آیین جاسبزباد نوروزی در خانه نرگس

با هماهنگی انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران آیین جاسبز باد نوروزی در خانه نرگس برگزار شد.

زرتشتیان تهران در نخستین روز نوروز 1403 با دیدار در خانه نرگس و آرزوی سالی خوب برای بازماندگان جای خالی تازه‌درگذشته را سبز و گرامی داشتند. آیین یادبود سال نو، آیین «جاسبز باد» نامیده می‌شود. این آیین چند سالی است به کوشش انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران در خانه‌ی نرگس در روز اورمزد و ماه فروردین برابر با یکم فروردین به گونه‌ی همگانی برپا می‌شود و خانواده‌هایی که در سال پیش درگذشته‌ای داشته‌اند و خانواده‌هایی که برای جاسبز باد گفتن می‌آیند در کنار هم دیدار می‌کنند.

چهره میانی، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

فرشاد فرهی‌فر،  هموند انجمن زرتشتیان تهران

موبد انوشه باستانی

از راست: موبد اردشیر خورشیدیان، فرنشین پیشین انجمن موبدان، فرامرز پوررستمی، هموند انجمن زرتشتیان تهران

نصب آسانسور برای طبقات

موبد مهربان فیروزگری

طبقه سوم محل پذیرایی از باشندگان

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

یک پاسخ

  1. روان همه درگذشتگان شاد. هم دینان گرامی فکر مهاجرت در میان سالی و حتی کمتر را از سر بدر کنید. امریکا جز کار و کار و کار هیچ ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *