لوگو امرداد
نشست 64 گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران:

تمدید اجاره مدرسه آگاهی تهرانپارس با آموزش‌وپرورش

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418مدرسه دخترانه آگاهی تهرانپارس به مدت سه سال دیگر در اجاره آموزش‌وپرورش خواهد بود.

نوذر نوذری، دبیر انجمن زرتشتیان تهران درباره مصوباتی که در نشست 64 گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران بیان شده به امرداد چنین گفت:

* تمدید اجاره مدرسه آگاهی تهرانپارس به مدت سه سال با آموزش‌وپرورش و افزایش قیمت اجاره نسبت به گذشته مورد تایید قرار گرفت.

*خرید پمپ و منبع برای تجهیز پذیرشگاه به مبلغ بیست و پنج میلیون تومان مصوب شد.

*پرداخت هزینه سرویس جشن فرودینگان به مبلغ ۴۷ میلیون و پانصد هزار تومان مصوب شد.

*تنخواه هیات اجرایی مارکار تهرانپارس با توجه به افزایش آیین‌ها از پنج میلیون تومان به ۱۵ میلیون افزایش یافت.

*تنخواه قصر فیروزه از مبلغ بیست و پنج میلیون تومان به چهل میلیون تومان افزایش یافت.

* درخواست تشکیل هیات شش نفره‌ برای بررسی درخواست هفت تنی که با توجه به فراخوان برای اداره باغ شهدا درخواست داده بودند، مطرح شد تا این هیات نسبت به بررسی صلاحیت و کیفیت درخواست کنندگان اقدام کنند، تایید شد.

ساسان نیکنام، فرنشین کمیسیون املاک و ساختمان زمان ارسال پیشنهاد برای بهره‌برداری باغ شهدا را تا یکشنبه هفته آینده تمدید کرد.

-گزارش انبار مواد غذایی سالن خسروی در پایان سال توسط کمیسیون مالی اعلام شد.

-گزارش بازدید روزانه از آتشکده تهران در ایام نوروز اعلام شد که تقریبا روزانه در حدود سیصد نفر بازدید داشته است.

– کامبیز رستمی، دبیر کمیسیون روابط عمومی، پیشنهاد داد با توجه به پیشنهاد‌های همکیشان  که در نظرسنجی سال گذشته بیان داشتند، از سال آینده افزون بر سرویس‌های که همیشه انجمن می‌گذارد سرویس دیگری هم از نزدیک‌ترین مترو به‌سوی قصرفیروزه حرکت کند.

در حاشیه

در میانه نشست بحثی هم  بین بازرسان و خزانه دار صورت گرفت. شوند بحث در مورد پرداخت عیدی و پرداخت مستمری بگیران انجمن در سال گذشته که پرداخت شده  و یک هموند به دلیل کامل نبودن مدارک یکبار پرداختی صورت گرفته و تا تکمیل مدارک، هیچ پرداخت بعدی صورت نگرفته است. البته پرداختی این همکیش بعد عید واریز شده است.

در نشست 64 گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران که روز دوشنبه 20 فروردین‌ماه 1403 در محل نشست‌ها انجام شد. شش مصوبه تصویب شد و دو گزارش و یک پیشنهاد هم خوانده شد همچنین هموندان هیات مدیره برای بهبودی شاهرخ سلامتی، هموند هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران دعا کردند و در جریان مراحل درمان وی قرار گرفتند.

این نشست با باشندگی بازرسان فرانک زنده ‌وش و مهرداد کاویانی و 16 تن از هموندان هیات مدیره ساعت 18 آغاز و سه ساعت به درازا کشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

9 پاسخ

  1. با درود و خسته نباشید خدمت هموندان و بازرسان محترم انجمن.
    همچنین سپاس از گزارشگر امرداد بابت پوشش نشستها.

  2. روز بخیر و خدا قوت به اعضای محترم انجمن زرتشتیان تهران، در شرایط دشوار مالی انجمن چه لزومی داشت 17 اتوبوس برای قصر گذاشته بشه. بهتر نبود برای هر مسیر یک اتوبوس یا نهایت جای پرجمعیت 2 اتوبوس می گذاشتید و هزینه اضافی نمی‌کردید به نظرم کسانی که قصد رفتن به آرامگاه را داشتند سر ساعت مشخص شده خودشون رو به اتوبوس می‌رساندند و نیازی به چند اتوبوس در یک مسیر و پرداخت هزینه اضافی نبود. با توجه به اینکه اتوبوس ها با تعداد کم مسافر رفتند و برگشتند.

  3. کاش برای بازدید آدریان بلیط فروخته میشد ، با توجه به تعداد بازدید کنندگان مبلغ قابل توجهی میشد

  4. درمورد فروش بلیط برای ادریان تهران کار صحیحی نمیباشد. شما اگر به هند تشریف ببرید هیچکس را بدون سدره و کشتی به آدریان ان مکان راه نمیدهد. چه برسد به غیر همکیش. متاسفانه مکان روحانی را لطفا تبدیل به مادیات نکنید. سپاس

    1. در یزد سالانه در زمان نوروز نزدیک به صد هزار نفر از آتشکده یزد بازدید میکنن و بلیط هم فروخته میشه. هم درآمدزایی داره هم فرهنگ زرتشتی معرفی میشه.

  5. کاملا با فروش بلیت برای هرگونه مکان مذهبی مخالفم.
    و همین‌طور با بستن درهای جامعه به روی دیگر هم‌میهنان.
    ضمن اینکه آشناکردن فرهنگ‌ها با یکدیگر، بهترین راه برای دوستی و نزدیکی مذاهب و درنتیجه از بین رفتن تبعیضات و باورهای خرافی و نادرست می‌شود.
    اتفاقا باید آدریان، آتشکده‌ها و پیرها (بجز در مواقع خاص زیارتشان) با آغوش باز به دیگر افراد خوشامد بگویند.
    ادیان دیگر مثل ارامنه خیلی زودتر از ما با این موضوع آشتی کرده اند و درنتیجه می‌بینیم که کلیساها و مراسم‌هایشان با چه استقبالی از سوی مردم مواجه شده و در جامعه با احترام با ایشان برخورد می‌گردد.

    1. چرا با درآمدزایی مخالف هستید؟ آیا بده حداقل دستمزد کارکنان و سرپرستان اماکن از محل فروش بلیط به دست بیاد؟ مخصوصا که انجمن میگه با مشکلات مالی روبرو هست.

  6. جناب دری زمانی موسیونر های مذهبی در هندوستان زرتشتیان را به مسیحی شدن تشویق میکردند اما زرتشتیان با آن مخالفت شدید نمودند. به نظر شما شناخت فرهنگ با دیدن مکان عبادت ایجاد میگردد؟ به نظرم اخلاق و منش و درستی و راستی زرتشتیان همیشه زبان زد فرهنگ ایرانی بوده و هست هنوز که هنوزه در هندوستان پارسیان زرتشتی در حساس ترین پست ها و سخت ترین پست ها به درستی و امین بودن میشناسند. پس نیازی نیست مکان عبادت روحی روانی ما زرتشتیان درمعرض عموم قرار گیرد زیرا تبعیض زمانی بوجود میاید که نادرستی عیان باشد. و برای آن دست به یک سری ناهماهنگی ها و خرافات دست میزنند. به هر حال مکان عبادت هر شخصی در هر دین و آیینی جایگاه خاص خود را دارا میباشد. تنها چیزی که میتوان گفت چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. امید است که همه خالصانه عبادت روحی روانی خود را به درستی و راستی حفظ نمایند. شاد و سربلند و تندرست باشید.

  7. من هم مانند جناب آرش دری، از خبرنگار امرداد تشکر می کنم ولی ظاهرا ایشان این هفته تنها گفته های دبیر انجمن را منعکس کرده اند و گزارشی آماده نفرمودند. اگر برداشت من اشتباه است، لطفا آقای سیروس اصلاح بفرمایند. در بخش در حاشیه هم آقای دبیر انجمن تنها یک نکته را گفته اند که در گروه واتساپی بازرسان آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-11