لوگو امرداد

آموزش طب‌ سنتی و مزاج‌شناسی در مارکار تهرانپارس

220px اخلاط اربعههیات اجرایی مارکار تهران‌پارس نشست‌های آموزشی طب سنتی و مزاج‌شناسی را برای زرتشتیان علاقه‌مند برگزار می‌کند.
این نشست آموزشی به مربیگری پریسا نمیرانیان به شکل رایگان روزها‌ی آدینه در ساعت 17 در همایشگاه مارکار تهران‌پارس برگزار می‌شود تاریخ نخستین نشست آدینه پنجم آبان ماه 1402 است.

مزاج یا طبع راه یا روشی از پزشکی در قدیم بود که به‌وسیله پزشکان و فیلسوفان یونان و روم باستان پایه‌گذاری گردید. در این روش جزییات یک ترکیب فرضی و همچنین عملکرد بدن انسان شرح داده می‌شود. این روش مزاج و خلط‌های چهارگانه از سال ۱۸۵۰ با پیدایش نظریه میکروبی بیماری‌ها و کشف این‌که علت بسیاری از بیماری‌ها که قبلا فکر می‌شد از برهم خوردن تعادل مزاج هستند در حقیقت به دلیل عوامل بیماری‌زا هستند شروع به از بین رفتن کرد. پزشکی نوین نه‌تنها طب سنتی بلکه بسیاری از طب‌های دیگر را نیز رد کرده است. پزشکان به این مشکل سندروم فرهنگی می‌گویند. برخی آداب‌ورسوم، عقاید و باورها در افراد یک منطقه آن‌قدر ریشه‌دار می‌شود و مردم با باور، تلقین و تعصبی که دارند ناخودآگاه به آن دچار یا درمان سطحی می‌شوند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. طب سنتی راه حل «انسان قدیم» بود برای پرسش های درباره بیماری. «انسان قدیم» تلاش خود را کرده است که به این پرسش ها پاسخ بدهد که بسیار ارزشمند است اما متعلق به «انسان قدیم» است و تعلقی به «انسان جدید» ندارد. البته که از نظر بررسی تاریخ طب و پزشکی قابل بحث و بررسی است اما نه از نظر عملی. اما جمله آخر در خبر بالا قابل توجه است: «برخی آداب و رسوم، عقاید و باورها در افراد یک منطقه انقدر ریشه دار می شود و مردم با باور، تلقین و تعصبی که دارند ناخودآگاه به آن دچار یا درمان سطحی می شوند». شاید «درمان عمیق» که در درازمدت به سود آن مردم باشد این است که مردم را درباره تعلق آن آداب و رسوم، عقاید و باور به قدیم آگاه کنیم و کمک کنیم که از آن آداب و رسوم و … رها شوند و به علوم زندگی امروز و واقعی خود اتکا کنند.

    1. آقای بهمن مرادیان گرامی
      طب نوین هم عامدانه یا ندانسته، نازایی برای زنان ب بار آورده تا درگیر ساعت ها و روزها و ماه ها و هزینه های کمرشکن آزمایش ها و روش های خاص باروری بشوند و آخر سر هم یا ناامید و سرخورده شوند یا اگر توانستند با این روش ها یک بچه بیاورند، همان را اکنون برای هفت پشتشان بس بدانند ک سر پیری پشیمان خواهند شد

      برای زانو دردی ک در اثر ورزش نادرست درگیرش شده بودم پیش متخصص ارتوپد رفتم قرص یا کپسولی داد ک میگفت غضروف ساز هست زمانیکه میخوردم دچار سردرد شدید میشدم انگار ک کاسه سرم، مغزم میخواست بترکد ک دو سه تا خوردم و دیگه خودم نخوردم. بعدها فهمیدم با توجه ب سن و سال ب نسبه بالایم نمی‌بایست تجویز میشد
      و بسبار موارد دیگر
      آقای مرادیان کسی پزشکی نوین را رد نمیکنه، ریشه کنی و مهار بسیاری بیماری ها، درمان بسیاری بیماری ها با پزشکی نوین در جهان شدنی شد. ولی اگر مردم بتوانند با همان دانش ب گفته شما آدم قدیم، خود را تندرست نگه دارند تا کارشان ب مطب و درمانگاه و بیمارستان و قرص و خدای نکرده جراحی و… نکشد، بسیار هم خوب است چه ایرادی دارد؟
      من نمی‌دانم قراره در این کلاس آگهی شده چه چیزهایی آموزش داده شود و کیفیت چگونه است
      اما شما خواهش میکنم دانسته های تندرستی و درمانی آدم قدیم را با خزعبلات و جنجال های ی سری شیاد ک راهی برای خام کردن مردم و پول پارو کردن پیدا کردند، یکی ندانید.
      بله طب متخصص های طب سنتی دانشگاه های ایران متاسفانه همان راه متخصصان طب نوین را می‌روند و کلی دارو و درمان های خاص دارند ک اگر یکیش براستی درمان باشد و بقیه اش روشن نیست به کدام بخش بدن آسیب بزند. چون برخی یا بیشتر گیاهان دارویی در شرایطی جزو گیاهان سمی هم دسته بندی می‌شوند.

  2. در مورد فواید و مزایای این موضوع توضیح داده نشده است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08