لوگو امرداد

مجله فروهر؛ از چاپ تا دیجیتال

Siteسایت مجله فروهر در راستای دسترسی پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان ایرانی به مجله و نوشتارهای آن راه‌اندازی شد.

«فروهر» که برای سال‌ها همراه خوانندگان بوده است، اکنون با دگرگونی نوین در مسیری نو گام می‌گذارد و انتشار خود را برای دسترسی آزاد به مقالات، به فضای مجازی گسترش می‌دهد. پدرام سروش‌پور، سردبیر مجله فروهر، با ابراز نگرانی از مشکلات و هزینه‌های گزاف چاپ و پست مجله، یکی از دلایل راه‌اندازی سایت را دسترسی ایرانیان خارج از کشور به مجله فروهر بیان کرد که در چند سال اخیر به دلیل هزینه سرسام‌آور پست تقریبا بیشتر مشترکان برون‌مرز خود را از دست داده است.
نشانی دسترسی به مجله اینترنتی مسیر زیر است:
مجله فروهر | دانلود مجله فروهر | ماهنامه فروهر | نشریه فروهر

با توجه به شرایط موجود با این تغییر نوین همراه با حفظ کیفیت مطالب، فرصتی است تا خوانندگان در هر زمان و مکانی به آسانی به خواندن نوشتار بپردازند و دسترسی همیشگی به آرشیو مقالات داشته باشند. ویژه‌نامه این شماره فروهر نیز به مناسبت ثبت جهانی جشن سده به این رویداد ملی تعلق گرفته است.

cover 4903ماهنامه‌ی فروهر، نخست با مدیر مسوولی هرمزدیار هرمزدیاری و هم‌اکنون با مدیر مسوولی دکتر پرویز اهورایی اداره می‌شود. این ماهنامه از سال 1345 خورشیدی برای نخستین بار با درون‌مایه‌ی ادبی، علمی، اجتماعی و دینی به شکل خبرنامه منتشر شد. پس از آن در قطع وزیری به چاپ رسید و سپس با قطع کنونی در دسترس دوستداران قرار گرفت. سردبیر ماهنامه فروهر هم‌اکنون پدرام سروش‌پور است.
انتشارات فروهر نخستین ناشر زرتشتی در ایران است که در سالیان گذشته با چاپ و پخش کتاب‌های دینی، تاریخی، فرهنگی و ادبی و ماهنامه‌ی فروهر در راستای شناساندن میراث علمی و تاریخی ایران باستان و به پاس نگاه‌بانی از آن‌ها کوشیده است. کتاب‌های این انتشارات حوزه‌های گوناگونی همچون خط و زبان‌های باستانی و میانه ایران، فرهنگ زبان و باورهای زرتشتی، فرهنگ تاریخ و اساتیر ایران باستان و داستان و شعر را پوشش می‌دهد. هم‌اکنون مدیر مسوول انتشارات فروهر، دکتر فرزانه گشتاسب است.

انتشارات فروهر با چاپ کتاب‌ در حوزه‌ی تاریخ و فرهنگ ایران باستان، وابسته به سازمان جوانان زرتشتی تهران بوده و فعالیت‌های انتشاراتیِ انتشارات فروهر در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی متمرکز است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. راستش را بخواهید از این خبر ناراحت شدم. نمی‌توانم احساسم را پنهان کنم و ننویسم.
    بعد از ۵۶ سال انتشار پی‌درپی، اکنون که بیش‌ازپیش به این‌گونه نشریه‌ها نیاز داریم، فروهر مجازی شد!؟ فتیله‌اش را پایین کشیدید؟
    پرسش من از گرامی بزرگان سازمان فروهر و سردبیر محترم این است که شما خودتان در هر سال چند مقاله به صورت pdf از فضای مجازی دانلود می‌کنید و می‌خوانید؟
    همیشه فکر می‌کردم که من سنتی هستم و عادت به خواندن مجله و کتاب کاعذی دارم، ولی در بررسی میدانی که کردم دیدم دست‌کم ۹۰ درصد کتاب‌خوان‌ها و مجله‌خوان‌ها، چاپ کاعذی را می‌خواهند و نمی‌توانند از روی موبایل یا کامپیوتر مطلب pdfشده را بخوانند. تجربه من این است که تاکنون نتوانستم حتی یک کتاب کوچک را تا پایان از روی کامپیوتر بخوانم.
    دوست دانشمندی که کتاب‌خوان قهاری است و جوان هم هست، می‌گفت بیش از سه هزار کتاب در کامپیوترش دارد و دریغ از خواندن یکی از آن‌ها از طریق دیجیتال.
    من در شگفتم از این تصمیم و آرزو می‌کنم که مجله فروهر پایدار بماند، گرچه با دیجیتال شدن مجله کم‌سو و کم‌خواننده می‌شود، امیدوارم هیچ‌گاه خاموش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12