گزارش تصویری از واج‌یشت گهنبار میدیوشهم

آوای اوستای گهنبار در سپیده‌دم آدینه‌ی تهران

زرتشتیان تهران پیش از سپیده‌دم آدینه در آتشکده‌ی تهران گرد هم آمدند و با خواندن بخش‌هایی از اوستا به پیشواز دومین چَهره‌ی گهنبار سال رفتند.

آیین واج‌یشت گهنبار میدیوشهم (میانه‌ی تابستان) هشتم تیرماه 1397 خورشیدی در آتشکده‌ی تهران با اوستاخوانی موبدان و هم‌آوایی زرتشتیان برگزار شد.

گفتنی است که زرتشتیان پیش از سپیده‌دم نخستین روز چَهره‌ی گهنبار هم‌آوا با موبدان در آتشکده‌ی شهرشان اوستا می‌خوانند و به پیشواز گهنبار می‌روند که آن را آیین واج‌یشت خوانند.

فرتور از آناهیتا عبد شریف آبادی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *