لوگو امرداد

آیین نکوداشت زنده‌یاد شاهرخ وفاداری برخط برگزار می‌شود

photo 2022 04 23 19 14 17آیین نکوداشت زنده‌یاد مهندس شاهرخ وفاداری، بنیادگذار پژوهشکده‌ی فرهنگ اسلام و ایران، پنجم اردیبهشت‌ماه در فضای مجازی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

به کوشش پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران و انجمن خیرین دانشگاه شهید باهنر کرمان، آیین نکوداشت مهندس شاهرخ وفاداری پنجم اردیبهشت‌ماه 1401خورشیدی ساعت 14 برخط برگزار خواهد شد. این برنامه از راه لینک زیر پخش (آنلاین) می‌شود.

لینک ورود به نشست نکوداشت زنده‌یاد مهندس شاهرخ وفاداری:

https://online3.uk.ac.ir/commemoration_ceremony_of_the_late_mr_vafadari/

شاهرخ رستم وفاداری، نیک‌اندیش زرتشتی، پنجم فروردین‌ماه 1401 خورشیدی (24 مارچ 2022) در لندن درگذشت. روانشاد شاهرخ وفاداری زاده‌ی کرمان و عاشق کرمان بود. او زاده دوم مهرماه 1311 در کرمان، مهندس نفت و پتروشیمی و همچنین کارشناس و پژوهشگر خطوط تاریخی و باستانی بود. یکی از ارزشمندترین کارهای زنده یاد شاهرخ وفاداری پیشنهاد ایجاد یک مرکز تحقیقاتی برای زبان­‌های باستانی در دانشگاه کرمان است. پیشنهاد مهندس وفاداری در اریبهشت‌ماه 1379 مورد استقبال دانشگاه قرار گرفت. «پژوهشکده‌ی فرهنگ اسلام و ایران» با آرمان پژوهش و مطالعه در فرهنگ ایرانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بنیاد‌گذاری شد. ساخت این مجموعه در زیربنایی به مساحت 1600 مترمربع آغاز شد و پس از هفت سال در سال 1386 گشایش یافت.

«با احداث پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مهندس وفاداری خود را در اندیشه و قلم هرکسی که در این پژوهشکده منشا تحقیق و پژوهشی شود، تا ابد جاری ساخته است. او به راستی شریک جاودانه تمام پژوهش هایی است که تا پایان هستی در این مجموعه انجام شود. او مردی بود آرام و با شکوه. مهربان و راستگو. پایبند به اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک». (برگرفته از تارنمای خبری فردای کرمان)

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30