لوگو امرداد

نوآوری فرزاد فیروزی در پایگاه علمی انگلستان به چاپ رسید

مهندس فرزاد فیروزیمهندس فرزاد فیروزی، موفق به توسعه روشی نوین و کارآمد در قالب یک پکیج (مجموعه) محاسباتی برای مدل‌سازی تابع دی‌الکتریک مواد شد. این دستاورد به‌تازگی از سوی پایگاه علمی Taylor & Francis انگلستان منتشر شده است.

فرزاد فیروزی، افتخارآفرین زرتشتی، با هدف بهبود دقت و سرعت مدل‌سازی تابع دی‌الکتریک مواد، توانست یک پکیج محاسباتی ساده ولی قدرتمند بر اساس مدل برندل-بورمن (Brendel-Bormann) طراحی و عرضه کند. وی با به‌کارگیری پکیج محاسباتی خود موفق به استخراج دقیق‌ترین تابع دی‌الکتریک برای فلز طلا شد و بر اساس نتایج حاصل، دقت انواع داده‌های تجربی موجود برای این فلز را نیز مورد نقد و ارزیابی قرار داد. دستاورد این پژوهشگر با همراهی پروفسور سید خطیب‌الاسلام صدرنژاد، استاد برجسته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف، در مجله Journal of Modern Optics انتشارات Taylor & Francis انگلستان به چاپ رسیده است.
Article2مهندس فیروزی پیرامون این نوآوری به امرداد گفت: تابع دی‌الکتریک مختلط، از ویژگی‌های بنیادین مواد است که در طراحی‌ها و شبیه‌سازی‌های اپتیکی/الکترونی کاربرد دارد. تاکنون مدل‌های فیزیکی گوناگونی برای محاسبه این کمیت ارایه شده که از لحاظ دقت و سادگی روابط، با یکدیگر متفاوت هستند. برندل-بورمن یکی از مدرن‌ترین مدل‌های موجود است که دقیق‌ترین نتایج تابع دی‌الکتریک مواد را ایجاد می‌کند. ولی در عین‌حال، به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد روابط ریاضیاتی و نیاز به استفاده از الگوریتم‌های محاسباتی و کدنویسی‌های نرم‌افزاری خاص، تاکنون چندان مورد استقبال پژوهشگران نبوده است.
در راستای رفع این محدودیت مهم، به روش شکافتن روابط پیچیده مدل و بهره‌گیری از ترفندهای کوانتومی، مهندس فرزاد فیروزی موفق به توسعه راهکاری منحصر به‌فرد برای ساده‌سازی محاسبات مدل برندل-بورمن شده‌ است. این روش نوین و کارآمد در نهایت موجب طراحی و ارایه‌ی یک پکیج محاسباتی بر پایه نرم‌افزار اکسل شد که قادر است تنها با دریافت ثوابت الکترونی مواد، تابع دی‌الکتریک را در کسری از ثانیه مدل‌سازی کند. بدین ترتیب، مدل دقیق برندل-بورمن که به‌کارگیری آن در سالیان متمادی همواره چالش‌برانگیز بوده، اکنون به سادگی در دسترس عموم پژوهشگران قرار گرفته است.
فرزاد فیروزی، فرزند مروارید اورمزدی و بهرام فیروزی، زاده سال 1372 در تهران، دانشجوی سال آخر مقطع دکترای مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف و دانش‌آموخته ممتاز مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همین رشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. درود به فرزاد عزیز و خانواده گرامی با آرزوی موفقیت‌های روزافزون

  2. درود و دست مریزاد امیدوارم هازمان زرتشتی قدر این دانشمندان را بداند و از آنها حمایت کند

    1. شادباش به مهندس فیروزی گرامی ،
      با آرزوی پیروزی و تندرستی در تمام مراحل زندگی

  3. برادر عزیزم فرزاد جان
    این دستاورد بزرگ، برگی زرین بود که به افتخارات شما و جامعه زرتشتی اضافه گردید.
    این موفقیت را در ابتدا به شما و سپس به خانواده عزیزمان و جامعه زرتشتی تبریک می‌گویم.

    با آرزوی موفقیت‌ها و پیروزی‌های روزافزون برای شما

    1. بادرود به فرزاد فیروزی.
      دستاورد شما را به جامعه زرتشتی وخانواده شما تبریک می‌گویم.بامید موفقیت عالی وبهتر ورسیدن به درجات برتر.شاو وتندرست باشی در پناه اهورامزدا

  4. به فرزاد و خانواده گرامیش تبریک میگوییم…همیشه موفق و تندرست باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-09