لوگو امرداد
پیشکش سالنمای راستی

نماهنگ شادباش نوروز یادگار ایران کهن

نوروز یادگار دین اهورایی اشوزرتشت. مهر جمشید. تیر آرش. درفش کاوه. آتش هوشنگ. بزرگترین جشن ایرانیان شاد باد.

با گوش فرادادن به نیایش اوستای «هفتن یشت» ویژه‌ی سال نو، پروردگار را برای پی نهادن بنیاد هنجار راستی سپاس می‌گوییم. امید آن که همکیشان بتوانند از نیایش نوروزی بهره ببرند. شادی به دل‌ها آید. اهریمن به دور شود. نیکی و تندرستی آید.

 

سالنمای راستی، نخستین ناشر سالنمای زرتشتیان ایران، با شادباش نوروز 3759 دینی-1400 خورشیدی نماهنگ شادی را پیش‌کش ایرانیان و جهانیان می‌کند. آرمان داریم در سال جدید بیش از پیش به سوی نیکی، راستی، پیشرفت و آبادانی رهنمون شویم. تن را تندرست و نیرومند، خرد را دانا و پویا، وجدان را هشیار و بیدار نگاه داریم. نور ایمان و عشق اهورایی در دل‌های نیک‌منشان و بخردان، همه پاکان و نیکان فروزان باد. با ستایش به درگاه اهورامزدا، بشود تندرستی و شادمانی به جهان وجهانیان بازگردد.

 

1 FARVARDIN scaled

سالنمای راستی: تهران، خیابان حافظ، پایین‌تر از کریمخان زند، ابتدای پل حافظ، نبش خیابان ولدی، پلاک 420

دورواج 88938812-021 پیام‌گیر 88731949-021

نوروز کهن جشن به یادگار از نوروز جمشیدی ارزشمندترین جشن ملی ایرانیان با نمادها و نشان‌های بهاری فرا می‌رسد. نوروز چنان در تاروپود فرهنگ و زندگی ایرانیان ریشه دوانده که با فرازوفرودهای تاریخ دیرین ایران‌ همچنان استوار پابرجا مانده است. نوروز یادگار نیاکان، هنگام سرور نور، گاه سبکبالی باد صبا و بهار زندگی بر شما فرخنده و خجسته باد.

به کام تو گردد سپهر بلند    دلت شـاد باد و تنت بی‌گزند

 هفت امشاسپندان، آموزش‌دهنده هفت پایه‌ی عرفان زرتشت راه رسیدن به سپنت‌مَیتی و یکی شدن با اهورامزدا را نمایان می‌کند و می‌آموزد. هفت جاودانه‌ی نیک‌منشی (وهومن)، راستی و پاکی (اردیبهشت)، چیرگی بر نفس (شهریور)، مهر و فروتنی (سپنت‌آرمیتی)، دانش‌اندوزی تا رسیدن به رسایی (خورداد)، در پیش گرفته، به جاودانگی (امرداد) رسیده و در جایگاه انسان کامل به سپنت‌من جهان هستی که اهورامزدا است، دست یابیم و فرنامی نیک و ارزشمند از خود برای آیندگان برجا بگذاریم.
فرا رسیدن سال نو همیشه نویدبخش افکار نو، کردار نو و تصمیم‌های نو برای آینده است، آینده‌ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. پیام نوروز این است، دوست بدارید و زندگی کنید. در سال نو، تندرستی، شادی، پیروزی، مهر و دوستی و عشق را برای همگی ایرانیان و جهانیان آرزومند هستیم.

همه ‌ساله بخت تو پیروز باد    شبان سیه بر تو نوروز باد

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. نوروز و سال نو، سال 1400، بر همگان خجسته و همایون باد

  2. بسیار زیبا و پر مغز است این تارنمای ارزشمند
    نوروزتان پیروز باد
    ایرانیان نیز بر اهریمنان پیروز گردند
    تا شادی به ایران بازگردد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06