لوگو امرداد

ارمغان نوروز؛ گلدان‌های امید در آتشکده تهران

در روزی پر از امید و همدلی، جوانان عضو کمپین «Who is the savior» به موبدان آتشکده تهران گلدان‌هایی نمادین  پیشکش کردند. این گلدان‌ها آراسته به سروده‌ای سپند از گات‌ها، با آرزویی برای آمدن سوشیانت و زندگی باآرامش برای همه جهانیان هستند.

در بامداد هشتم فروردین‌ماه 1403 خورشیدی، جوانان عضو کمپین «Who is the savior» با دستانی پر از گلدان‌های نمادین، به آتشکده تهران آمدند تا نویدبخش روزهایی باشند که در آن، همه جهانیان در کنار هم برای همزیستی و آرامش، گام برمی‌دارند. گلدان‌های سُنبل با نوشته‌هایی از گات‌ها و آیینه و شمعدان به عنوان هدیه‌ی نوروزی به موبدان در آتشکده تهران، پیشکش شد. در این رویداد، جوانان عضو کمپین «Who is the savior» نه تنها نمادی از نوروز را به ارمغان آوردند، بلکه پیامی ارزشمند از آرزو برای «آمدن سوشیانت» یا «ظهور منجی جهان» و روزگاری نوین از صلح و همزیستی میان ادیان مختلف را به اشتراک گذاشتند. این کار بخشی از تلاش‌های کمپین بین‌المللی «Who is the savior» است که با هدف ایجاد آشنایی بیشتر میان ادیان و گسترش پیام صلح و دوستی، در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

کمپین «Who is the savior» در میان پیروان همه ادیان در سراسر جهان فعالیت دارد و در روزهای خاصی که جشن‌ها و اعیاد مذهبی برگزار می‌شود، با اهدای هدایایی نمادین دربردارنده‌ی نوشته‌هایی با محوریت «آمدن سوشیانت» یا «ظهور منجی جهان» که متمرکز بر آموزه‌های دینی هر فرهنگ است، به گسترش پیام‌های امید و صلح می‌کوشند. نمادی از آرزوی روزگاری که همه مردم جهان در کنار هم و زیر چتر صلح و دوستی زندگی کنند.

موبد پدرام سروش‌پور، از مدیران آتشکده تهران، به اهمیت این فعالیت‌ها اشاره کرد. او گفت که این دو جوان ایرانی بدون هیچ چشمداشتی، با فعالیت‌های بین‌المللی خود، می‌خواهند نشان دهند که در ایران، صلح و همزیستی بین ادیان برقرار است. آنها برای هر دینی یک پیام جهانی از کتاب آسمانی همان دین کار کرده و هدیه دادند. کاری زیبا و بیانگر وحدت ادیان در جهان و پیروان ادیان در گستره‌ی فرهنگی ایران‌زمین است. در این راستا، گلدان‌هایی که بر روی آن بخشی از یسنا هات 46 بند 3 نوشته شده، به نشان صلح و دوستی بین ادیان، به زرتشتیان اهدا کردند.

نوشته روی گلدان‌ها:

O GOD!
When will the dawn of that day come when goodness and decency shine to protect the world with the wise teachings of the Saoshyants?
Yasna, chapter 46, part 3

Who is the savior

«خدایا! کی فرا می‌رسد آن روز که نیکی و شایستگی برای حفاظت از جهان با آموزه‌های خردمندانه سوشیانت‌ها می‌درخشد؟» – یسنا، هات 46، بند 3

D1DC1E6C E3D1 4106 87C4 C15DE6CBB86B38590B99 6A60 426E 81F4 016292BE40C9 DBB1DC0B 6CCA 46BB 8A85 B88D5B1A7328

فرتورها رسیده است.

۴۰۹۰

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08