لوگو امرداد

نگاهی به مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران

نوبت دوم مجمع همگانی بطور فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران با مشخص شدن هیات‌ نظارت بر انتخابات گردش 45 و صدور مجوز حضور افراد مشمول تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه، به انجام رسید.
این مجمع با حضور 64 تن از همکیشان دارنده کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران و آقای حشمتیان نماینده رسمی وزارت کشور ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، در تالار خسروی برگزار شد. در آغاز با رای اکثریت باشندگان اسفندیار خسروی (رییس)، بابک سلامتی (نایب رییس)، مهناز فیروزمند (دبیر)،  بهروز جمشیدیان (دبیر) و مهرداد پوررستمی (ناظر) هیات‌رییسه مجمع و هیات‌نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش 45 زرتشتیان تهران را تشکیل دادند. به درخواست رییس مجمع، افشین نمیرانیان، فرنشین هیات‌مدیره گردش 44 درباره بند دوم توضیح داد. حشمتیان نماینده وزارت کشور به این نکته اشاره کرد که عضویت در هیات مدیره افتخاری بوده و کسانی که در این راه بدون دستمزد زحمت می‌کشند شایسه‌ی سپاس هستند. همچنین اساسنامه را فصل‌الخطاب امور دانست و گفت تغییرات اساسنامه نیاز به موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب دارد و به سادگی انجام نمی‌پذیرد. در ادامه از باشندگان و دارندگان شرایط خواست برای پذیرفتن مسوولیت هیات‌مدیره نامزد شوند. مخالفان و موافقان به گفت‌وگو درباره بند دوم دستور نشست پرداختند.
با 45 رای موافق و 17 رای مخالف بند دوم دستور نشست به تصویب مجمع رسید و فقط برای‌ گردش ۴۵، مجوز نام‌نویسی برای داوطلبان عضویت درهیات‌‌مدیره انجمن که پیش از گردش ۴۴ به مدت ۳ دوره متوالی یا ۵ دوره متناوب عضو هیات‌مدیره انجمن بوده‌اند، صادر شد. افشین نمیرانیان درخواست تنفس کرد که به مدت دو هفته انجام شد. رای به تنفس برای یک‌بار است و تکرار نمی‌شود. انتخابات گردش 45 نیز آدینه 24 دی‌ماه برگزار خواهد شد. پیرو نخستین آگهی هیات نظارت بر انتخابات، نام‌تویسی نامزدها از شنبه 11 دی‌ماه آغاز می‌شود و وقت قانونی 20 دی‌ماه پایان می‌یابد. داوطلبانی که تا تاریخ ۷ دی‌‌ماه ۱۴۰۰ موفق به نام‌نویسی شده‌اند، نیازی به نام‌نویسی دوباره و مراجعه به دبیرخانه انجمن نخواهند داشت.

majma

majma 1

majma 2

majma 3

majma 5

majma 6

majma 7 1

majma 8

majma 9

majma 10

majma 11

majma 12 1

majma 13

majma 14

majma 15

majma 16

majma 17

majma 18

majma 19

majma 20

majma 21

majma 22

majma 23

majma 24

majma 25

majma 26

majma 27

majma 28

فرتور از شهرام نمیرانیان است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با سپاس، شاید این جمله نماینده وزارت کشور (… تغییرات اساسنامه نیاز به موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب دارد و به سادگی انجام نمی‌پذیرد)، نیاز به توضیح بیشتری دارد. از یک سو درست است که دگرگونی در اساسنامه موضوع ساده ایی نیست و نیاز به ارائه پیشنهادها و دگرگونی های مناسب و کارشناسی و ایجاد گفتگو بین اعضا/مردم و هیات مدیره و انجام مراحل قانونی دارد اما اتفاقا نقش کمیسیون ماده 10 در پذیرفتن این دگرگونی چیزی فراتر از تنها نظارت بر درستی روند قانونی نمی تواند باشد. ایا نقش این کمیسیون فراتر از این است؟ اتفاقا درمورد وضعیت امروز انجمن باید تمامی مواردی که در ان دخالت داشته اند و از جمله تایید/رد صلاحیت انتخاب شدگان هیات مدیره توسط این کمیسیون فراتر از نظر رای دهندگان را در طول سالهای گذشته بررسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09