لوگو امرداد
گزارش هفتگی از هجدهمین نشست انجمن زرتشتیان تهران

افشین نمیرانیان: مجمع همگانی پاسخگوی پرسش‌ همکیشان است

هیات بازرسان سال مالی 97 انجمن زرتشتیان تهران و هموند هیات‌مدیره‌ی گردش 43 پیش از دستور نشست هجدهم انجمن زرتشتیان تهران از عدم امضای ترازوبیلان موجود در حسابداری دبیرخانه سخن گفتند.

– فربد فرهی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این که تراز و بیلان از سوی فرنشین انجمن و خزانه‌دار انجمن امضا نشده است و هیچکدام از هموندان هیات‌مدیره رونوشت امضا شده‌ی آن را در اختیار نداشته‌اند، تشکیل نوبت نخست مجمع همگانی را از دید هیات بازرسان غیرقانونی دانست و گفت: بنا است این گردش قانون‌مندتر رفتار کنیم چگونه کمیسیون روابط عمومی با نبود امضا اعلام همگانی کرده و مجمع نوبت نخست برگزار شده است؟

– افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: تراز و بیلان در دو برگ پشت‌ورو تنظیم، تایید و به تصویب هیات‌مدیره‌ی انجمن رسیده و در حسابداری دبیرخانه‌ی انجمن موجود است. با تراز و بیلان صورت‌های مالی همراه است که نوشتن و ارایه‌ی آن نسبت به دو، سه سال پیش متفاوت است. به دلیل این که در نظر بود که داده‌ها و اطلاعات بیشتری از مکان‌های خاص به آگاهی همکیشان رسانده شود تراز و بیلان امضا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به این که نوبت نخست مجمع همگانی در این مدت برگزار نشده است، افزود: همیشه رسم بر این بوده که فرنشین و خزانه‌دار تراز و بیلان را امضا کنند ولی خزانه‌دار تاکید بر امضای همه‌ی هموندان هیات‌مدیره داشت که امضای تراز و بیلان در حال انجام است.

– فربد فرهی بازرس انجمن زرتشتیان تهران در بخشی دیگر از سخنانش درباره‌ی چرایی عدم تایید اسناد مالی مدیر کنونی تالارهای پذیرایی خسروی از سوی خزانه‌دار گردش پیشین و بررسی و تایید این اسناد از سوی خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پرسید و گفت: دلیل این که خزانه‌دار پیشین اسناد مالی مدیر کنونی تالارهای پذیرایی را تایید نکرده است مشخص نیست و این که خزانه‌دار این گردش آن اسناد را تایید کرده است احتمالا مشکلی در آن دیده نشده است. نتیجه‌ی این عدم تایید متضرر شدن مدیر کنونی تالارهای پذیرایی است چرا که برای مدتی مبلغی به دلیل رفع نشدن اشکال در اسناد مالی به وی پرداخت نشده است. بازرسان در این مورد خاص باید در مجمع همگانی گزارش دهند. در صورت امکان خزانه‌دار گردش پیشین در این باره توضیح دهد.

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: خزانه‌دار گردش 43 هموند کمیسیون مالی نیز بوده است. اسناد به دلیل ناقص بودن مدارک ارایه شده مانند نداشتن مهر و از اینگونه موارد در کمیسیون مالی تایید نشده بود که مدیر کنونی تالارهای پذیرایی اقدام به رفع نقص مدارک کرده است.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این که هدف همگی در راستای منظم شدن سیستم مالی و اجرایی انجمن است، افزود: با روشن‌سازی این مسایل به تایید تراز و بیلان سال مالی 97 از سوی بازرسان کمک می‌شود. مسوولیت11 ماه از سال مالی بر عهده‌ی خزانه‌دار گردش 43 است. خزانه‌دار حتی اگر 20 روز  مسوول سال مالی باشد باید به مسایل پاسخ بدهد. این عدم تایید اسناد مالی مدیر تالار پذیرایی به سال مالی 96 و 97 برمی‌گردد.

افشین نمیرانیان در این باره گفت: خزانه‌دار پیشین بنا بر تفسیر قانونی که من هم موافق هستم و استناد به بند قانونی و با عرفی که در انجمن وجود داشته بر این باور است که هیچ مسوولیتی ندارد.

مصوبه‌های کمیسیون دینی فرهنگی :

  • مصوب شد دو عدد صندلی برای پشت کانتر کتابخانه یگانگی که استاندارد کار با کامپیوتر را دارا باشد بر اساس درخواست کتابخانه خریداری شود.
  • مصوب شد که حق عضویت تیم‌های زرتشتی در آدریان بزرگ از ۲۰۰هزار به ۲۵۰هزار ریال در سال 1398 و حق استفاده از زمین از ۱۲۰هزار ریال  به ۱۵۰هزار ریال در هر سانس افزایش یابد.
  • مبلغ سه میلیون ریال متمم مصوبه‌ی خرید هدیه برای دانش‌آموزان سدره‌پوش شده، مصوبه به تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، مورد تایید است.

مصوبه‌های کمیسیون روابط عمومی:

  • مصوب شد تا از ابتدای سال 1398 مبلغی به حقوق مستمری‌بگیران اضافه شود.
  • مصوب شد که فرخزاد اردشیریان به عنوان عضو وابسته کمیسیون روابط عمومی با این کمیسیون همکاری کند.

مصوبه‌های کمیسیون ساختمان:

  • اقدامات لازم برای افزایش حق دیماند (آمپر) تالار ایرج و طبقه‌ی بالایی آن از ۲۵ آمپر به ۷۵ آمپر با هزینه‌ی ۱۰۳میلیون و ۴۴۲هزار و 336 ریال انجام شود.
  • اصلاح وضعیت روشنایی مارکار تهرانپارس کودکان، زمین والیبال و شرقی محوطه با برآورد هزینه حدود ۶۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

فرشاد فرهی‌فر هموند کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران یادآوری کرد که با سفارش دوستان، زمین‌های بازی مجموعه‌ی مارکار با همکاری شهرداری اسفالت می‌شود از این رو مصوبه‌ی هیات‌رییسه مبنی بر تخصیص 300 میلیون ریال هزینه‌ی زیرساخت آسفالت زمین‌های ورزشی و آماده‌سازی برای پیکارهای جام جانباختگان انجام نمی‌شود و هزینه‌ای از بودجه‌ی انجمن خرج نشده است.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه های خرداد ماه ۹۸خوردن ماه آرامگاه زرتشتیان قصر فیروزه در سال ۹۸مبلغ ۷۲میلیون ریال
  • خرید ۹۶۰متر پارچه چلوار برای جامه‌ی درگذشتگان به مبلغ 81 میلیون و 600 هزار ریال
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه‌ی انجمن تا تاریخ شانزدهم تیرماه ۹۸به مبلغ 20 میلیون و ۴۵۰هزار ریال
  • پرداخت بخشی از هزینه‌های خانه‌ی بختیان به مبلغ 250 میلیون ریال
  • پرداخت هزینه‌های باغ اوسون در بهمن و اسفندماه ۹۷و فروردین ۹۸به مبلغ ۶۴میلیون و دویست‌و‌پنجاه هزار ریال
  • هزینه‌ی تعمیرات چیلر ( دستگاه تهویه‎‌ی هوا) کتابخانه‌ی یگانگی مبلغ به مبلغ ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار ریال
  • پرداخت وام به یکی از کارمندان انجمن به مبلغ 30 میلیون ریال

گزارش:

فرانک زنده‌نوش نماینده‌ی هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران که دبستان جمشیدجم زیرمجموعه‌ی آن است و همراهی با نوشین پشوتن، مدیر دبستان جمشیدجم در شورای حل اختلاف، درباره‌ی دادخواهی همسایه‌ی این آموزشگاه گزارش داد. به دلیل این که دبستان دولتی است رسیدگی به دادخواهی در دادگاه عمومی انجام می‌شود. با همسایه‌ی دبستان جمشیدجم به  تفاهم رسیده‌اند که اگر ایجاد خرابی از جانب مدرسه باشد تعمیرات بر عهده‌ِ‌ی انجمن زرتشتیان است.

 در این رابطه کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران نیز نظر و راهکار کارشناسی اعلام می‌کند.

سخنرانان پیش از دستور نشست هجدهم انجمن زرتشتیان تهران:

– فرهاد کاویانی، هموند هیات‎‌مدیره‎‌ی گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران، پیش از دستور نشست درباره‌ی گزارش تراز و بیلان سال مالی 97 موجود در بخش مالی دبیرخانه و پرداخت آب بهای چاه‌های آدریان بزرگ تهران و مارکار تهران‌پارس سخن گفت.

وی با اشاره به این که از پیش اعلام شده تراز و بیلان مصوب، آماده و در دسترس همکیشان با کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران است ولی پس از مراجعه به امور مالی تراز بیلان مصوب شده بدون امضا در اختیارشان گذاشته شده است. نکته‌ی دیگر درباره‌ی ترازو و بیلان که به آن اشاره کرد درباره‌ی تغییر در نوع نوشتاری آن نسبت به تراز و بیلان  43 دوره‌های پیشین انجمن زرتشتیان تهران بود و در ادامه افزود: حتما مصلحتی وجود داشته، امیدوارم در کنار این مصلحت نیز تراز و بیلان‌ سال‌های گذشته پابرجا بماند تا کمیسیون‌های مختلف که اماکن مختلف را زیر نظر دارند بتوانند سود و زیان این مکان‌ها را مقایسه کنند و راهگشا باشد.

وی با اشاره به هزینه‌ها‌ و درآمدهای انجمن در گردش مالی 97 و مقایسه‌ی آن در تراز و بیلان گفت: این ضرر و زیانی که در تراز و بیلان مشاهده می‌شود از کجا برداشت شده است؟

وی در ادامه‌ گفت: تراز و بیلان را به صورت کلی در گزارش ذکر شده است هزینه‌هایی که برای آب، برق، گاز و تلفن که در ساختمان‌های در حال ساخت مصرف می‌شود و در نشست‌های هیات مدیره مطرح نمی‌شود کجا بررسی می‌شود آیا در هیات رییسه به آن رسیدگی می‌شود؟  این ساختمان‌ها باید هزینه‌های انجمن را جبران کنند.

– فرهاد کاویانی درباره‌ی هزینه‌هایی که انجمن زرتشتیان تهران اضافه پرداخت می‌کند مانند آب‌بهای چاه‌‌های آدریان بزرگ تهران و مارکار تهرانپارس گفت: میزانی که هزینه‌ی آب چاه‌ها به سازمان آب پرداخت می‌شود متناسب با میزان برداشت آب از این چاه‌ها نیست که باید به آن رسیدگی شود.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت: در روز برگزاری مجمع همگانی به این پرسش‌ها و مجموعه‌ پرسش‌های مشابه آن که همکیشان در مجمع مطرح می‌کنند پاسخ داده می‌شود.

گوشه و کنار نشست انجمن زرتشتیان تهران:

دستورالعمل‌های اختصاص واحدهای استیجاری به همکیشان در سی‌وسه تبصره تایید و تصویب شد و هموندان هیات‌مدیره می‌توانند  نظریه‌ی خود را اعلام کنند.

به درخواست کمیسیون خدمات و با رای موافق هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، نشست هجدهم گردش 44 برای ارایه‌ی گزارش از فرآیند گزینش مدیر اجرایی تالارهای پذیرایی خسروی غیرعلنی ادامه یافت.

هجدهمین نشست هفتگی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود بهمن تیمساری و دیر کرد فرانک زنده‌نوش دوشنبه 17 تیرماه 1398 خورشیدی به مدت یک ساعت برگزار شد.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04