لوگو امرداد

اهالی فرهنگ و هنر زیر چتر بیمه‌ی درمان تکمیلی

bimeصندوق اعتباری هنر شماری از اهالی فرهنگ و هنر را با آرمان پشتیبانی از این قشر در سال 1397 خورشیدی، زیر چتر پشتیبانی بیمه‌ی درمان تکمیلی درآورد.

عملکرد بیمه‌ی درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال 1397 خورشیدی در دنباله آمده است:

بالا بردن وضعیت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه زمینه‌ساز توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. یکی از راهبردهای ایجاد امنیت خاطر برای جامعه‌ی فرهنگی و هنری کشور برخورداری از تسهیلات بیمه‌ای است. بیمه با ارزش بخشیدن به هنرمند و توجه به نیازهای او در نبود امنیت شغلی می‌تواند نقطه اتکایی برای ادامه‌ی فعالیت وی به‌ویژه در شرایط سخت باشد.

در این میان صندوق اعتباری هنر برپایه‌ی برنامه‌ی سوم توسعه کوشش می‌کند شرایطی را فراهم آورد که با گسترش خدمات بیمه‌ای فضایی امن را برای ادامه‌ی فعالیت حرفه‌ای هنرمندان فراهم آورد. این کار تا اندازه‌ای می‌تواند به از میان رفتن دغدغه‌های قشر فرهیخته‌ی‌ جامعه بینجامد که خود زمینه‌ساز ایجاد انگیزش و آفرینش آثار هنری است.

صندوق اعتباری هنر بنابر خویشکاری (:وظیفه‌ی) ذاتی خود در پشتیبانی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور به دنبال گسترش چتر پشتیبانی خود در سراسر کشور است.

بستن قرارداد با شرکت بیمه‌ی سرمد

در قرارداد سال 1397 خورشیدی پس از بررسی و مذاکره با شرکت‌های بیمه‌گر پوشش بیمه‌ی درمان تکمیلی، عمر و حادثه برای 11842 تَن سرپرست خانواده‌ی درخواست کننده‌ی بیمه‌ی تکمیلی، از سوی بیمه‌ی سرمد و در چهارچوب سه طرح گوناگون بسته شد. بیمه سرمد خدمات خود را در دو بخش بستری و پاراکلینیکی با شرکت کمک‌رسان ایران  (sos ) و دندان‌پزشکی با شرکت ارتقا سلامت پاسارگاد به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارایه داد.

بیش از 22 هزار تَن از کنشگران فرهنگی و هنری کشور و افراد زیر تکفل از بیمه‌ی درمان تکمیلی در سال 1397 خورشیدی، بهره مند شدند.

 بر این پایه هشت درصد در طرح امید، 72 درصد در طرح آرامش و 20 درصد در طرح رفاه جای دارند.

صندوق اعتباری هنر با آرمان پشتیبانی از هنرمندان کشور، گسترش خدمات بیمه‌ای و کاهش دغدغه‌های درمانی کنشگران فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه‌ی اعضا و افراد زیر تکفل را بر دوش گرفت.

آشنایی با سامانه‌ی بیمانو

سامانه جامع خدمات الکترونیک درمان ( بیمانو) در سال 1396 خورشیدی، با آرمان ساده شدن و تسریع در ارایه خدمات به بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر، نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه و بالا بردن پاسخگویی، ارایه‌ی آگاهی‌رسانی روشن (:شفاف) به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طراحی شد.

از راه این سامانه هموندان در هر زمان و مکان می‌توانند مدارک هزینه‌های پزشکی خود را بارگذاری کنند. همچنین امکان دیدن وضعیت اسناد درمانی و ریز هزینه‌های دریافتی بیمه شده‌ی اصلی و افراد زیر تکفل به گونه‌ی جداگانه نیز در این سامانه امکان‌پذیر است.

سامانه‌ی بیمانو این امکان را فراهم کرده است که بیمه شده پس از بارگذاری و اطمینان از کامل کردن مدرک‌های مورد نیاز، نسبت به فرستادن اصل مدرک‌ها از با پست اقدام کند. از همین رو از مراجعه‌های حضوری به‌گونه ی چشمگیری کاسته شده است. بیش از 96 درصد مراجعه کنندگان مدارک خود را به گونه‌ی غیر حضوری در سامانه‌ی بیمانو ثبت کرده‌اند.

ثبت بیش از 99 هزار هزینه‌ی درمانی در سامانه‌ی بیمانو

در یک سال گذشته از راه مشارکت هموندان صندوق اعتباری هنر در پیگیری غیرحضوری هزینه‌های درمان از راه سامانه‌ی بیمانو، بیش از 99 هزار هزینه‌ی درمانی در این سامانه ثبت و بارگذاری شده است.

پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان خسارت بیمه درمان تکمیلی طی 575 مرحله

در اجرای قرارداد سال 1397 بیمه‌ی درمان تکمیلی با شرکت بیمه سرمد تا امروز بیش از 72000 پرونده به شرکت بیمه‌گر فرستاده شده و بیش 60 میلیارد ریال خسارت بیمارستانی و دندانپزشکی در 59 هزار تراکنش در 575 مرحله به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

بیشترین و کمترین آمار ثبت نام استانی بیمه‌ی درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر

بر پایه‌ی آمارهای موجود از همه‌ی درخواست کنندگان بیمه ‌ی درمان تکمیلی سال 1397، استان «تهران» با سهم بیش از 50 درصد از جمعیت کل ، بالاترین سهم را از میان استان‌های کشور به خود ویژه کرده است.

استان‌های ‌البرز، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی و قم پس از استان تهران جای دارند.

کمترین آمار ثبت نام بیمه‌ی درمان تکمیلی به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و کردستان است.

شایان توجه است استان سیستان‌وبلوچستان در سال 1396 خورشیدی، کمترین آمار ثبت نام بیمه ی درمان تکمیلی را در میان استان‌های کشور داشت. در سال 1397 با پیگیری و پشتیبانی صندوق اعتباری هنر آمار ثبت نام شدگان این استان از رشد درخور نگرشی نسبت به سال 1396 برخوردار شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09