لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

گفت‌وگوهای بی‌نتیجه درباره‌ی زمین کارواش در یزد

14نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه سوم آبان‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه آغاز شد که بیشتر این نشست درباره‌ی زمین کارواش در یزد بود.

کمیسیون موقوفات، زمین کارواش در میدان مارکار یزد

مصوبات کمیسیون موقوفات با تعدیل اجاره‌ها آغاز شد که به تصویب هموندان انجمن رسید.

تعدیل اجاره یک واحد ساختمان ورزا از مبلغ اجاره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به چهار میلیون ریال از تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی تا یکم مهرماه ۱۳۹۶ خورشیدی

این واحد ۵۰۰ هزار تومان از گذشته پول پیش داشته است و در خیابان فلسطین واقع است.

تعدیل اجاره یک واحد مزدایی در یوسف‌آباد که ودیعه آن از ۲۵ میلیون ریال به ۵۵ میلیون ریال و اجاره از شش میلیون ریال به ۹ میلیون ریال افزایش یافته است.

تعدیل اجاره یک واحد ساختمان رستگاری که اجاره از مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۳۰ میلیون ریال نیز ودیعه آن افزایش یافته است.

این واحد در خیابان فروردین واقع است.

تعدیل اجاره ساختمان مزدا واقع در پیچ شمیران که اجاره‌ی آن از مبلغ چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و مبلغ ودیعه‌ی آن ۵۰ میلیون ریال بوده که تغییر نکرده است.

مورد بعدی که باعث گفت‌وگوهای بسیاری میان هموندان انجمن شد درباره‌ی زمین انجمن زرتشتیان تهران در میدان مارکار یزد بود که پیش از این به عنوان کارواش استفاده می‌شد.

مصوبه‌ی کمیسیون: «با توجه به عدم مراجعه در مرحله‌ی اول فراخوان مشاغل فرهنگی در زمین واقع در میدان مارکار یزد مشهور به «کارواش»، کمیسیون مصوب کرد تا فراخوان دیگری به همکیشان جهت هرگونه شغل اعلام شود تا کمیسیون بر اساس پیشنهادهای دریافتی جهت حفظ این مکان اقدام لازم را انجام دهد.»

پدرام سروش‌پور هموند کمیسیون موقوفات درباره‌ی این فراخوان گفت: «این زمین در میدان مارکار است و دیوارهای آن در حال ریزش است. یک بار برای کارهای فرهنگی فراخوان دادیم اما پیشنهادی برای آن نرسید. اکنون پیشنهاد کمیسیون این است تا فراخوان آزاد برای مشاغل گوناگون بدهیم و سپس درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کنیم.»

اردشیر اورمزدی درباره‌ی این پیشنهاد کمیسیون موقوفات گفت: «بنا بر مصوبه‌ی قبلی چون این زمین در جای مهمی از یزد واقع شده است پیشنهاد کار فرهنگی را داده بودیم.»

راشین جهانگیری هم با گفتن اینکه این زمین قبلا کاربری غیرفرهنگی داشته و نتیجه‌ی آن را دیده‌ایم، افزود: «بهتر است وقتی می‌خواهیم درباره‌ی این زمین پیشنهاد بدهیم تعدادی از هموندان انجمن از آن بازدید کنند. این زمین به نوعی آبروی هازمان زرتشتی است برای همین پیشنهاد کار فرهنگی را دادیم.»

او در ادامه افزود: «نمونه‌ی کارهای غیرمناسب را در خیابان میرزاکوچک می‌بینیم که مغازه‌ی اغذیه‌فروشی روبه‌روی آتشکده چه وضعیتی را به وجود آورده است. باید نخست درباره‌ این گفت‌وگو کنیم که چرا پیش از این پیشنهاد کار فرهنگی را برای این زمین دادیم، از کمیسیون موقوفات می‌خواهیم تا درباره‌ی پیشنهاد خود تجدیدنظر کند. کمیسیون‌های دیگر چندین فراخوان برای خواسته‌های خود دادند و پس از آن تصمیم‌گیری شد.»

بهمن تیمساری با اشاره به اینکه بنا بر قوانین شهرداری ممکن است کاربری فرهنگی به آن تعلق نگیرد افزود: «ممکن است این زمین کاربری آموزشی یا مسکونی داشته باشد. باید در نظر بگیریم که کار فرهنگی محدودیت‌های خاصی دارد و باید هدف ما از انجام کار فرهنگی مشخص شود. نخست باید گزارشی آماده شود که چرا پیش از این تصمیم گرفته شده تا این مکان برای کار فرهنگی استفاده شود.»

جمشید دارابیان پیشنهاد داد تا انجمن با انجمن‌های محلی یزد وارد گفت‌وگو شود و از دیدگاه‌های آن‌ها برای این زمین استفاده کند.

تاج گوهر خداداد کوچکی(خادم) درباره‌ی این زمین گفت که چندین تن به من گفته‌اند که گروهی اجازه نمی‌دهند تا در این زمین کار فرهنگی انجام شود، آن‌ها برای زمین ایده دارند و می‌خواهند زمین را تقسیم کنند. او افزود: «خواهش می‌کنم تا این زمین اغذیه‌فروشی نشود.»

پدرام سروش‌پور با افزودن این‌که میدان مارکار در یزد منطقه‌ای نمادین برای زرتشتیان در یزد است گفت که دیوارهای زمین کارواش به شکل عمدی در حال تخریب است و ممکن است به خودروها آسیب برساند و از طرفی این زمین به مکان جمع‌آوری زباله تبدیل شده است. سروش‌پور افزود که در پیشنهاد جدید کمیسیون قرار است امکان‌سنجی کنیم که چه کارهایی می‌توان در این زمین انجام داد. امیدوار بودیم که انجمن سرمایه داشت و آن‌جا را می‌ساخت اما هزینه‌ی این کار را ندارد.

اردشیر اورمزدی درباره‌ی شغلی که قرار است در این زمین انجام شود گفت که با چه معیاری قرار است شغل‌های پیشنهادی را بسنجیم؟ که پدرام سروش‌پور در پاسخ گفت که در این مرحله فقط امکان‌سنجی می‌کنیم زیرا نمی‌دانیم چه شغل‌هایی پیشنهاد خواهد شد.

اردشیر اورمزدی از هموندان انجمن خواست تا به شهرداری یزد بروند و پرس‌وجو کنند که چه شغل‌هایی را می‌توان در این زمین انجام داد و پرونده‌ی آن را در شهرداری بررسی کنند. او افزود که با گفتن اینکه دیوار آن در حال تخریب است و در خطر است و بخواهیم درباره‌ی آن تصمیم بگیریم زیاد جالب نیست چون این مشکلات راه‌حل دارد.

آرمین هورمزدی دیگر هموند انجمن درباره‌ی این مصوبه‌ی کمیسیون موقوفات گفت که استفاده نکردن از زمینی بسیاری را نسبت به آن طمع‌کار می‌کند تا به آن دست‌اندازی کنند. او افزود که کار فرهنگی در کشور سودده نیست و باید در نظر بگیریم که اصرار ما به انجام کار فرهنگی نتیجه می‌دهد یا خیر. او افزود که باید این فرصت را بدهیم تا فراخوان جدید اعلام شود و پس از آن هموندان انجمن درباره‌ی آن تصمیم بگیرند.

فرشاد فرهی‌فر در ادامه‌ی این گفت‌وگو پیشنهاد داد در نشست بعدی انجمن زرتشتیان تهران هموندان کمیسیون موقوفات پیشنهاد خود را هفته‌ی آینده به طور کلی توضیح دهند و پرونده‌ی آن در شهرداری یزد هم به اطلاع هموندان انجمن برسد.

منوچهر باستانی دیگر هموند انجمن از روند کمیسیون موقوفات انتقاد کرد و گفت که چرا این کمیسیون در هر نشست بر روی مصوبات خود اصرار دارد و نمی‌خواهد آن را اصلاح کند.

رستم خسرویانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی زمین معروف به کارواش این‌گونه توضیح داد: «این زمین محل رفت و آمد معتادان شده بود و مخروبه است، در گردش گذشته‌ی انجمن توانستیم دیوار آن را بازسازی کنیم. کارواشی که پیش از آن در این زمین کار می‌کرده است مجوز نداشته است و چگونگی تامین آب کارواش نیز مورد بحث است، این کارواش از سوی همکیشان اداره می‌شده است.»

او افزود: «در دوره‌ی پیشین بنا بر شرایط زمین تصمیم بر این شد تا این زمین برای کارهای فرهنگی استفاده شود. برخی نیز برای کار فرهنگی آمدند اما شرایط سخت بود، امیدواریم اگر شرایط را ساده کنیم دوباره مراجعه کنند.»

خسرویانی با اشاره به اینکه تغییر مصوبه‌ی قبلی به راحتی امکان پذیر نیست افزود که باید در نشست انجمن مصوبه‌ی پیشین مطرح شود و دلایل اجرا نشدن آن را توضیح بدهند و سپس دگرگون شود.

خسرویانی در ادامه گفت که پیشنهاد من این بوده است که بار دیگر فراخوانی برای کار فرهنگی برای این زمین داده شود و پس از آن درباره‌‌ی آن تصمیم گیری کنیم.

در پایان تصمیم بر این شد تا مصوبه‌ی پیشین انجمن درباره‌ی این زمین بررسی شود و سپس در نشست انجمن مطرح شود.

کمیسیون مالی:  

هزینه مهدکودک پرورش در شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۰۰ ریال

صورت هزینه حصارکشی باغچه‌های آدریان بزرگ به مبلغ پنج میلیون ریال

کارکرد دندان‌پزشکان درمانگاه یگانگی در امرداد و شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی جمعا به مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال که با کسر مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه لابراتوار مبلغ ۲۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال سهم درمانگاه و ۲۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال سهم انجمن مورد تایید است.

هزینه لابراتوار «افق» به مبلغ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و هزینه لابراتوار «بهسازان دندان» به مبلغ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مربوط به درمانگاه یگانگی در امردادماه و شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی تایید شد.

وصول ۱۶۵ فقره متن سنگ اختصاصی ویژه درگذشتگان تایید شده از سوی مجری آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ ۷۶۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال که شامل سنگ اختصاصی هر کدام به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و به همراه ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال شامل عکس و شعر بوده است.

موارد کمیسیون مالی به تصوب هموندان انجمن رسید.

 

کمیسیون فرهنگی:

مصوب شد هزینه مالی جشن مهرگان کودکانه به مبلغ هشت میلیون و ۶۵۴ هزار ریال و جشن مهرگان مارکار تهران‌پارس به مبلغ ۳۴ میلیون و ۸۲۹ هزار ریال همراه با فاکتورها مورد تایید است.

مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی برای برگزاری جشن مهرگان ۱۰۰ میلیون ریال بود که با کمتر از نیمی از این مقدار جشن مهرگان برگزار شده است. مصوبه هزینه‌ی جشن مهرگان به تصویب رسید.

 

کمیسیون خدمات، خرید شمشادزن برای مارکار تهران‌پارس

کمیسیون خدمات مصوبه‌ای درباره‌ی خرید شمشادزن و شاخه‌زن برای مارکار تهران‌پارس داشت که قرار بر این شد تا بررسی بیشتری درباره‌ی آن بشود.

«پیرو درخواست سرپرست مارکار تهران‌پارس جهت خرید شمشادزن و شاخه‌زن برای مارکار با مبلغ شش میلیون ریال موافقت شد.»

فرهاد کاویانی درباره‌ی این مورد گفت که آیا در مکانی دیگر این‌چنین دستگاهی وجود ندارد که از آن استفاده کنیم؟ افشین نمیرانیان در پاسخ او گفت که می‌توانیم دستگاه را فراهم کنیم و در دیگر مکان‌های زرتشتی از آن استفاده کنیم.

مهردخت شهریاری هموند کمیسیون خدمات درباره‌ی این دستگاه هرس گفت: «دستگاه علف‌زن از سوی خیراندیشی به مارکار دهش شده است و شمشادزن هم به آن اضافه می‌شود. با تخفیف از فروشگاهی شمشادزن خریده شده است.»

جمشید گشتاسبی خزانه‌دار انجمن در پاسخ شهریاری گفت: «در نشست‌های نخستین انجمن بود که هزینه‌ی ۳۰۰ هزار تومانی را قبول نکردیم و کاملا با این مصوبه مخالف هستم. نخست باید بحث خرید شمشادزن مطرح می‌شد و پس از مصوب شدن هزینه‌ی آن پرداخت می‌شد.»

راشین جهانگیری درباره‌ی این مصوبه گفت: «با اینکه با این مصوبه مخالف هستم و ممکن است یک رویه بشود؛ اما از طرفی اماکنی داریم که ممکن است بتوان از شمشادزن در آن‌ها استفاده کرد»

فرشاد فرهی‌فر درباره‌ی تنخواه اماکن پرسش کرد و گفت وقتی مطرح می‌شود که بدون مصوبه کاری انجام نشود تنخواه زیر سوال می‌رود.

گشتاسبی در پاسخ او گفت: «باید مورد شمشادزن در انجمن مطرح می‌شد و تنخواه برای موارد ضروری است و این مورد ضروری نیست.» 

مصوبه‌ی دیگر کمیسیون خدمات درباره‌ی خرید قند و چایی برای اماکن زیرپوشش انجمن بود که به تصویب رسید:
«خرید چای و قند به صورت کلی برای اماکن تحت نظارت انجمن تا سقف دو میلیون ریال»

فرهاد کاویانی درباره‌ی این مصوبه گفت که مبلغ برای خرید کم است و آن را افزایش دهند.

گزارش کمیسیون خدمات درباره‌ درمانگاه یگانگی بود:
«جهت تکمیل کادر پزشکی و درمانی درمانگاه یگانگی، درخواست فراخوان برای استخدام پزشک، دندان‌پزشک، پرستار و دستیار دندان‌پزشک را داریم.»

گزارش دیگر این کمیسیون درباره‌ی بازدید از وسایل شاه‌ورهرام ایزد بود:

«پیرو گزارش ۲۸ تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی و بازدید از وسایل شاه‌ورهرام ایزد، تعداد زیادی بشقاب چینی و ملامین بلااستفاده بود که با تصمیم کمیسیون به مکان‌های مارکار، خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه، درمانگاه یگانگی و مدرسه‌های فیروزبهرام، رستم‌آبادیان و جمشید‌جم تقسیم شد.»

فیروزه ماوندادی هموند کمیسیون خدمات افزود که تقسیم‌بندی بشقاب‌ها انجام شده است اما هنوز به مکان‌های تعیین شده داده نشده است.

 

کمیسیون ساختمان، تعمیرات باغ اوسون

تنها مصوبه‌ی کمیسیون ساختمان درباره‌ی باغ اوسون بود که به تصویب هموندان رسید.

«پیرو درخواست درباره‌ی باغ اوسون جهت حفاظت سطح فوقانی و ترمیم نمای دیوارهای باغ در مجاورت رودخانه از طریق سیمان‌کاری و ایزوگام و کف‌سازی تا سقف ۵۰ میلیون ریال»

بهمن تیمساری هموند کمیسیون ساختمان درباره‌ی این مصوبه گفت: «در گذشته بازدیدی از باغ اوسون داشتیم و شخص «فرخ نوش» با توجه به پیمانی نانوشته کار می‌کند و ما نتوانستیم درباره‌ی او شرح وظایفی که مدون و مصوب باشد در انجمن پیدا کنیم.»

او در ادامه افزود: «درخواست ما این است که با سرپرستی فرخ نوش و همراهی گروهی که من نیز شامل آن گروه هستم باغ اوسون را تعمیر کنیم. پیش از این با برآوردی که کردیم باغ نزدیک به ۲۵ میلیون تومان هزینه داشت اما با توجه به شرایط انجمن هزینه را به پنج میلیون تومان کاهش دادیم که شامل خرید مصالح ساختمانی، حمل و نقل و هزینه‌ی کارگر و کنترل است. این تعمیرات با کارگر روزمزد انجام نمی‌شود و باید کار به شکل کلی انجام شود.»

تاج‌گوهر خداداد کوچکی(خادم) درباره‌ی سرنوشت باغ اوسون و فرخ نوش پرسش کرد که کاربری این مکان چیست و چرا باید انجمن باید برای آن‌جا هزینه کند. همچنین باید مشخص شود که فرخ نوش به شکل خیراندیشی کار می‌کند یا قرارداد دارد؟

افشین نمیرانیان درباره‌ی پرسش خادم گفت که مهمترین چیزی که در انجمن داریم نیروی انسانی است و باید از فرخ نوش که سال‌ها در باغ اوسون کار می‌کند سپاس‌گزار باشیم اما باید وضعیت او مشخص شود.

بهمن تیمساری درباره‌ی پرسش خادم گفت: «فرخ نوش بر اساس قانونی نانوشته مسوول باغ اوسون است و از او سپاس‌گزاریم. شوربختانه او دیر به دیر گزارش کار می‌دهد و از کمیسیون خدمات خواسته‌ایم تا به این مورد رسیدگی کند تا بتوانیم به امور رسیدگی کنیم.» 

اردشیر اورمزدی درباره‌ی گفته‌های بهمن تیمساری افزود که در دوره‌ی پیش مصوب داشتیم که از دو ماه قبل فرخ نوش هزینه‌هایی که می‌خواهد در باغ اوسون انجام بدهد را گزارش کند.

کمیسیون روابط عمومی، خرید آمبولانس برای آرامگاه قصرفیروزه

رستم خرمدین درباره‌ی گرفتن آمبولانس جدید برای آرامگاه قصرفیروزه گفت که مشکل گرفتن استعلام آمبولانس نیست بلکه گرفتن پروانه تغییر کاربری برای خودرو و شماره‌گذاری از راهنمایی و رانندگی است، امیدوارم تا هفته‌ی دیگر خودرو را بگیریم. راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که در قانون جدید امکان به کارگیری آمبولانس نیست و باید از خودرو معمولی استفاده کنیم.

سخنرانی پیش از دستور:

بزرگ‌مهر پرخیده

بسیاری می‌گویند که انجمن به وظایف خود عمل می‌کند پس چرا «پرخیده» از کارکرد انجمن انتقاد می‌کند؟ انتقاد من نشان از این است کاری در انجمن صورت می‌گیرد.

۵۲ NGO در هازمان زرتشتی داریم که تاثیرگذار هستند و بر روی یکدیگر تاثیر دارند باید سیاست‌گذاری کرد تا آن‌ها با هم در ارتباط باشند.

در چند نشستی که درباره‌ی سرویس مدرسه‌های زرتشتی گفت‌وگو شد، می‌توان گفت در نخستین نشست تقریبا همه‌ی هموندان مخالف رایگان نبودن سرویس بودند اما به شوند به درازا کشیده شدن تصمیم گیری در این‌باره، این مورد رای آورد. پایداری اندیشه‌ها بسیار مهم است.

برداشتی که دارم این است که چندین مدل طرز فکر در انجمن است برای نمونه در بحث سرویس برخی سکوت کردند که شوند این سکوت را نمی دانیم.

بهروز جمشیدیان:

چندصدایی در هر هازمانی بسیار خوب است و هیچ هازمانی با تک‌صدایی پیشرفت نمی‌کند. درباره‌ی پیشنهاد برگزاری سخنرانی پیش از دستور قبل رسمی شدن نشست باید بگویم که حتما بی ارزش‌ترین بخش نشست انجمن سخنرانی پیش از دستور است که باید در زمان غیررسمی برگزار شود.

یکی از مواردی که می‌خواهم بگویم خرید آمبولانس آبرومند برای آرامگاه قصرفیروزه بود که فکر کنم گرفتن استعلام آن چند روزه انجام می‌شود اما از زمان مطرح شدن آن در انجمن دو ماه می‌گذرد.

مورد بعد درباره‌ی زمین کرمان است که جانشین فرنشین انجمن قول پیگیری آن را داده بود. حساب‌رسی از مکان‌های خاص نیز مهم است.

در نشست پیشین موضوع موقوفه‌ی رستم‌آبادیان مطرح شد که منافع آن به همه‌ی زرتشتیان می‌رسد. اگر نهادی زرتشتی وجود دارد که نیاز است نماینده‌ای از انجمن زرتشتیان تهران در آن باشد، باید تصمیم درستی از سوی نمایندگان انجمن در آن نهاد گرفته شود. کسی که از سوی انجمن در این نهاد است نمی‌تواند نظر خود را بگوید و باید منافع واقف، انجمن و هازمان زرتشتی را در نظر بگیرد. در انجمن نیز کسی نمی‌تواند رای پررنگ‌تری داشته باشد و همه‌ی ۲۱ هموند رای مساوی دارند.

حاشیه انجمن:

–          افشین نمیرانیان جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در آغاز نشست پیشنهاد کرد که در فصل پاییز و زمستان هنگامی که تعداد هموندان انجمن در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به ۱۲ تن رسید، بخش سخنرانی پیش از دستور برگزار شود. او همچنان از همه‌ی هموندان انجمن خواست تا در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نشست باشنده باشند تا نشست هفتگی انجمن به طور رسمی کار خود را آغاز کند.

–          هموندان انجمن زرتشتیان تهران درگذشت پدر همسر فرهاد کاویانی هموند انجمن را آرامش باد گفتند.

–          هنگامی که بهروز جمشیدیان درباره‌ی برابری رای هموندان انجمن سخن می‌گفت افشین نمیرانیان به او تذکر داد که فرنشین انجمن در نشست باشنده نیست و بهتر است در حضور او این سخنان گفته شود.

–          فرهاد کاویانی درباره‌ی مصوباتی که رای نمی‌آورند پرسش کرد و گفت که چرا این موارد به ثبت نمی‌رسند که افشین نمیرانیان در پاسخ گفت که مواردی که تصویب نمی‌شود در دفتر انجمن به ثبت می رسد.

–          هنگامی که افشین نمیرانیان درباره‌ی زمین کارواش در یزد سخن می‌گفت، افزود که رای‌گیری درباره‌ی فراخوان دوباره برای این زمین مشکلی ندارد و به عنوان رییس جلسه درباره‌ آن رای‌گیری می‌کند که پس از آن اردشیر اورمزدی در پاسخ گفت که اینکه بگوییم «مصوبه‌ی آن را می‌گیرم» زیاد درست نیست که نمیرانیان سه مرتبه از هموندان انجمن پرسید که آیا چنین حرفی زده است که هموندان انجمن گفته‌های اورمزدی را تایید نکردند.

–          خادم در سخنان خود درباره‌ی زمین کارواش یزد گفت که امیدوارم دیگران برای انجمن تصمیم نگیرند و ما بتوانیم تصمیم بگیریم که در این هنگام بهمن تیمساری از رییس جلسه خواست به او تذکر دهد چون این گفته نوعی توهین است که در این هنگام افشین نمیرانیان به خادم درباره‌ی گفته‌اش تذکر داد.

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در غیاب کورش ساسانی به پایان رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. تخریب خانه خرمن گیو متعلق به انجمن شروع شد. اشتباهی کر گریبانگیر دوره های بعدی انجمن خواهد شد. پس از تخلیه واحدها، به نظر میرسد که حفره هایی در زیر پله ها و کف زمین خانه کنده شده که عده ای ناشناس با فلزیاب به دنبال گنج مخفی شده از قدیم بودند. سوال اینکه چگونه دسترسی به داخل خانه پس از تخلیه و پلمپ توسط انجمن حاصل شده و آیا گنج جویان چیزی یافتند؟

  2. جناب سپهری این سوال را باید از ساکنان پیشین بدلیل اینکه چندین سال در آنجا سکونت داشتند و برایشان حس مالکیت ایجاد شده بود بپرسید.

  3. آقای افشین نمیرانیان جوان بااستعدادی است که میتواند پا جای آقای رستم خسرویانی بگذارد.

  4. چرا اجاره‌هایی که انجمن از املاک خود می‌گیرد پایین است؟ پول پیشی هم که انجمن از مستاجر می‌گیرد کم است در نتیجه اگر مستاجر اجاره را پرداخت نکند انجمن نمی‌تواند از پول پیش اجاره را بردارد

  5. قبلا بحث شد که خانه های انجمن به قیمت روز اجاره داده شود و بخشی از درآمد به عنوان کمک هزینه به نیازمندان داده شود. در این صورت کسی برای سالها در خانه انجمن نمیماند و تعداد بیشتری کمک هزینه میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04