لوگو امرداد

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی از آتشکده و موزه زرتشتیان کرمان در آغاز نوروز

سعید شاهرخی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان به همراه هیاتی، بامداد نوروز 1403 از آتشکده و موزه زرتشتیان کرمان دیدن کرد.
در این دیدار که در نخستین ساعات آغاز سال نو انجام شد، موبد فرهنگ فلاحتی، سیروس نیک‌بخش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان و دکتر آرش ضیاتبری، استاد تاریخ و پژوهشگر تاریخ زرتشتیان، به سعید شاهرخی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان و هیات همراه خوش‌آمد گفتند. موبد فلاحتی، به بیان نکاتی درباره آیین و فرهنگ دین زرتشتی و تاریخچه آتشکده و موزه زرتشتیان کرمان پرداخت. سعید شاهرخی، سه ماه پیش به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان منصوب شده است. این بازدید نشان‌دهنده ارزش‌گذاری ویژه‌ای است که مدیریت جدید به پاسداشت و شناساندن میراث فرهنگی و تاریخی ایران دارد. بازدید از این مکان که به عنوان یکی از آثار ملی ایران شناخته می‌شود در نخستین روز جشن‌ نوروزی نشان از اهمیت فرهنگی و تاریخی این مکان‌ها در میان میراث فرهنگی ایران دارد و می‌تواند الگویی برای توجه بیشتر به این میراث‌های ارزشمند در سراسر کشور  باشد. آتشکده زرتشتیان کرمان در ۱۰ مهر ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و سالانه میزبان بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

0 14 1 63 2 51 3 49 5 46 6 43 7 38 8 34 9 36 10 41 11 39

فرتور از ماندانا آذرکیوان است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. چرا مراجعه کنندگان به آتشکده در آتشگاه پوشش کلاه ندارند. این توهین به سنت زرتشتیان و مکان سپندینه است. حتی اگر استاندار هم بیاید باید طبق رسوم و سنت زرتشتی داخل برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06