لوگو امرداد

دعوت سازمان فروهر از نیک‌اندیشان برای بازگشایی کوشک ورجاوند

سازمان جوانان زرتشتی تهران با انتشار فهرستی از نیازهای اولیه برای بازگشایی کوشک ورجاوند و برگزاری برنامه‌‌های تابستانی، نیک‌اندیشان را به همیاری دعوت کرد.

پیرو آگاهی‌رسانی سازمان جوانان زرتشتی تهران (سازمان فروهر)، با کم‌رنگ شدن بیماری کرونا و در پیش بودن تابستان، این سازمان تصمیم به ازسرگیری گردهمایی‌های خانوادگی برای همکیشان در محل کوشک ورجاوند دارد. در این راستا برای برگزاری با کیفیت برنامه‌‌های تابستانی، نیاز به همراهی همکیشان دهشمند است.

شماره کارت 4675-0010-8370-5859 بانک تجارت به نام سازمان جوانان زرتشتی تهران (فروهر)

همکیشان برای دریافت قبض نیک‌اندیشی می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۷۰۱۱۳۸۰ تماس بگیرند.

سازمان فروهر فهرستی از نیازهای اولیه برای بازگشایی کوشک و گزارش تصویری تهیه کرده که در ادامه آمده است:

شرح برآورد مبلغ مورد نیاز (تومان)
تهویه آشپزخانه ۵۰۰,۰۰۰
رنگ آمیزی پایه تخت‌ها ۵۰۰,۰۰۰
ایجاد رختکن کنار استخر ۶۰۰,۰۰۰
روشنایی ورودی کوشک ۷۵۰,۰۰۰
رنگ آمیزی نیمکت‌ها ۱،۰۰۰،۰۰۰
تجهیز جعبه کمک های اولیه و شارژ کپسول‌های آتشنشانی ۱,۰۰۰,۰۰۰
روشنایی سالن کنار استخر ۱,۰۰۰,۰۰۰
سیستم تهویه و روشنایی سرویس‌های بهداشتی ۲,۰۰۰,۰۰۰
تهیه ۲ عدد پروژکتور برای روشنایی استخر ۲,۰۰۰,۰۰۰
رنگ آمیزی استخر ۲,۰۰۰,۰۰۰
تهیه تخته برای ۱۰ تخت (قیمت برآوردی هر تخت) ۴۰۰,۰۰۰
تعمیر و بازسازی دیوار کوشک ۴,۰۰۰,۰۰۰
نوسازی زیرساخت سیستم برق ۵,۰۰۰,۰۰۰
روشنایی محوطه و پیست رقص ۶,۰۰۰,۰۰۰
عوارض نوسازی و پسماند شهرداری ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ترمیم و نوسازی آسفالت ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

گزارش تصویری از موارد یادشده را در دنباله می‌بینید:

2 25

11 28

6 27

8 26

9 23

12 26

10 27

7 26

5 28

3 26

4 30

فرتورها از تارنمای سازمان فروهر است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

15 پاسخ

  1. این وظیفه نهادهاست هنگام نیاز دستگیر افراد زیرمجموعه خود باشند. در این وانفسای اقتصادی انجمنها و سازمانها به جای اینکه کمک حال مردمشان باشند مرتب درخواست همیاری می کنند
    آنگونه که در تصویر دیده میشه این خرابی ها نتیجه اهمال کاری و عدم رسیدگی سالیان هست که روی هم تلنبار شده و حال مخارج هنگفتی را شامل شده این زمین تکه پاره چند سال هست که نادیده گرفته شده ؟
    فقط جای تاسف داره اول مدیریت را درست کنید بعد درخواست کمک. شما باید جامعه را یاری دهنده باشید. تفریح هفتگی تابستان را مستلزم پرداخت هزینه کردید

    1. برخلاف دیدگاه شما من فکر می کنم که نهادها برآمده از خود مردم هستند. ضعف و قوت آنها به ضعف و قوت افراد جامعه بستگی دارد. مگر چه کسانی در سازمانها، انجمنها، کانونها و امرداد زحمت میکشند کسانی مانند من و شما که از کار و زندگی خود زده اند و برای پیشرفت جامعه یا حفظ آن زحمت میکشند. دوست عزیزم انتقاد شما شاید به جا باشد ولی الزامی است که برای حفظ زمینها و همایشگاه های جامعه بکوشیم و همازور باشیم.

    2. در ادامه نوشته پیش
      من هنوز خانواده هایی را می شناسم که وضع مالی متوسط یا خوبی دارند اما فکر میکنند انجمن باید پول سرویس مدرسه را بدهد ! مستاجر انجمن هستند و مراقب ملک انجمن نیستند ! برای فرستادن بچه هایشان به کلاس دینی سر جامعه منت میگذارند ! پیدا کردن کار و پیدا کردن همسر را برای جوانان وظیفه انجمن می دانند !!!!
      هنوز آدمهایی هستند که باور ندارند که سازمانها و انجمن ها درآمدی ندارند و اندک سرمایه شان را باید صرف تعمیر و نگهداری ساختمانهای فرسوده کنند . هنوز آدمهایی هستند که مسافرت های انچنانی میروند اما مستاجر انجمن هستند …….

  2. بسیار کار پسندیده ای کردید که لیست نیازهای کوشک را اعلام‌ کردید، به‌ این ترتيب تکلیف خیر اندیشان روشن است و تصمیم صحيح می‌گیرند، همه‌ ما وظیفه داریم که سازمان ها و انجمن های خود را حمايت کنيم

  3. متاسفم که چنین تفکاری وجود دارد و هنوز عده ای خود را رعیت می پندارند و ارباب باید از آنها دسگیری کند .
    این قضیه ارباب و رعیتی مال صد یال پیش بود که جمعیت زیادی از مردم بی سواد و ندار بودند . در آن زمان اربابها به رعیتها کمک می کردند و یک کار انجمنها دستگیری از ناتوانها بود .
    اما الان خداروشکر درصد زیادی از افراد جامعه تحصیلکرده هستند و خوب زندگی می کنند . حالا دیگر باید دست به دست هم بدهیم و آموزش بهتر ، جشنهای بزرگتر و رفاه بیشتر ایجاد کنیم . نه اینکه هنوز دنبال آموزش مجانی ، درمان مجانی ، خانه مجانی ، تفریح مجانی ، تقویم مجانی ، سرویس مدرسه مجانی و …. باشیم و کاسه گدایی دست بگیریم.
    من به عنوان بک مادر ترجیح میدهم اندک سرمایه ای که در سازمان فروهر هست صرف کلاسهای دینی بچه ها شود ، اندک سرمایه انجمن به جای سرویس مدارس ، آش 5 دی و هدیه دادن تقویم و ….. صرف آموزگاران و آموزش بهتر مدارس زرتشتی شود ، ….
    تمام کنید این تفکر رعیت بودن را

  4. 105 میلیون عوارض نوسازی ؟ میشه لطفا آخرین قبض را ارائه بفرمایید

  5. درود بر شما. افراد جامعه بهتر است به گونه منطقی با این موضوع و موضوعات مشابه برخورد کنند. ارگان هایی مثل انجمن زرتشتیان یا سازمان فروهر و….باید برای مردم (به قول دوستان رعیت) به گونه شفاف و صمیمانه دخل و خرج و یا درآمدها و مخارج را توضیح دهند. در این لیست هیچگونه درآمدی لحاظ نشده است و فقط مخارج و نیازها نشان داده شده است. چند پرسش مطرح می شود: آیا این خسارت ها یا خرابی ها فقط نتیجه این دو سال بی استفاده ماندن کوشک ورجاوند است؟ آیا به این محل در طول دو سال هر هفته سرکشی نمی شده است تا خرابی ها به موقع و زمان مناسب خود رسیدگی گردد که این چنین مشکلات روی هم انباشته نشود؟ من به عنوان یک همکیش که از سال 1350 تا 1357 عضوی از سازمان فروهر بوده ام یا در امور ورزشی آن شرکت داشتم به این سازمان علاقمند هستم و همواره یاد روانشاد پیرغیبی و روانشاد هرمزدیاری نازنین را گرامی می دارم ولی در ضمن اینکه افراد جامعه باید با نهادهای خویش همکاری کنند ولی آن نهادها نیز باید در نمایش دخل و خرج و در آمد و هزینه ها شفاف تر عمل کنند. به گفته یکی از همکیشان گرامی بهتر است سرمایه مالی انجمن ها و سازمان های ما صرف امور زیربنایی مانند آموزش و بهداشت و ورزش گردد و ملت همواره چشم براه کمک مادی از این نهادها نباشد بلکه از توان ها و همراهی فکری و آموزشی و فرهنگی این سازمان ها استفاده کنیم.

  6. سازمانی که پس از پنجاه سال مدیریت هنوز درگیر زیرساخت خودش هست هنوز فهرستی از نیازهای اولیه تهیه میکنه نشان از سومدیریت داره.
    عوارض و نوسازی چندسال را پرداخت نکرده؟ به درستی نمیدانم باغ هم عوارض نوسازی داره یا عوارض ساختمان سازمان هم در لیست آورده ولی میدانم عدم پرداخت شامل جریمه می شود. عکس این تخت های پوسیده- دیواری که نمی دانم چند سالی ست شکسته و حتا همان موقع به شکل درستی ترمیم نکردند. فهرستی از کارهای انباشت شده تهیه می کنند.
    درست می فرمایید نهادها از مردم شکل گرفتند از وقف مردم نیک اندیش ولی آیا برای مردم هم بودند و هستند؟ چرا خانه های انجمن در اختیار گروه خاصی باشند که به گفته یکی از این پیامها «مسافرت های انچنانی میروند اما مستاجر انجمن هستند» یا سابقه کارمندهای سازمان فروهر و انجمن را نگاه کنید دوستان و نزدیکان و خویشان هستند تا به حال آگهی استخدام از سازمان فروهر منتشر شده؟ این نهادهایی که می فرمایید از مردم هستند ولی صرف خویشان می شوند.
    در یکی از پیام ها آمده «اما الان خداروشکر درصد زیادی از افراد جامعه تحصیلکرده هستند و خوب زندگی می کنند .» تحصیلکرده با خوب زندگی کردن دو مقوله جداست. در اعضای سازمان فروهر کسانی که خوب زندگی می کنند زیاد هستند چرا پیش از انتشار این گزارش در میان خودشان این مبحث دهشمندی را مطرح نکردند؟ خودشان پیش قدم می شدند. لزوما دهشمند نباید خارج از اعضا باشد. برای حفظ آبروی نیم قرن ریشه دار بودن دستکم این نقصان مدیریت را میان خودتان مدیریت می کردید و این تصاویر را بیرون از سازمان منتشر نمی کردید.

    تا ذهن هایی هنوز مسخ کلمات ارباب رعیتی هست تا هستند کسانی که با شعارهای همازوری فکر می کنند کار را تمام کردند بهتر شدن اوضاع با واقعیت فاصله داره

    1. درود بر شما بزرگوار
      نمیدونم تاحالا کوشک اومدی یا نه.
      قطعا شما از جمله اشخاصی بودید که از جلوی درب ورودی کوشک سریع رد میشدید تا کسی بهتون نگه بزگوار بیا خیراندیشی کن پول بنداز تو صندوق.
      تمام افرادی که کامنت میزارن از جمله خوده من همیشه سخت بوده تو صندوق سفیدی که دمه ورودی کوشک میزاشتن پول بندازیم.
      همیشه همه فکر میکنن خب سازمان پول داره.یا کوشک از درامدهاش بیاد هزینه هارو بده.
      من خودم همیشه میگفتم چرا از کوشک هیچ درامدی حاصل نمیشه که هزینه هاشو پوشش بده که دمه در از صندوق سفید خیراندیشی با سرعت عبور کنیم.

  7. چند نکته را یادآوری میکنم
    آش پنجم دی که به نام انجمن تمام شده همه مخارج آن را دهشمند می دهد گزارش امرداد از انجمن را بخوانید همه مخارج را دهشمندان پرداخت کردند و همازوری همکیشان همه کارها انجام می شود همان همازوری که مدنظر شما بزرگواران هست
    پیشکش تقویم هم که به نام انجمن تمام شده بانی خیر داره و نیت نامه که فقط تقویم سال نو توزیع شود کاش انجمن نام دهشمند را در تقویم ها ذکر کند
    رایگانی سرویس مدارس هم مصوبه گردش 43 هست بدون اینکه کسی کاسه گدایی دست بگیره انجمن برای همان چیزی که همازوری در حفظ اماکن می نامید سرویس را یک سال رایگان کرد سال بعد نیم بها سال بعد 25 درصد سوبسید داد کرونا هم به دادشان رسید اگر امسال فکری برای سوبسید نکنند همکیشان آنقدر شان دارند که کاسه گدایی دست نگیرند راه حل دیگری به غیر از گدایی دارند و همانا بردن فرزندان به نزدیکترین مدرسه بدون هزینه ایاب و ذهاب

    1. فکر میکنید اگر فرزندتان را به مدرسه های زرتشتی نفرستید چه کسی ضرر می کند ؟؟؟؟؟؟
      سالهاست این تهدید را می شنوم و هر بار در دل خود می گویم ……

  8. پیشنهاد میدم انجمنها به داد هم برسند و همازور شوند مثلا انجمن تفت که نامگانه های گهنبار را دو سال مجازی بدون دادودهش برگزار کرد حال با سازمان فروهر همازور شود. در نامگانه ها نام بستگان اعضای سازمان فروهر هم دیده می شود

  9. همگی از شرایط اقتصادی موجود باخبر هستیم و طی این دو سال تمام کسب و کار ها به چالش خوردند خیلی ها مجبور شدند تعدیل نیرو کنند و خیلی ها کلا جمع کردند و رفتند ، طبیعیه که سازمان ها و ارگان های ما که از طریق خیراندیشی اموراتشون رو میگذروندن با به چالش خوردن مردم و شرایطشون و کاهش خیراندیشی به مسائلی بخورن، به نظر من وقتی همچین درخواستی شده تمایل هست که کارها برای جامعه و مردم انجام بشه و طبق محتوای پیام فوق لیست ارسال شده که خیراندیشان اگاهی داشته باشند که کمکشان صرف چه اموراتی میشه ، سعی کنیم از بیرون قضاوت نکنیم و تغییرات بزرگ جامعه رو ببینیم بعضی از حرفها انگار سالهاست ک تو دل افراد مونده و الان عنوانش میکنن که الان شرایط خیلی فرق کرده، من به شخصه کمکی ازم بربیاد بررسی میکنم و انجام میدم .به نظرم امروز باید همدلیمون رو بیشتر کنیم تا از این بحران ها خارج بشیم.
    با سپاس

  10. بنظر من درخواست یاری ازخیراندیشان اشکالی ندارد و همکیشان عزیز باید در کنار ارگان ها برای حفظ آن ها و برنامه هایشان همراهی کنند این همازوری برای حفظ جامعه کوچکمان باید در همه ما نهادینه شود البته خیراندیشی حتما نباید بصورت مالی باشد.
    اگر به لیست دقت کنیم بجز دو آیتم آخر( یعنی عوارض نوسازی و آسفالت ) بقیه موارد با مبلغی معادل 27 میلیون قابل رفع می باشد.

  11. باید بپذیریم جامعه از گروه های سنی مختلف با انگیزه و شرایط مختلف تشکیل شده
    اینکه بگوییم من به عنوان مادر تمایل دارم همه سرمایه برای فراهم شدن آموزش فرزندم گذاشته شود و یا گروهی خاص از مزایای استیجاری انجمن استفاده کنند ایجاد محدودیت در برنامه ریزی و آینده نگری است و می توان گفت خودبینی است. دوستی می گفت چرا شرایط برای استفاده گروهی از جامعه مهیا شود و گروهی بی نصیب بمانند. گروه بزرگی از جامعه را میانسال و کهنسالان بزرگوارمان تشکیل داده اند همان کسی که خودش را مادر می نامد و در تپش مادری است خود مادر و پدر در گروه سالمندی دارد و برادر و خواهر جوان دارد با نیازهای عاطفی و اجتماعی مختلف.
    باید دستمریزاد گفت به سازمان دهندگان آش پنجم دی ماه. گروهی که در این میزبانی و همازوری شرکت میکنند گروه میانسال و سالمندان هستند که نیاز به دورهمی و با هم بودن دارند و چه اشکالی داره یک روز زمستانی با هدف والا گرد هم آمدن ساعتی را گذارندن بدون دغدغه خوراک با آش گرم در میان زمستان پذیرایی شوند.
    هربار فقط متمرکز بر روی آش پنجم دی و سرویس مدارس و تقویم می شویم. دنیای ما خیلی گسترده تر از این مقوله ها هست. لطفا برنامه ریزی گذشتگانمان را نشانه نرویم. طرحی نو دراندازیم به دور از خودبینی جامعه شمول باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30