لوگو امرداد
نشست بیست‌وهشتم، 22 مهرماه

تصویب کلیات طرح کمیسیون هشتم انجمن زرتشتیان تهران

مصوبه‌های کمیسیون‌های ساختمان، موقوفات و مالی، از هشت کمیسیون نهادینه در انجمن زرتشتیان تهران در نشست بیست‌وهشتم به رای گذاشته شد. کلیات آیین‌نامه‌ی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای انجمن توسط نهادهای مردمی تنظیم شده در  کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و نظارت راهبردی به تصویب رسید و به پیشنهاد خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران و با رای اکثریت هیات‌مدیره ادامه‌ی نشست غیرعلنی پیگیری شد.

مصوبه‌ی کمیسیون ساختمان با بار مالی 45 میلیون تومان به تصویب رسید.

مصوبه‌های کمیسیون ساختمان:

  • تعمیرات اساسی بام مغازه‌های خیابان انقلاب، جنب دبیرستان دخترانه‌ی انوشیروان تا سقف مبلغ 450 میلیون ریال.

-فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون ساختمان، از هیات‌مدیره خواست تا با اجرای تعمیرات موافقت خود را اعلام کنند. وی درباره‌ی وضعیت پشت‌بام‌ها گزارش داد: صاحبان سرقفلی مغازه‌های جنب دبیرستان انوشیروان از وضعیت نامناسب ایزوگام خبر داده‌اند و از بارندگی‌های پاییزه که شاید باعث تخریب شود ابراز نگرانی کرده‌اند. با توجه به بازدیدها و برآورد متراژ (1620 متر) و با در نظر گرفتن شرایط مختلف این نتیجه بدست آمد که چاره‌ای نیست و باید تعمیرات اساسی انجام شود که برآورد آن 45 میلیون تومان هزینه لازم است. در صورتی که هیات‌مدیره موافقت نکند و خسارت به اجناس فروشگاه وارد شود، خسارت بیشتری به انجمن وارد خواهد شد. مالک انجمن است و هزینه‌ی تعمیرات اساسی بر عهده‌ی مالک است. ایزوگام نزدیک به ده سال پیش و یا بیشتر انجام شده که باید کاملا جمع‌آوری شود. وی در ادامه گفت: با کمیسیون مالی نیز در میان گذاشته شده است به محض این که بودجه آن تامین شود با موافقت هیات‌مدیره کار اجرا خواهد شد.

-فرهاد کشاورزی پیشنهاد داد: از مغازه‌هایی که سرقفلی دارند و اجاره‌ی پرداختی آنها کم است شارژ ماهانه در نظر گرفته شود تا برای تامین هزینه‌های این گونه تعمیرات استفاده شود.

-خدامراد مزداپور، هموند انجمن زرتشتیان تهران به بدهی آب بهای دبیرستان انوشیروان که با مغازه‌های جنب آن کنتور مشترک دارد، اشاره کرد و گفت: آب‌بهای دبیرستان انوشیروان 270 میلیون تومان و هزینه‌ی عقب افتاده‌ی کنتور نزدیک به 450 میلیون تومان می‌شود. این روش، ارثی است که از گذشته به این گردش رسیده است. با این اجاره بهای ناچیز نزدیک به پنج میلیون در ماه، که درآمدی برای انجمن ندارد. باید راهکاری برای این هزینه‌کردها پیش‌بینی شود.

-کامبیز میزانیان هموند انجمن زرتشتیان تهران، به کمیسیون ساختمان پیشنهاد داد با توجه به این که نزدیک به یک سال اجاره بها صرف هزینه‌ی ایزوگام می‌شود، راهکارهای دیگری به غیراز ایزوگام مانند فرش کردن بام با موزاییک را نیز بررسی کنند تا تعمیراتی که انجام می‌شود برای زمان طولانی‌تری ماندگار بماند.

وی درباره‌ی آب بهای دبیرستان انوشیروان گفت: پیش‌تر مغازه‌های جنب دبیرستان پارچه فروش بودند ولی اکنون بیشتر به اغذیه‌فروشی تغییر شغل داده‌اند و مصرف آب آنها افزایش یافته است. کنتور آب مغازه‌ها و دبیرستان مشترک است و دبیرستان دولتی طبق مصوبه‌ی مجلس از پرداخت آب بها معاف است.

-فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد مغازه‌‌دارها تعمیرات را خودشان انجام دهند و مبلغ آن را از پرداختی اجاره‌بها کسر کنند.

تعمیرات اساسی بام مغازه‌های خیابان انقلاب با 10 رای موافق، یک ممتنع و 5 مخالف تصویب شد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه‌ی انجمن از تاریخ 15 تا 22 مهرماه 1398 به مبلغ 38 میلیون و 731 هزار و 930 ریال
  • تسویه‌ی تنخواه درمانگاه یگانگی از تاریخ 14 تا 22 مهرماه 1398 به مبلغ 4 میلیون و 318 هزار و 500 ریال موافقت شد.
  • هزینه‌ی تعمیر ناودان‌های مدرسه‌ی فیروزبهرام به مبلغ 12 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی رنگ‌آموزی و تعمیرات پذیرشگاه پارسایی به مبلغ 42 میلیون ریال.
  • تنخواه کمیسیون ساختمان از یکم خوردادماه تا 20 مهرماه 1398 به مبلغ 23 میلیون و 294 هزار و 750 ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی لابراتوار دندان‌پزشکی در شهریورماه 1398 به میلغ 17 میلیون و 250 هزار ریال.
  • پرداخت اقساط بیمه‌ی عمر و حوادث به میلغ 62 میلیون و 839 هزار و 350 ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی دو نفر از مربیان دینی در سه‌ماهه‌ی اول سال 1398 به مبلغ 42 میلیون ریال.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره‌بها و مبلغ ودیعه‌ی یکی از واحدهای ساختمان مزدا از تاریخ یکم شهریورماه 1398 تا 31 امردادماه 1399 مصوب شد.
  • تعدیل اجاره‌بهای یکی از واحدهای خانه‌ی نمیرانیان از تاریخ یکم اسفندماه 1396 تا 30 بهمن‌ماه 1397 و یکم اسفندماه 1397 تا 30 بهمن‌ماه 1398 بدون ودیعه مصوب شد.
  • تعدیل اجاره‌بها و مبلغ ودیعه‌ی یکی از واحدهای خانه‌ی مهربان مزدایی از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 مصوب شد.
  • تعدیل اجاره‌بهای یکی از واحدهای خانه‌ی اهرستانی از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 بدون ودیعه مصوب شد.
  • مصوب شد قرارداد اجاره‌نامه‌ی یکی از مستاجران خانه‌ی اهرستانی از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 بدون افزایش قیمت تمدید شود.
  • تعدیل اجاره بهای نیم باب مغازه به همراه یک اتاق مسکونی در خیابان جمهوری به مدت سه سال به تصویب رسید. این ملک از سال 1389 تا کنون تمدید اجاره نشده و مستاجر برمبنای اجاره بهای سال 88 اجاره را پرداخت کرده است.

مصوبه‌های کمیسیون هشتم:

  • کلیات طرح آیین نامه‌ی اجرایی گرداننده‌ی واحدها و فعالیت‌های انجمن توسط نهادهای دیگر به تصویب رسید.

-کامبیز میزانیان فرنشین کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و نظارت راهبردی، کلیات آیین‌نامه‌ی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای انجمن توسط نهادهای مردمی را خواند برپایه‌ی این آیین نامه‌ی تدوین شده، « با توجه به اساسنامه انجمن زرتشتیان تهران، طبق بند 4 ماده 30 اساسنامه، مدیریت و اداره‌ی انجمن به عهده‌ی اعضای غیرموظف هیات‌مدیره است، حجم قابل توجه فعالیت‌های تحت پوشش انجمن و همچنین تنوع آنها، که مستلزم صرف وقت تخصصی بیش از توان اجرایی اعضای غیرموظف است، موجب رکود قابل توجه در نوآوری و بهره‌برداری موثر از پتانسیل‌های آن شده است. جهت حل این مشکلات واگذاری اداره‌ی بخشی از کارهای اجرایی انجمن به مدیران و یا هیات‌های اجرایی که در چارچوب آیین‌نامه‌های اجرایی و با نظارت موثر اعضای هیات‌مدیره اجرایی می‌شود می‌تواند یکی از الگوهای موثر جهت اداره‌ی انجمن و به کارگیری کلیه توانمندی‌های موجود در بین کلیه همکیشان باشد. این آیین نامه می‌تواند اداره‌ی  واحدهای زیر مجموعه و یا بخشی از کارهای اجرایی مانند برگزاری مراسم و جشن‌ها و امثالهم را در بر بگیرد.»

در تدوین این آیین‌نامه دستیابی به موارد زیر به عنوان چشم انداز اجرایی در نظر گرفته شده است:

–         بهبود عملکرد، کیفیت و کنترل

–         اشتغال‌زایی و به دست آوردن ایده‌های نوآورانه

–         کاهش تصدی‌گری اعضای هیات‌مدیره و تحقق مدیریت ستادی آنان

اجرایی شدن این آیین‌نامه دربردارنده‌ی اهداف جزیی و کلی برای رسیدن به اهداف زیر است:

–         بهره‌مند شدن جامعه از منافع ارجاع کار اعم از اشتغال و یا منافع مالی

–         جذب همکیشان ماهر و باانگیزه و توسعه‌ی فرهنگ کارگروهی

–         مشارکت همکیشان در اصلاحات نهادی و ساختاری

–         افزایش بهره‌وری، خودکفایی و استفاده‌ی بهینه از منابع موجود

–         توسعه و گسترش خدمات به کلیه همکیشان

–         عدم تسری مشکلات انتخاباتی و یا محدودیت‌های اساسنامه‌ای به فعالیت‌های جاری انجمن (اشاره به دوران فترت و بازه زمانی تغییر گردش انجمن است).

-فرشاد فرهی‌فر درباره‌ی اجرایی شدن طرح کمیسیون هشتم گفت: این کار باید انجام شود ولی باید جوانب آن را سنجید. کاری می‌خواهیم انجام دهیم که روی کاغذ بسیار خوب است ولی ممکن است نسنجیده اتفاقاتی بیفتد که پرونده‌ی آن بسته و کنار گذاشته شود. باید شرایط فعلی را سنجید. چه انگیزه‌ای برای جامعه‌ی هدف می‌توان در نظر گرفت. ذهنیت هیات‌مدیره باید آماده شود. شخصی وارد کار می‌شود که نفع مالی و معنوی می‌برد جوری پیش نیاید که در کارش سنگ اندازی کنیم.

-بزرگمهر پرخیده به پیشنهاد کامبیز میزانیان درباره‌ی آیین‌نامه‌ی اجرایی مصوبه‌ی کمیسیون هشتم سخن گفت: با توجه به اهمیت مصوبه‌ها‌ی کمیسیون‌ برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی نمی‌توان در یک جلسه به مصوبه‌های این کمیسیون در مورد اهداف چشم انداز و ماموریت انجمن که بخشی از استراتژی کاری انجمن را در نظر دارد تصمیم گرفت و بایستی این مطالب در چند جلسه بررسی شود و خوب است به صورت جداگانه رسیدگی شود. از موارد مطرح شده در این مصوبه واگذاری اماکن به هیات مدیره‌ی جداگانه است که می‌توان گفت با توجه به ساختاری که بنابر این کار است همچنین تجربه‌ای که از واگذاری به هیات مدیره‌های جداگانه مانند آدریان بزرگ داشتیم با دقت بیشتری باید در این زمینه کار شود، در این دوره‌ی زمانی از این امر صرف نظر شود. همچنین دلیل دیگر این که مارکار به عنوان قلمرو فعالیت‌های انجمن است واگذاری آن به هیات‌مدیره‌ی دیگر شاید صلاح نباشد.

-خدامراد مزداپور، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران انجام این طرح را اجبار دانست و گفت: کارهایی هست که برای نگهداری اموال جامعه و ایجاد حرکت مجبور به انجام آن هستیم. مدیریت اجرایی باید درست انجام شود. آیین‌نامه‌ای منطبق با بند بند اساسنامه در پیوست آن نوشته شود. در کنار آن آدمهایی با سرمایه خودشان یا انجمن کارها را به پیش ببرند. به طور مثال درباره‌ی مارکار که بخش‌های مختلفی دارد، به آدمهایی نیاز هست که علاقمند به کار باشند با برنامه‌ی سه تا پنج ساله این طرح را به پیش ببرند و به نتیجه برسند. راهی است که باید رفت و به اجبار انجام آن باید فکر کرد.

فرانک زنده‌نوش به عنوان موافق طرح برون‌سپاری کارهای زیرمجموعه‌ی انجمن زرتشتیان تهران در آغاز عضو غیرموظف هیات‌مدیره را معنا کرد: عضو غیرموظف هیات‌مدیره به کسی می‌گویند که موظف نیست تمام وقت در محل تصدی باشد. معمولا طبق قانون تجارت موظف هم نیست کار اجرایی انجام دهد. این صراحت اساسنامه است. اساسنامه می‌گوید هیات‌مدیره باید مجانی کار کند. پس بنابراین هیات‌مدیره می‌شود ستاد.

وی در ادامه به بحث دومی اشاره کرد و گفت: قانون پیش‌بینی کرده است که مجموعه‌ای مانند انجمن با افراد ستادی اداره نخواهد شد و باید نیروی موظف به کار گرفته شود. ولی ویژگی انجمن زرتشتیان تهران جمع شدن یک جماعتی با آدم‌های مساوی است که هیچ‌یک بر دیگری برتری ندارد. در نتیجه در اساسنامه به هیات‌مدیره اجازه‌ی تشکیل کمیسیون را می‌دهد. چرا اجازه می‌دهد؟ مگر ما 21 تن نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که جمعی را برای اجرای کاری تشکیل بدهیم؟ اساسنامه به هیات‌مدیره اجازه می‌دهد چون باید آدم‌های خارج از هیات‌مدیره در آن کمیسیون عضو باشند و لزوما حضور این آدم‌ها مجانی نیست. به هیات‌مدیره این اجازه داده شده ولی هیچکس این موضوع را نفهمیده و هیات‌مدیره کمیسیون را مصادره کرده در حالی که کمیسیون مال آدم‌های بیرون از هیات‌مدیره است. برای جمع کردن متخصص است. اما هدایت و مدیریت آن با هیات‌مدیره است یعنی مثلا کمیسیون خدمات تشکیل دهیم که در راس آن یک یا دو تن از هموندان هیات‌مدیره باشد اما بقیه‌ی آن آدم‌های اجرایی از بیرون از هیات‌مدیره باشد. کاری که الان با مدیریت اجرایی سازمان پذیرایی انجام داده‌ایم. کار اجرا را به شخصی سپردیم ولی مدیریت نکردیم چون وقت آن را نداشتیم. آن شخص همان هیات اجرایی است ولی نه کنترل کردیم و نه دستورالعملی برای او داشتیم. الان نه او راضی است نه ما راضی هستیم. مجوزی که اساسنامه به هیات‌مدیره داده باید از آن استفاده کنیم. چه کسی باید مسوولیت آن را بپذیرد؟ هیات‌مدیره. چه کسی باید نظارت موثر داشته باشد؟ هیات‌مدیره و طبیعتا بازرس نیز کفایت این نظارت را بررسی می‌کند. بنابراین هیچ کاری خارج از اساسنامه انجام نمی‌دهیم.

زنده‌نوش به این نکته که در قرن بیست‌ویکم هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی و چشم‌انداز قابلیت اجرا را ندارد، افزود: در آغاز باید دید چکار می‌خواهیم انجام دهیم، چگونه نظارت کنیم، چه کسی را می‌خواهیم انتخاب کنیم، با چه ویژگی و با چه وظایفی و انگیزه‌ی مالی او را چگونه ایجاد کنیم. صحبت از انگیزه‌ی مالی در آیین‌نامه نیامده است زیرا هر یک از زیرمجموعه‌ها یک تعریفی دارد یعنی لزوما بنا نیست همه انگیزه‌ی مالی داشته باشند. لزوما هم بنا نیست رایگان اداره شود. هر کدام از زیرمجموعه‌ها ویژگی خاص دارد که  آیین‌نامه چهارچوب آن را تعیین می‌کند. یعنی تعیین می‌کند که شما به عنوان کسی که عضو غیرموظف هیات‌مدیره است بشود هیات اجرایی مارکار این صراحت است چرا که هیات‌مدیره ناظر با ویژگی نظارت، با ویژگی تایید و برنامه‌ریزی ستادی است. اما زمانی که از انجمن خارج شدید می‌توانید  یکی از اعضای هیات‌های اجرایی باشید. بنابراین چهارچوب تعیین می‌کنیم این چهارچوب قطعا باید به تصویب مجمع برسد برای این که جامعه بپذیرد. گردش‌های بعدی و هیات‌مدیره‌ی بعدی باید پذیرفته باشد که این آیین‌نامه وجود دارد و هیات‌مدیره آدم‌ها را به گونه‌ای هدایت کند که از پتانسیل جامعه که همه‌ اعضای انجمن هستند، بهره بگیرد. اما هیات‌مدیره باید مسوولیت هیات اجرایی را بپذیرد و پاسخگوی جامعه باشد. هیات‌مدیره باید نظارت و تعیین تکلیف کند.

پس تک تک هیات‌مدیره مسوولیت نظارت، مسوولیت تعیین تکلیف برای اعضایی که جذب می‌کنیم را بر عهده داریم اما قطعا در چهارچوب آیین‌نامه‌هایی که برای آنها خواهیم نوشت و مصوب می‌کنیم آنها باید آزادی کامل در اداره‌ی آن مجموعه را داشته باشند تا بتوانند بقیه‌ی پتانسیل مانند نوآوری، بهره‌وری صددرصد و بالا بردن کارآیی را استفاده کند و در راس آن اشتغال‌زایی که هدف اصلی انجمن است. و به دنبال آن شاید یکی از دغدغه‌های انجمن که درآمدزایی برای این مجموعه است، حل شود. با این تفکر که این درآمدزایی اجبار نیست. یعنی جامعه می‌تواند درک کند که این درآمدزایی در نهایت منفعتش به همه‌ی جامعه می‌رسد.

گزارش کمیسیون خدمات:

  • کانون دانشجویان زرتشتی برای 23 مهرماه 1398 همزمان با برگزاری گهنبار در اختیار گرفتن آشپزخانه‌ی آتشکده را برای پخت سیروگ درخواست کردند.
  • کانون دانشجویان زرتشتی در تاریخ 27 مهرماه 1398 برای برگزاری پیک‌نیک دانشجویان تازه راه یافته به دانشگاه، در اختیار گرفتن مجموعه‌ی ورزشی مارکار را درخواست کرده‌اند.

سخنان پیش از دستور:

-پیش از دستور نشست، تاج‌گوهر خدادادکوچکی،خانم خادم، هموند پیشین انجمن زرتشتیان تهران به دنبال نقل از رویکردی که انجمن نسبت به امانت یکی از بستگان وی که نزد انجمن سپرده شده بود، پیش‌آورده است، نصیحتی مادرانه به هیات‌مدیره‌ی انجمن گفت: شما هموندان انجمن هستید و با دیگر افراد فرق دارید. جامعه چشم امیدشان به شما است و هیچ گاه نمی‌پذیرند که یک فرد زرتشتی از انجمن نا امید بیرون برود. هر برخوردی بیرون از جامعه را می‌توان پذیرفت ولی شما هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان هستید باید میان جامعه‎‌ی زرتشتی و دیگران فرق بگذارید و به خواسته‌های جامعه بیشتر رسیدگی کنید.

-بزرگمهر پرخیده با ارایه چند پیشنهاد سخنران پیش از دستور بود. وی با گفتن این که کارهای انجمن تخصصی نیست و هر اتفاقی درست یا اشتباه در انجمن بیفتد همه‌ی هیات‌مدیره مسوول هستند، از هموندان هیات‌مدیره خواست که هر یک از آنها، جدا از کمیسیونی که در آن فعالیت دارند، روی مسایل مطرح شده نظر موافق و یا مخالف خود را اعلام کنند.

وی در ادامه دیدگاه و عملکرد هموندان هیات‌مدیره را نقد کرد و گفت: دردسرها و خساراتی که در گذشته و حال برای ما ایجاد شده و ادامه دارد، ناشی از اشتباه‌ها، بی‌دقتی‌ها و عجله در گرفتن مصوبه ازسوی فرنشین انجمن، هیات رییسه، هیات‌مدیره و بازرسان انجمن در گردش‌های مختاف انجمن است که نتیجه‌ی آن مصوبه‌های اشتباه، خسارت‌های کوتاه و بلند مدت به هازمان زرتشتیان بوده، است و خواهد بود. همه‌ی مسایل مطرح شده در انجمن مهم است، نگویید موضوعی مهم نیست، که یک بی‌توجهی و اشتباهی دیگر است.    

سپس با اشاره به این نکته که هموندانی که دور دوم حضور در هیات‌مدیره را تجربه می‌کنند درباره‌ی مسایل با پختگی بیشتر و سنجیده‌تر روبه‌رو می‌شوند، حضور در انجمن را تجربه‌‌ای با ارزش دانست. وی با یادآوری گفته‌ی پیشین فرشاد فرهی‌فر درباره‌ی اولویت تصویب کلیات طرح برون‌سپاری کارهای زیرمچموعه‌ی انجمن در ادامه افزود: توجه به این که آیا تصدی‌گری انجمن باید واگذار شود و یا خیر از مهم‌ترین است. کمیسیون هشتم (اشاره به کمیسیون بودجه، برنامه‌ریزی و راهبردی) بایستی تصمیم‌های زیادی برای مصوبه داشته باشد، و خیلی روی مطالبی مانند استراتژی‌های راهبردی و استراتژی های عملیاتی انجمن وقت بگذارد. کمیسیون هشتم در ابتدا باید مصوبه‌ی واگذاری و استراتژی مربوطه را بگیرد و سپس به اجرای طرح اقدام کند. آن هم خوب است این کار از یک پایلوت و مکان کوچک شروع شود نه از یکی از مکان‌های بسیار بزرگ انجمن مانند مجموعه مارکار که برآورد قیمت آن و مساحت آن بر ما و جامعه محترم  زرتشتی واضح است.

پرخیده به سخن گذشته‌ی خزانه‌دار انجمن که درمانگاه باید زیان بدهد چون خیریه است اشاره کرد و در ادامه گفت: اگر درمانگاه خیریه یگانگی زیان می‌دهد، ایرادی ندارد و منطقی است چون ماهیت آنجا همین است ولی پروژه‌هایی مانند باغ شهدا نباید زیان ده باشد. در صورتی که با دیدگاه بخش خصوصی به موضوع  نگاه نکنیم، خیلی انجمنی‌تر با مسائل و راهکار آن مواجه می‌شویم. انجمن خانه‌ی ما است اگر اشتباهی در گذشته و یا حال حاضر رخ دهد نباید آن را محکوم کنیم باید راه حل‌هایی مثبت برای آن داشته باشیم و از ادامه‌ی اشتباه‌ها بپرهیزیم.

گوشه و کنار نشست 28

-فرانک زنده‌نوش خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، از هیات‌مدیره‌ درخواست راهکاری برای جبران یک میلیار تومان زیان سالانه‌ی انجمن کرد و گفت: زمانی آدم‌های متشخص و متمول آن زمان، انجمن را بنیاد نهادند تا با این اموال بتوانند از قشر ضعیف‌تر جه از لحاظ مالی، اقتصادی و سیاسی پشتیبانی کنند. این ادامه پیدا کرد تا به امروزی که اینجا نشستم و به کمیسیون موقوفات و رقم مصوبه‎های آن فکر می‌کنم این درحالی است که باور دارم درمانگاه یگانگی باید زیان بدهد چون اصلا باید به مردم خدمات بدهد. گروهی بر این باور هستند که انجمن زرتشتیان تهران انجمن خیریه است و اصلا نباید سود بدهد. به‌جز این املاک که صرف امور خیریه است، مگر چیز دیگری برای درآمدزایی در اختیار است؟

وی در ادامه به گفته‌ی ساسان نیکنام، هموند کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران که پیشتر گفته بود همه‌ی این مستاجران نیازمند نیستند یلکه می‌خواهند از تخفیف‌های انجمن استفاده کنند و این را حق خود می‌دانند، اشاره کرد و افزود: برای تامین کسری بودجه و زیان سالانه‌‌ی بیش از یک میلیارد تومان انجمن راهکار بدهید.

-فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، سیاهه‌ای از شمار ملک در اختیار مستاجران، شمار نیازمندان، نام مستاجران، چه تعداد نیازمند در نوبت دریافت واحد مسکونی هستند، شرایط گزینش نیازمندان را از کمیسیون موقوفات درخواست کرد و از کمیسیون موقوفات پرسید حال که از فضای در اختیار انجمن برای کمک به نیازمندان استفاده شده برای دیگر نیازمندان چه راهکاری است.

وی در ادامه به ثروتمند شناخته شدن کسانی که در زمان کنونی مَلاک هستند اشاره کرد و گفت: پس چگونه است که انجمن نمی‌تواند از این موقعیت استفاده کند. می‌توان املاک را با اجاره‌ی استاندارد به غیرهمکیش داد و از اجاره بهای دریافتی به نیازمندان جامعه یاری رساند. ‌

-ساسان نیکنام گفت: درآمد انجمن را شاید موقوفات پوشش دهد. ولی بخشی از این واحدها که در اختیار انجمن است، نیت‌نامه‌‌ی مشخص دارند و حتا مبلغ دریافتی اجاره نیز برای این واحدها تعیین شده است. در برخی از نیت‌نامه‌ها تاکید شده است که واحد به همکیش اجاره داده شود. در این شش ماه توانستیم اجاره بهای برخی از واحدها را به نرخ تعیین شده در نیت‌نامه و شاید بالاتر نزدیک کنیم.

خیلی از متقاضیان می‌خواهند از تخفیف‌های انجمن و این امتیاز بهره‌مند شوند و اگر به این افراد واحد ندهیم بسیاری از خانه‌ها خالی خواهد ماند.

وی در ادامه گفت: به برخی از مستاجران که زمان قرارداد آنها تمام شده یا تک فرد هستند مهلت تخلیه دادیم تا واحد را به افراد نیازمند واقعی بسپاریم. آنها یا از نظر مالی باید انجمن را تامین کنند و یا ملک را تخلیه کنند.

-افشین نمیرانیان گفت: لیست متقاضیان موجود است ولی لیست نیازمندان جامعه را نداریم. تعدادی متقاضی در نوبت هستند. برخی از خانه‌ها قیمتش بالاست و یا متقاضی مسیر رفت و آمد را در نظر می‌گیرد.

-جمشید دارابیان پیشنها داد تا نوع اقتصاد انجمن تغییر کند و سرمایه‌گذاری‌های دیگر را تجربه کند.

-فرانک زنده‌نوش به درخواست بازرسان، نخستین گزارش پیش حسابرسی برای عملکرد سه ماهه‌ی نخست دو زیرمجموعه‌ی انجمن زرتشتیان تهران را برای طرح در نشست هیات‌مدیره آماده کرده بود که برای ارایه‌ی این گزارش پیشنهاد نشست غیرعلنی را مطرح کرد و دلیل این پیشنهاد را چنین گفت: شاید بحث‌هایی پیش آید که جامعه قادر به تحلیل آن نباشد و برداشت‌های اشتباهی اتفاق بیفتد. دستکم برای بار اول بهتر است که غیرعلنی گزارش حسابرسی خوانده شود. قطعا گزارش رسمی بعدها منتشر می‌شود.

 پیشنهاد ادامه‌ی نشست به صورت غیرعلنی به رای گذاشته شد و با 11 رای موافق، 4 رای مخالف و 1 رای ممتنع نشست بیست‌وهشتم غیرعلنی پیگیری شد.

نشست بیست‌وهشتم انجمن زرتشتیان تهران در تاریخ 22 مهرماه 1398 از ساعت 18 و 15 دقیقه آغاز و در نبود کورش ساسانی، فرامزر کشاورزی، شاه‌بهرام سیروسی، بابک شهریاری و بهمن تیمساری برگزار شد و نزدیک به 2 ساعت به درازا کشید و پس از آن به صورت غیرعلنی پیگیری شد.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. بادرود جای بسی خوشحالی است که هموندان کنونی انجمن فعلی طبق گزارشات هفتگی که توسط تارنمای مردمی امردادمنتشر میشود از حالت تکروی به هیئت مدیره و نظرجمعی تغییرماهییت داده واما در خصوص صحبت جناب اقای خورشیدیان لازم به ذکر است که ساختمان نوساز در خیابان به افرین که در اختیار بیمارستان فیروز گر قرار گرفته ایا در امد حاصل از ان معلوم است در کجا و به چه صورت هزینه میشود که ساختمانهای دیگر هم به غیر همکیش اجاره دهیم در ضمن همیشه صحبت از افزایش اجاره خانه های در اختیار همکیشان شده تا حالا شنیده اید مغازه فلانجا که در اختیار همکیش نیست افزایش قیمت داشته.در ضمن هفته گذشته که به قصر فیروزه مراجعه داشتیم ماموران شهرداری منطقه با خودروهای شهربان با ازادی تمام در حال بازدید از محوطه درون قصر بودند که نیاز به یک مسئول بصورت دایم در این مکان حس میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30