لوگو امرداد

دیدار فرنشین بنیاد ایران‌شناسی از انجمن زرتشتیان تهران

 دکتر محمدحسین رجبی دوانی، در دیدار از انجمن زرتشتیان تهران همراه با ارج نهادن به نقش و جایگاه زرتشتیان و یاد از رشادت‌ها و دلیری ایرانیان زرتشتی در دفاع از ایران، یاد جانباختگان زرتشتی دفاع مقدس را گرامی داشت.

دکتر رجبی دوانی در سخنانی با اشاره به یکتاپرستی ایرانیان زرتشتی از گذشته‌های بسیار دور، عدم بت‌پرستی ایرانیان در درازنای تاریخ را از افتخارات ملت ایرانی دانست و همچنین دوره ساسانیان را به عنوان نمادی از پیوستگی حکومت و دین، بهترین دوره‌ی تاریخی ایران باستان نامید.

در این دیدار خانم خادم مادر جانسپار راه میهن زنده‌یاد فرهاد خادم نیز حضور داشت و از میهن‌پرستی فرزندشان و دیگر جانسپاران زرتشتی یاد کرد. از سوی فرنشین بنیاد ایرانشناسی لوح یادبودی به خانم خادم پیشکش شد. موبد پدرام سروش‌پور، هموند انجمن موبدان تهران نیز در سخنانی با برشمردن نقش ارزش‌گذاری به فرهنگ ایرانی در همازوری و پاسداشت همبستگی ایرانیان، این باور که گروهی فرهنگ ایران باستان را در برابر دین خاصی قرار می‌دهند نادرست و زیان‌آور دانست و با بیان این‌که باید بیش از هر زمانی به ارزش‌های فرهنگی ایران به عنوان هویت ملی توجه نمود به نقش بنیاد ایران‌شناسی و مسوولیت دکتر رجبی در این زمینه تاکید کرد.

افشین نمیران، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران نیز با تایید این سخنان به مشکلات و عدم همراهی سنت‌ها و آیین‌های ملی ایرانیان مانند جشن مهرگان و سده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویه بهبود یابد.

در ادامه‌ی این دیدار که روز دوشنبه 18 مهرماه 1401 خورشیدی انجام شد، دکتر رجبی دوانی با حضور در آدریان تهران و کتابخانه یگانگی و امکانات موجود ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های موثری بین بنیاد ایران‌شناسی و انجمن زرتشتیان تهران انجام پذیرد.

انجمن 4 انجمن 3 انجمن انجمن 1 انجمن 2

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06