لوگو امرداد
گفت‌وگو با نویسنده‌ی سه کتاب سخن دل، خرسندی و دلدادگی

وقتی مهندس برق درباره روانشناسی می‌نویسد!

فرهاد اردشیریبا توجه به چاپ کتاب دلدادگی که تازه‌ترین کتاب فرهاد اردشیری مبارکه از سری کتاب‌های گنجینه‌ی رامشنی نشر هیرمبا است در مورد چرایی نوشتن این مجموعه کتاب‌ها و سختی‌های کار نویسندگی با وی گفت‌و‌گویی داشتم.

نویسنده کتاب در آغاز گفت‌وگو این‌گونه خودش را معرفی کرد:
من فرهاد اردشیری مبارکه متولد مهرماه 1346 هستم شغل پدرم کارمند و مادرم معلم بود. پدرم به خواندن کتاب و شناخت ادیان بسیار علاقه داشت و همچنین به من هم سفارش می‌کرد درباره‌ی ادیان گوناگون پژوهش کنم.

فرهاد اردشیری در پاسخ به اینکه چرا به نویسندگی علاقمند شده است، گفت:
به خواندن کتاب بسیار علاقمند هستم می‌خواهم مطالبی را که با مطالعه آموختم با قدرت فهم خودم بیان کنم و روی کاغذ بیاورم.

زمانی‌که از آقای اردشیری پرسیدم با توجه به اینکه رشته‌ای که در دانشگاه آموخته، برق است، چگونه به روانشناسی علاقمند شده و این نوع کتاب‌ها را نوشته است؟ پاسخ داد:
انتخاب رشته‌ی برق به خواست من نبود. پدرم چون برق‌کار بود اصرار داشت من هم کار فنی یاد بگیرم برای همین با توجه به اینکه در سوم راهنمایی نمره من خیلی خوب بود و می‌توانستم هر رشته‌ای را که دوست دارم انتخاب کنم، به رشته‌ی برق رفتم و در دانشگاه هم این رشته را ادامه دادم در ضمن من کتاب‌های خودم را در حوزه‌ی روانشناسی نمی‌دانم بلکه این به پیشنهاد بهنام مبارکه مدیر انتشارات هیرمبا بود که کتاب‌هایم را در این چهارچوب قرار بدهم.

چرا کتاب‌هایی را با این درون‌مایه نوشتید؟
دیدم کتاب در زمینه‌ی نیایش، مناجات و شادی در بازار کم است. به باور من شکر‌گزاری رمز موفقیت همه انسان‌ها است. در کتاب «سخن دل» اشاره کردم برای رسیدن به آرمان، خود شما باید همیشه از خدا خوب و زیاد بخواهید مثل این است که هنگام بارش باران اگر دست‌های خود را زیر باران بگیرید یک کف دست آب دارید و اگر سطل بگیرید یک سطل آب خواهید داشت. این به خواست شما بستگی دارد. کتاب در زمینه‌ی شادی در بازار کم بود و چون پیوند میان دو دل، عشق است یعنی عشق از همه چیز مهم‌تر است کتابی که حس دلدادگی را پدید آورد من در بازار ندیدم.
فرهاد اردشیری می‌افزاید: در ایران بازار کتاب به نسبت خوب است ولی مردم ما خیلی اهل کتاب خواندن نیستند. شاید به این دلیل است که بعضی کتاب‌ها از قلم خوبی برخوردار نیستند به راستی نوشتن کتاب کار خیلی سختی است و کار هر کسی نیست. به باور من کتاب خوب باعث شناساندن خودش می‌شود و جای خود را در میان خوانندگان پیدا می‌کند من همیشه نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینم.

در پاسخ به این پرسش که هنگام چاپ کتاب به مشکلی هم برخورد کرده است، گفت:
وزارت ارشاد در مجوز دادن سخت‌گیر است و انتشاراتی‌ها هم به دشواری کتابی را برای چاپ می‌پذیرند. کتاب من شاید 11 ماه برای تایید نزد ارشاد بود ناچار شدم چند ناشر جابجا کنم تا اینکه آقای مبارکه خیلی مرا پشتیبانی کردند.
بغض امانش نداد و اشک در چشمانش حلقه زد با همان حالت ادامه داد: بهنام خیلی کمک کرد تا توانستیم پروانه بگیریم. خیلی سختی کشیدم. این کتاب‌ها را با هزینه‌ی شخصی خودم چاپ کردم و در دسترس خوانندگان قرار دادم.

از خوانندگان بازخوردی هم داشتید؟
در هنگام سفر و در میان خویشان و همکاران بازخوردهایی به من داده شده است در اینجا از همه خوانندگان خواهش می‌کنم برای بهتر شدن کتاب‌ها من را یاری کنند و انتقادها و پیشنهادهای خودشان را با این ایمیل و تلفن با من درمیان بگذارند:
[email protected]
[email protected]
09123400132

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. کتاب‌های ایشان خواندنی و هم‌چون خودشان دوست‌داشتنی‌اند. از کتاب‌های جناب اردشیری بهره‌ها بردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06