لوگو امرداد
چو فردا برآید بلند آفتاب

برنامه فردا، 1۱ شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا شانزدهمین روز از ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است. نام این روز «مهر» است.

مهر که در اوستا « میثرَ» خوانده می‌شود، از ایزدان بزرگ پیش از زرتشت است که ایزد فروغ و روشنایی خوانده می‌شود. ایزد مهر نگهبان مهر، محبت و تدبیر برای یافتن دارایی و خواسته‌ها است. چَم(:معنی) دیگر مهر، گردونه‌ی آفتاب یا خورشید است. فردوسی می‌سراید: «دو مهر است با من که چو آفتاب / بتابد شب تیره چو بیند آفتاب»

آیین مهرپرستی یکی از دیرینه‌ترین آیین‌های ایرانیان است. ایزد مهر نماد عشق و زندگی است و به زندگی خانوادگی گرمی می‌دهد. مهر نام آتشکده‌ای نیز بوده است که فردوسی پیرامون آن می‌سراید: «چو آذرگشسب و چو خرداد و مهر / فروزان به کردار گردان سپهر»

نماد این روز در دین زرتشتی گل «همیشه بشکفته» است.

زرتتشتیان

فردا دومین روز از برگزاری همایش‌ اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره است. بیست‌وسومین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره از سوی کانون دانشجویان زرتشتی در همایشگاه مارکار تهران‌پارس برگزار می‌شود.

فرهنگی

ورکشاپورکشاپ سه روزه‌ی فتوکلاژ، فتومدیا و نقاشی در نگارخانه‌ی شهر آوا برپا می‌شود.  این ورکشاپ از سوی ناصر پلنگی، استاد و نقاش دانشگاه هنر برگزار خواهد شد. در پایان ورکشاپ گواهی شرکت از سوی مدرس و نگارخانه شهر آوا داده خواهد شد و کارهای برتر در نمایشگاه نگارخانه‌ی شهر به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می‌شود. دوست‌داران برای نام‌نویسی در این ورکشاپ و آگاهی‌های بیشتر می‌توانند به تارنمای www.musicmuseum.ir  بروند.

 

بیگانهنمایشگاه نقاشی بیگانه در گالری افرند برگزار می شود. در این نمایشگاه سعید نوروزی تلاش بر نشان دادن فکرهای انسان‌های امروزی و مشکلاتی دارد که در هر لحظه با آن برخورد داریم.

دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی‌ بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، شماره ۴۸  بروند و همچنین می‌توانند برای آگاهی بیشتر با شماره‌ی ۸۸۰۱۲۳۳۴ تماس بگیرند.

 

حمید حمیدینمایشگاه نقاشی «حمید حمیدی» در نگارخانه‌ی والی برگزار می‌شود. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۷۲  بروند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06