لوگو امرداد

نوزدهمین سالگرد شادروان شاه‌جهان جم‌زاده

نوزدهمین سالگرد درگذشت شادروان شاه‌جهان جم‌زاده به کوشش انجمن زرتشتیان یزد با سپاس‌داری از رتبه‌‌های برتر کنکور همراه بود.
آیین نوزدهمین سالگرد شادروان شاه‌جهان فریدون جم‌زاده، یکشنبه 25 امردادماه 1401خورشیدی در تالار بزرگ‌چمی یزد برگزار شد. با نیت نیک فرزندان دکتر جم‌زاده و با همکاری انجمن زرتشتیان یزد هرساله آیین سالگرد درگذشت آن شادوران همراه با سپاس‌داری از یک دختر و پسر زرتشتی با رتبه‌ی برتر کنکور برگزار می‌شود. امسال نیز همزمان با برگزاری این آیین از رتبه‌های برتر کنکور 1400، با اهدای پیشکش سپاس‌داری شد.
روانشاد دکتر شاه‌جهان جم‌زاده از دهشمندان هازمان زرتشتی، همواره مشوق دانش‌‌پژوهان و فرهیختگان بود. دکتر جم‌زاده به شوند (:دلیل) سختی و رنجی که برای درس خواندن کشیده بود مبلغی را نزد انجمن زرتشتیان یزد سپرده‌ گذاشت تا از سود آن هر سال به یک پسر و دختر زرتشتی که در دانش نام‌آور و شوند سربلندی هازمان زرتشتی هستند پیشکش شود و یا برای بورسیه شدن آن‌ها را یاری کند.
دکتر شاه جهان جم‌زاده، کوچکترین فرزند روانشادان فریدون و لعل کیخسرو، به روز دی به‌مهر و ماه اردیبهشت سال 1297 خورشیدی در محله‌ی دستوران شهر یزد، زاده شد. فرزندان دیگر روانشادان به ترتیب کاووس اردشیر، بهمن اسفندیار، سرور و گوهر هستند. دکتر شاه‌جهان جم‌زاده در کودکی پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده به عهده‌ی بهشتی‌روان کاووس جم‌پرنده بود.
شاه‌جهان جم‌زاده تحصیلات خود را در دبستان دینیاری مارکار و کیخسروی گذرانده و با نمره‌ی عالی تحصیل را به پایان رساند. وی افزون بر کوشا بودن در فراگیری درس به ورزش علاقه زیاد نشان داده و در مسابقات فوتبال و دومیدانی مقام اول را به دست آورد. روانشاد با کوشایی و پشتکار تحصیل را ادامه داده تا رشته پزشکی دانشگاه تهران را با موفقیت به پایان رسانده و در بیمارستان ارتش در درمانگاه عباس‌آباد خدمت سربازی را انجام داد و سپس استخدام بیمارستان شرکت نفت در شهرهای اهواز و خوزستان شد. پس از خدمت سربازی زندگی نوین خود را با هما خسروی فرزند خدامراد و مهربانو خدارحم را به روز سپندارمزد و ماه خرداد در سال ۱۳۲۵ در شهر یزد آغاز می‌کند و هم‌پیمانی 57 سال می‌گذرد. ثمره این پیوند پنج فرزند به نام‌های پریوش، لعل، مهرناز، تابنده و فریدون که همگی فرزندان با ادامه تحصیل به درجات عالی دانشگاه دست یافتند.
دکتر جم‌زاده در شهرهای گوناگون مانند خوزستان، اهواز، آبادان و مسجدسلیمان به درمان بیماران شرکت نفت پرداخت. پس از ملی شدن نفت بهشتی‌روان دکتر شاه‌جهان جم‌زاده به ریاست درمانگاه بخش شرکت ملی نفت تهران برگزیده شد و پس از 33 سال کوشش و پشتکار سال 1356خورشیدی بازنشسته می‌شود.

1 5

2 4

9 3

4 4

8 4

5 4

6 3

12

3 4

10 2

13

14

15

11 1

16

فرتور از فیروزه منوچهری است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با آرزوی تندرستی و پیروزی برای همه شما همکیشان گرامی،

    آیا امسال این مراسم برگذار شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06