پرسه همگانی اورمزد و تیرماه برگزار شد

زرتشتیان یاد جان‌سپاران ایرانی جنگ توران را گرامی داشتند

پرسه‌ی اورمزد و تیرماه، دوشنبه ۲۹ خوردادماه ۱۳۹۶ خورشیدی به کوشش انجمن زرتشتیان تهران در تالار ایرج برگزار شد.

موبد اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان تهران، در این آیین با ایراد سخنرانی پیرامون دانایی و حقیقت ادیان به خویشکاری انجمن موبدان اشاره کرد و گفت: بالاترین خویش‌کاری(:وظیفه) انجمن موبدان در درازای تاریخ، در جایگاه بالاترین نهاد اداره‌کننده‌ی امور مینوی (دینی و فرهنگی) زرتشتیان این بوده است که اصول دین و فرهنگ زرتشتی را که گاتیک (حقیقت دین) گفته می‌شود را به دقت نگاهبانی کند و فروع کیش زرتشتی را که شامل دو بخش هاتیک (طریقت) و داتیک (شریعت) است را هر زمان نیاز باشد، بر پایه‌ی اصول دین به روز کند. ما به یاری همه‌ی شما گرامیان نیازمند هستیم و از انتقادات و پیشنهادات خود ما را بی‌نصیب نگذارید.

گفتنی است زرتشتیان در پرسه‌ی اورمزد و تیرماه افزون بر گرامی‌داشت یاد تازه‌درگذشتگان خود، یاد ایرانیان جان‌باخته در جنگ با تورانیان، به ویژه آرش کمانگیر را گرامی می‌دارند. 

فرتور از مژده شهریار است.

0114

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *