لوگو امرداد
نشست سیزدهم انجمن زرتشتیان تهران

زمان برگزاری مجمع همگانی عادی سالیانه مشخص شد

زمان برگزاری مجمع همگانی سالیانه، معرفی هموندان هیات‌امنای موقوفه‌ی گیو و رای‌گیری برای انتخاب هموندان کمیته‌ی مددکاری از مصوبه‌هایی بود که در نشست سیزدهم انجمن زرتشتیان تهران بیشترین زمان گفت‌وگو را به خود اختصاص داد.

هیات‌رییسه‌ی انجمن زرتشتیان تهران 11 تیرماه را برای برگزاری نوبت نخست مجمع همگانی عادی سالیانه و 28 تیرماه 1398 خورشیدی را تاریخ برگزاری نوبت دوم پیشنهاد داد.

مصوبه‌ی هیات رییسه:

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با اعلام این که تا پایان تیرماه باید پاسخ مجمع همگانی را نسبت به  تراز و بیلان سال مالی 97 داشته باشند گفت: هر ساله تا پایان تیر ماه مجمع همگانی عادی برگزار می‌شود. همه می‌دانیم که نوبت نخست مجمع تشکیل نمی‌شود و تشریفات باید رعایت شود. پیشنهاد هیات‌رییسه برگزاری مجمع عادی سالیانه آدینه 28  تیرماه است که اگر نیازی به تغییر باشد انجام دهیم تا پایان تیرماه یک هفته فرصت داشته باشیم. گزارش صورت‌های مالی 97 آماده شده است و باید در هیات‌مدیره مصوب شود. خلاصه گزارش در دبیرخانه‌ی انجمن در اختیار هیات‌مدیره قرار می‌گیرد. پیشنهاد برای برگزاری مجمع دوم 28 تیرماه و برای مجمع نخست 11 تیرماه است مگر اینکه دستورالعمل دیگری پیشنهاد شود و درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده پیشنهاد شود. بین این دو مجمع نخست و دوم  باید ۱۶ روز فاصله باشد و تا ۲۱ خوردادماه دبیرخانه و هیات مدیره موظف به درج آگهی است.

کورش ساسانی درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده را عنوان کرد و گفت: کمیسیون موقوفات و کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه برای تامین نقدینگی باید انجام طرح‌هایی را در مجمع اعلام کند.

 برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره‌ی این درخواست ادامه‌ی نشست سیزدهم غیررسمی و غیرعلنی برگزار شد.

مصوبه‌های کمیسیون فرهنگی و دینی:

  • بنا به درخواست انجمن یانش‌وران مانتره یزد برای برگزاری اردوی کنکوری‌ها در شیراز مبلغ 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. (با توجه به کاهش شمار شرکت‌کنندگان برآورد هزینه مانند پارسال است.)
  • بنا به درخواست کانون دانشجویان زرتشتی جهت برگزاری جام جانباختگان، اردو دانش‌آموزی و همایش مانتره در تابستان ۹۸ با پرداخت ۱۶۵ میلیون ریال موافقت شد.

-کورش ساسانی با تاکید بر این که این کمک نیست بلکه حق آنها است گفت:  با توجه به نیت نامه‌هایی که در دست است باید کانون دانشجویان زرتشتی را بیشتر یاری کرد. 

-فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون دینی – فرهنگی با یادآوری این که انجمن زرتشتیان تهران هر ساله به کانون دانشجویان زرتشتی کمک می‌کند و این مبلغ جدا از دیگر کمک‌های غیرمستقیم است، گفت: کانون دانشجویان زرتشتی هزینه‌های امسال را 150 میلیون ریال پیش‌بینی کرده‌اند. با بررسی تراز و بیلان سه برنامه‌ی گذشته که کانون ارایه داده است، این افزایش هزینه پیش‌بینی شده بین 22 تا 24 درصد است. انجمن همین مقدار افزایش هزینه را نسبت به کمک سال گذشته افزوده که به عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. با این عدد تقریبا به توافق رسیدیم و اگر با کمبود بودجه روبرو شدند می‌توانند درخواست‌نامه دهند.

هر افزایشی در امسال ملاک عمل برای سال آینده است. با افزایش درآمد انجمن امیدواریم بیشتر کمک کنیم.

  • قیمت پیشنهادی سالن‌ها و آشپزخانه‌ی آدریان تهران که از ۱۵ خوردادماه ۹۸ اجرا می‌شود:

–         سالن کوچک آدریان تهران از ۵۰۰ هزار ریال در سال 97 به 700 هزار ریال در سال 98 افزایش قیمت دارد.

–          سالن غربی، سالن بزرگ آدریان تهران از 800 هزار ریال در سال 97 به یک میلیون ریال در سال 98 افزایش قیمت دارد.

–         آشپزخانه‌‌ی آدریان تهران بدون کاربری تنور از 500 هزار ریال به 800 هزار ریال افزایش قیمت دارد.

–         آشپزخانه آدریان تهران با کابری تنور از 700 هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش قیمت دارد.

مصوبه‌ی کمیسیون روابط عمومی و اجتماعی :

  • آگاهی‌رسانی تا اطلاع ثانویه بدین گونه انجام می‌شود که همه‌ی مطالب از طریق دبیران کمیسیون‌ها پیگیری می‌شود پس از تایید گروه دبیران برای ثبت در سایت در اختیار کمیسیون روابط عمومی گذاشته می‌شود و پس از تایید رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی و با همکاری کامبیز میزانیان برای اطلاع‌رسانی به همکیشان در تارنمای انجمن زرتشتیان تهران ثبت می‌شود.

-رامین خسروی درباره‌ی شیوه‌ی اطلاع‌رسانی و ثبت در تارنمای انجمن زرتشتیان تهران گفت: به استقلال و توانایی سایت‌های امرداد و برساد شکی نداریم و احترام می‌گذاریم و تعامل متقابل خوبی هم داشته‌ایم. اما مواردی هم بوده که از سوی برخی از همکاران خواسته شده که مطلب یا تصحیح شود و یا تغییر کند که اعمال کردیم و تعامل خوبی هم شده است. هم اکنون پیش‌بینی کرده‌ایم تا اطلاعات از یک کانال به آگاهی همکیشان رسیده شود. در این راستا گروه دبیران متشکل از دبیران هر یک از کمیسیون‌ها و فرنشینی فیروزه ماوندادی، دبیر انجمن زرتشتیان تهران، تشکیل شده تا پس از هماهنگی و تایید خبر در اختیار روابط عمومی گذاشته شود. مسوولیت ثبت در تارنمای انجمن زرتشتیان نیز بر عهده‌ی دکتر میزانیان است.

  • هموندان کمیته‌ی مددکاری به ترتیب حروف الفبا سیما بزرگ‌چمی، رستم خرمدین، مهردخت شهریاری و میترا نمیرانیان گزینش شدند و در انتخابات داخلی رستم خرمدین به عنوان فرنشین کمیته مددکاری انتخاب شد. (رای موافق نیاورد و تصویب نشد. دوباره کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی مصوبه را مطرح خواهد کرد.)

-افشین نمیرانیان، کناره‌گیری یکی از هموندان کمیته‌ی مددکاری و جایگزینی از هموندان کمیسیون موقوفات را پیشنهاد داد و دلیل آن را اینگونه بیان کرد که بخشی از وظایف کمیته‌ی مددکاری با توجه به بازتعریفی که در این مدت انجام شده با کمیسیون موقوفات در پیوند است. همچنین اعضای کمیسیون موقوفات اطلاعات کامل‌تری از مستاجران نیز در اختیار دارد. متقاضی ناخواسته در وهله‌ی اول مشکلات خاص خود را به کمیسیون موقوفات بازگو می‌کند.

فرنشین انجمن زرتشتیان در بخشی دیگر گفت: کمیسیون موقوفات پیشنهاد اجاره خانه را در هیات‌مدیره ارایه می‌دهد. قرار بر این است که تعامل مثبت میان کمیسیون موقوفات و کمیته‌ی مددکاری انجام شود تا این زحمات به نفع انجمن و جامعه زرتشتی به پیش رود.

-کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی هدف از تشکیل کمیته‌ی مددکاری را برداشتن بار بخش مددکاری از دوش کمیسیون موقوفات بیان کرد و افزود: کمیسیون اطلاعاتی درباره‌ی املاک مانند نیت‌نامه، قیمت ساختمان‌ها در اختیار دارد که درخواست کردیم کتبی به کمیته‌ی مددکاری اعلام کند. اعضای کمیته بازدید از ساختمان‌ها و بررسی وضعیت مددجوها را آغاز کردند. کمیسیون موقوفات باید به کارهای بزرگتری که در پیش دارد برسد.

-کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، پیشنهاد داد: کمیته‌ی دیگری با دو عضو تشکیل شود تا بر بخش مددکاری در رابطه با موقوفات نظارت کند که صلاح نمی‌دانم یا این که افرادی خارج از هیات‌مدیره فعالان این رشته‌ی کار مددکاری را انجام دهند. وی در بخشی دیگر گفت: به طور خاص مساله‌ی اجاره دادن ساختمان‌ها را در نظر داریم به دلیل این که چند سال در این کمیسیون هستم به افراد متقاضی آشنایی کامل دارم. به ندرت شاید پیش بیاید که از کمیته‌ی مددکاری سوءاستفاده شود.

-سیما بزرگ‌چمی، هموند کمیته مددکاری پیشنهاد داد تا برای افراد مددجو فایل ویژه‌ای درست شود تا همیشه در اختیار باشد و در ادامه گفت: عدم اعتماد در میان نیست. بنا به درخواست و ارجاع کمیسیون موقوفات موارد را بررسی می‌کنیم و نظر را کتبی به کمیسیون اعلام می‌کنیم.

-فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی بحث پیش آمده‌ی کنترل عملکرد و حد وظایف هر کدام از کمیسیون‌ها گفت: تقسیم وظایف به معنای کنترل یک‌دیگر نیست. اگر کمیسیون موقوفات تاکنون کار مددکاری را انجام می‌داده اشتباه بوده همان‌گونه که کمیسیون مددکاری نباید در کار کمیسیون مداخله کند. وظیفه‌ی کمیسیون موقوفات، مدیریت موقوفات مانند چگونگی بهره‌برداری، اجاره دادن، چگونه قیمت‌گذاری کند و طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها به چه قیمت اجاره دهد، است و هیچ کسی نباید دخالت کند از این رو کمیسیون موقوفات باید آیین‌نامه داشته باشد. بخشی از ساختمان‌های موقوفات براساس نیت‌نامه‌ها و یا برپایه‌ی وظیفه‌ی نیکوکاری انجمن زرتشتیان زیر قیمت برای متقاضیان ضعیف‌تر به کار برده شود. کمیته‌ی مددکاری طبق آیین‌نامه‌ی خودش متقاضیان را طیف‌بندی و رسیدگی می‌کند. این که متقاضیان را با چه ویژگی‌هایی و کجا اسکان دهید و با چه قیمت برعهده‌ی کمیسیون موقوفات است. این که متقاضی صلاحیت دریافت این کمک را دارد یا نه در اختیار گروه مددکاری است. این دو گروه یکدیگر را کنترل نمی‌کنند فقط تقسیم وظایف است.

خزانه‌دار در بخشی دیگر تاکید کرد که کمیسیون موقوفات حتما آیین‌نامه ارایه دهد و وی بدون آیین‌نامه‌ به مصوبه‌های کمیسیون موقوفات رای نمی‌دهد. همچنین کمیته مددکاری نیز آیین‌نامه داشته باشد.

-میترا نمیرانیان، هموند کمیته‌ی مددکاری گفت: کمیته‌ی مددکاری بر حسب اتفاق با بخش متقاضیان کمیسیون موقوفات آغاز به کار کرده و کارهای مددکاری فقط در رابطه با کمیسیون موقوفات نیست.

-فرامرز کشاورزی هموند کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی گفت: اگر تا به حال کمیسیون موقوفات کار مددکاری هم انجام می‌داده، این مسوولیت در حال انتقال است و انتقال دردسرهای خاص خود را دارد. کسی که متقاضی خانه یا وام است اصلا به کمیسیون موقوفات نباید برود. موقوفات بر طبق ضوابط و چهارجوب معین باید  کارش را انجام دهد. کمیته‌ی مددکاری چهارچوبی ندارد. کار مددکاری به روال است. هر مددجو و مددخواه  باید مورد بررسی‌های اقتصادی و خاص قرار بگیرد. هر متقاضی که وام بخواهد کمیته‌ی مددکاری رسیدگی کند تا از چند نهاد درخواست وام نکند.

-بهمن تیمساری، فرنشین کمیسیون ساختمان، از شفاف نبودن شرح وظایف کمیته‌ی مددکاری گفت: گفت‌وگو درباره‌ی کمیته‌ی مددکاری است که شرح وظایف برای ارایه خدمات و عملکرد آن روشن نیست، آیین‌نامه و جزییات اجرایی ندارند. اولین نکته مهم برای مددکاری این است که اعضا دوره‌ای تغییر نکنند. در حال حاضر به حیطه‌ی وظایف وارد نشوید. به اشخاص رای داده شود کارهای آینده‌نگری را انجام دهند. کمیسیون موقوفات با توجه به اطلاعات ارزشی ساختمان‌ها و برپایه‌ی شرایط مالی و نیت‌نامه‌ صاحب‌نظر است. از نظر توانایی مالی به شرایط افراد بستگی دارد.

مصوبه‌‌های کمیسیون خدمات:

  • با توجه به پایان رسیدن مجوز راه‌اندازی بخش پوست درمانگاه یگانگی تا دو ماه آینده، از کمیسیون روابط عمومی درخواست می‌شود برای آگهی فراخوان استخدام متخصص پوست اقدام کند.
  • با برگزاری درخواست سازمان فروهر مبنی بر در اختیار گرفتن تالار پذیرایی برای برگزاری آیین سدره‌پوشی شش نوجوان زرتشتی در روز 11 تیرماه 1398 خورشیدی موافقت شد.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدایی واقع در شمیران از تاریخ  یکم تیر ماه ۱۳۹۷ تا ۳۱ خورداد ماه ۹۸ و همچنین از تاریخ یکم تیرماه ۹۸ تا تاریخ ۳۱ خورداد ماه 99 تعدیل شده است.
  • اجاره بهای یکی دیگر از واحدهای ساختمان مزدایی  از تاریخ یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ تا ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ همچنین از تاریخ یکم بهمن ماه ۱۳۹۷ تا ۳۰ دیماه ۱۳۹۸تعدیل شده است.
  • مستاجر به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره بهای ساختمان بزرگتر که با افزایش قیمت اجاره‌بها روبرو شده  به ساختمان با شرایط ضعیف‌تر انتقال یافته است.
  • پیرو مصوب پیشین یکی از واحدها در خیابان زرتشتیان از یکم آبان‌ماه 1397 تا 31 تیرماه 1398 تمدید اجاره شده بود که قرار شد ملک در تاریخ 24 خوردادماه تخلیه شود.
  • اجاره بهای یکی از مغازه‌های خیابان انقلاب روبروی پارک دانشجو تعدیل شده است.
  • در ادامه‌ی روند جایگزینی ۳ تن از منتخبین در گردش 43 به جای سه تن از هیات امنای موقوفه‌ی ارباب رستم گیو آقایان خدامراد مزداپور، جمشید غریبشاهی و فرخزاد اردشیریان به اداره‌ی اوقاف معرفی می‌‌شوند.

-کامبیز میزانیان گفت: مصوبه‌ای طی فراخوانی در دوره قبل گرفته شده است و انجام نشده است. برای اینکه این مصوبه انجام شود و پیش رود بنا شده که دوباره نامه‌نگاری شود.

وی در بخشی دیگر گفت: اگر این گروه کار را انجام می‌دادند، حالا می‌بایست دوباره تغییر کنند ولی آنها هنوز کاری را شروع نکردند. مصوبه‌ای داشتیم و اگر مصوبه اجرا نشده تقصیر انجمن بوده است. الان همان مصوبه را باید انجام دهیم و نشان بدهیم که انجمن تصمیم‌گیرنده است و ما هم به تصمیم دوره قبل احترام می‌گذاریم. اما هنوز مصوبه را اجرا نکرده‌ا‌یم پس آن را اجرا می‌کنیم مصوبه هم نیاز نیست بگیریم چون مصوبه وجود دارد.

-ساسان نیکنام، دبیر کمیسیون موقوفات در تاکید مصوبه‌ی دوره‌ی پیش گفت: همانگونه که در ابتدای پیشنهاد گفته شده این مصوبه در ادامه‌ی روند مصوبه‌ی قبلی است و مصوبه قبلی را تایید و تاکید می‌کند.

-مهردخت شهریاری گفت: اعتراض به ما وارد نخواهد بود که گردش 44 بدون فراخوان هیات‌امنا معرفی می‌کند؟ هر گردشی که عوض می‌شود بایستی اعضای هیات امنا دوباره مشخص شوند. هر هیت‌امنای مهرفی شده باید منتخب آن گردش باشند بنابراین باید دوباره فراخوان داده شود.

-فرهاد کشاورزی درباره‌ی گفته‌ی مهردخت شهریاری توضیح داد: اگر گفته شده بود که یک نفر از انجمن گردش جدید باید معرفی شود حرف شما درست است آن یک نفری که باید عضو جدید از گردش جدید باشد دوباره انتخاب می‌شود وقتی که این شرط گذاشته نشده است مصوب شده که سه نفر معرفی شود. مصوبه‌ی جدید برای اعمال تغییر می‌توان گرفت.

-افشین نمیرانیان توضیح داد: سه نفر از سوی هیات مدیره انجمن انتخاب می‌شوند ولی معنی آن این نیست که هر گردش انتخابات انجام دهد. هیات‌مدیره می‌تواند انتخاب کنند و دوره بعد می‌تواند آن را قبول کند یا تغییر دهد.

-فرشاد فرهی‌فر در این باره گفت: زمانی روال این بوده که گردش به گردش سه نفر مشخص شده مدتی سه نفر ثابت مانده و ۳ نفر دیگر طبق فراخوان مشخص شدند که در گردش 43 کار پیش نرفته است و به هر دلیلی روش اشتباه بوده است. پیشنهاد می‌دهم که این سیستم را دوباره گردش به گردش سه ساله ۳ نفر مشخص انتخاب شوند. با انتخابات هر سه سال این روال در ذهن اداره اوقاف جا می‌افتد که هیات‌مدیره‌ی انجمن هر زمان می‌تواند هیات امنا را تغییر دهد. پیشنهاد میدهم که حداقل یکی از این سه نفر هم عوض شود.

فرهی‌فر در بخشی دیگر گفت: کوتاهی از انجمن هم بوده و این وظیفه‌ی خطیر بر دوش دوستان قرار نگرفته است. ولی از زمانی که رای‌گیری کردیم تا الان تقریبا دو سال گذشته است. هیات‌امنای پنج نفره‌ی موقوفه ارباب رستم گیو افراد شناخته شده هستند و مشکلی ندارند و این منتخبین نیز افراد شناخته شده هستند ولی به نظرم بهتر است به صورت دوره‌ای، دستکم مسوولانی که در رابطه با انجمن خدمت می‌کنند رای اعتماد گرفته شود.

-رستم مزدیسنی: اگر روال اجرایی گردش قبل هست مصوبه دارد و نیاز به مصوبه جدید نیست. مگر این که مصوبه تغییر کند.

-نمیرانیان توضیح داد: اگر هیچ کار نکنیم من به عنوان صاحب مهر انجمن زرتشتیان تهران می‌توانم روال قبل را ادامه دهم و مصوبه هیات‌مدیره تا زمانی که نقض نشده است را ادامه دهم. با توجه به صحبت‌های جلسه قبل از کمیسیون موقوفات خواستم تا  پیشنهادی را به هیات‌مدیره ارایه دهد. پیشنهاد کمیسیون موقوفات این است که در حقیقت هیچ کاری نکنیم یا به بیان دیگر آن سه نفر را تایید کنیم. می‌توانیم رای‌گیری نکنیم و یک پیشنهاد دیگری باشد.

-فرهاد کشاورزی: همان گونه که باید برای سازمان اوقاف جا بیندازیم که انتخابات هیات امنا هر چند وقت یکبار وظیفه‌ی انجمن است. بدعت‌گذاری نکنیم که هر مصوبه‌ی دوره‌ی پیشین را دوباره به چالش بکشیم و رای‌گیری کنیم. مگر این که تغییری در مصوبه ایجاد شود.

-بهمن تیمساری: مصوبه‌ای طی هر فرآیندی به هر شکلی منجر شد که این تصمیم گرفته شود. به استناد نامه‌ای از آقایان حمایت کردیم که توجیه و توضیح آن است که این مصوبه‌ی گردش پیش است. اگر بنا باشد تنفیذی باشد وظیفه‌ی انجمن و بحث نظارتی و حمایتی جامعه را از بین می‌بریم. کمیسیون موقوفات پیشنهادی به هیات‌مدیره ارایه کرد به منزله‌ی این است که این آقایان از نظر آنها موجه‌ترین هستند. ولی به شکل کلی باید فرصت ایجاد شود اگر قرار است تصمیم گرفته شود باید فرصت داده شود تا در آن دوره خاص و با توجه به شرایط خاص شاید عده‌ای برای انتخابات نیامده باشند و یا  شاید امروز آدم‌های تازه نفس با توجه به اهمیت این موضوع بخواهند داوطلب شوند و فرصت را از آنها نگیریم. شاید این منتخبین احساس کنند جایگزین مناسب‌تری وجود داشته باشند. نشان بدهیم که تعیین‌کننده و تصمیم‌گیرنده انجمن زرتشتیان تهران است و از نماینده‌ی ادواری حمایت می‌کند. اعتقاد دارم که این مصوبه در قالب مصوبه‌ی جدید مطرح کنند تا برای این مشکل که در آینده هم ممکن است ایجاد شود راهکاری پیدا کنیم.

وی در بخشی دیگر گفت: علت این سوتفاهم، مادام‌العمر تولیت است، مگر جز این است که در گردش‌های گذشته یک سری افراد مشترک بوده‌اند در آن گردش به هر دلیلی این تکرار شده است، بدون این که فرصت به افراد دیگری داده شود که خودشان را داوطلب کنند و به تصمیم هیات مدیره منجر شود. از نظر قانونی و منطقی، برای کسی که از جزییات اطلاع نداره این خوشایند است که شرایط یکسان برای گزینش جدید به وجود آید و این فرصت را قایل شویم.

-بابک شهریاری: اصرار به مصوبه‌ی گذشته درست نیست. هر شش نفر آدمهای شایسته‌ای هستند. به دلایلی این کار به بن بست رسیده حال باید از این بن‌بست خارج شویم. این که سه نفر را دوباره با هر توجیهی معرفی کنیم یک کاری هست که بخواهیم زورکی خود را اثبات کنیم.

-افشین نمیرانیان:  شبهه‌ای که وجود دارد درست نیست. این سه نفر انتخاب نشده‌اند به خاطر این که سه نفر دیگر مشکل داشته‌اند، این نیست. اشکال به خاطر روال نادرستی بوده که انجمن پیش گرفته است. برعکس اگر این سه نفر انتخاب شوند سریع‌تر کار پیش می‌رود.

وی در بخشی دیگر دو راهکار را پیشنهاد داد: طبق ایراداتی که گرفته شده و درست هم هست، یکی از دو  کار را انجام می‌دهیم: یا این که هیچ مصوبه‌ای را کمیسیون موقوفات مطرح نکند. اگر باید تغییری اتفاق بیفتد از ظرفیتی که در  آیین‌نامه به عنوان طرح پیش‌بینی شده است استفاده کنند و پیشنهاد دهند. یا این که تصمیم کمیسیون موقوفات مبنی بر این‌که مصوبه مبنی بر این که  آقایان مزداپور، غریبشاهی و اردشیریان به عنوان نمایندگان انجمن زرتشتیان تهران در گردش ۴۴ در موقوفه‌ی گیو انتخاب می‌شوند. به تشخیص فرنشین کمیسیون موقوفات یکی از دو راهکار به اجرا در می‌آید. نامه‌نگاری را هفته‌ی آینده انجام می‌دهیم.

-کوروش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات با اشاره به این که در دو نشست کمیسیون همه‌ی رایزنی‌ها انجام و همه‌ی جوانب در نظر گرفته شده است، گفت: با وکلای حاذق و کاردان مشورت شد. نتیجه بر این شد که این کار باید انجام شود. جزییات قابل بازگویی نیست. اگر  به عنوان گزارش قبول کنید همان مصوب گردش 43 را گزارش می‌دهیم و یا دوباره رای اعتماد بدهید.

-افشین نمیرانیان برپایه‌ی آیین‌نامه گفت: همکاران می‌توانند هفته‌ی آینده طرح را پیشنهاد بدهند و در جلسه با فوریت مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود. تا دوشنبه‌ی آینده مکاتبات انجام نمی‌دهیم.

  • با توجه به تکلیف انجمن زرتشتیان تهران مبنی بر انتخاب یک نفر نماینده در هیات‌امنای موقوفه‌ی رستم آبادیان و گروه رستم آبادیان به عنوان وکیل آقای نامور نامی و آقای مهران تیراندازیان انتخاب و معرفی می‌شوند.

-افشین نمیرانیان درباره‌ی گروه و موقوفه‌ی رستم آبادیان توضیح داد: موقوفه رستم آبادیان یکی از بخش‌هایی است که انجمن زرتشتیان در آن نقش دارد. طبق وقف‌نامه‌ای که روانشاد رستم آبادیان تدوین کرده‌اند در آن هیات امنای ۵ نفره شده‌اند که سه نفر از اقوام خودشان است و دو نفر رییس و نایب رییس انجمن هستند. از سه نفر، دو نفر از آنها تولیت دارد یک نفر دیگر به نام نامدار نامور نامی به دلایلی گفته‌اند که نمی‌خواهد در زمینه‌ی تولیت مسوولیتی داشته باشد. وی وکالت محضری به انجمن داده‌اند که جایگزین را انجمن معرفی می‌کند. شخصی که انجمن معرفی می‌کند تولیت نخواهد داشت چون اداره موقوفات آقای نامور نامی را به رسمیت می‌شناسد. ولی نماینده‌ی انجمن به عنوان وکیل یا مباشر آقای نامور انتخاب می‌شود با اختیارات کامل که به وی داده شده است برای این که هیات ۵ نفره شکل گرفته و کارها را ادامه دهند و تمام اختیارات به نماینده‌ی انجمن تنفیذ شده است. این نماینده در بنیاد رستم آبادیان نیز وجود دارد.

-نمیرانیان درباره‌ی بنیاد رستم آبادیان گفت: آخرین بار سال ۷۱ بنیاد ارباب رستم آبادیان در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده بود که پس از سال‌ها در گردش پیش که به نظرم یکی از کارهای مهم گردش 43 بود، بالاخره در سال ۹۷ بنیاد رستم آبادیان توانست دوباره با همان شماره به ثبت برسد و اساسنامه‌ی آن تایید شد. تنها اتفاقی که افتاد این بود که به عنوان بنیاد خیریه قبول نکردند. به کار بردن نام بنیاد یعنی به نوعی باید وابسته به حکومت شود. خیریه نیز با همین اساسنامه که وصیت‌نامه هم هست، امکان‌پذیر نبود. با همکاری اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به گونه‌ای کلمه بنیاد خیریه برداشته شد که اهداف عوض نشود. ممکن است مشمول مالیات شود هر چند که کار اقتصادی انجام نمی‌دهد. با حذف عنوان بنیاد خیریه، کمک دولتی نیز نمی‌توان گرفت. اعضای گروه رستم آبادیان با همان ترکیب پنج نفره هستند.

وی در ادامه گفت: دو نفر در تولیت هستند، دونفر رییس و نایب رییس انجمن هم هستند. یک نفر نیز از انجمن به عنوان وکیل و یا جایگزین آقای نامور نامی معرفی شود. دوره‌ی پیش آقای جمشید گشتاسبی، دوره‌ی ماقبل روانشاد پرویز فروهر بود. پیشنهاد کمیسیون موقوفات آقای مهران تیراندازیان است. خانواده‌ی رستم آبادیان از این اتفاق خیلی خرسند نیستند که این ترتیب سه به دو برعکس شود یعنی اینکه طبق وصیت نامه سه نفر از اعضای خانواده و دو نفر از انجمن زرتشتیان تهران باشند. ولی زمانی که آقای نامور نامی این گونه برنامه‌ریزی و تنفیذ اختیار کردند ۳ به ۲ برعکس شده است که با معرفی مهران تیراندازیان که عضو خانوادگی رستم آبادیان هستند و در نتیجه می‌تواند تعادلی در این نسبت به وجود آورد.

-پیشنهاد کامبیز میزانیان درباره‌ی موقوفه‌ها: موقوفه‌هایی مانند ارباب رستم گیو و آبادیان که افراد منتخب انجمن زرتشتیان تهران در آن عضو هستند به صورت فصلی گزارش عملکرد بدهند.

مصوب‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌ی تعمیر بخشی از خانه‌ی اهرستانی به مبلغ 26 میلیون ریال
  • هزینه‌ی تعمیرات نورگیر پشت بام و نورگیر پارکینگ‌های خانه‌ی اهرستانی به مبلغ ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی آمدوشد اردیبهشت‌ماه ۹۸ جهت امور بانکی و اداری دبیرخانه مبلغ یک میلیون و ۵۹۰ هزار ریال
  • هزینه سرویس مدارس اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به مبلغ ۵۹۵ میلیون ریال
  • هزینه‌ی تسویه حساب وکیل پرونده‌ی زمین یزد به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال
  • هزینه‌ی دو ماه کارکرد نیروی خدمات در خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان،  فروردین و اردیبهشت ماه ۲۴۲ ساعت مبلغ ۱۸ میلیون و ۳۹۲ هزار ریال
  • تسویه هزینه تنخواه کمیسیون موقوفات در دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 53 میلیون و 672 هزار و 664 ریال
  • تسویه‌ی مبلغ ودیعه‌ی خانه‌ی سپهری واحد 8  به مبلغ 48 میلیون و 200 هزار ریال
  • تسویه‌ی هزینه‌ی تن‌خواه درمانگاه یگانگی از تاریخ  اردیبهشت‌ماه تا هفتم خوردادماه 1398 به مبلغ 10 میلیون و 548 هزار ریال
  • هزینه‌ی گواهی پزشکی پنج مربی مهدکودک پرورش برای تمدید جواز کسب به مبلغ 6 میلیون و 611 هزار و 325 ریال
  • هزینه‌ی کارشناسی قیمت ملک زمین یزد به مبلغ 48 میلیون و 700 هزار ریال
  • هزینه‌ی آمدوشد کارمند کمیسیون ساختمان از یکم فروردین‌‌ماه تا یکم خوردادماه 1398 به مبلغ 3 میلیون و 900 هزار ریال
  • تسویه‌ی هزینه‌ی تن‌خواه کمیسیون ساختمان از تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه تا 11 خوردادماه 1398 به مبلغ 12 میلیون و 95 هزار و 50 ریال
  • پیش‌پرداخت قرارداد وکیل بابت خلع ید و تنظیم صلح‌نامه‌ی ملک شهرآرا به مبلغ 100 میلیون ریال
  • تامین هزینه تاسقف 300 میلیون ریال بابت خرید کامپیوترهای زیرمجموعه‌‌‌ی دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران (تصویب این هزینه به دلیل این که از طرف کمیسیون خدمات کارشناسی نشده بود به نشست آینده واگذار شد.)

سخنران پیش از دستور نشست:

-فرامرز پوررستمی، بازرس پیشین انجمن زرتشتیان تهران، پیش از دستور نشست در سخنان خود دو نکته را به هیات‌مدیره یادآوری کرد: وی در بخش نخست، درباره‌ی کمیسیون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت راهبردی، کمیسیون نوپا در گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، سخن گفت: گمان را بر این می‌گذاریم که هیچ‌گونه آگاهی در این باره نداریم. شکل‌گیری این کمیسیون نشان‌دهنده‌ی این است که گردش 44 نگاه به آینده دارد. این گردش نمی‌خواهد که در گرداب روزمرگی دور بزند که هدف ارزشمند و مثبتی است و بار سنگینی را هم بر دوش این گردش گذاشته است. بخش نظارت راهبردی گسترده هست و به درستی قابل ارزیابی نیست. ولی دو بخش برنامه‌ریزی و بودجه را با دانش مدیریت می‌توان از کیفیت به کمیت در آورد و ارزیابی کرد. امیدوارم برآورد کار کمیسیون در پایان قابل قبول و نویدبخش آینده‌ای خوب باشد.

در بخش دوم با اشاره به عنوان سرپرست موقت در دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران که مراد ملک‌پور 12 سال در حد توان مسوولیت آن را بر دوش داشت گفت: این خیلی سخت است که شخصی ۱۲ سال  با عنوان موقت کار اصلی را انجام دهد. در این مدت، به خصوص در این اواخر مورد بی‌مهری هم قرار می‌گرفت و رفتارهای خوشایندی با وی نمی‌شد ولی همه اینها را تحمل کرد.

 وی در ادامه با آرزوی تندرستی برای مراد ملک‌پور که هم اکنون در بستر بیماری است، ابراز امیدواری کرد که از این پس با وضعیت جدید دبیرخانه احترام بیشتری به وی شود و انجمن زرتشتیان تهران از کسانی که در خدمت انجمن هستند قدرشناسی کند.

افشین نمیرانیان با تایید سخنان بخش دوم فرامرز پوررستمی گفت: امیدوارم بتوانیم قدرشناس وی باشیم و به زودی با تندرستی به کار برگردد.

فرنشین انجمن زرتشیان  تهران از آغاز به کار رستم فولادی، فرنشین دبیرخانه از سه‌شنبه هشتم خوردادماه خبر داد و در ادامه با آرامش‌باد درگذشت بهرام خسرویانی، خدمتگزار دیرین هازمان زرتشتی و سپاسداری از باشندگی پرشمار همکیشان در آیین خاکسپاری آن روانشاد و برگزاری آیین در شان وی گفت: رستم فولادی به دلیل هماهنگی آیین سوم روانشاد خسرویانی در خانه‌ی نرگس، در این نشست حاضر نیست.

نشست سیزدهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، سیزدهم خوردادماه 1398 خورشیدی در نبود جمشید دارابیان، خدامراد مزداپور و فیروزه ماوندادی برگزار شد و دوساعت ونیم به درازا کشید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. دیگر ملکی باقی نمانده که فروخت و خرج کرد. مجمع فوق العاده برای فروش املاک باید بعد از تعیین مخارج و مصارف انجام شود مگر اینکه در جلسه غیرعلنی مطالب تازه ای دور از چشم جامعه وجود دارد. چرا دنبال مطالبات انجمن نمیروید که از آموزش و پرورش و سپاه بگیرید؟

  2. جناب خسروي لوگو انجمن بايستي با مشورت و طراحي معماران و گرافيست هاي بزرگ جامعه زرتشتي طراحي شود، نه مثله كتاب 100 سالگي انجمن با نظر و خواست 1 نفر و شما مسئول اين عدالت ورزي هستيد، شخص شما

  3. با درود ، با سپاس از زحمات هیات مدیره محترم تنها یک تذکر کوچک به ذهنم رسید ، اگر جملات گزارش عینیت داشته باشد آقای دکتر نمیرانیان فرمودند من به عنوان صاحب مهر انجمن . از نظر حقوقی صاحب یعنی مالک و دارای اختیار . در حالی که مطابق قانون تجارت و قوانین جاری کشور صحبت ایشان صحیح نیست . مهر هر ارگان یکی از سه ضلع رسمیت به اسناد دارای اعتبار است و پشتوانه آن رای هیات مدیره است .روند گذشته نافی قوانین نیست .

  4. یک موضوع مهمی که اینجا توسط فرنشین محترم انجمن مطرح شده این بود که یکی ازکارهای مهمی که در گردش43 انجام گرفته بنیاد رستم ابادیان دوباره در سال97 با همان شماره به ثبت رسیده امابا نام بنیاد امکان ثبت نداشت .خیریه هم اکان پذیر نبود. مشمول مالیات هم میشود هرچند کار اقتصادی انجام نمیدهیم.البته باهمکاری اداره ثبت شرکتها به گونه ای کلمه بنیاد خیریه برداشته شد که اهداف عوض نشود .واز همه مهمتر اعضای گروه باهمان ترکیب 5نفره هستند .حال قضاوت با همکیشان گرامی بابت سخنان فرنشین محترم در این خصوص .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30