لوگو امرداد

دومین جشنواره‌ بزرگ انار تفت در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه

جشنواره‌ی انار با فرا رسیدن فصل پاییز و به بار نشستن درختان انار در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه تفت و بیشتر جاهای ایران برپا شد.

روستای هدف گردشگری مبارکه، امسال برای دومین سال پیاپی میزبان جشنواره‌ی انار بود. افزون بر ایجاد جاذبه‌ی گردشگری، آرمان از برگزاری جشنواره‌ی انار در راستای گسترش فرهنگ کاربری و شناساندن ویژگی‌های درمانی انار است.  انار میوه‌ای دارویی و درمانی است و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. فراورده‌های میوه‌ی انار مانند رب انار، آب انار، مربای انار، لواشک انار، شربت انار، سرکه انار و حتا دیگر بخش‌های درخت انار مثل گل، دانه، پوست، ساقه، ریشه و برگ آن هم برای انسان کاربردی و مفید هستند. طبیعت انار شیرین با ترش متفاوت است. به عنوان مثال انار شیرین، میوه‌ای با طبیعت معتدل، مقوی ، ملین ، مدر و تشنگی‌آور است. میوه‌ی انار ترش طبیعت سرد دارد و هم مدر ، مسکن حرارت معده و مقوی کبد است. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و ضد میکروب بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم است که کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، کلسترول و سرطان را به دنبال دارد.

جشنواره‌ی دو روزه‌ی انار در روستای مبارکه‌ی تفت، بخش‌های گوناگون مانند اجرای آیین سنتی انار چینی و پخت رب انار، برپایی غرفه‌های فروش مواد غذایی و فراورده‌های انار، برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی، دستاوردهای محلی، خوراکی‌های سنتی، و ساز و آواز چکامه‌های بومی را در بر داشت.

جشن‌ انار از شامگاه 15 آبان‌ماه در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه، باغ صدری (نمیر) تفت و کوچه باغ‌های احمد‌آباد آغاز شد و آدینه 17 آبان‌ماه به پایان رسید. روستای مبارکه یکی از روستاهای‌ زرتشتی‌نشین نزدیک به شهرستان تفت، سالیانه پذیرای شمار زیادی گردشگر به ویژه گردشگران خارجی است. همچنین یکی از شش روستای هدف گردشگری شهرستان تفت به شمار می‌رود.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

فرتور از سرور دهموبد است.

کد 8311

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04