لوگو امرداد
نماینده‌ی زرتشتیان در سازمان ملل:

بسیار خرسندم به سرزمین خود برگشتم

آرامگاه قصر فیروزه تهران سخنرانی هرمزدیار گاندی شماری از شما را پیش از این در اودواره‌ی هند و یا ایالت متحده‌ی آمریکا دیده‌ام بسیاری از نام‌ها را به یاد ندارم ولی چهره‌ها آشنا است. بسیار خرسندم به مادر وطن سرزمین خود برگشتم.
فرنشین انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) و نماینده‌ی زرتشتیان در سازمان ملل از بودن در میان زرتشتیان ایرانی ابراز خرسندی کرد و بهترین آرزوها را از سوی فزانا و زرتشتیان آمریکای شمالی برای ایرانیان خواست. وی در سخنرانی خود از فزانا و برنامه‌های جهانی زرتشتیان گفت. چکیده‌ی برگردان سخنرانی هرمزدیار گاندی را در ادامه می‌خوانید:
«فزانا» فدراسیون انجمن‌های آمریکای شمالی، از 26 انجمن و 14 گروه کوچک زرتشتیان شکل گرفته که خواستار کمک به همه‌ی زرتشتیان جهان به ویژه زرتشتیان ایران است.
فزانا کمیته‌ی ورزشی نیز دارد که پیوسته پیکارهای ورزشی جهانی برگزار می‌کند. هماره جوانان ایرانی در این پیکارها شرکت می‌کنند. دوره‌ی جدید این پیکارهای ماه جولای برابر با واپسین روزهای تیر‌ماه در لوس‌آنجلس برگزار می‌شود. امیدوارم جوانان ایرانی نیز در این پیکارها شرکت کنند.
ما همچنین هفتمین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی سال 2019 میلادی را در لوس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌کنیم. امیدوارم جوانان ایرانی نیز در این کنگره شرکت کنند. از زرتشتیان دعوت می‌کنم تا در کنگره جهانی زرتشتیان آمریکای شمالی که در سال 2020 میلادی در شهر هیستون آمریکای ‌شمالی است، شرکت کنند. همچنین در سال 2022 میلادی در نیویورک کنگره جهانی زرتشتیان برگزار می‌شود امیدوارم زرتشتیان ایران نه تنها در این کنگره شرکت کنند بلکه فعال هم باشند و در آن نقش داشته باشند.
نشست آینده‌ی کار گروه جهانی در کنگره‌ی استرالیا در شهر بِرت است. کارگروه جهانی زمان نشست کنگره‌های بعدی را مشخص می‌کند. امیدوارم زرتشتیان ایران فعالانه در این کنگره شرکت کنند.
من می‌دانم گرفتن ویزای آمریکا سخت است . خواهش می‌کنم با من در ارتباط باشید. من تلاش می‌کنم تا ویزای آمریکا برای زرتشتیان بگیرم.
من بسیار خوشحالم که این جا هستم و شما را ملاقات کردم. امیدوارم شماری از شما را در کنگره‌ی استرالیا و بیشتر شما را در ایران یا آمریکا و جاهای دیگر ببینم. در کانادا که بخشی از قلمرو فزانا در آمریکای شمالی است، ایرانیان بسیاری ساکن هستند و با من ارتباط دارند. خوشحال هستم که در کنار شما بودم ، امیدوارم دوباره و دوباره شما را ببینم؛ خدا نگهدار
گفتنی است، هرمزدیار گاندی، فرنشین انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی، نماینده‌ی زرتشتیان در سازمان ملل و همچنین نماینده‌ی پارلمان ادیان جهانی با باشندگی در جشن فروردینگان در آرامگاه قصرفیروزه پس از شرکت درنیایش گروهی، سخنرانی کرد. مهران سپهری برگردان این سخنرانی به فارسی را بر دوش داشت.

گزارش تصویری ‌باشندگی فرنشین انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی در آیین فُرودُگ تهران را در بخش اول و بخش دوم ببینید.

نشان یادبود فزانا

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. شایسته بودن ایشون تشریف میبردن یزد وکرمان اونجا سخنرانی میکردن برای زرتشتیان اصیل تهران نه دخمه دارد نه اتشکده چندهزارساله و اکثر زرتشتیان تهران از یزد و کرمان به این شهر مهاجرت کرده اند و جهان هم زرتشتیان را با نام این دو شهر میشناسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06