لوگو امرداد

بنیادهای فرهنگی مردم‌نهاد نگاهبانان فرهنگ ایران‌زمین

images 1ایران سرزمینی‌ست که پیشینه‌ای درخشان و درازدامن در تاریخ و فرهنگ و تمدن دارد. فرهنگ دیرپای این کهن سرزمین ریشه در ژرفای تاریخی بالنده دارد، تاریخ و فرهنگی که برای مانایی و ماندگاری به پاسداری و یادآوری نیاز دارد. از این‌روست که بنیادها و موسسه‌های مستقل فرهنگی خویشکاری نگاهداشت این فرهنگ‌ را به درستی حس کرده و با برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی در راستای پاسداری از آن می‌کوشند.

بر آنیم تا با یاد از این نهادهای مردمی که به ثبت رسمی رسیده و در چهارچوب قوانین کشور در زمینه‌های فرهنگی می‌کوشند، سپاس‌گوی کوشش‌های بی‌دریغشان باشیم.

بنیاد فردوسی، بنیاد فرهود، بنیاد بزرگمهر حکیم، شب‌های بخارا، بنیاد شاهنامه شاخه‌ی توس، موسسه‌ی راد، موسسه‌ی سرو سایه‌فکن، باشگاه شاهنامه‌پژوهان، انجمن فرهنگی افراز، موسسه‌ی پالیز فرهنگ و فرزانگی، انجمن تاریانای خوزستان، انجمن ایرانشناسی ایران، پویش ملی حامیان خلیج  تا ابد فارس و … شمار اندکی از گروه‌های فرهنگی مستقلی هستند که برخی از آن‌ها در کنار کوشش‌های علمی، به برپایی نشست‌های فرهنگی و برگزاری پُرشور آیین‌ها و جشن‌های ملی با آرمان شناخت ژرف‌تر فرهنگ ایران می‌پردازند.

خوانندگان گرانمایه‌ی امرداد می‌توانند نهادهای فرهنگی مستقل شهر خود را به ما معرفی کنند تا در سلسله نوشتارهایی یادآور کوشش ارزشمند آن‌ها باشیم.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13