لوگو امرداد
گزارش تصویری

نشست شفاف‌سازی دستور کار مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران

نشست پرسش و پاسخ و توضیح پیرامون هر یک از موارد دستور نشست مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد.

افشین نمیرانیان، ‌فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و هموند کمیسیون موقوفات، کورش ساسانی،‌ فرنشین کمیسیون موقوفات دو گردش 43 و 44 و ساسان نیکنام، دبیر کمیسیون موقوفات از وضیعت موجود املاکی که برای فروش و تبدیل به احسن آن در مجمع همگانی مطرح خواهد شد، گزارش ارایه کردند. موارد زیر در مجمع همگانی فوق‌العاده‌ به رای گذاشته می‌شود:

  1. خوابگاه دانشجویان پسر به نامگانه‌ی روانشاد خدارحم داوری با حفظ شرایط نیت‌نامه پس از فروش با ملک هم ارزش تهاتر شود. (در انتهای بن‌بست که ساخت‌وساز تجاری بلند مرتبه پیرامون ملک آغاز خواهد شد).
  2. سه دانگ قدرالسهم خانه‌ی روانشاد بهمن جوانمردی در روستای منشاد یزد فروخته و درآمد آن در سرفصلی به نام فَند روانشاد جوانمردی اختصاص یابد.
  3. مالکیت یک باب واحد تجاری متعلق به انجمن زرتشتیان تهران از دهش روانشاد بهمن جوانمردی واقع در چهارراه انقلاب، تهاتری تبدیل به احسن شود. (تاکنون ۳ بار انجمن با فردی که سرقفلی این ملک را دارد در مورد سرقفلی آن وارد دعوای حقوقی شده است و هر بار در دادگاه بدوی و تجدیدنظر رای به نفع وی صادر شده است، با رایزنی انجام شده تصمیم بر این شده است که به ازای این ملک، مغاره و سرقفلی ملک تجاری دیگری تهاتر شود).
  4. درآمد حاصل از فروش یک باب واحد تجاری به نامگانه‌ی روانشاد بهمن جوانمردی واقع در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) در سرفصلی به نام فَند روانشاد جوانمردی اختصاص یابد. (مغازه‌ای در انتهای پاساژ بدون کاربری)
  5. سه دانگ قدرالسهم ملک روانشاد بهمن جوانمردی واقع در بلوار بسیج یزد تبدیل به احسن شود.

فرشید اختری، دندانپزشک با بیان این که انجمن زرتشتیان تهران تنها مسوول نگهداری دارایی‌ها نیست باید به بُعد کلان جامعه بیندیشد و به فکر روزمره‌گی نباشد، وی پیشنهاد مشارکت در ساخت و برونسپاری به سازنده به روش پیمان مدیریتی را در نشست مطرح کرد. وی در توضیح این پیشنهاد گفت: با تهاتر درصد کمی سود به دست می‌آید. با ساختمان‌سازی کسب درآمد شده و بخشی از آن برای جامعه و رفع مشکل همیشگی کمبود نقدینگی هزینه شود و بقیه دوباره در چرخه‌ی ساخت و ساز قرار گیرد. این روش سودآوری و حرکت را برای انجمن به دنبال دارد.

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با یادآوری این که مواردی که در مجمع طرح و رای گرفته می‌شود باید شفاف و بدون ابهام و با زمان مشخصی گفته شود،‌ افزود: تغییر دستور جلسه مجمع امکان‌پذیر نیست. با اجرای طرح مشارکت در ساخت از مجموعه‌ی مساحت در اختیار انجمن کم می‌شود. همچنین ملک تجاری به لحاظ رشد اقتصادی و تبدیل آن ارزشمندتر است. سیاستگذاری انجمن پیدا کردن شریک نیست.

مهرانگیز شهزادی، از کنشگران هازمان زرتشتی، بُعد مینوی دهشمندان و نگهداری نامگانه‌ را یادآوری کرد و گفت: از میان رفتن نامگانه میل به دهش را کمرنگ می‌کند.

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت: می‌توان با درآمد حاصل از فروش املاک شادروان بهمن جوانمردی، ‌یک فَند به نامگانه‌ی آن روانشاد آماده کرد تا وام‌های کم بهره یا بدون بهره در اختیار نیازمندان قرار داد.

کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران گفت: از گردش پیشین ‌در تلاش هستیم که صورت وضعیت املاک انجمن شفاف‌سازی شود. بیش از بیست سال است که به وضعیت املاک رسیدگی نشده و بر آن هستیم اموال را به‌روزرسانی کنیم و املاک مورددار که متصرف شده‌اند و یا بهره‌برداری نمی‌شود را شناسایی و تعیین تکلیف کنیم و این بار مسوولیت برداشته شود.

مهرداد کاویانی، فرنشین انجمن اولیا و مربیان دبیرستان ماندگار فیروز بهرام گفت: مالک می‌تواند هر راهکار قانونی برای تخلیه ملک و یا فعالیت بازدارنده انجام دهد. وی یادآوری کرد که تخلف در وصیت جایز نیست.

فریدون گشتاسبی، دبیر بازنشسته دبیرستان البرز، با اشاره به این که دارایی انجمن از گذشتگان است از حفظ نامگانه، نیت‌نامه گفت و رسیدگی به اموری که سالیان بلاتکلیف مانده مانند زمین‌های قصر فیروزه و گرفتن درصد اعیانی مدارس را یادآوری کرد.

بزرگمهر پرخیده،‌ هموند پیشین انجمن زرتشتیان تهران، گفت: طرف دعوا نقطه ضعف‌ها را خوب می‌دانند و انجمن با نداشتن اطلاعات و مدارک در دعاوی برگ برنده نداشته و بازنده بوده است. هیچ گردشی نتوانسته آمار املاک را گردآوری کند. سیستم اداری و کارمند در دبیرخانه برای بایگانی اطلاعات وجود ندارد با صرف هزینه کم می‌توان اطلاعات و داده‌های به‌دست آمده را ذخیره کرد. وی در ادامه رعایت نکردن وصیت‌نامه را بزرگترین خطر برای دلسرد شدن دهشمندان جامعه و همچنین از دست دادن اعتبار انجمن بیان کرد.

نشست شفاف‌سازی دستور کار مجمع همگانی آدینه 27 دی‌ماه 1398 خورشیدی با دیرکرد یک ساعت از ساعت 9:30 در تالار همایش دبیرستان فیروزبهرام آغاز به کار کرد و نزدیک به دو ساعت به درازا انجامید. این نشست به پیشنهاد کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران برنامه‌ریزی شد و کمیسیون روابط‌عمومی برگزارکننده‌ بود. یک‌ساعت دیرکرد در برگزاری به شوند دیرآمدن همکیشان به نشست بود.

مجمع همگانی فوق‌العاده انجمن زرتشتیان تهران با دستور کار تعیین شده، چهارم بهمن‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 9:30 در تالار همایش دبیرستان ماندگار فیروز بهرام برگزار می‌شود.

01 1

02 1

20 2

ساسان نیکنام، دبیر کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران

19 2

18 2

مهرداد کاویانی

17 2

بزرگمهر پرخیده

16 2

15 2

چهره میانی: مهرانگیز شهزادی

13 4

فریدون گشتاسبی

12 4

فرشید اختری

11 4

10 4

09 1

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

08 1

07 2

چهره دوم از راست: کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران، رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط‌عمومی، شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی

05 1

04 1

21 2

22 2

 

 24 2

25 2

26 2

فرتورها از آناهیتا عبد شریف آباد است.

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30