لوگو امرداد
«امرداد» گزارش می‌دهد:

مقایسه‌ی آماری شرکت‌کنندگان جام‌ جانباختگان 38 و 39

moghayese

پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان هر ساله شمار بسیاری از ورزشکاران و ورزش‌دوستان زرتشتی را از سراسر کشور گردهم می‌آورد تا تیم‌های گوناگون در این پیکارها به نوعی عملکرد یک ساله خود را به سنجش بگذارند. از سویی در پیکارهای انفرادی نیز هر نفر می‌کوشد تا بر حریف خود چیره شود و پیشرفت خود را از جام پیش تا جام امسال به نمایش بگذارد.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید، مقایسه‌ی تیم‌های شرکت‌کننده در دوره‌های 38 و 39 جام جان‌باختگان و سنجش آماری شمار شرکت‌کنندگان در رده‌های انفرادی است:

فوتبال

جام 38: فوتسال 225 ورزش‌کار، 5 تیم نونهالان و 5 تیم نوجوانان و 12 تیم بزرگ‌سالان
جام 39: نونهالان 3 تیم، نوجوانان 4 تیم، بزرگسالان 6 تیم و بانوان 3 تیم

در فهرست تیم‌های نام‌نویسی شده جام 39، تیم‌های آرمان تفت‌وتوابع که همه ساله بخش بزرگی از تیم‌های شرکت‌کننده‌ی نوجوانان، نونهالان و بزرگسالان را شامل می‌شدند، نیستند. در دوره‌ی 39 جام جان‌باختگان فوتبال بانوان نیز برای نخستین بار در رده‌های فوتبال جا دارد. تیم‌های یاران مازیار (نرسی‌آباد)، منتخب الف و ب و تیم‌های جمشیدجم‌ نیز مانند سال گذشته امسال نیز در پیکارهای جام 39 شرکت خواهند کرد. تیم‌های محبت مزرعه‌کلانتر، روانشاد فرزاد فلفلی، رادمان، پلاسکو، پارس و یاران آرش در رده‌ی بزرگسالان، تیم‌های سیندخت، باشگاه اردشیر همتی و زنده‌یاد فرهاد خادم در رده‌ی بانوان، تیم‌های باشگاه اردشیر همتی کرمان، منتخب ب، یاران مازیار نرسی‌آباد و منتخب الف در رده‌ی نوجوانان و تیم‌های جمشیدجم الف و ب و پ در رده‌ی نونهالان جام 39 به میدان می‌روند.

والیبال

جام 38: بانوان 4 تیم و آقایان 6 تیم
جام 39: بانوان 5 تیم، آقایان 5 تیم 

تیم والیبال سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد و تیم کانون دانشجویان زرتشتی در دو رده‌ی بانوان و آقایان در جام سال گذشته و امسال هر دو باشنده بوده و هستند. تیم اردشیر همتی کرمان نیز که در سال گذشته در دو رده‌ی بانوان و آقایان شرکت کرده بود در جام 39 تنها در رده‌ی آقایان شرکت می‌کند. گفتنی است نام تیم آقایان پارسیان نیز همچون جام 38 در میان تیم‌های آقایان به چشم می‌خورد. تیم بانوان یاران آرمین که در جام دوره‌ی پیش تنها یک تیم بود امسال دو تیم یاران آرمین الف و ب شده است. همچنین در جام 39 تیم‌ بانو در رده‌ی بانوان و تیم  ایزد در دره‌ی آقایان جدید هستند. این در حالی است که تیم‌های امید سازمان و یاران آرش و آرشام در رده‌ی آقایان و تیم یاران میترا در رده‌ی بانوان جام 39 شرکت نکرده‌اند. از نگاه آماری نیز در جام 38 شش تیم در رده‌ی آقایان و چهار تیم در دره‌ی بانوان شرکت کرده بودند این در حالی است که در رده‌ی بانوان و آقایان هر کدام پنج تیم شرکت کرده‌اند.

بسکتبال

جام 38: آقایان 6 تیم، بانوان 3 تیم و سه نفره 3 تیم
جام 39:آقاین 6 تیم، بانوان 3 تیم و سه نفره 5 تیم

تیم بسکتبال بانوان فروهر الف و ب در جام 38 و 39 هر دو حضور داشته و دارند. تیم بانوان کانون دانشجویان زرتشتی در رده‌ی بانوان جام 39 برخلاف سال گذشته شرکت نکرده است. نام این تیم در رده‌ی بسکتبال سه نفره بانوان به چشم می‌خورد. در جام 39 تیم‌های فروهر ج و د نیز به تیم‌های سه‌نفره‌ی بسکتبال بانوان افزوده شده‌اند. از دید آماری، در سال گذشته  6 تیم آقایان و 3 تیم بانوان و 3 تیم سه‌نفره و در جام 39، 6 تیم آقایان، 3 تیم بانوان و 4 تیم سه نفره شرکت کرده‌اند.

سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد، یاران مازیار (نرسی‌آباد)، امید فروهر، سازمان فروهر، پیشکسوتان و امید سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد در رده آقایان، تیم‌های فروهر الف، فروهر ب و اردشیر همتی در رده‌ی بانوان و تیم‌های فروهر الف، فروهر ج، فروهر ب، فروهر د و کانون دانشجویان زرتشتی در بسکتبال سه‌نفره‌ی امسال با هم به رقابت می‌پردازند.

بدمینتون
جام 38: 110 تن
جام 39: 74 تن در انفرادی

تنیس‌روی‌میز
جام 38: 96 تن
جام 39: 50 تن در انفرادی

شطرنج
جام 38: 92 تن
جام 39: 58 تن

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. علت کاهش شرکت کننده ها را بررسی کنید از آن جایی که فعلا مهاجرت گسترده هم وجود ندارد کاهش جمعیت شرکت کننده در جام جای بررسی دارد

  2. علتهای مختلفی می تواند دلیل عدم حضور ورزشکاران باشد1_ بلافاصله و به مدت کمتر از یکماه جام اشا در کرمان برگزار میشود و دوباره باز کمتر از یک ماه جام اشا در خرمشاه یزد برگزار میشود در صورتیکه میشد این جام ها در طول سال و زمانی دیگر برگزار شوند 2_نداشتن انگیزه بدین معنا که شما هر مقامی در این جام بیاورید و یا توانایی شما در هررشته ایی که باشد قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و کسی نیست که از دل این مسابقات یک تیم واحد تشکیل دهد و تمرینات مستمر در طول سال و حضوردر مسابقات بیرون از این جام که معتبرتر باشد و این جوانان دیده شوند… به زبان ساده هزینه ایی نمیشود که یک مربی از بیرون در هر رشته ایی بیاورند و استعداد یابی شوند و در مسابقات معتبر شرکت داده شوند3_کمبود امکانات و بی کیفیت بودن زمینهای ورزشی ، در صورتیکه به طور همزمان هم در آدریان و هم در مارکار هزینه سالن ورزشی داده شد و اکنون بعد از گذشت چند سال هر دو نیمه کاره رها شد در صورتیکه میشد هزینه را برای یک جا انجام داد و زودتر مورد بهره برداری قرارداد( تجربه استخر کوشک ..!؟) 4_ دور بودن مکان برگزاری جام ،با توجه به شلوغ تر شدن هرساله تهران با آن ترافیک خاص خودش

  3. مهمترین علت کاهش شرکت کننده اهمیت ندادن و یا حداقل اولویت دادن به ورزش در سطح جامعه ما و در راس اون انجمن ها است.
    دورهمی ها ی قدیم همیشه یه توپ داشت حالا والیبال یا فوتبال فرقی نداشت ولی الان جای توپ قلیون اومده

  4. با درود.
    اینجانب یکی از بازیکنان تیم بوده ام که از یزد هرساله حدود 8 سال در جام جانباختگان شرکت می کردم.ولی به دلیل کمبود امکانات خوابگاهی و همچنین استاندارد نبودن زمین ورزشی حدود 3 سال هست که درهیچ یک از جامها شرکت نکرده و لذا خواهش میکنم از اعضای انجمن ها ی این دوره یک فکری به حال جوانان آینده ساز جامعه زرتشتی کنند. سپاس

  5. با درود. درکنار همه ی عواملی که اشاره شد، نارسایی های که به کم تجربه بودن برگزار کنندگان(کانون دانشجویان) بر می گردد، هم نقش دارد.
    تغییرات در کانون دانشجویان به دلیل ساختار دانشجوییش زیاد است و همین موضوع اجازه ی انباشت تجربه ی کافی را نمی دهد.
    بگمان من باید یک کار پژوهشی در زمینه ی چگونگی برگزاری، هرساله یا دوساله شدن و دیگر موارد قوت و ضعف جام جانباختگان بررسی شود.
    ایکاش دوستان در امرداد بررسی هم بکنند که چند تیم با همان نام پارسال درجام هستند. اگر دست کم ۷۰ در صدشان همان ترکیب و نام را دارند، این نشانه ی خوبی است. اما اگر چنین نباشد، یعنی تیم ها مدتی مانده به آغاز جام تشکیل می شوند و پس از جام هم مشخص نمی شود که تیم چه سرنوشتی پیدا می کند.این یعنی اینکه جام را به هر قیمتی و با هر کیفیتی برگزار گنیم و نه بیشتر.
    اینکه آیا این جام با این میزان انرژی که صرف برگزاری آن می شود، آیا بازده کافی برای پیشرفت ورزش جماعت زرتشتی دارد؟ و این نکته ی مهمی است. من نشنیده ام و نخواند ام که دراین باره
    کاری شده باشد. شاید هم پژوهشی شده و من خبر ندارم.
    سخن بسیار است اما این نوشته به درازا کشید که پوزش می خواهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06