لوگو امرداد

برگزیدگان چهلمین جشنواره تیاتر فجر معرفی شدند

مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی  تیاتر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ محمود سالاری، معاون هنری،‌ قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی،‌ حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره،‌ و هنرمندان و پیشکسوتان  تیاتر شامگاه سه‌شنبه 26 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

جوایز بخش جنبی جشنواره  تیاتر فجر، جایزه منتخب بنیاد شهید با حضور سیاوش طهمورث، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید، علی عطریان معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به نمایندگی از جشنواره کمدی خندستان، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران، ‌محمود زنده‌نام نماینده هیات داوران معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اهدا شد.

برگزیدگان بخش ایثار و شهادت:

نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی

نمایش «مصریه» به کارگردانی اکبر آیین

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه خود آن را تقدیم به شهدا کرد و گفت: شهدایی که اگر نبودند خیلی از ما و خیلی از مسئولان اینجا حضور نداشتیم. بودجه جشنواره  تیاتر ما ۹ میلیارد تومان است اما بودجه یک فیلم سی میلیارد؛ باعث تأسف است که  تیاتر به عنوان مادر هنرها، یتیم مانده است. امیدوارم این مسأله اورژانسی را جامعه هنری به عنوان زنگ خطری به صدا دربیاورند.

در ادامه از سوی بنیاد شهید از دو‌ هنرمند تجلیل شد:

هنرمند جانباز فردوس حاجیان

فرزند شهید سیدجواد حسینی

فردوس حاجیان پس از دریافت جایزه خود گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر ما ویلچرنشین شده است؛ من حساب کردم که  کل بودجه جشنواره  تیاتر ما یک هفتادم فیلم نجات سرباز رایان شده است. اما ستاد برگزاری جشنواره محکم و قوی با حضور جوانان شایسته کشورمان کار کردند. اقتصاد خلاق جایش در وزارت ارشاد نیست؛ در همان شورای انقلاب فرهنگی است که سال‌هاست برخی آنجا نشسته‌اند و باید جایشان را به جوانان بدهند. کار اصلی باید در مجلس باشد. اگر قرار است  تیاتر شغل شود نیاز به اقتصاد خلاق داریم.

برگزیدگان جشنواره کمدی خندستان شهرداری اصفهان:

وحید نفر برای نمایش «تصویر مصور مظفری»

برگزیدگان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

نمایش «بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» به کارگردانی علی بابایی از کرج

 

پشتیبانی شهرداری تهران از دو نویسنده برای نگارش نمایشنامه‌هایی در زمینه مسائل اجتماعی:

کهبد تاراج

لیلی عاج

در ادامه با پخش کلیپی، جوایز برگزیدگان بخش رادیو  تیاتر با حضور هیات داوران این بخش ایوب آقاخانی و فریدون محرابی، سید محمد هاشمی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و بهرام ابراهیمی اهدا شد.

 

برگزیدگان مسابقه رادیو تیاتر

دیپلم افتخار و جایزه نقدی «افکت» به نرگس موسی‌پور، برای نمایش‌های رادیویی «کمدی کافه» و «ضیافت مرغان مهاجر» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی «صدابرداری» به مجید آیینه برای صدابرداری نمایش رادیویی «کمدی کافه» اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی «بازیگری مرد» به بهرام سروری‌نژاد برای بازی در نمایش رادیویی «کمدی کافه» تعلق گرفت.

لوح تقدیرو جایزه نقدی «بازیگری زن» به الهه علیزاده برای بازی در نمایش رادیویی «مافگه» و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مریم مشهور به عنوان بازیگر برگزیده برای بازی در نمایش رادیویی «کمدی کافه» اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش «نمایشنامه‌نویسی» به زهرا اسماعیلی برای نگارش نمایش رادیویی «مافگه» داده شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش «کارگردانی» به زهرا اسماعیلی برای کارگردانی نمایش «مافگه»  تعلق گرفت.

اثر برگزیده این بخش نیز که موفق به کسب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش برگزیده شد «مافگه» به تهیه‌کنندگی زهرا اسماعیلی بود.

در ادامه مراسم پس از پخش کلیپی، با حضور محمد جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مریم معترف و اردشیر صالح‌پور روی صحنه، جوایز بخش دیگرگونه‌های اجرایی اهدا شد.

 

برگزیدگان بخش دیگرگونه‌های اجرایی

لوح تقدیر وجایزه نقدی به مریم خلیلی برای نمایش «هفت تا نه و نیم»

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهیار جوادی‌ها برای نمایش «رها»

لوح تقدیر وجایزه نقدی به عیسی صادقی برای نمایش «دگردیسی شاعرانه یک گیشا»

مهیار جوادی‌ها پس از دریافت جایزه خود گفت: «بخش دیگرگونه‌های اجرایی وابسته به هنرنمایی بازیگرانش است و‌ منصفانه نیست که جایزه بخش بازیگری را در این دوره جشنواره حذف کردند.

محمود فرهنگ، سلمان فرخنده، فاطمه رادمنش، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور،‌ کاظم نظری رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره و سیدوحید فخر موسوی رییس شورای ارزشیابی و نظارت برای اهدای جوایز بخش مسابقه  تیاتر خیابانی روی سن آمدند.

برگزیدگان مسابقه نمایش‌های خیابانی:

از مهدی مزدارانی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی «طراحی لباس» به هادی کیانی برای طراحی لباس نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی «طراحی فضا» به محمدرضا پورعلی و میلاد حسن‌زاده برای نمایش «ارزش نداره» و تندیس جشنواره به هادی کیانی برای طراحی فضای نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی «موسیقی» به امیرحسین و امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی برای نمایش «آخرین، اولی» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آریان خسروی برای موسیقی نمایش «باجه تلفن» تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «بازیگری» مرد به امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای بازی در نمایش «آخرین، اولی» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هادی کیانی برای بازی در نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی «بازیگری زن» به آرزو جعفری برای بازی در نمایش «قصه کفش‌ها»، دلارام ترکی برای بازی در نمایش «پی‌.او.وی» و مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «25 متر آرزو» تعلق گرفت .این بخش برگزیده نداشت.

 

لوح تقدیر و جایزه نقدی «طرح و ایده» به افشین خدری برای نگارش نمایشنامه نمایش «باجه تلفن»، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «طرح و ایده» به سمیه مهری برای نگارش نمایشنامه «آخرین اولی»و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «طرح و ایده» به هادی کیانی برای نگارش نمایشنامه «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش «کارگردانی» به افشین خدری برای کارگردانی نمایش «باجه تلفن» اهدا شد. در این بخش هیات‌داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی برگزیده را به هادی کیانی برای کارگردانی نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» اهدا کرد.

در ادامه با پخش نماهنگی، جوایز بخش مسابقه  تیاتر صحنه‌ای اهدا شد.

برای اهدای جوایز بخش اول هوشنگ توکلی، محمدعلی خبری، ایرج راد، اسماعیل خلج، قطب‌الدین صادقی، رضا مهدی‌زاده و حمید نیلی مدیرعامل انجمن  تیاتر انقلاب و دفاع مقدس به روی صحنه آمدند.

طراحی گریم

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر به آژمان بیژنی‌نسبت و فرزانه رادفر برای نمایش «هملر بیژنی» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده به محمد مسیبی برای نمایش «احتمالات» داده شد.

طراحی حرکت

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر به مهرداد آبجار برای نمایش «بانوی محبوب من» اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده به مجتبی رستمی‌فر برای نمایش «مرثیه‌ای بر قتلژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» تعلق گرفت.

 

طراحی نور

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر به محمود کریمی برای نمایش «سویینی‌تاد» اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده به ایمان نخلستانی برای نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» تعلق گرفت.

طراحی لباس

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر اهدا شد به سارا حسین‌پور برای نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ»

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده اهدا شد به آژمان بیژنی‌نسبت و نجمه زارعی برای نمایش «هملر بیژنی»

طراحی صحنه

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر به سیدمهدی موسوی‌تبار و علی شمس برای نمایش «احتمالات» اهدا شد.

تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده به مجتبی رستمی‌فر برای نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» اهدا شد.

موسیقی

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر اهدا شد به آرمین سپیدار برای نمایش «سویینی‌تاد»

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ویلیام نیری برای نمایش «بانوی محبوب من» تعلق گرفت.

داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، سهراب سلیمی، کیومرث مرادی، حسین مسافرآستانه، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، اتابک نادری قائم‌مقام جشنواره، میلاد نیک‌آبادی و قادر آشنا برای اهدای جوایز بخش دوم نمایش‌های صحنه‌ای روی سن رفتند.

بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «بازیگری مرد» به پیام نوروزی برای بازی در نمایش «زندگی سگ مرده» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «بازیگری مرد» به تینو صالحی برای بازی در نمایش «سگک»  اهدا شد.

بازیگری زن

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «بازیگری زن» به طور مشترک به الهام شعبانی برای بازی در نمایش «بابا آدم» و نسرین درخشان‌زاده برای بازی در نمایش «احتمالات» تعلق گرفت و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بازیگری زن به نورا هاشمی برای بازی در نمایش «بانوی محبوب من» اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «نمایشنامه‌نویسی» به کهبد تاراج برای نگارش نمایشنامه «سگک» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش نمایشنامه‌نویسی به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه «سالخوردگی»  رسید.

کارگردانی

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «کارگردانی» به علی شمس کارگردان نمایش «احتمالات» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «کارگردانی» به مجتبی رستمی‌فرد برای کارگردانی نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» رسید.

مجتبی رستمی‌فرد کارگردان نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز هنگام دریافت جایزه چنین گفت: امیدوارم بالاخره روزی در سطح شهر تهران به من اجرای عمومی بدهند. من از واژه تیاتر شهرستان بیزارم و می‌گویم تیاتر اهواز، من از  تیاتر اهوازم و هربار برای اجرای عمومی درخواست می‌دهم می‌گویند سالن نداریم، بگویند چه زمانی که دست‌کم در وصیتنامه‌ام بنویسم و لوح فشرده کارم را هم دست پسرم  بدهم که دست‌کم صوابش به روحم برسد. اجرای عمومی حق بچه‌های استان‌ها است.

fajr

fajr17

fajr16

fajr15

fajr14

fajr13

fajr12

fajr3

fajr6

fajr8

fajr5

1353

فرتورها رسیده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30