لوگو امرداد

کرمان میزبان معارفه نامزد نمایندگی زرتشتیان در مجلس یازدهم

نشست معارفه، پرسش و پاسخ با نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی ایرانیان زرتشتی در تالار آتشکده کرمان با حضور گرم همکیشان کرمانی برگزار شد.

نشست پرسش و پاسخ با نامزد نمایندگی زرتشتیان در مجلس یازدهم، از ساعت 16:30به طور رسمی با باشندگی هیات‌رییسه آغاز شد. در آغاز آریا کاویانی به عنوان مجری سخن گفت و موبد فلاحت بندهایی از گات‌ها را خواند. سپس آقای نیکبخش فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان در سخنانی از دکتر اختیاری و خانواده‌شان برای زحمت سفر به کرمان سپاسداری کرد و در ادامه از زحمات دکتر اختیاری در موارد مختلف ازجمله مسائل بسیار موقوفات کرمان و پرونده‌های موجود و رفع مشکل بیمارستان خداداد مهرابی سپاسداری کرد. همچنین اقدامات بخردانه‌ی دکتر اختیاری در رفع مشکل حضور اقلیت‌ها در شوراها، پیگیری ماده 881 و ثبت زادروز اشوزرتشت در سالنمای رسمی کشور را یادآوری کرد و توضیح داد، از آنجا که کاندیدای دیگری نیست، ایشان این موارد را یادآوری می‌کند.
همچنین بر حضور همه‌ی افراد جامعه زرتشتی در پای صندوق‌های رای تاکید کرد تا نماینده با رای بالا وارد مجلس شود و قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد.
سپس از دکتر اختیاری برای سخنرانی دعوت شد که ایشان گفتند هرآنچه انجام داده‌ام وظیفه بوده و با کمک جامعه انجام شده است. در ادامه درباره‌ی تاریخ سیاسی مجلس سخن گفتند که از 123سال پیش در زمان قاجار که مجلس آغاز به کار کرد، در آغاز نمایندگان ارامنه و کلیمیان رای خود و صندلی خود را به آیت الله بهبهانی و آیت الله طباطبایی دادند، در حالی که زرتشتیان خود صندلی را نگه داشتند و نخستین نماینده ارباب جمشید جمشیدیان بود که برای حفظ و   حراست مشروطه، خود و دیگر زرتشتیان از جان و مال خود در این راه گذشتند و پس از ارباب جمشید، کیخسرو شاهرخ به مدت 22 سال نماینده‌ی زرتشتیان بود که همچنین بسیار در این راه تلاش کرد و از ثروت خود صرف نمود. پس از انقلاب اسلامی نیز در آغاز موبد شهزادی بود که این کرسی را حفظ نمود و همچنین پرچم سه رنگ را نگه داشت و در زمان جنگ مهندس ملکپور نماینده بود و در دوره‌ی بعد که موشکباران بود و کس دیگری کاندید نشد ایشان کاندید شد و انتخاب شد. در ادامه دکتر اختیاری افزود که پس از 7،8 سال تلاش، روز زایش اشوزرتشت در سالنمای ایرانی ثبت شده است و جشن مهرگان در سال 2020در یونسکو به ثبت می‌رسد و جشن سده کرمان در سال2021در یونسکو به ثبت می‌رسد و اینکه درباره‌ی ماده 881 مکرر اخیرا بخشنامه‌ای به شهرستان‌ها فرستاده شده که اقلیت‌های رسمی مستثنی می‌شوند. همچنین تبعیضات استخدامی در همه جا به جز ارتش برداشته شده است.
در پایان جناب نیکبخش از دکتر اختیاری و همکیشان باشنده در نشست سپاسداری کرد.
نشست پرسش و پاسخ نامزد انتخاباتی حوزه‌ی زرتشتیان در مجلس یازدهم پنجشنبه 24 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 16در تالار آتشکده‌ی کرمان برگزار شد. گزارش تصویری از نشست در پیوست امده است:

01 copy 3

02 5

03 copy 2

04 copy 2

05 copy 4

06 copy 3

07 copy 2

08 copy 2

09 copy 2

10 copy 1

11 copy 2

12 copy 4

13 copy 2

14 copy 3

15 copy 3

16 copy 3

17 copy 3

19 copy 1

20 copy 1

21 copy 1

22 copy 1

26 copy 1

27 copy 1

28 copy 1

فرتورها از آناهیتا طهمورسی‌زاده است.

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با درود
    چنانچه گزارشی از پرسش‌ها و پاسخ‌ نیز ارائه شود، گزارش غنی‌تری در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06