری که  انجمن در نظر دارد هزینه کند و گروه دیگر  درآمد حاصل از اجاره خانه را برای مراسم دینی متوفا خود در نظر گرفته‌اند حال اگر خانه‌ای برای دانشجو وقف شده است و اگر ضریب نیت بگذارید این پول از جیب دانشجو می‌رود و این با نیتی که اهدا‌کننده گفته است مغایرت دارد و این کار را نباید بکنیم و در اصل ما حق اینگونه کار را نداریم.
افشین نمیرانیان: شاید درصد نیت‌نامه برخی از این ساختمان‌ها را می‌شود تغییر داد و من با حرف بابک موافق هستم. پیشنهاد می‌کنم درباره این پیشنهاد رای بگیریم.
فرامرز پورستمی: نظرم این است که ما داریم اکنون به سمت ضابطه‌مندشدن می‌رویم و باید هر تغییری که لازم است داده شود باید از ضابط‌ه‌مندشدن کار‌های انجمن پشتیبانی شود. آیین‌نامه با همفکری تغییر می‌کند.
ساسان نیکنام: نیت‌نامه خانه پری‌ناز بختیان را ۲۰ درصد می‌کنیم و دو ملک دیگر که ۵۰ درصد بود را تغییر می‌دهیم و اگر با کلیات این طرح موافق هستید آن را تصویب کنیم.
تصویب شد.
افشین نمیرانیان: در مورد خانه فریدونیان فرض را بر این گذاشتیم که این خانه را به غیر‌همکیش اجاره دادیم چون فرض انجمن اجاره  آن خانه به غیرهمکیش است بنابراین نیت‌نامه برای آن در نظر نگرفتیم. این ساختمان نخست مخروبه بود و این مستاجر همکیش ما بود که پول خرج کرده است و آن جا درست کرده است.

در گوشه و کنار نشست
پیش از نشست اصلی سه نفر به سخنرانی پرداختند.
فرانک زنده نوش، بازرس انجمن زرتشتیان تهران در این نشست نامه‌ای را که بازرس‌های انجمن زرتشتیان تهران نوشته بودند را خواند. در آن نامه از عملکرد هیات‌مدیره در نشست هم‌اندیشی مشترکی که 20 شهریور 1402 برگزار شده بود تقدیر شده و قید شده است که هیات‌مدیره به وظایف قانونی خود عملکرده است. همچنین صورت مالی سال 1401 و گزارش عملکرد سال 1401 هیات‌مدیره که به مجمع همگانی ابلاغ گردیده است پیوست آن نامه بود.
افشین نمیرانیان: من ننوشتم براساس وظایف قانونی چون ما یک اختلاف نظری به هرحال با یکدیگر داریم من معتقدم این گزارش‌‌نویسی وظیفه انجمن زرتشتیان نیست به همین شوند هیچ سالی اینکار را به شکل رسمی انجام ندادم.
مهرداد کاویانی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: چند پرسش درباره خانه فریدونیان از فرنشین انجمن زرتشتیان تهران دارم، نخست نحوه اجاره این خانه چگونه است؟ دوم مجوزی که مستاجر گرفته به نام انجمن است یا به نام خودش؟ اگر روزی خواست ملک را تخلیه کند و برود تکلیف پولی را که در آنجا به عنوان پیش پرداخت خرج کرده است چه می‌شود باید آن را به انجمن بدهد؟
افشین نمیرانیان: امروز بانو زنده نوش آمده و هم قرارداد را دید و هم تعهدات را دید و خواند.
فرانک زنده‌نوش: من کامل ندیدم و نخواندم.
افشین نمیرانیان: در مورد پرسشی که پرسیدید که به نام چه کسی خواهد بود؟ نامی ذکر نشده است و بقیه مسایل کاملا روشن است.
فرامرز پورستمی: روی سخن من با هیات‌مدیره و بازرس‌ها است که در وقت مقرر قانونی گزارش‌ها باید در دبیرخانه باشد تا در اختیار کسانی که هموند هستند سر وقت قرار بگیرد و دیگر تاخیر نداشته باشد. نکته دوم درباره مجمعی است که تشکیل شد و باطل شد هم بازرس‌ها مقصر بودند و هم هیات‌مدیره ولی بیشتر بازرس‌ها مقصر بودند چون برابر آیین‌نامه تجاری مستند خودشان، گزارش را باید پیشتر می‌آوردند که نیاوردند. وی در ادامه گفت من بازرس‌های محترم را هم دوست دارم و هم دوست ندارم، دوست دارم به دلیل اینکه در نشست باشنده هستند و حواس آن‌ها جمع است که خود شوندی است تا هیات مدیره حواسش جمع باشد  دوستشان ندارم  چون آن‌ها بدون سند و مدرک می‌نویسند و حرف می‌زنند و  این نوشته‌‌ها را در کانال خودشان به اشتراک می‌گذارند و چون کانالشان یک‌طرفه است کسی نمی‌تواند پاسخگو باشد، اگر بخواهید پاسخ دهید می‌گویند باید از طریق مدیران کانال پاسخ شما منتشر شود. از نظر من به‌عنوان یک فرد رسانه‌ای کمینه امکان گذاشتن دیدگاه را در کانال ارتباطی خود فراهم کنید. چون این کار با کار رسانه‌ای همخوانی ندارد باید با خواننده تعامل داشته باشید و اما برخی مطالب در این کانال  وجود دارد که حتا نام نویسنده ندارد، من آن را رها می‌کنم و به سراغ نامه‌ای که خطاب به فرنشین انجمن نوشته شده با امضای سه نفر و در کانال‌ گذاشتند می‌روم، البته نامه دست‌نویس است و تاریخ هم ندارد، معلوم نیست چه زمانی نامه نوشته شده است و به دست فرنشین انجمن زرتشتیان تهران رسیده است یا خیر؟ چرا این نامه باید در کانال قرار بگیرد.
ماده ۱۵۴ قانون تجارت بازرس‌ها را مکلف به جبران خسارت کرده است چندین ماه پیش تعدادی ضایعات در یکی از مکان‌های ما وجود داشت که یکی از بازرس‌ها گفت آن‌ها را به قصر فیروزه ببریم چون آنجا بهتر می‌توانیم بفروشیم، فقط هزینه نقل و انتقال به گردن ما افتاد آیا خسارت این بی‌تدبیری جبران شده است یا خیر؟
در برخی موارد نشان داده می‌شود که بازرس‌ها آگاهی از کمیسیون‌ها ندارند، اما یکی از بازرس‌ها که مسایل حقوقی و حسابداری را تحلیل می‌کند را من در حسابداری بارها دیده‌ام ایشان سند‌ها را بررسی می‌کند، ولی دو بازرس دیگر را خیلی در انجمن ندیدم. پیشنهاد می‌کنم بازرسان بیشتر در کمیسیون‌ها باشند بحث‌های تخصصی آنجا صورت می‌گیرد و اینجا درخواست اطلاعات نکنند. در جایی از مشاهده خودی و ناخودی در هیات‌مدیره و کارمندان گفته شده لطفا نمونه بدهید. من این گفته را رد نمی‌کنم ولی این گفته قابل راستی آزمایی است در جایی درباره آبیاری درخت‌های پذیرشگاه نوشته شده است که به نظر من اطلاعات کافی وجود نداشته چون قرارداد تانکر بسته شده است ولی تانکر نمی‌تواند وارد ساختمان شود و با شلنگ از بالای دیوار به داخل پذیرشگاه آب می‌رود و محوطه را آبیاری می‌کند. من انتظار دارم در فضای مجازی مستند و با اطلاعات کافی بنویسید. من هم موافقم هیات‌مدیره اصلا گل بی‌عیب نیست. نمونه دیگر را بگویم آمده است چرا عوارض و حقوق دولتی ۲۰ سال پیش پرداخت نشده است؟ خوب خودش نوشته 20 ساله! ولی می‌گوید چرا شما ندادید؟ نخست اگر 20 ساله است باید ببینیم چرا آن زمان داده نشده است حالا برابر آیین‌نامه جدید باید پرداخت کنیم خوب چشم،ولی از کجا پول بیاوریم. من نخست می‌خواستم در جایگاه اشخاص عادی زرتشتی بنشینم و سخنرانی کنم نه به‌عنوان هموند هیات‌مدیره و فرنشین روابط‌عمومی چون فرنشین اجازه اینکار را ندارد پاسخ روابط‌عمومی درباره خوابگاه دختران در سایت برساد چاپ شده است.

در پایان نشست، بزرگمهر پرخیده پروانه خواست تا صحبت کند چون زمان کافی وجود نداشت فرنشین هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران پروانه صحبت به وی نداد.

این نشست ساعت 18 دوشنبه ۲7 شهریورماه ۱۴۰۲ با باشندگی هجده تن از هموندان هیات‌مدیره انجمن و سه تن از بازرسان تشکیل شد. شش مصوبه و یک پیشنهاد مطرح شد که شش مصوبه رای آورد ولی پیشنهاد رای نیاورد در ادامه نشست یک دسنور اصلی داشت که همان بررسی آیین‌نامه تنخواه بود. این نشست تا ساعت 21 به درازا کشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. بادرود،ضمن تشکر از تمامی اعضای هیئت مدیره انجمن محترم زرتشتیان تهران که وقت می‌گذارند و ب ون منت کار برای جماعت انجام میدهند،بالا بردن و یا پایین آوردن، قیمت منو سالن چه ساده و چه لاکچری از وظایف هیئت مدیره است و در آن شکی نیست ،ولی بهتر نبود ،با ارائه آمار و ضریب سود سالن نسبت به بالا بردن و کاهش قیمت تصمیم گیری میشد.بیلان مالی در این ضمینه هم اکنون وجود دارد چرا از آن بهره نمی‌بریم و تصمیم گیری عجولانه میکنیم.بهتر بود تصویب یک هفته عقب می‌افتاد و سود و زیان توسط کمیسیون مالی در جلسه مطرح می‌شد و سپس تصمیم گیری میشد. باتشکر

    1. مالیات و مالیات بر ارزش افزوده آخرین باری برای سالن داده اند چقدر است؟ قیمت سالنهای دیگر زرتشتیان چند است؟

  2. درود
    آقای پوررستمی گرامی این گلایه از هر کس دیگری در جامعه بود، قبول می کردم ولی شما چرا؟ شما که دانش رسانه ای دارید، هم اکنون مدیریت سایت انجمن زرتشتیان را دارید که در گردش قبل متحول شد و الان امکانات زیادی دارد و حتی همکیشان می توانند در آن ثبت نام کنند (مطابق خود سایت) و نظر بدهند. اگر بازرسان یک کانال واتساپی یکطرفه با اعضای محدود دارند، شما سایت انجمن که کل دنیا به آن دسترسی دارد و می توانند بخوانند و بدانند در اختیار دارید. پس اگر موردی هست، سندی وجود ندارد، بازرسان ضرر می رسانند یا ضربه می زنند، در سایت خود منعکس کنید. تکرار می کنم، هر کس انتقاد می کرد حرفی نبود، شما چرا که هم به قول خود دانشش را دارید و هم در این گردش مدیر روابط عمومی هستید و هم یک ابزار قوی ارتباطی بنام سایت انجمن (و روشهای اطلاع رسانی دیگر مانند سرویس پیامک) در اختیار دارید. اگر باورش سخت باشد که 21 نفر عضو انجمن تنها به گفته یک بازرس حاضر شدند به انجمن ضرر برسد، خیلی خیلی دردآورتر است که شما بعنوان روابط عمومی همان موقع اطلاع رسانی نکردید تا جلوی آن گرفته شود و انجمن ضرر نبیند و حالا نزدیک انتخابات بازرسان در مجمع می فرمایید.
    در ضمن، در مورد مجمع قبل غیر از هیات مدیره و بازرسان، هیات رییسه مجمع هم نقش بسیار مهمی در آن اتفاق داشت. من مانند شما کلمه مقصر را بکار نمی برم. سبز باشید نازنین

  3. بادرود،طبق ماده ۱۳۹ قانون تجارت ،سهامداران می‌توانند از گزارش تراز و بیلان و گزارش بازرسین رونوشت بگیرند،آقای پوررستمی رئیس محترم کمیسیون روابط عمومی لطفا بررسی و دستور مقتضی صادر فرمایید.باتشکر

    1. درود بر استاد فرهاد کاویانی ،
      1- انجمن زرتشتیان تهران سهامدار ندارد . بنابراین ماده 139 قانون تجارت در این موردی که شما ذکر کردید نمیتواند مصداق داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-29