لوگو امرداد

سخنرانی اتاق بازرگانی زرتشتیان با رویکرد کشاورزی برپایه‌ی آب‌کشت

11 19نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران با سخنرانی مهندس جمشید گودرزی در زمینه‌ی کشاورزی بر پایه هوا کشت‌ هیدروپونیک، شنبه هشتم مهرماه برگزار می‌شود.
مهندس جمشید گودرزی، شنبه هشتم مهرماه 1402 ساعت 18:30 به موضوع کشت هیدروپونیک می‌پردازد. این نشست با ارایه‌ی راهکارهای کاربردی در تالار نشست جلسات انجمن زرتشتیان تهران، طبقه فوقانی تالار خسروی برگزار می‌شود.
نخستین بهره‌وری از آبکشت، شاید به روش زندگی ما ایرانیان برسد. برپایه‌ی یک آیین ۲۵۰۰ ساله در جشن نوروز، ایرانیان گندم یا گیاهان دیگری را در مقداری آب می‌کاشتند و با آن سبزه برای سفره‌ی هفت‌سین آماده می‌کردند. باغ‌های معلق بابل، باغ‌های معلق آزتک در مکزیک و نیز باغ‌هایی از این دست در چین نیز از گونه‌های روش کشت هیدروپونیک بودند، اگرچه اشاره به آنها نشده است. فناوری جدید این اجازه را می‌دهد که میوه‌های سالم‌تر، قوی‌تر و سریع‌تری را با سیستم هیدروپونیک کشت کنیم. روش کشت هیدروپونیکی که امروز می‌بینیم، حاصل تلاش‌های مردی به نام ویلیام فردریک گریک است. زمانی که در دانشگاه کالیفرنیا می‌کوشید نظر بقیه را درباره‌ی ایده کشت گیاه بدون استفاده از خاک و به‌وسیله آب و انواع مغذی‌ها جلب کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-09