لوگو امرداد
در چهل و یکمین نشست گردش چهل و پنج انجمن زرتشتیان تهران:

تغییر کارت‌شناسایی هموندان انجمن از دستور کار خارج شد

photo ۲۰۲۳ ۰۹انجمن زرتشتیان تهران پس از بحث و گفت‌و‌گو پیرامون دگرگونی صدور کارت‌شناسایی جدید برای هموندان خود، این اقدام را بایسته ندانست.
مصوبات
کمیسیون روابط عمومی
-کمیسیون روابط‌عمومی برای هزینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صدور کارت جدید هموندی زرتشتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان درخواست کرد.
کامبیز رستمی، دبیر کمیسیون روابط عمومی: برآورد هزینه اولیه را چند هفته پیش گفتیم، امیدوارم کمتر از این مبلغ بشود ولی علی‌الحساب ۱۵۰ میلیون تومان درخواست کردیم.
بابک شهریاری، فرنشین کمیسیون مالی: من درآرامگاه با آقای شاهرخ گبا صحبت کردم وی گفت، می‌تواند با هزینه کم این کار را انجام دهد.
فرامرز پورستمی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی: من با چاپ کارت انگلیسی مخالف هستم. کسانی که کارت شناسایی انگلیسی می‌خواهند، نخست باید کارت فارسی را بگیرند پس از آن کارت انگلیسی برای آنان چاپ خواهد شد. البته من پیشنهاد می‌کنم به جای کارت انگلیسی انجمن یک برگه عکسدار بدهد. متقاضی تنها برای دریافت این برگه سه میلیون تومان که هزینه چاپ این برگه است را به انجمن بدهد، این برگه هم دارای اعتبار است. هزینه‌ای که اکنون ما برای چاپ کارت انگلیسی از متقاضی می‌گیریم خیلی کم است. من پیشنهاد می‌کنم، مانند اقلیت‌های دیگر که برای هموندانی که متقاضی دریافت کارت انگلیسی (لاتین) هستند برگه چاپ می‌کنند و سه میلیون می‌گیرند ما هم همین کار را انجام دهیم.
افشین نمیرانیان، فرنشین هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران: توجه کنید ما تنها داریم برای سخت‌افزار پول می‌دهیم، نرم‌افزار که وجود دارد، ما به سرور نیاز داریم و از آن سرور برای کارهای دیگر هم می‌توان استفاده کرد.
کوروش آذرگشاسبی، جانشین فرنشین هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران: آیا این تغییر کارت مصوب شده است؟ من به یاد ندارم که تغییر کارت مصوب شده باشد؟ دلیل انجام این کار چیست ؟ آیا لزومی به این کار هست؟
افشین نمیرانیان: حق با آقای آذرگشاسبی است من این مصوبه را از دستور کار خارج می‌کنم.

کمیسیون خدمات
-کانون دانشجویان زرتشتی ۲۰ مهرماه برنامه شاد درون گروهی دارند و از ما برای پذیرایی شام با دو نوع غذا تخفیف خواسته‌اند.
فرامرز پورستمی: انجمن باید چگونگی پیوندش را با کانون دانشجویان زرتشتی و هر نهاد زرتشتی دیگر مشخص کند و اگر چگونگی پیوند انجمن با این نهادها به شکل مشخص نوشته شود، آن زمان بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. من می‌دانم کانون دانشجویان زرتشتی از درآمد حاصل از یکی از خانه‌ها سهم دارند، پس این هزینه نیز باید در آنجا محاسبه شود و از آن درآمد کم شود و بقیه را به آن‌ها بدهیم. روشن‌بودن حساب‌و‌کتاب مهم است. وظیفه کانون برعهده‌داشتن انتظامات در آیین‌ها است ولی برای انوشه‌روان فردوس کاویانی کانون وظیفه خود را انجام نداده است.
کامبیز رستمی: کانون دانشجویان زرتشتی برای پرسه فردوس کاویانی نبودند، ولی برای جشن سده همکاری داشتند.
هموندان هیات‌مدیره با دادن تخفیف به کانون دانشجویان زرتشتی برای برگزاری گردهمایی شاد در تاریخ 20 مهرماه موافقت کردند.
-مصوبه بعدی در مورد امور استخدامی بود که چون نام افراد قرار است در آن مصوبه آورده شود درخواست نشست غیرعلنی شد.
کمیسیون ساختمان و موقوفات
– مصوب الحاقیه مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان افزون بر ۱۴۰ میلیون تومان برای بازسازی خانه سپهری را داشت.
ساسان نیکنام، فرنشین کمیسیون املاک و موقوفات: برای بازسازی واحد شماره یک خانه سپهری به ۱۷۰ میلیون تومان دیگر پول نیاز داریم البته این برای تنها یک واحد است. قرار بود نخست این واحد تنها برای سکونت مناسب‌سازی شود، ولی در طول کار موارد دیگری هم افزوده شد. برابر فاکتور رسیده، برای بازسازی این واحد ۱۷۰ میلیون تومان دیگر اضافه شده است.
شاه‌بهرام سیروسی، خزانه‌دار: ما چند سال کل اجاره ساختمان را جمع می‌کنیم، سپس تمام آن را تنها برای بازسازی آن ساختمان یا واحد هزینه می‌کنیم. حالا هزینه پسماند و دیگر چیزها بماند، انجمن پولی ندارد شما بفرمایید انجمن از کجا باید این پول را در بیاورد.
بابک شهریاری: کار سنگین است و دفتر فنی ما که یک کارمند تاسیساتی دارد نمی‌تواند از عهده این مقدار کار سنگین برآید. مثالی بزنم در یک ساختمان اگر بار سبک باشد، برای جابجایی بار از نیروی بدنی کارگر می‌توان استفاده کرد ولی برای جابه‌جایی بار سنگین، نیاز به ماشین آلات داریم. کارهای ساختمانی انجمن زرتشتیان تهران هم زیاد است و یک دفتر فنی با یک کارمند تاسیساتی زورش به انجام همه‌ی این کارها نمی‌رسد. اکنون ایشان یک تنه همه‌ی این کارها را انجام می‌دهند و تقصیری متوجه ایشان نیست که هزینه بالا رفته است. پیش‌بینی ما ۱۴۰ میلیون تومان بود که اکنون ۱۷۰ میلیون تومان اضافه شده است. من از همه می‌خواهم که این دفتر فنی را تقویت کنند. فراخوان بدهید و نیرو جذب کنید.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات: ما فراخوان دادیم، ولی کسی نیامد.
ساسان نیکنام: زمانیکه که برآورد می‌گیریم و مصوبه می‌گیریم، بر پایه یک سری آیتم‌ها، قیمت داده می‌‌شود، در زمان انجام کار موارد پیش‌بینی نشده‌ای اتفاق می‌افتد مانند ضرورت تعویض لوله‌ها و یا پریزهای برق که پیش از این به چشم نمی‌آمد ولی در زمان کار فهمیدیم که بایسته است انجام شود و همچنین افزایش قیمت مواد مصرفی هم داریم، ولی بدانید قیمتِ از پیش اعلام‌شده در مصوبه یک چیز است و خرج‌هایی که در طول انجام کار پیش می‌آید چیز دیگری است.
مصوبه الحاقی 170 میلیون تومان افزون بر 140 میلیون تومان پیشین تصویب شد.
-مصوبه، جهت بازسازی واحد شماره چهار خانه سپهری است که ۱۰۰ میلیون تومان علاوه بر ۲۰۰ میلیون قبلی درخواست شده است یعنی جمعا 300 میلیون تومان هزینه شده است.
فرانک زنده نوش، بازرس قانونی: باید قبل از هزینه و انجام کار، کمیسیون مصوبه را بگیرد.
مصوبه الحاقی 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان برای بازسازی واحد شماره چهار خانه سپهری تصویب شد.
-مصوبه بعدی، برای خانه رستگاری ۱۱۰ میلیون تومان افزون بر ۵۰ میلیون تومان قبلی درخواست شده که جمع مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان است.
ساسان نیکنام: این واحد در خیابان انقلاب است. قرار بود که در حد نقاشی باشد، ولی تصمیم گرفتیم برای سکونت یک همکیش کارهایی مانند تعویض کف و تعمیرات بایسته انجام دهیم و به نقاشی بسنده نکنیم.
کامبیز رستمی: برای این خانه ضریب نیت تعیین شده است.
ساسان نیکنام: فکر نکنم، البته یادم نیست.
پروانه خرمشاهی: من این اعداد را که می‌شنوم ذهنم به سمت مدارس می‌رود. برای نمونه ما می‌خواهیم برای یکی از مدارس مشاور بگیریم و یا می‌خواهیم کسی را استخدام کنیم، هموندانی که اینجا هستند می‌پرسند، چرا 40 میلیون تومان خرج شده است؟ واقعا چرا ما حاضر نیستیم برای کمیسیون آموزشی کاری کنیم؟ من با جزیره‌ای کارکردن کمیسیون‌ها مخالفم، کمیسیون ساختمان می‌تواند پول خودش را در بیاورد ولی کمیسیون آموزشی خیر، هرچند که اکنون کمیسیون ساختمان هم خودش هزینه بر شده است. ما باید کار بازسازی بعضی ساختمان‌ها را متوقف کنیم. در خوش‌بینانه‌ترین حالت داریم فکر می‌کنیم برای یک زوج زرتشتی کار می‌کنیم در حالیکه تعداد دانش‌آموزان ما که بیش از یک زوج زرتشتی هستند برای بهترشدن کیفیت آموزشی آن‌ها کاری نمی‌کنیم. یک راه حل این است که خانه‌هایی که به خرج افتاده‌اند و هزینه بر هستند را انجمن را بفروشد.
فرانک زنده‌نوش: این خانه‌ها را تبدیل به احسن کنیم البته اگر زمین دارد.
مصوبه الحاقی۱۱۰ میلیون تومان افزون بر ۵۰ میلیون تومان برای بازسازی خانه رستگاری تصویب شد.

کمیسیون مالی
-مصوبه بعدی افزایش اجاره‌بهای مغازه کباب لقمه واقع در خیابان میرزا کوچک‌خان بود که پیشنهاد شده که این مبلغ از ۵۵۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان افزایش یابد. چون مغازه سرقفلی را خریده است بنابراین این مبلغ اجاره می‌دهد.
افشین نمیرانیان: دو سال پیش که نظر کارشناسی گرفتیم ۹۰۰ هزار تومان بود و ما ۲۵۰ هزار تومان پول اجاره گرفتیم، بعد اجاره ۵۵۰ هزارتومان شد، اکنون ما اجاره را به ۸۵۰ هزار تومان رساندیم البته بدانید نمی‌توانیم اجاره را یک دفعه زیاد کنیم بلکه پلکانی افزایش خواهیم داد.
مصوبه افزایش اجاره‌بهای مغازه کباب لقمه واقع در خیابان میرزا کوچک‌خان از ۵۵۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان تصویب شد.
– گرفتن مصوبه برای بازسازی اتاق موبدان ( اتاق انتهای پشت معبد کنار سالن برگزاری مراسم) است که هزینه آن قرار است توسط یک خیراندیش پرداخت شود.
بابک شهریاری: اتاق موبدان فرسوده شده است. چون ارتفاع سقف این اتاق زیاد بود این مکان به شکل دوبلکس درآورده و به این ترتیب محل خواب برای موبدان در قسمت بالا ایجاد شد. اکنون این اتاق و پلکانش نامناسب و فرسوده است. ما می‌خواهیم سقف را برداریم سقف جدید با راه پله مناسب بگذاریم. سیم‌کشی‌های برق و پریزهای اتاق را هم نوسازی کنیم. روشور بیرون اتاق به داخل اتاق می‌رود. البته هزینه بازسازی را یک نفر خیراندیش داده است و نقشه ساختمان را من گرفته‌ام.
ساسان نیکنام: روشور کنار حیاط را می‌خواهید به اتاق موبدان منتقل کنید، منظور همان روشویی ته حیاط است.
شاه‌بهرام سیروسی: انتقال روشویی مشکل است. دیوار اتاق کاهگلی است و نیز با تغییر مکان این روشور باشندگانی که می‌خواهند پیش از ورود به معبد دست بشورند چه کار باید بکنند؟
بابک شهریاری: این روشور با اساس میراث فرهنگی مغایرت دارد، من در تعجب هستم که میراث فرهنگی چرا تا به حال از ما ایرادی نگرفته است. توجه کنید که در آنجا یک آبخوری با سقف هم داریم، همچنین جلوی درِ ورودی اتاق موبدان سقفی آهنی کار گذاشتند که آن هم نمای آتشکده را برهم زده است.
افشین نمیرانیان: ما می‌خواهیم مانند تفاهم‌نامه‌ای که در آرامگاه قصر فیروزه با یک تن خیراندیش انجام شده و شامل پیوست است این تفاهم‌نامه هم پیوست داشته باشد.
مصوبه بازسازی اتاق موبدان تصویب شد.
در حاشیه:
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران که هر هفته روزهای دوشنبه در ساعت 18 در سالن نشست برگزار می‌شد روز دوشنبه 17 مهرماه 1402 به علت باشنده نبودن هفت تن از آنان که از پیش اعلام کرده بودند و دیر آمدن سه تن دیگر از هموندان این نشست در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه برگزار شد. پیش از آن نشست چون رسمیت نداشت برخی از باشندگان سخنانی را بیان کردند .
خطایی که رخ داده به گردن تک تک 21 هموند و سه بازرس است
بزرگمهر پرخیده: هر کسی که اشتباه کرد باید بقیه جلویش را بگیرند اگر انجمن اشتباه کرد باید جلوی آن را گرفت. اینکه می‌گویید مصلحت نداریم و یا بگوییم بنا بر مصلحت، این حرف درستی نیست. مجمع پیشین دراین ده یا بیست سال در نوع خود منحصر به فرد بود. خطایی که رخ داده به گردن تک‌تک 21 هموند و سه بازرس است. دقت کنید، چیزی را فردی نکنیم خطا متوجه تک‌به‌تک هموندان است. به نظر من مجمع بسیار خوب برگزار شد. با اخلاق‌مداری و رعایت اصول می‌شود تمام کارهای قاطع را انجام داد. من ایرادی که بارها گرفتم این بود که انجمن در سطح وزارتخانه است، انجمن سازمانی عریض و طویل است و در انجمن یک نفر فرنشین نمی‌تواند به تنهایی کار کند، معاون اجرایی خیلی جدی‌تری لازم دارد.
ساعات کاری کمیسیون‌ها در تارنمای انجمن قید شود
فرهاد کاویانی گوهری: درمورد کمیسیون روابط عمومی خواهشی که دارم این است پیرو نشستی که برگزار شد و گفتند افراد زرتشتی که در تهران ساکن هستند می‌توانند در کمیسیون‌های مختلف باشنده باشند ولی من در تارنمای انجمن ساعت دقیق کاری هیچ یک از کمیسیون‌های انجمن را ندیدم. لطفا ساعت نشست را بگذارید.
بازرسان منعی برای باشندگی در کمیسیون‌ها ندارند
فرامرز پورستمی: ایراد فرهاد کاویانی درست است. ما باید ساعت کار کمیسیون‌ها را اعلام کنیم و بزودی هم اعلام خواهیم کرد درهای کمیسیون‌ها بر روی تک به تک هموندان انجمن باز است. باشندگی بازرسان نه اجباری است و نه منعی برای حضورشان وجود دارد. هر جایی که کلمه منع نیامده باشد یعنی حضورشان در آنجا اختیاری است، به‌ویژه کمیسیون روابط‌عمومی که روزهای پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ با هماهنگی قبلی می‌توانند بیایند.
هدف وسیله را توجیه نمی‌کند
خدامراد مزداپور: نخست به بازرسان جهت انتخابشان تبریک می‌گویم. به نظر من آنها کانالی درست کردند که هرچه می‌خواهند در آن کانال می‌نویسند. من فکر کنم بازرسان اهدافی دارند ولی هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. خانم پروین اعتصامی در شعری می‌گوید: حدیث نیک و بد ما نوشته خواهد شد زمانه را دفتر و سند و دیوانی هست.
محرمانگی مهم است، ولی شفافیت هم مهم است
بابک شهریاری: من سه مطلب را می‌خواهم بگویم، نخست اینکه من با کلنگ اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از ساختمان‌ها را توانستم از انجمن بگیرم. از انجمن اطلاعات گرفتن خیلی سخت است من که فرنشین کمیسیون مالی هستم با سختی اطلاعات را بدست آوردم و همین‌جا به بازرس‌ها حق می‌دهم که نتوانستند به اطلاعات خواسته‌شده دسترسی پیدا کنند. محرمانگی مهم است، ولی شفافیت هم مهم است. ما سال‌ها از کسانی که به انجمن می‌آیند و مدارک را می‌بینند، رونوشت بر می‌دارند و با خود به بیرون می‌برند صدمه خوردیم و بازهم صدمه خواهیم خورد، بعضی وقت‌ها که به دادگاه می‌رویم در نظر خودمان به عنوان برنده می‌رویم، ولی بازنده بیرون می‌آییم چرا؟ چون برگی را دادگاه روی میز می‌گذارد که ما ندیدیم و از آن خبر نداریم چرا؟ چون از انجمن بیرون برده‌شده و در دسترس ما نبوده است، ولی از طرفی من هموند هیات‌مدیره انجمن هستم، باید با من همکاری شود و اطلاعات به راحتی در اختیار من هموند قرار بگیرد.
افشین نمیرانیان: بابک باید می‌آمدی به سراغ من و من از طریق سیستم تمام اطلاعات را در اختیارت می‌گذاشتم.
هزینه بازسازی مدارس کمرشکن است
بابک شهریاری: مدارس ما دو دسته هستند، یکی مدارس اجاره‌ای و دوم مدارس شش‌گانه که دست آموزش‌وپرورش است . قراردادی نوشته شده به عنوان سه درصدی معروف که ما گفتیم به نرخ امروز هزینه می‌کنیم و ۱۰ یا ۲۰ سال بعد بر حسب اراده آموزش و پرورش سه درصد حساب می‌کنند و آن را به ما می‌دهند. هزینه مدارس کمرشکن است و ما بازسازی مدارس را رها کردیم چون کمرشکن است و نمی‌توانیم پرداخت کنیم. خواهش می‌کنم هیات‌مدیره به این موضوع جدی فکر کند ما باید مدارس را اجاره دهیم. باید تصمیم گرفته شود.
خروجی خانه فرهنگ و هنر چیست؟
بابک شهریاری: دومین نکته خانه ارباب فریدون زرتشتی با 623 متر مربع مساحت را گرفتیم و در اختیار خانه فرهنگ و هنر قرار دادیم خروجی آن چیست؟ سازمان فروهر این وظیفه را خیلی خوب انجام می‌دهد چرا باید همچین سرمایه‌ای را این گونه بیندازیم چرا خروجی ندارد؟ ما با این وضعیت با سرعت به ته دره می‌رویم ما هشت میلیارد تومان از این خانه‌ها ودیعه گرفتیم و این ودیعه را خرج کردیم اکنون ما هشت میلیارد بدهکاریم ما بابت آتش‌نشانی که سالن خسروی نیاز دارد پول نداریم. بدهی‌های که بابت نوسازی داریم بدهی وحشتناک است.
بابک شهریاری: از نکات منفی در بحث مجمع این بود، زمانیکه آقای پوررستمی داشت پاسخ بازرسان را می‌داد، گروهی از جماعت که شنونده بودند اعتراض کردند، حتا بانویی با افتخار فریاد زد من که گوش ندادم! این سخنان زرتشت است که می‌گوید به سخنان من گوش دهید و سپس با اندیشه روشن بنگرید.
نمی‌توانیم مدیر مدرسه خودمان را خودمان انتخاب کنیم
پروانه خرمشاهی: ما در تابستان برخلاف تلاش‌های زیادی که برای تغییر مدیر دو مدرسه انجام دادیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. از انجمن زرتشتیان و نماینده زرتشتیان در مجلس هم نامه داشتیم ولی تغییر مدیر انجام نشد. آنها انجمن زرتشتیان تهران را خیلی به رسمیت نمی‌شناسند. مدارس ما توسط نیک اندیش ساخته شده است و چون انجمن نماینده آن نیک اندیش است پس اختیار دارد که مدیر مدرسه را خودش انتخاب کند، ولی آنها مدیر را به انتخاب خود می‌گذارند و خیلی ساده می‌گویند چون نیرو نداریم. ما باید برای مدارس فکری کنیم. برای مدارس از کسانی که تجربه دارند و دلسوز هستند دعوت می‌کنیم تا بیایند.  می‌خواهم از همگی دعوت کنم که هر کسی را که می‌دانید می‌تواند کاری برای این مدارس انجام دهد معرفی کنید تا ما از آنها دعوت کنیم تا کیفیت آموزشی به مدارس باز گردد و با تعداد نشست زیاد می توانیم به نتیجه برسیم.
درباره‌ی خانه فرهنگ و هنربگویم تعداد مخاطب ما زیاد نیست و این خانه با سازمان فروهر موازی‌کاری دارد. با این تعداد کم‌مخاطب موازی کاری درست نیست، نگرانی اکنون ما درباره‌ی بازگرداندن پول هنرجویانی است که کلاسشان به حدنصاب نرسیده است اکنون افرادی کلاس را به سمت مجازی شدن برده‌اند.
بدهکاری انجمن برای تنها این گردش نیست 
شاه‌بهرام سیروسی: در آن دوره‌ی زمانی، نام‌گذاری این خانه به نام خانه فرهنگ و هنر بهترین کار بود یعنی این کلمه فرهنگ و هنر اجباری بود، موازی کاری به اجبار شد البته ناگفته نماند که چه زحمتی برای پس گرفتن این خانه شد. درباره‌ی بدهکاری که گفته شده این هشت میلیارد تومان بدهکاری برای حداقل ۴۵ سال پیش است. ما اکنون پول نداریم. برای نمونه من به عوارض شهرداری و پسماند خیلی اشاره می‌کنم که مبلغ زیادی است چون هیچ گردش انجمن تا به امروز این مبلغ را پرداخت نکرده است. انجمن درآمدی از این خانه‌ها کسب نمی‌کند. درباره دو مدرسه زرتشتی ۹۴ میلیون تومان گرفته می‌شود.
بابک شهریاری: بیایید خودمان را به روز کنیم تا بیشتر از این سقوط نکنیم. من تنها طرح مساله کردم، من خواستار این هستم از این قرار داد سه‌درصد به شکلی خود را رها کنیم.

از بازخورد مجمع درس بگیریم 
کوروش آذرگشاسبی: از اتفاق مجمع ما باید درس بگیریم و بپذیریم که می‌توانیم راه حل بگیریم و رو به جلو باشیم. نخستین واقعیت این است که یک رکن انجمن که بازرس‌ها هستند از دید جامعه موفق عمل کردند و ما هیات‌مدیره از نظر مردم کارمان را درست انجام ندادیم. می‌شود با بازخوردهایشان و دوباره انتخاب کردن بازرسان این را فهمید. پیشنهاد می‌کنم کارمان را دوچندان کنیم و بیشتر تلاش کنیم. البته این که هیات‌مدیره بعد از این همه زحمت خروجی نداشته باشد حس خوبی نیست. اگر بخواهیم نتیجه خوبی بگیریم باید وقت بگذاریم. من به همه‌ی کسانی که در راس کار هستند می‌گویم، بدانید که هر خروجی که به دست بیاید به نام همگی ماست. درباره‌ی مدارس بگویم درکی از این سه درصدی ندارم، مدارس که دولتی است. چرا ما باید مدیر آن را تعیین کنیم. چون مدارس دولتی هستند و زیر نظر وزارت آموزش‌و‌پرورش است پس تعیین مدیر با ما نیست.
فرانک زنده‌نوش: خانه فرهنگ و هنر قرار بود موزه شود آیا این بهتر نیست که موزه کنیم.

دو مدرسه مقاوم دربرابر زلزله بسازیم
خدامراد مزداپور: در مورد مدارس مشکل اصلی زلزله‌خیزبودن است. پیشنهاد من این است که دو تا دبستان یکی دخترانه و دیگری پسرانه درجایی از تهران به شکل ضدزلزله بسازیم و هزینه را هم انجمن تامین کند. مدارس دیگر را اجاره دهیم و اجاره آن را بگیریم. در مورد مقاوم سازی بناهای انجمن دربرابر زلزله افشین نمیرانیان با سلامتی‌پور صحبت کرده است شاید برای رستم باغ این کار صورت بگیرد البته شاید، فرنشین هیات‌مدیره‌های اجرایی مکان‌ها را هر چند وقت یک بار به نشست انجمن دعوت کنیم و بخواهیم آن‌ها نیازمندی‌های خود را بگویند و ما هم نظرمان را هم بگوییم.
چهل و یکمین نشست انجمن زرتشتیان تهران با باشندگی 15 تن از 21 تن هموند انجمن و دو تن از بازرسان روز دوشنبه 17 مهرماه 1402 در ساعت 19 و ده دقیقه رسمیت یافت و در ساعت 20 این نشست غیر علنی اعلام شد که مهمانان باشنده نشست را ترک کردند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. خیلی جالبه
    کباب لقمه که روزانه میلیونی پول درمی‌آورد این اجاره مسخره رو پرداخت کند ، بعد برای مصوبات ساختمان ها الحاقیه افزایش مبلغ روی مبلغ
    بعد استخدام های پی در پی و بی دلیل و یواشکی
    و واقعا آفرین به خانم خرمشاهی حداقل دغدغه مدارس رو دارند و به کمبود بودجه مدارس هم فکر می کنند .
    لطفا سوبسید دانش آموزان که از سرویس استفاده نمی کنند هم پرداخت کنید به مدارس
    بعد مدام الحاقیه اضافه مبلغ تصویب کنید .

  2. هنوز مشخص نیست چرا از بودجه انجمن که متعلق به همه هست باید برای یک ارگان خاص که فقط مهمونی مخصوص خودشان را دارند تخفیف در نظر گرفته شود.

  3. آقای پوررستمی عزیز، اقلیتهای دیگر خیلی کارهای دیگر هم برای جامعه شون می‌کنند چرا اونها رو نمیبینید؟ فقط پول گرفتن رو دیدید. بپرسید برای مدارسشون چه هزینه‌هایی می‌کنند و چطور جلوی آموزش و پرورش می ایستند. ی سر به مدرسه ماری مانوکیان بزنید
    سبز باشید و آگاه

  4. درود
    بنده در مجمع حضور داشتم و متوجه شدم بیشتر مسایل مربوط به حسابداری و بهم ریختگی اعداد و ارقام آنجاست، با خواندن این گزارش و اینکه انجمن در مورد دادن اطلاعات به هموند خودشون که رییس مالی هم هستن کوتاهی می‌کند به این نتیجه رسیدم قصدی در کار است که حسابداری انجمن پاسخگو نیست چرا نمی‌خواهید تغییری در انجمن ایجاد کنید حتی نماینده وزارت کشور هم سربسته گفت هنوز در صدسال پیش هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-03-01