لوگو امرداد

نشست غیرعلنی انجمن به بهانه‌ی زمین مارکار یزد

14نشست هفتگی انجمن زرتشتیان که از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی آغاز شده بود در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه غیرعلنی شد. در نشست غیرعلنی انجمن زرتشتیان تهران علی سرتیپی به عنوان وکیل، اسفندیار اختیاری نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی و خداداد نمیری فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن در گردش پیشین، گزارشی درباره‌ی دادگاه زمین‌های مورد مناقشه‌ی مرتاض در یزد ارایه دادند.

افشین نمیرانیان جانشین فرنشین انجمن، پیشنهاد برگزاری این نشست غیرعلنی را از سوی رستم خسرویانی، فرنشین انجمن دانست.

 

سخنان پیش از دستور:

بزرگمهر پرخیده در سخنان خود از اهمیت باشندگی مردم در نشست‌های انجمن سخن گفت و افزود: «جشن مهرگان سال گذشته برنامه‌های تکراری بسیاری داشت که خوشحالیم که به فکر دگرگونی برنامه‌ها هستید.»

او با گفتن اینکه انجمن زرتشتیان تهران مسوول امور فرهنگی جامعه‌ی زرتشتیان است افزود که انجمن مسوول کیفیت پایین جشن مهرگان است.

همچنین رستم خسرویانی، فرنشین انجمن پیشنهاد داد شیرینی به مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای بازگشایی مدرسه‌ها خریداری شود. این مورد مصوب شد.

 

کمیسیون مالی:

هزینه مخزن زباله ۲۴۰ لیتری، صورت‌حساب شهرداری تهران برای درمانگاه یگانگی به مبلغ ۷۹۹ هزار و ۸۷۸ ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی در تاریخ یکم تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی در ۱۵ فقره فاکتور به مبلغ هشت میلیون و ۲۰۵ هزار ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی در تاریخ ۱۵ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی در هفت فقره صورت‌حساب به مبلغ ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی از تاریخ یکم تا دوازدهم خوردادماه ۱۳۹۵ خورشیدی در ۱۲ فقره صورت‌حساب به مبلغ چهار میلیون و ۳۹۸ هزار ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی از تاریخ دوازدهم تا ۲۹ خوردادماه ۱۳۹۵ خورشیدی در ۱۲ فقره فاکتور به مبلغ شش میلیون و ۶۹ هزار و ۵۰۰ ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی از تاریخ یکم تا دوازدهم تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی در ۱۰ فقره فاکتور به مبلغ شش میلیون و ۳۱۰ هزار ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی از تاریخ ۱۴ تا ۲۲ تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی در پنج فقره فاکتور به مبلغ شش میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۰۰ ریال

صورت هزینه درمانگاه یگانگی از تاریخ ۳۱ خوردادماه تا ۲۵ تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی در ۹ فقره صورت‌حساب به مبلغ سه میلیون و ۹۲۷ هزار ریال

صورت هزینه مهدکودک پرورش از تاریخ ۱۲ تیرماه تا یکم امردادماه ۱۳۹۵ خورشیدی در هفت فقره فاکتور به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال

پرداخت صورت‌حساب چاپ کارت سرویس مدرسه‌ها از سوی چاپخانه فروهر به مبلغ یک میلیون و ۸۵۰ هزار ریال

کمک هزینه جام ایراندخت به مبلغ شش میلیون ریال

خرید ۱۸ هزار پیامک به مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال

هزینه ثبت آگهی تغییرات از سوی انجمن زرتشتیان تهران در روزنامه‌ی رسمی کشور به مبلغ یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۵۰ ریال

خرید گل و شیرینی جهت ملاقات با شهابی وکیل پیشین انجمن به مبلغ یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۶۸۰ ریال

هزینه سرویس امردادماه ۱۳۹۵ خورشیدی مهدکودک پرورش به مبلغ ۲۲ میلیون ریال

هزینه اتمام رنگ‌آمیزی تالار ورزشی مارکار تهران‌پارس با هزینه‌ی داربست به مبلغ ۳۵ میلیون ریال

این موارد تصویب شد.

 

کمیسیون ساختمان:

هزینه‌های دفتر فنی برای شش‌ماه نخست سال ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ ۱۹ میلیون و ۹۷۲ هزار ریال

این مورد تصویب شد.

فرشاد فرهی‌فر هموند کمیسیون ساختمان از پایان رنگ‌آمیزی تالار ورزشی ماکار تهران‌پارس خبر داد و افزود که رنگ‌آمیزی با همان هزینه‌ی مصوب شده به پایان رسید.

او همچنین از بازدید مسوول دفتر فنی و فرهاد کاویانی هموند انجمن از قنات قصرفیرزه خبر داد و افزود که گزارش آن به کمیسیون موقوفات فرستاده شده است.

فرهی‌فر درباره‌ی مناقصه‌ی خانه‌ی خرمن گیو و سقف خانه‌ی کیخسروی گفت که تا روز ۲۷ شهریورماه برای خانه‌ی خرمن گیو سه پاکت دریافت شده بود و دو پاکت برای سقف خانه‌ی کیخسروی دریافت شده است و برای تصمیم‌گیری نیازمند تشکیل کمیسیون معاملات است.

 

کمیسیون روابط عمومی:

تاج‌گوهر خداداد کوچکی (خادم) هموند کمیسیون روابط عمومی درباره‌ی خانواده‌هایی که درخواست تخفیف برای هزینه‌ی سرویس کرده بودند گفت: «۱۰ خانواده درخواست تخفیف سرویس داده بودند که از این میان پنج خانواده را پس از بررسی شایسته تخفیف دانستیم.»

خادم مجموع هزینه‌های تخفیف سرویس را دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دانست که از این میان سه خانواده کاملا تخفیف گرفته‌اند و دو خانواده تخفیف ۵۰ درصدی گرفتند. این مورد تصویب شد.

مورد دیگر کمیسیون درباره‌ی مرد تنهایی بود که خانواده‌ای ندارد و به پیشنهاد کمیسیون روابط عمومی زیر پوشش مستمری بگیران انجمن زرتشتیان تهران قرار گرفت. این مورد نیز تصویب شد.

 

کمیسیون فرهنگی:

راشین جهانگیری هموند کمیسیون فرهنگی درباره‌ی نامه‌ی این کمیسیون به شهرداری منطقه درباره‌ی سطل‌های زباله‌ی روبه‌روی آتشکده‌ی تهران گفت: «بخشی از درخواست انجمن عملی شده است و سطل‌های زباله را آورده‌اند و ممکن است دوباره نامه‌نگاری کنیم.»

جهانگیری در بخش دیگر گزارش کمیسیون فرهنگی به نامه‌ای که این کمیسیون به انجمن موبدان داده است اشاره کرد. در این نامه درباره‌ی خاک‌سپاری خاکستر افرادی که در خارج از کشور درگذشته‌اند پرسش شده که آیا این کار امکان‌پذیر است یا خیر؟ انجمن موبدان در پاسخ گفته است که خاک‌سپاری خاکستر درگذشتگان می‌تواند در کنار قبر یکی از نزدیکان فرد درگذشته باشد. خاکستر می‌تواند در جعبه‌ی فلزی مهر و موم شده به خاک سپرده شود و مغایرتی با اصول دین زرتشتی ندارد اما باید خاک‌سپاری به شکلی باشد تا باعث هدر رفتن فضای آرامگاه نشود و فضای زیادی را اشغال نکند.

پدرام سروش‌پور هموند انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان ایران در توضیح این مورد گفت: «خاک‌سپاری خاکستر اشکالی ندارد اما باید به شکلی باشد تا قبری کامل را اشغال نکند. بنابراین این خاکستر در کنار قبر یکی از نزدیکان فرد درگذشته به خاک سپرده می‌شود و سنگ یادبودی نیز برای آن به کار می‌رود.»

اردشیر اورمزدی درباره‌ی این مورد گفت: «برخی از سنگ‌های قبر بسیار نزدیک به هم هستند و بسیار سخت است تا خاکستر را در کنار آن‌ها به خاک سپرد، بهتر است تا بخشی را به خاک‌سپاری خاکسترهایی که از خارج از کشور می‌آیند ویژه کنیم.»

رستم خسرویانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران نیز در ادامه‌ی گفته‌های اورمزدی گفت که در آرامگاه زرتشتیان تهران بخشی ویژه‌ی کودکان است.

راشین جهانگیری در بخش دیگر گزارش کمیسیون فرهنگی به برنامه‌های جشن مهرگان تهران اشاره کرد. امسال جشن مهرگان تهران میزبان برنامه‌های نیایش گروهی، گروه کر، سخنرانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، نماینده‌ی انجمن موبدان ایران، حرکات موزون خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان، موسیقی سنتی خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان، شاهنامه‌خوانی به سرپرستی پریا ماوندی، سپاس‌داری از پیشکسوتان زرتشتی فردوس کاویانی و ایرج آبانی و سخنرانی دینی همراه با دکلمه است.

گفتنی است سفره‌ی مهرگان با تلاش سازمان زنان زرتشتی برپا می‌شود. همچنین جشن مهرگان کودکانه در روز هشتم مهرماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در آدریان بزرگ برگزار می‌شود.

 

کمیسیون موقوفات:

پدرام سروش‌پور دبیر کمیسیون موقوفات در گزارشی درباره‌ی پرونده‌ی یکی از املاک تجاری گفت: «وکیل انجمن که مسوولیت این پرونده را بر دوش داشتند در گزارشی اعلام کرده‌ است که دادگاه ادعای انجمن را رد کرده است.» گردش پیشین انجمن در پرونده‌ای درخواست داده بود، از آنجا که این تعاونی مجوز فروش بلیت اتوبوس را دارد و اقدام به فروش بلیت قطار و هواپیما نیز کرده است این کار غیر قانونی است. اما دادگاه فروش بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما را یکسان دانسته است و درخواست انجمن را رد کرده است. 

حاشیه انجمن:

  • تاج‌گوهر خداداد کوچکی(خادم) در بخشی از نشست انجمن به خانمی که در یزد بیماری سرطان دارد و در بیمارستان بستری است اشاره کرد و افزود که هزینه‌ی هر بخش شیمی درمانی او نزدیک به هفت میلیون تومان است و توانایی پرداخت آن را ندارد. او از هموندان انجمن خواست تا اگر خیراندیشانی را برای تامین هزینه درمان می‌شناسند به او معرفی کنند.
  • افشین نمیرانیان اعلام کرد که خانم خادم چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵ خورشیدی ساعت ۱۸ مهمان شبکه‌ی دو سیما است.
  • درنشست چهلم انجمن زرتشتیان تهران، میترا نمیرانیان، مهردخت شهریاری، هرمز مهربد و فرهاد کاویانی از هموندان هیات‌مدیره، باشنده نبودند.
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. روزبخیر میشه خانم جهانگیری بگن دلیل اینکه جشن مهرگان برای کودکان 8مهر در آدریان بزرگ برگزار میشه چی هست؟ مهدکودکا و مدرسه‌ها جشن مهرگان و برگزار می‌کنند برای خانواده‌ها هم که تو مارکار برگزار میشه پس این دیگه چه برنامه‌ایه؟

  2. با درود. اگر نتیجه کار وکیل و انجمن در مورد زمینهای یزد که مرتاض تصرف کرده است، مثبت بوده است چرا نشست را غیر علنی کرده اند؟ البته ممکن است مطالبی مطرح شده باشد که نباید جزییات ان در حال حاضر مطرح شود.امیدوارم سخنگوی انجمن هرچه زودتر دست کم درباره ی کلیات نشست غیرعلنی گزارش بدهند تا این فکر پیش نیاید که انجمن تهران چیزی را از هموندان پنهان می کند و دانستن حق هموندان نیست.

  3. بسیار مناسب است که سنگ قبرها برای خاکسپاری معمول امروز بسیار ساده و کنترل شده و بدون تشریفات باشد. مثل آرامگاه یزد که هنوز متحدالشکل و ساده است متاسفانه در تهران این رویه دگرگون شده است. برای خاکستر، در فرانسه معمول است که در سالنی خاص در دیوار جایگاه هایی به اندازه حدود سی در سی (طول و عرض و عمق) سانتیمتر به صورت افقی در نظر گرفته شده است و ظرف حاوی خاکستر در ان قرار می گیرد و بر روی آن سنگی قرار می گیرد که نام و مشخصات فرد کوتاه نوشته می شود. البته افراد انتخاب دارند که بخواهند خاکسترشان در باغچه های گیاهانی که در انجا است هم ریخته شود. انتخاب شخصی خودم این است که پس از سوزانده شدن خاکستر در چاه وسط دخمه یزد ریخته شود!

  4. با بهترین درودها ، ایا بهتر نیست که انجمن اطاقی را در آرامگاه ویژه خاکستر درگذشتگان تعین کند وخاکستر و لوح یادبود در قفسه انجا گذاشته شود .(اینگونه در اکثرآرامگاه های کانادا و…..وجود دارد .)

  5. آقای خسرویانی و آقای اختیاری که زمین مارکار را بهانه انتخاب مجدد کردند باید پاسخگو باشند. ظاهرا موضوع دادگاه دکتر مرتاض به مشکل خورده و دوستان نمیخواهند موضوع علنی شود.

  6. 1- اطلاعات اعداد و اموال بزرگ تحت سرپرستی انجمن زرتشتیان تهران (نظیر اراضی مارکار یزد، آدریان بزرگ تهران، قصر فیروزه تهران، خانه مزدا …) هم نظیر درآمدها (که اطلاع رسانی نمی شود) نیز شایسته است که به جامعه اطلاع رسانی و مورد حسابرسی قرار گیرد و از برگزاری جلسات غیرعلنی و تصمیمات فردی در مورد آنها پرهیز شود. احتمالا چندان مناسب نیست که اخبار انجمن محدود به اطلاع رسانی هزینه های کوچک و متوسط نظیر خریداری پیامک و گل و شیرینی و نهایتا سرویس مدارس باشد. 2- کار مناسب دیگری که می توان انجام داد آن است که ایجاد روالها و مراسم و بزرگداشتهای متعدد و جدید که مخارج آن توسط انجمن پرداخت میشود شناسنامه دار شده و با حفظ سابقه در جایی نگهداری شود که بعدا در صورت نیاز (با حاکم شدن فکری که طور دیگری میاندیشد) بتوان آنها را اصلاح کرد و در آن زمان کسی متهم به بدعتگزاری برای اصلاح آنچه که در زمانی، بنا بر شیوه دیگر از تفکر، دلیلی برای ایجادش وجود داشته، نشود.

  7. حدود بیست میلیون تومان هزینه دفتر فنی ساختمان برای شش ماه؟ لطفا توضیح دهید این دفتر چند نفر پرسنل دارد و چکار میکند؟

  8. آقای مرتاض مرکزش رو افتتاح کرده و با خیال راحت داره استفاده میکنه.
    انجمن و وکیلش و آقای نماینده هم تا کنون کاری از پیش نبردن.
    همین جلسه رو غیر علنی کرده.

  9. درود بر همه همکیشان گرامی که نگران جامعه واموال جامعه هستند شوربختانه مدت زمانی است که روش وسیاست پوپولیستی در بین مسئولین باب شده …؟؟!!!

  10. روزگار نیک ما جماعت عادت کرده ایم هر کاری دوره های قبل میکردند ایراد بگیریم بابا اجازه بدین یکسال هم خانم جهانگیر ی مهرگان را بگیره
    بعد ایراد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06