لوگو امرداد
در نشست 42 انجمن زرتشتیان تهران:

هموندان انجمن زرتشتیان تهران صاحب کارت هموندی با طرحی جدید خواهند شد

photo ۲۰۲۳ ۰۹ e1697036259383در نشست چهل‌ویکم گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران مصوبه‌ تغییر شکل کارت هموندان انجمن زرتشتیان که در نشست پیشین از دستور خارج‌شده بود با گفت‌وگو درباره لزوم انجام این کار به تصویب رسید.
کمیسیون روابط عمومی
تغییر شکل کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران و افزودن ویژگی‌هایی به آن
کامبیز رستمی، دبیر کمیسیون روابط عمومی: در نشست پیشین این مصوبه از نشست خارج شد، دوباره این درخواست را مطرح کردیم، چون کارت فعلی بسیار بزرگ است، می‌خواهیم کارتی با اندازه استاندارد داشته باشیم و این کارت جدید روی کارت خامی چاپ خواهد شد که ایمنی دارد و امکان جعل آن کم است. کارت فعلی تاریخ پایان(:انقضا) ندارد و باید تاریخ پایان داشته باشد.
افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: این درخواست باید با جزییات بیان شود.
شابهرام سیروسی، خزانه‌دار: آیا شماره کارت‌ها تغییر می‌کند؟ کسانی که در ایران نیستند و کارت‌های قبلی را دارند و چه‌بسا خیراندیش هم باشند در آن صورت کارت آن‌ها باطل می‌شود و این به نظرم خوب نیست.
افشین نمیرانیان: هیچ‌کدام از کارت‌های پیشین باطل نخواهد شد بلکه هرکسی خواست کارتش را دگرگون می‌کند و اجباری در این کار نیست.
جمشید دارابیان، هموند کمیسیون مالی: افراد سن بالای هازمان که نمی‌توانند برای تغییر کارتشان به اینجا بیایند آیا برای آنان مانند ثبت‌احوال کارتشان را در محل صادر می‌کنید؟ من با حرف آقای سیروسی موافقم و نباید کارت‌های فعلی را باطل کرد.
کوروش آذرگشاسبی، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: من اهمیت تغییر این نوع کارت و این خرج را درک نمی‌کنم. اگر کسی بخواهد به مجمع بیاید و در رای گیری شرکت کند که ناچار است کارتش را عوض کند و این شماره‌ها هم که سیستمی است. من بازهم می‌گویم اهمیت این کار را درک نمی‌کنم که چرا باید کارت دیجیتالی داشته باشیم.
فرامرز پوررستمی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی: ما این کار را شروع کردیم، در انتخابات هردو کارت معتبر است ولی به‌تدریج آن کارت‌های قدیم را باطل می‌کنیم. البته توجه کنید شایعه جعل کارت‌های قدیمی هم وجود دارد، باید تاریخ پایان داشته باشد و سعی می‌کنیم به‌تدریج اشکالات را برطرف کنیم.
جمشید دارابیان: ما با این کار آمارهای خوبی به دست می‌آوریم.
نوذر نوذری، دبیر انجمن زرتشتیان تهران: از دید من مصوبه تغییر کارت خوب است ولی اهمیت درج تاریخ پایان را درک نمی‌کنم.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات: من با این مصوبه موافقم ولی هزینه‌ای که در مصوبه بعدی است را من قبول ندارم.
کامبیز رستمی: دنیا در حال تغییر است، این کارت‌ها در زمان خودش استاندارد بود. کارت‌های قدیمی در آینده نزدیک تغییر نمی‌کند. شماره‌‌‌‌ی کارت یک الگوریتم دارد مثلا در یزد سه شماره نخست کارت مربوط به شناسه انجمن صادرکننده کارت است و بقیه اعداد، شماره کارت شخص است، بنابراین می‌توانیم در تهران ‌هم سه شماره نخست شناسه انجمن زرتشتیان تهران باشد و بقیه اعداد شماره کارت فعلی شخص باشد. ضرورت اصلی این دگرگونی کارت‌ها تنها زیبایی فیزیکی نیست. اینکه ما بتوانیم اطلاعات را وارد پایگاه داده کنیم و آماری از جامعه زرتشتیان تهران داشته باشیم مهم است. ما با این کار می‌توانیم تحلیل اطلاعات کنیم. برای سالمندان نیازی به تغییر نیست بلکه هرکسی خواست کارت را عوض می‌کند.
شابهرام سیروسی: تمام این صحبت‌ها درست ولی آمارگیری به‌تنهایی فایده‌ای ندارد بلکه باید با این اطلاعات کار کرد تمامی نماینده‌های دوره‌های پیشین مجلس هم آمار می‌گرفتند ولی خروجی کار چه باشد مهم است.
ساسان نیکنام، فرنشین کمیسیون موقوفات: ما با داشتن اطلاعات به‌دست‌آمده از این آمارها برای مستاجران انجمن بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.
با تغییر شکل کارت شناسایی زرتشتیان تهران و افزودن ویژگی‌های جدید به آن موافقت شد.
170 میلیون تومان برآورد هزینه برای تغییر کارت شناسایی
-برپایه برآوردها برای چاپ کارت شناسایی جدید تا سقف 170 میلیون تومان برای چاپ کارت و خرید سرور هزینه شود.
کامبیز رستمی: این کارت بیشتر شبیه کارت هموندی انجمن زرتشتیان یزد است و ما از نرم‌افزار آن‌ها باکمی تغییر قرار است استفاده کنیم، پیشنهاد کمیسیون روابط عمومی خرید سرور است که از آن می‌توان برای انجام‌ کارهای دیگر نیز استفاده کرد. هزینه سرور 45 میلیون تومان است که البته این برآورد قیمت مربوط به روزهای نخست مهرماه است. در دبیرخانه ما سرور G5 داریم که نیاز به سرور G9 خواهیم داشت که البته استوک است. برای این کار، کارت خام لازم داریم که هرکدام هفت و یا هشت هزار تومان قیمت دارد، ما فعلا به دو هزار کارت خام نیاز داریم. دستگاه کارت‌خوان برای خواندن اطلاعات کارت هم نیاز است که یک‌میلیون تومان هزینه دارد و فعلا دو عدد از آن می‌خواهیم و یک وسیله می‌خواهیم که دیتا را روی این کارت بنویسد که این دیتا تنها یک شماره است، ولی هزینه اصلی ما پرینتر و کارتریج است که صد میلیون تومان هزینه خرید کارتریج و پرینتر می‌شود. این قیمت‌ها برای شهریورماه است. البته این پرینتر را کانون دانشجویان در اختیار دارد و ما دو راه‌کار پیش‌رو داریم یا بانامه‌نگاری این پرینتر را از آن‌ها بگیریم و یا اینکه کارت‌ها را بدهیم تا کانون برای ما چاپ کند.
ساسان نیکنام: ممکن است در روزهای نخست حجم کار بالا باشد ولی در روزهای دیگر پرینتر خاموش است و همین باعث خشک شدن کارتریج می‌شود. ما نیازی به خرید پرینتر نخواهیم داشت می‌توانیم صدور کارت را به کانون دانشجویان و یا دفاتر فنی بیرون واگذار کنیم.
کامبیز رستمی: هنگامی‌که برآورد قیمت می‌کردیم به ما گفتند شما می‌توانید کارت با طرح و روکش مورد نظر را بگیرید و با پرینتر ریبونی مشکی روی آن چاپ کنید ولی با این شکل عکس هم مشکی چاپ خواهد شد که نازیباست.
فرشاد فرهی‌فر، فرنشین کمیسیون آموزشی: پرینتر کانون از بودجه انجمن‌ خریداری‌شده است و چون این وظیفه برای کانون تعریف‌شده پس این وظیفه کانون است.
بابک شهریاری، فرنشین کمیسیون مالی: کارت سنتی، مُهر انجمن را دارد و امضای فرنشین انجمن هم دارد، ولی با این حال امکان تقلب صفر نیست. آیا کارتی که با پرینتر چاپ می‌شود امکان تقلب ندارد؟
نوذر نوذری: اگر پرینتر برای انجمن باشد خوب است ولی اینکه بیرون بدهیم تا چاپ کنند منطقی نیست. ظاهر کارت برای ما مهم است و اگر پرینتر داشته باشیم دیگر اطلاعات کارت بیرون نخواهد رفت.
کوروش آذرگشاسبی: در مورد کارت لاتین حرف آقای شهریاری صحیح است ولی کارت دیجیتال جعل آن راحت‌تر است. من ضرورتی برای تغییر آن نمی‌بینم. انجمن تهران انجمن مرکز است و در صدور کارت لاتین مرجع است. مهر انجمن برای دنیا شناخته‌شده است.
کامبیز رستمی: در مورد تقلب ما با کارت لاتین کاری نداریم. برای کارت فارسی باید جلوی این کار را بگیریم، البته چون این کارت به پایگاه داده انجمن متصل می‌شود پس امکان تقلب خیلی سخت است، ولی ازلحاظ شکل ظاهری ممکن است تقلب اتفاق بیافتد. ما می‌توانیم یک هولوگرام اختصاصی بگیریم، ولی هولوگرام اختصاصی با توجه به شماره پرینتر تعریف می‌شود و پرینتر مخصوصی می‌خواهد که به دلیل تحریم ایران از سوی کشور سازنده که آمریکایی است نمی‌توانیم این‌گونه پرینتر را خریداری کنیم.
جمشید دارابیان: از دیدگاه من این کارت به‌گونه‌ای شناسنامه ما زرتشتیان باید باشد و می‌توان خیلی راحت آمارهای خوبی به دست بیاوریم.
نوذر نوذری: باید امنیت سرور را در نظر بگیریم که امکان سو استفاده وجود نداشته باشد.
مهردخت شهریاری: فکری هم برای به‌روزرسانی کارت‌ها بکنیم.
بابک شهریاری: باید دسترسی‌ها به اطلاعات را تعریف کنیم تا هرکسی با توجه به نوع نقشی که در سازمان دارد و برای او تعریف‌شده است به اطلاعات دسترسی داشته باشد و به ‌کل اطلاعات دسترسی نداشته باشد. به‌روزرسانی گام بعدی است، ولی لازم است نخست به افراد جامعه این اطمینان را بدهیم که اطلاعات آن‌ها محفوظ است و بدانند که این اطلاعات کجا مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
یکی از هموندان هیات‌مدیره: بابت اطلاعات جای نگرانی نیست این اطلاعات از روی شماره شناسایی کارت فعلی زرتشتیان تهران در سیستم موجود است از این‌رو شخصی که متقاضی کارت هست اطلاعات او با اطلاعات داخل سرور مطابقت داده می‌شود و اگر اطلاعات موجود بود، تایید می‌شود.
افشین نمیرانیان: برای کارت انگلیسی مصوبه داریم که حتما باید تاریخ پایان داشته باشد ولی در مورد کارت فارسی در آیین‌نامه چیزی گفته نشده است.
با مصوبه 170 میلیون تومان برای تامین وسایل موردنیاز برای تغییر شکل کارت هموندی انجمن زرتشتیان تهران موافقت شد.
کمیسیون مددکاری
-با پرداخت هزینه سرویس دو فرزند یکی از هم‌کیشان موافقت کرد.
این مصوبه مورد تایید هیات مدیره قرار گرفت.
کمیسیون مالی:
لیست اموال دهش شده به کمیسیون مالی داده شود
-رابط‌های هیات‌های اجرایی دهش‌های همکیشان را به کمیسیون مالی انجمن ارایه کنند تا در لیست اموال انجمن قرار گیرد.
شابهرام سیروسی: تمام اموال انجمن لیست‌برداری شده و داخل سیستم کامپیوتر همراه با نام خیراندیش هست و هرچه را اعلام کنند ما ثبت می‌کنیم.
کامبیز رستمی: آیا این مصوبه شامل لیست اموال مدارس هم خواهد شد.
افشین نمیرانیان: خیر
مصوبه ثبت اموال دهش شده به کمیسیون‌ها توسط کمیسیون مالی تصویب شد.
همکاری انباردار افتخاری به مدت چهار ماه
-آقای فرهاد کاویانی گوهری به مدت چهار ماه به‌صورت افتخاری انباردار سالن پذیرایی باشند.
بابک شهریاری: انبارداری را همه‌ با کلیددار اشتباه می‌گیرند و باید این دو موضوع را جدا کرد. انبارداری یک موضوع کلیدی و جدی است و انباردار به حسابدار گزارش می‌دهد و ما بر اساس گزارش انباردار تجزیه و تحلیل می‌کنیم.
افشین نمیرانیان: چون این موضوع مربوط به کمیسیون خدمات است ولی کمیسیون مالی بیان کرده نخست رای بگیریم با طرح این مصوبه از طرف کمیسیون مالی موافق هستید یا خیر؟
جمشید دارابیان: سعی کنیم چیزی جدید به انجمن بیاوریم، ما می‌خواهیم سیستمی نو را ایجاد کنیم پس من شخصا موافقم.
فرامرز پور رستمی، سخنگوی هیات‌مدیره: من برگ‌ها را دیده‌ام، این برگ‌ها باید مناسب‌سازی و به‌روز شود. اگر انباردار بیاوریم وضعمان بهتر می‌شود یا بدتر؟ اگر بهتر می‌شود من موافق هستم.
کورش آذرگشاسبی: این تخصص ویژه می‌‌خواهد، ولی هر سیستمی انباردار نیاز دارد.
نوذر نوذری: ما خیلی از ورودی‌ها و خروجی‌ها را می‌بینیم ولی باید بدانیم داخل انبار چه خبر است، ما می‌خواهیم بدانیم موجودی انبار چگونه است و با داشتن این اطلاعات خیلی راحت می‌توانیم تصمیم بگیریم.
شابهرام سیروسی: ما باید انبار را پُر نگاه‌ داریم، مدیر مسوول باید بگوید چه نیاز دارد. چون انباردار نداریم در پر کردن انبار مشکل‌ داریم، انبارداری خوب است باید بستر آن را آماده کنیم. نخست مکان مناسب برای انبار پیدا کنیم و انبار مناسب بسازیم تا مواد داخل آن سالم بماند.
بابک شهریاری: از دید من این مربوط به کمیسیون خدمات است ولی چون ما درباره‌ی انباردار صحبت می‌کنیم پس این به کمیسیون مالی مربوط می‌شود.
مهردخت شهریاری: جدا از اینکه انبارداری بخشی از حسابداری است و نیاز به نرم‌افزار دارد ما باید فراخوان بزنیم تا افراد متقاضی بیایند.
فرشاد فرهی‌فر: کمیسیون مالی کاملا باید اختیار داشته باشد که نیاز به انباردار را به هیات‌مدیره گزارش دهد، ولی معرفی شخص انباردار بر عهده کمیسیون خدمات است.
افشین نمیرانیان: پیشنهاد کمیسیون مالی پس‌ازاین بیان خواهد شد، البته اگر با پیشنهادی که بیان کردم موافق باشید. پرسش من این بود که آیا با مطرح شدن این مصوبه از سوی کمیسیون مالی موافق هستید؟ چون این باید از سوی کمیسیون خدمات طرح می‌شد نه مالی.
این پیشنهاد تائید شد.
-مجددا مصوبه مربوطه به پذیرش فرهاد کاویانی گوهری که به مدت چهار ماه افتخاری انباردار سالن خسروی باشند به رای گذاشته شد.
افشین نمیرانیان: باید کسی که انباردار می‌شود حفظ اسرار کند چون ایشان دیگر کارمند انجمن خواهد بود.
آذرمی‌دخت بلیوان، دبیرکمیسیون خدمات : آیا کسی هست که انبارداری را به ایشان آموزش دهد. کسی که خودش داوطلب می‌شود، اگر دانش این کار را نداشته باشد با علاقه به دنبال آن خواهد رفت و آن را فرامی‌گیرد. تنها باید مدیری که بالا سر آن فرد است کارش را درست انجام دهد.
بابک شهریاری: من خودم آموزش خواهم داد.
ساسان نیکنام: شرح وظایف ایشان چگونه است؟
شابهرام سیروسی: آیا انباردار در مدیریت هم دخالتی دارد؟
کوروش آذرگشاسبی: انبارداری کار تخصصی است. ما چه تعداد کالا داریم که نیاز به انباردار داشته باشیم؟
فرامرز پوررستمی: به نظر من چهار ماه کافی نیست و اصلا کسی که افتخاری باشد هر زمان که بخواهد می‌تواند کنار بکشد.
افشین نمیرانیان: آغاز به کار ایشان باید نخست با شرح وظایف باشد از کمیسیون مالی می‌خواهم که این مصوبه را بعد از بیان شرح وظایف به رای گیری بگذارد.
مهردخت شهریاری: من با داشتن انباردار کاملا موافقم
افشین نمیرانیان: انجمن به انباردار تمام‌وقت نیاز ندارد.
بابک شهریاری: آقای آذرگشاسبی خودشان بزرگ‌ترین انباردار هستند و ایشان خودشان بهتر می‌توانند آموزش دهند ولی من گفتم خودم آموزش می‌دهم! چون ما تعداد محدودی کالا داریم و همچنین شرح وظایف انباردار مشخص است انباردار تنها به من گزارش خواهد داد کارش همین است.
با باشندگی افتخاری فرهاد کاویانی گوهری به مدت چهار ماه به‌عنوان انباردار سالن پذیرایی با این توضیح که کلید انبار پس از شرح وظایف به وی داده خواهد شد، موافقت شد.
کمیسیون موقوفات
هزینه‌کرد برای کارهای مربوط به یازده پلاک ثبتی رحمت‌آباد یزد
-مقرر گردید بابت تعیین متراژ، قیمت‌گذاری، مکان‌یابی یازده پلاک بخش پنج رحمت‌آباد، 50 میلیون درنظر گرفته شود.
فرامرز پور رستمی: این کار چه سودی برای انجمن دارد؟
ساسان نیکنام: بعضی‌اوقات انجمن به خاطر نقدینگی شاید مجبور شود تصمیماتی بگیرد ما باید بابت هر چیزی برنامه‌ریزی کنیم تا دستمان باز باشد و بدانیم قیمت زمین چقدر است و زمین کجاست و چند متر است تا بتوانیم در زمان لازم درست تصمیم بگیریم.
کوروش آذرگشاسبی: این را توضیح بدهید که برای هر پلاک چهار میلیون و پانصد هزار تومان هزینه جایابی، قیمت‌گذاری و غیره خواهد بود.
نوذر نوذری: ما باید جایابی ملک و متراژ را داشته باشیم چون لازم و همیشگی است ولی قیمت تغییر می‌کند.
فرامرز پوررستمی: آنچه وضعیت ما را روشن می‌کند، خوب است و هزینه‌ای هم که می‌کنیم، خوب است چون جلوی شایعات را خواهیم گرفت.
مصوبه 50 میلیون بابت تعیین متراژ و مکان‌یابی و غیره برای 11 پلاک بخش پنج رحمت‌آباد تصویب شد.
بیمه تکمیلی گروهی
-انجمن زرتشتیان تهران موافقت می‌نماید با گروه منتخب پزشک هم‌کیش برای بیمه تکمیلی 300 تن از هم‌کیشان‌همکاری کند.
کامبیز رستمی: این پزشک هم‌کیش درخواست داشتند برای بیمه تکمیل درمانی 300 تن از هم‌کیشان، انجمن وارد قرارداد شود و این 300 تن را بیمه تکمیلی کند. البته انجمن بابت این قرارداد هیچ‌گونه‌ هزینه‌ای نخواهد کرد ولی مسوولیت‌هایی را خواهد داشت. پیشنهاد این است که یک هیات‌اجرایی از بین این تعداد انتخاب شود و تمام‌کارها بر عهده خودشان باشد و تنها ما قرارداد را امضا خواهیم کرد.
فرشاد فرهی‌فر: ما در انجمن تفت و توابع این کار را انجام دادیم که تجربه خوبی بود. ما فراخوان دادیم و یک سال قرارداد بیمه تکمیلی بستیم. از دید من برای دلگرمی هموندان‌ هازمان، انجمن باید قدم‌هایی بردارد. این 300 تن به‌تنهایی نمی‌توانند بیمه تکمیلی بگیرند، ولی بانام انجمن می‌توانند. به نظر من کار خوبی است. تمام هزینه بیمه را هم خودشان خواهند داد.
فرامرز پوررستمی: ما می‌توانیم از نظر بیمه این کار را بکنیم، ما به این تعداد تسهیلات می‌دهیم ولی هیچ پولی برای اینکار خرج نمی‌کنیم از دید من این کار خوبی است. قرار شد لیست را به دست ما برساند تا بررسی کنیم.
مهردخت شهریاری: ما در گردش 43 این را عنوان کردیم نخست استقبال شد ولی زمانی که گفتیم خودشان باید هزینه بیمه تکمیلی را بدهند هیچ استقبالی نشد.
آذرمی‌دخت بلیوان: من به این هم‌کیش گفتم حرکت خوبی است ما می‌توانیم بین این گروه و اداره بیمه میانجی‌گری کنیم و برای آن‌ها تخفیف بگیریم.
ماندانا آذرکیوان، دبیر کمیسیون مالی: شرط سنی خیلی مهم است و با پیشنهاد هیات اجرایی پنج‌نفره موافقم و در آینده نیز می‌توانیم از این ایده استفاده کنیم.
شابهرام سیروسی: من موافقم ولی زمانی که انجمن این قرارداد را امضا کند درگیر خواهد شد. امیدوارم مانند تعاونی مسکن زرتشتیان نشود. کار خوبی است، ولی نقش انجمن این جا چیست؟ مالیات را چه کسی خواهد داد؟
نوذر نوذری: این هم‌کیش، 300 تن را به اسم انجمن جمع کرده است. فردا نمی‌توانیم بگوییم که پول نمی‌دهیم. بیمه‌های تکمیلی به این راحتی قابل استفاده نیست و مشکلات آن زیاد است.
کوروش آذرگشاسبی: من هم نگرانی دارم، حدود وظایف ما و میزان تعهد انجمن را مشخص کنید. این طرح باید پخته و سپس تعریف شود و انجمن تنها واسطه باشد و هیچ تاثیری برای انجمن نداشته باشد.
بابک شهریاری: علت اینکه انجمن زرتشتیان تهران را واسطه کردند چیست؟
افشین نمیرانیان: به شکل طبیعی انجمن زرتشتیان تهران باید این اقدام را انجام دهد.
فرشاد فرهی‌فر افزون بر توضیحی که درباره چگونگی شکل‌گیری این ایده داد افزود، این نیک‌اندیش تنها آن‌ها را هدایت می‌کند تا از کانال درست جلو بروند.
نوذر نوذری: این طرح پختگی لازم را ندارد.
با این ترتیب انجمن زرتشتیان تهران موافق کرد با پزشک هم‌کیش در خصوص بیمه تکمیلی این گروه، مشروط بر ارایه طرح کامل همکاری نماید.
گزارش‌ها
نصب برد برای نمایش نام خیراندیشان
برای نکوداشت خیراندیشان و نام بردن از دهش آن‌ها در تمام مکان‌های وابسته به انجمن قرار است بردی نصب شود تا نام آن‌ها بر روی آن به نمایش عموم درآید.
افشین نمیرانیان: این اتفاق باید بیافتد و باید نظمی داشته باشد و در این تابلوی بزرگ نام و نوع دهش مشخص شود.
ساسان نیکنام: با این کار حتا دهش‌های داده‌شده مثلاً به آشپزخانه را همه خواهند دید.
کامبیز رستمی: اگر کسی فکر یا ایده‌ای دارد به ما بگوید.
درخواست مصوبه دوفوریتی برای تامین هزینه سیستم گرمایشی مکان جدید مهد پرورش
پروانه خرمشاهی،دبیر کمیسیون آموزش: آموزش‌وپرورش می‌خواهد از مکان جدید مهدکودک پرورش بازدید کند. پرسش من این است که کار بازسازی مهد جدید تمام‌شده است؟ اگرنه در چه مرحله‌ای است؟
ساسان نیکنام: ما مصوبه‌ای بابت تعمیر مهدکودک جدید نداریم. به دلیل اینکه مهد قدیم یک سری هزینه‌ها برای انجمن داشته، ما آن را جابه‌جا کردیم و باید برای جابه‌جایی آن هزینه کنیم. مشکل اصلی ما در مهد خیابان باباطاهر نداشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی است و نمی‌توانیم سیستم گرمایشی مهد قدیم را به مهد جدید بیاوریم. من همین‌جا درخواست مصوبه دوفوریتی با مبلغ 150 میلیون تومان می‌کنم.
افشین نمیرانیان: تا سقف 100 میلیون برای تامین سیستم گرمایشی با شرح خدمات که آب‌گرم‌کن زمینی جمع شود و اتاق‌ها پکیج و شوفاژ شوند موافق هستید؟
بابک شهریاری: ما چون نمی‌خواستیم خرج کنیم این مهد را جابه‌جا کردیم. اگر می‌خواهیم خرج کنیم ببریم جای دیگر.
با پرداخت 100میلیون تومان برای تامین سیستم گرمایشی مهد جدید موافقت شد.
فرستادن گروه فوتبال پسران به مسابقات بین ادیان
فرشاد فرهی‌فر: مسابقات ورزشی بین ادیان منطقه 12 به مدت دو روز قرار است برگزار شود و ما هم یک گروه فوتبال پسران از طرف انجمن زرتشتیان تهران تدارک دیدیم و فرستادیم و به‌زودی زمان اختتامیه را اعلام می‌کنیم.
کارهایی که در آدریان تهران انجام شد
فرشاد فرهی‌فر: خیراندیشی 40 میلیون تومان برای کارهای انجام‌شده در آتشکده تهران پرداخت کرده است. خیراندیشی دیگر برای تهیه هیزم آتش 40 میلیون تومان داده است و اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم برای اینکه خوراک آتش به شکل مداوم تهیه شود و استقبال خیراندیشان در این مورد خوب بوده است.
شکایت از اختلاف‌نظر بین رکن‌های هازمان و نتیجه مخرب آن
فرشاد فرهی‌فر: امروز بعدازظهر تعدادی از اولیای یکی از مدارس آمده بودند، شوربختانه زمانی که اختلاف‌نظر منعکس می‌شود در بیرون هازمان از آن برداشت غلط می‌شود. مشکل ما این است که این اختلاف‌نظرها رسمی نیست ولی آن‌ها این را رسمی در نظر می‌گیرند. بیایید کاری کنیم که بیرون از هازمان به‌گونه‌ای به چشم بیاییم که حرف کل انجمن یکی است هر سه رکن انجمن با هم یکی و منسجم هستیم. ما با تصمیم‌گیری کلان در سطح آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و انجمن نمی‌تواند کاری بکند.
افشین نمیرانیان: رکن‌ها و نهادها وظیفه خودشان را انجام می‌دهند ولی توجه به کنار هم بودن ندارند ما یک سازمان هستیم.
تشکیل نشدن هیات‌مدیره کتابخانه یگانگی
فرامرز پوررستمی: کتابخانه یگانگی با گذشت یک ماه هنوز نتوانسته هیات‌مدیره تشکیل بدهد.
فرشاد فرهی‌فر: داستان اصلی هیات‌مدیره کتابخانه یگانگی این است که این هیات‌مدیره شامل چند فرد حقیقی و حقوقی است، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، فرنشین کمیسیون فرهنگی، سرپرست کتابخانه، نماینده کتابدار و نماینده خانواده یگانگی، ولی نماینده خانواده یگانگی به درخواست ما پاسخ نمی‌دهد.
تعیین زمان معارفه هیات اجرایی مارکار تهران‌پارس
مهردخت شهریاری: برای هیات اجرایی مارکار یک‌تن دیگر درخواست داده است که کمیسیون با ایشان موافقت کرده است. نشست معارفه هیات اجرایی مارکار قرار است روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه ساعت 17 در همایشگاه مارکار برگزار شود. برای هیات اجرایی باغ اوسون فراخوان دادیم ولی بیش‌تر از 3 تن نیامدند. باید معارفه گذاشته شود.
نکوداشت هموند کمیسیون مددکاری
فرشید نیکفام: گزارش من همراه با تشکر است. خیلی از کارهایی که گروه مددکاری انجام می‌دهد درجایی ثبت نمی‌شود. من از یکی از هموندان تشکر می‌کنم که از یکی از مددجویان، پرستاری کردند.
آذرمی‌دخت بلیوان: من اعتقاد دارم در مددکاری معامله و دلالی جایی ندارد. مددکار، باید مددکار باشد باید از خودش مایه بگذارد نه از دیگران.
فرشاد فرهی‌فر: جشن مهرگان امسال خوب برگزار شد و من به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی و انجمن زرتشتیان تهران از تلاش‌های دادبه اورنگی سپاس‌گزاری می‌کنم. امسال با توجه به کمبود کارکنان واقعا خوب اجرا شد و دو گروه هم بودند که از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
مهردخت شهریاری: من هم از سهراب جمشیدیان صدابردار خوبمان که در آیین پرسه انوشه‌روان فردوس کاویانی کار تنظیم صدا را انجام دادند، سپاس‌گزارم.
در حاشیه
شکواییه کمیسیون خدمات از دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه
مهردخت شهریاری: خوابگاه‌های پسر و دختر آماده است. پسرها خوابگاه را 15 و یا 20 امرداد تخلیه کردند و ما توانستیم آنجا را بازسازی و رنگ کنیم، من از همین‌جا خواهش می‌کنم دانشجویان متقاضی مدارک خود را هرچه سریع‌تر بیاورند و شهریه خود را بپردازند تا بتوانند از خوابگاه استفاده کنند و اکنون دو تن از پانسیون استفاده می‌کنند. من حتا تلفنی به متقاضیان گفتم خوابگاه آماده است. درباره‌ی خوابگاه دخترها هم آن‌ها 25 شهریور خوابگاه را تخلیه کردند و دفتر فنی ما آقای فرشوشتر ماوندادی با تلاش بسیار طی دو هفته خوابگاه را آماده کرد که جای تشکر دارد. تمامی مشکلات آنجا برطرف شده، خیراندیشی چهارعدد تشک به آنجا پیشکش کردند و یک نیک‌اندیش دیگر هم قرار است هزینه شست‌وشوی فرش‌های خوابگاه دختران را پرداخت کند. مهردخت شهریاری در ادامه افزود، کسانی که ایراد می‌گیرند که خوابگاه آماده نیست، آب گرم ندارد و شهریه آن گران است هیچ‌کدام هنوز کارت دانشجویی و مدارک خودشان را به ما تحویل ندادند تا نام‌نویسی آن‌ها کامل شود و ما نمی‌دانیم این افراد دانشجو هستند یا خیر. وی از سرایدار خوابگاه گله داشت که کمیسیون خدمات تنها یک کلید در اختیار ایشان گذارده است که بتواند ورود و خروج افراد را کنترل کند ولی ایشان برای تمام ساکنان آنجا کلید چاپ کرده و داده است. همچنین به سرپرست خوابگاه خانم هیربد برای بازدید از خوابگاه اجازه ورود نداده است که این با شرح وظایف تعیین‌شده مغایرت دارد. مهردخت شهریاری تاکید کرد، خواهش می‌کنم دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه و پانسیون هرچه سریع‌تر مدارک خود را به دست خانم هیربد برسانند و شهریه را هم پرداخت کنند. خوابگاه داوری، نیت‌نامه دارد که تنها برای خوابگاه دانشجویی باشد ولی چون انجمن هزینه بازسازی را داده و طبقه پایین را هم بازسازی کرده آن را پانسیون کردیم تا به پسرها کمک کنیم. چون خوابگاه دخترها جای کوچکی است نمی‌توانیم پانسیون کنیم.
درخواست یک سرباز امریه‌ای از کمیسیون خدمات برای استفاده از خوابگاه دانشجویان
درخواست‌کننده دانش‌آموخته مهندسی برق از دانشگاه شیراز است و اکنون خدمت سربازی خود را به‌عنوان سرباز امریه در شرکتی دانش‌بنیان در تهران می‌گذراند. درخواستش این بود که سربازان امریه‌ای مانند وی بتوانند تحت عنوان دانشجو از امکانات خوابگاه پسران استفاده کنند.
مهردخت شهریاری: البته ایشان می‌خواهند شهریه دانشجویی پرداخت کنند.
افشین نمیرانیان: درخواست خودتان را بدهید تا در کمیسیون مطرح شود، نکته‌ای که وجود دارد این است که خوابگاه داوری نیت‌نامه جدی برای دانشجوها دارد و این مدتی که ما کسانی غیراز دانشجو هم پذیرفتیم یک راهی بود برای کمک به این افراد، به‌هرحال درخواست خود را به دبیرخانه انجمن بدهید.
فرامرز پوررستمی: آنچه در هیات‌مدیره تصویب می‌شود مبتنی بر نیت‌نامه است که باید اجرا شود اینکه ما استثنا بگذاریم به یکی دو نفر محدود نخواهد شد و همه خود را استثنا خواهند دانست ما باید یک روش قابل دفاع پیدا کنیم. شما درخواست خود را به دبیرخانه بدهید ما هم روشی پیدا خواهیم کرد.
نوذر نوذری: زمانی که دانشجوها در خوابگاه بودند اگر در فعالیت گروهی شرکت می‌کردند، در مقابل آن‌ نیز به جامعه زرتشتی خدمات می‌دادند پس می‌توانیم با توجه به این موضوع به آن‌ها کمک کنیم.
کوروش آذرگشاسبی: من توجه همگی را به این موضوع جلب می‌کنم، کسانی که به تهران می‌آیند و می‌خواهند از این امکانات استفاده کنند همه را پوشش دادیم، ولی باید سربازهای هم‌کیش را هم در نظر بگیریم می‌توانیم این خدمات را در اختیار سربازان ‌هم‌کیش هم قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنم کمیسیون خدمات با دید مثبت به این موضوع نگاه کند.
مهردخت شهریای: طبقه پایین خوابگاه پیش‌تر برای سربازان آماده‌شده بود ولی خود دانشجوها سربازها را به طبقه بالا بردند و نظم آنجا را به هم‌ریختند.
جمشید دارابیان: من بسیاری از جوانان کانون دانشجویان زرتشتی قدیمی را می‌شناسم که اکنون خودشان خیراندیش هستند پس بیایید با جوانان خودمان به شکلی ارتباط برقرار کنیم که همگی در آینده جزو خیراندیشان شوند.
مهرداد کاویانی: شما برای یکی از هم‌کیشان سرباز مجوز گرفتید که در طبقه دانشجویی بماند اگر قانون یکسان است برای همه یکسان باشد.
تاکید فرنشین انجمن زرتشتیان بر دریافت پاسخ‌ کتبی از وزارت کشور
افشین نمیرانیان: دو نکته بگویم نخست اینکه هفته گذشته که انتخابات بازرسان را داشتیم برابر قانون مدارک بازرسان را برای تائید صلاحیت باید به وزارت کشور می‌فرستادیم که شوربختانه یکی از بازرسان اصلی و دیگری علی‌البدل هنوز مدارکشان را برای ما نفرستادند و ما هم مدارک را کامل نکردیم و به وزارت کشور نفرستادیم. دوم اینکه انجمن دو نامه به وزارت کشور خواهد داد یکی مدارک و مشخصات گروه بازرسان و صورت‌جلسه مجمع است که با تکمیل مدارک به وزارت کشور می‌فرستیم. دومین نامه این است که در طول 10 سال گذشته وزارت کشور به شکل رسمی تایید بازرس‌ها را اعلام نمی‌کرد و در روزنامه رسمی هم چاپ نمی‌شد چون روال وزارت کشور تا‌کنون در انتقال مطالب به گونه شفاهی بود از این روی دچار مشکل و سوبرداشت شدیم. ما در این نامه از وزارت کشور خواستیم تا تمام تاییدیه‌ها و حرف‌ها را به شکل کتبی و رسمی بگویند و همچنین اسامی بازرسان تاییدشده را کتبی به ما بدهند تا زمانی که وزارت کشور تایید رسمی را اعلام نکرده ما اجباری برای همکاری با بازرسان نداریم، ولی همکاری می‌کنیم.
مهرداد کاویانی، بازرس انجمن: من اکنون بازرس جدید هستم یا بازرس قدیم؟
افشین نمیرانیان: من خودم هم نمی‌دانم.
مهرداد کاویانی نشست را ترک کرد.
جمع‌بندی
نشست چهل و دوم انجمن زرتشتیان در روز 24 مهرماه 1402 با باشندگی 18 تن از هموندان هیات‌مدیره و بدون باشندگی بازرسان با تصویب هفت مصوبه و یک مصوبه دوفوریتی و شنیدن گزارش‌ها و سخنان میهمان این نشست در ساعت 18 آغاز شد و در ساعت 21 و سی دقیقه به کار خود پایان داد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. با بهترین درودها ، باید از انجمن سپاسگزاری کنم که همه کارهایش را کرده و اکنون میخواهد کارت زرتشتیگری را مدت دار کند !! خنده دار است منظور این است که قرار است اگر انرا تمدید نکنم دیگر زرتشتی نیستم ؟ زرتشتی بودن هم تاریخ انقضا دارد؟ کاش برای افرادی مانند من در سایت انجمن روشن میکردند که چرا میخواهند تاریخ دار شود . ناگفته نماند که وقتی کارت هوشمند باشد در هر زمان میتوان انرا باطل و از اعتبار ساقط کرد و نیاز به تاریخ انقضا ندارد .خرد نگه دار همه باد

  2. باز انجمن برای زمین ها چه خوابی دیده که رییس موقوفات می فرماید “برنامه ریزی برای فروش”؟ آیا زمین اهرستان را چون برنامه ریزی نکرده بودیم کدخدا براحتی از ما گرفت؟ در مورد زمین های رحمت آباد هم سوال اصلی این است که در این گردش فقط 50 میلیون برای 11 پلاک ثبتی مصوب شد در حالیکه در گردش قبل برای 5 پلاک، قرارداد 50 درصدی (نیمی از هر پلاک) با آقا مجید بسته شده است یعنی نیمی از ارزش هر پلاک. آیا این پلاک ها با آن پلاک ها فرق می کند؟ آیا بهتر نبود برای آن 5 پلاک هم مانند این گردش اول کارشناسی می کردید و بعد به نماینده انجمن واگذار می کردید؟ اینقدر تفاوت را چگونه توجیه می کنید؟ بزرگواران خواهشا برای حفظ و نگهداری املاک برنامه ریزی کنید نه برای فروش آنها

  3. با درود
    واقعا داریم به کجا میرویم به نظر بنده یکی از دلایل تعویض کارت زرتشتیگری اینه که چون ما تو مجمع گذشته به هموندان انجمن جهت تعیین تکلیف زمین تجریش رای مثبت ندادیم یعنی اعتماد نکردیم پس هموندان انجمن هم این را حق خود میداند که کارتهای پیشین رو طبق گفته خودشون تقلب شده و جعلی فرض نمایند. شما دقت بفرمایید در سخنان اکثر این عزیزان کلمه جعل و تقلب وسوءاستفاده اومده و هم اکنون به فکر رفع این موارد افتاده اند.موضوع دیگری که بنده قضاوت و درستی و اشتباه ان را بر عهده همکیشان میگذارم این است که انجمن سختگیری و عدم ارائه خدمات را برای همکیشان در نظر گرفته و مساعدت و همکاری را برای غیر همکیشان بطور مثال موقوفاتی که در اختیار غیر هکیش قرار گرفته و هم اکنون ماهها و یا سالها از عدم پرداخت اجاره بها انها میگذرد وانجمن هیچ تلاشی جهت وصول ان نمیکندو اما خدماتی مثل بیمه تکمیلی همکیشان اولین سخن انجمن هزینه نمیکند مالیات را چه کسی باید بپردازد.انجمن درگیر نشودوووویا خوابگاه دنشجویان که با چه مشکلات و گرفتاری بچه ها رو درگیر کردن سر کار خانم مهردخت شهریاری ما باید به کجا شکواییه کنیم ایا مشکل اب گرم و شهریه بالای خوابگاه در عدم ارائه مدارک است.

  4. موضوع تغییر طرح بدون تغییر تعریف و کاربرد مضحک و هزینه اضافی است! وقتی جلوی سواستفاده احتمالی از این کارت گرفته می شود که به کاربرد و تعریف درست آن برگردد. این تنها کارت عضویت در انجمن زرتشتیان تهران است، همانطورکه در گذشته برای همه انجمن ها مرسوم بوده است. تا سال ها پیش کانون دانشجویان زرتشتی هنوز این کارت عضویت را داشت (شاید هنوز هم داشته باشد). اما آرام آرام و به اشتباه به عنوان «کارت زرتشتی بودن» جا افتاده و کاربرد پیدا کرده است و انجمن زرتشتیان تهران متولی آن شده! برای تعریفی درست از این نوع کارت ها می توانید به تارنمای انجمن زرتشتیان اونتاریو بخش اساسنامه و عضویت مراجعه کنید. http://www.zso.org

  5. با درود ، من اعلام میکنم با توجه به انقضا کارت زرتشیگیری انجمن زرتشتیان تهران هنوز هم زرتشتی و زرتشتی زاده هستم .نمیدانم چرا فقط چند تن در جلسه حرف میزنن و بقیه هیچ مصوبه ای برایشان مهم نیست ؟

  6. با درود؛
    لازم دونستم چند نکته رو جهت رفع سوءبرداشت هموندان انجمن در این مجمع ذکر کنم و در ادامه پیشنهادی که قبلا هم مطرح شده بود و حتی جلسه ی استماع هم برایش تدارک دیده بودند را نیز یادآوری کنم :

    1. در مورد خوابگاه: لطفا هموند نگران استفاده غیردانشجویان از خوابگاه این نکته رو مد نظر داشته باشند که نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه ها از بعد از حذف و اضافه صادر میگردد، فلذا درخواست آن قبل از شروع ترم تحصیلی (!!) عجیب به نظر میرسد. توصیه میکنم به دانشجویان معادل دو ماه از شروع ترم تحصیلی مهلت داده شود تا جهت اثبات هویت اقدام کنند. چه بسا دانشگاه آزاد حتی به گذشتن حذف و اضافه نیز اقتدا نمیکند و تنها در صورت پرداخت کامل شهریه اقدام به صدور اشتغال به تحصیل مینماید. در مقابل از دانشجو تعهد گرفته شود که طی مدت معلوم نامه را تحویل مسئول خوابگاه دهد. لطفا با دانشجویان جوان و غریب در شهر به این گرانی و بزرگی با درک بیشتری رفتار گردد.

    2. در صورتیکه نیاز به تهیه کارتهای جدید به این شدت حس گردیده، توصیه میگردد علاوه بر تهیه آمار و به روز، مثل تمام دیگر کارتهای مهم هویتی جهان، نسبت به یکسانسازی کارتهای زرتشتی در تمام انجمنهای کشور و بعضا خارج از کشور نیز اقدام گردد.
    حتی میتوان صدور این کارتها را (لااقل در داخل کشور) تنها به انجمن زرتشتیان تهران بعنوان انجمن مرجع سپرد، تا خرجهایی که برای دستگاه و کارتها میگردد منطقی و توجیه پذیرتر باشد. همچنین، علاوه بر زیباسازی و منظم کردن اطلاعات همکیشان، و نشان دادن وحدت زرتشتیان سراسر کشور، امکان تقلب در صدور چنین کارتهایی نیز به صفر میل میکند زیرا لوگو و هولوگرام، تنها در اختیار انجمن زرتشتیان تهران است و بس.
    و در نهایت از زحمات بازرسین نیز قدردانی میکنم که همکیشان را در راستای مشارکت بیشتر در امور انجمن در گروهی گردآورنده اند.
    سربلند و شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-21