لوگو امرداد

جشن معرفی نودانشجویان کانون دانشجویان زرتشتی

کانون دانشجویان زرتشتی جشن معرفی دانشجویان زرتشتی تازه‌راه‌یافته به دانشگاه‌ها را آدینه 28 مهرماه 1402 درهمایشگاه مارکار تهرانپارس برگزار کرد.

نخست ویستا رایومند و شادمهر زندیان بخش‌هایی از گاتا‌ها را با ترجمه خواندند و بدین‌ترتیب آیین معرفی نودانشجویان آغاز شد.
مجری برنامه پیوند غیبی افزون بر خوش‌آمدگویی به باشندگان از اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس خواست که به جایگاه برود و سخنرانی کند.
اسفندیار اختیاری: خوشبختانه امسال نسبت به سال پیش تعداد قبول‌شدگان ما در دانشگاه‌ها بیشتر است و همین‌جا از شما و خانواده‌های شما برای این افتخار قدردانی می‌کنم. چند نکته را برای شما بگویم. نخست اینکه دانشگاه با دبیرستان متفاوت است چه ازلحاظ وسعت و چه ازلحاظ پیوند دانشجویان با یکدیگر چون آنجا محیط بزرگ‌تر و تعداد افراد بیشتر است.
زمانی که وارد کانون شدم، جنگ بود و هرچند ماه یک‌بار ما شاهد جان‌سپاری یکی از افراد هازمان بودیم که بیشتر آن‌ها هم کانونی‌های من بودند. چند نکته می‌خواهم برای شما بگویم، نکته نخست و مهم‌ترین نکته این است که چون محیط دانشگاه بزرگ‌تر است از دبیرستان پس ممکن است افراد با اندیشه های مختلف شما را درگیر خود کنند پس با چشم باز و اندیشه روشن دوستانتان را گزینش کنید و فراموش نکنید که بهترین دوست هرکس همیشه پدر و مادر هستند. آن شخصی که در کنار شما سر کلاس نشسته لزوما دوست خوب شما نیست و همچنین بهترین محیط اجتماعی برای شما همین کانون دانشجویان زرتشتی است. توجه کنید در دانشگاه از همه نوع گروهی هستند ولی لزوما همه این گروه‌ها خوب نیستند شما باید بدانید بهترین گروه همان گروهی است که باهم با یک فرهنگ بزرگ شدید. اگر کار فرهنگی و اجتماعی می‌خواهید انجام دهید بهترین جا همین کانون است. از دید من بهتر است کار اجتماعی را حتما انجام دهید. سعی کنید بهترین دوست خودتان را که خانواده باشد و بهترین مکان یعنی کانون دانشجویان زرتشتی را فراموش نکنید.
سخنران بعدی افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران بود.
افشین نمیرانیان: از بچه‌های کانون سپاس‌گزارم که این جشن را برپا کردند و به همگی شما شادباش می‌گویم همچنین به کسانی که تازه‌ وارد محیط دانشگاه شده‌اند و نخستین گام‌های خود را برای ساختن آینده حرفه‌ای برمی‌دارند شادباش می‌گویم. مجری از من به‌عنوان فرنشین انجمن یادکرد ولی من در این سه یا چهار دقیقه به‌عنوان فردی که 36 سال است که در دانشگاه هستم یعنی 13 سال داشگاه درس خواندم و 23 سال آموزش می‌دهم و می‌خواهم از تجربیات طولانی‌مدت دانشجویی و میان‌مدت استادی بگویم. همان گونه که آقای اختیاری گفتند وقتی وارد دانشگاه می‌شوید دنیای شما دگرگون می‌شود و مهم‌تر اینکه سطح آموزش دگرگون می‌شود. شما باید در مدت‌زمان کوتاه انبوهی از موارد آموزشی را یاد بگیرید و همچنین نوع آموزش دگرگون می‌شود. زمان تحصیل ممکن است به درازا بکشد و شاید ئر این مدت زمان اذیت ‌شوید، ولی من خواهشی که دارم این است که خوب درس بخوانید و مطالب را کاملا فرابگیرید این دوران دانشجویی سرانجام به پایان می‌رسد و دانش‌آموخته می‌شوید ولی چون تعداد دانش‌آموخته‌های دانشگاه زیاد است پس کسی موفق است که کاملا بر رشته درسی خود مسلط باشد، نیم‌بند درس نخوانید.
نکته دوم اینکه ذات رشته‌های دانشگاهی دگرگون‌شده است تعداد زیادی مهارت‌های وجود دارد که به شکل کوتاه‌مدت در دانشگاه آموزش داده می‌شود مانند کار با نرم‌افزارها تلاش کنید تا این‌ مهارت‌ها را یاد بگیرید، به‌ویژه کار با نرم‌افزارهای مربوط به رشته خودتان را سعی کنید یاد بگیرید. از دید من یک‌زبان برنامه‌نویسی را حتما یاد بگیرید به دردتان می‌خورد. کانون ارتباط شفاهی را آموزش می‌دهد سعی کنید این نوع ارتباط را یاد بگیرید ما دانش‌آموخته دکترا داریم که نمی‌تواند به شکل درست منظور خودش را بگوید. خواهش من از شما این است که تمرین کنید و تلاش کنید سخن علمی بگویید و برای یکدیگر آنچه آموختید را توضیح دهید، پس از هر امتحان نوشتاری یک‌بار آن را به شکل گفتاری با خود تمرین کنید. توصیه بعدی من این است که افزون بر کتاب‌های درسی خودتان کتاب‌های متفرقه مانند کتاب‌های تاریخی، جغرافی، ادبیات و شعر بخوانید.
در ادامه برنامه فعالیت‌های کانون از روزهای نخست پایه‌گذاری تا به امروز به شکل فرتورهای پشت سرهم و توصیف شفاهی روی پرده به نمایش درآمد. تاریخچه‌ای از کارهای کانون مانند: همایش‌های علمی، موسیقی، فرهنگ ایران باستان، پیکارهای ورزشی، همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی و فستیوال بازی‌های ویدیویی و رقابتی و پس‌ازآن گنجینه بیست‌ساله همایش‌های علمی کانون دانشجویان زرتشتی نشان داده شد.
بهراد ستودیان، دبیر کانون دانشجویان زرتشتی به‌عنوان سومین سخنران به جایگاه رفت.
بهراد ستودیان: خسته نباشید می‌گویم به کسانی که کمک کردند تا این جشن امروز برگزار شود، آقای اسفندیار اختیاری و افشین نمیرانیان همه‌ی سخنان را گفتند و من اینجا به شما نودانشجویان شادباش می‌گویم. کلمه دانشجو از دیدگاه اجتماعی عنوان با اعتباری است و اکنون شما وارد دنیایی می‌شوید که دیگر سبک زندگی شما دگرگون می‌شود از زیر مراقبت شدید پدر و مادر راحت شدید البته ازلحاظ درسی می‌گویم. سعی کنید در دانشگاه چه با دوستان هم رشته‌ای خودتان و چه با غیرهم‌رشته‌ای ارتباط‌گیری قوی داشته باشید، این دوران زمان خوبی است قدر این دوران را بدانید و نکته دیگر اینکه درس خواندن خیلی مهم است ولی در کنار آن باید تغییری را در زندگی خود ایجاد کنید، تلاش کنید بیشتر بر روی شخصیت و مهارت خودتان کارکنید. کانون کوچک‌شده‌ از جامعه بیرون است و شما با دوستانی که هم‌نظر با شما نیستند در کانون برخورد می‌کنید و شما مجبور هستید برای رسیدن به هدفی که دارید با یکدیگر هم‌آوا شوید. شما در کانون برنامه‌ریزی را یاد می‌گیرید اجتماعی بودن را کانون به شما آموزش خواهد داد. و در پایان از هیات‌اجرایی مارکار و انجمن زرتشتیان تهران سپاسگزارم که این مکان را برای امروز و چنین جشنی در اختیار کانون قرارداد.
بهاره جویبان، مدیریت مالی دانشگاه آزاد تهران مرکز، کوشان کشاورزی، فتوگرافیک دانشگاه سراسری شماره یک فنی انقلاب اسلامی تهران، آروین فروهری، مدیریت مالی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، موژان فرزانه، مهندسی معماری دانشگاه خاتم، بهداد دینیاری، مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و بهار خادمی، مهندسی کامپیوتر تهران مرکز، نخستین گروهی بودند که از دست اسفندیار اختیاری و بهراد ستودیان تقدیرنامه و یک پیشکش دریافت کردند.
سپس آرین بمانی مجری برنامه بخش چالش، از سه تن از پیشکسوتان کانون دعوت کرد تا به جایگاه بیایند و به پرسش‌هایی که به شکل تصادفی از هرکدامشان می‌شود پاسخ گویند. شیوا اشتری، ورودی 93 لیسانس مهندسی صنایع، وفا دینیاریان، ورودی 93 لیسانس عمران و ارشد MBA و فرزین دستان ورودی 95 مهندسی پزشکی تهران مرکز سه تن از کسانی بودند که دعوت شدند و به پرسش‌هایی که مجری مسابقه پیرامون کانون دانشجویان می‌کرد و شرکت‌کنندگان پاسخ می‌دادند.
سپس گروه دوم از نودانشجویان از دست بهراد ستودیان و افشین نمیرانیان تقدیرنامه و پیشکشی به‌رسم یادبود را دریافت کردند.
اسامی گروه دوم: بردیا کیومرثی، کارگردانی تهران مرکز، رازمهر رستمی، مهندسی کامپیوتر تهران غرب، آرمان ساسانی، مهندسی عمران علوم تحقیقات، روژان کیومرثی، طراحی لباس دانشگاه علم و فرهنگ، شایان فرزانه، برق دانشگاه امیرکبیر، آریانا خادم، مدیریت صنعتی دانشگاه علوم تحقیقات، فیروزه خسروی، روانشناسی، دانشگاه بهارستان، دادمهر دهقانی، مهندسی کامپیوتر تهران جنوب، نیما خسرویانی، فناوری اطلاعات دانشگاه شهید شمسی‌پور، موژان هماوندی، علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، آرمان نجمی حقوق تهران مرکز، آرزو نمیرانیان ساخت اعضای مصنوعی دانشگاه علوم توان‌بخشی.
در ادامه برنامه کیانا نمیرانیان، ویستا رایومند و شایان فره وشی از گروه موسیقی کانون دانشجویان زرتشتی به هنرنمایی پرداختند.
آرین بمانی برای معرفی جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر کشور به جایگاه رفت. وی نخست قسمت کوچکی از خاطرات یک آموزگار پیانو را که درباره یکی از شاگردانش به نام رابی نوشته‌شده بود را خواند و سپس گفت بیست و چهارمین جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر کشور قرار است آذرماه 1402 برگزار شود.
پس از پذیرایی یک معرفی کوتاهی از فستیوال بازی‌های ویدیویی از سوی آرین باستانی انجام شد وی از برنامه نوپای فستیوال بازی‌های ویدیویی و رقابتی سخن گفت و افزود این فستیوال در ماه‌های آبان و بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. از آبان‌ماه بازی‌های حضوری و مجازی آغاز خواهد شد و بهمن‌ماه روزهای پایانی این فستیوال خواهد بود.
بردیا باستانی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف، نریمان شهریاری، مهندسی معماری دانشگاه شهید بهشتی، شروین نمیرانیان، مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر، نیوشا خضری، مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه تهران، پورچیستا سعادت، ریاضیات و کاربرد دانشگاه الزهرا، تریتی کاووسی، مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف، پویا فرهی، شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی شریف، ارشیا آرایانفر، مهندسی مواد و متدلوژی دانشگاه علم و صنعت، کاویان گشتاسبی، مهندسی کامپیوتر دانشگاه علوم تحقیقات، آروین کشاورزی، میکروبیولوژی تهران مرکز، مهرنوش نامداری، مهندسی پلیمر دانشگاه علوم تحقیقات، پورچیستا خسرویانی بهداشت حرفه‌ای علوم پزشکی تهران، آدینا خدادادی، مدیریت بازرگانی دانشگاه ایرانیان ارشیا شهریاری برق دانشگاه صنعتی شریف و پویا زندیان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیرنامه و پیشکشی به‌رسم یادبود را از دست اسفندیار اختیاری و بهراد ستودیان دریافت کردند.
این برنامه در ساعت 12 و سی دقیقه پایان یافت.

0 13

1 39

ویستا رایومند و شادمهر زندیان

2 34

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، بهراد ستودیان، دبیرکانون دانشجویان زرتشنی و اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

3 34

نودانشجویان تازه راه‌یافته

22 16

پیوند غیبی، مجری

10 26

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

4 31

بهراد ستودیان، دبیرکانون دانشجویان زرتشتی

21 17

از چپ: بهاره جویبار، کوشان کشاورزی، آروین فروهری، موژان فرزانه، بهداد دینیاری و بهار خادمی

6 31

کیانا نمیرانیان، ویستا رایومند و شایان فره‌وشی

7 30

 

8 26 9 23

11 25

12 25

بردیا باستانی، نریمان شهریاری، شروین نمیرانیان، نیوشا خضری، پورچیستا سعادت، تریتی کاووسی، پویا فرهی، ارشیا آرایانفر، کاویان گشتاسبی، آروین کشاورزی، مهرنوش نامداری، پورچیستا خسرویانی  و آدینا خدادادی

5 30

آرین باستانی

13 22

17 17

آرین بمانی، مجری چالش

18 16

شیوا اشتری، وفا دینیاریان و فرزین دستان

19 17

بردیا کیومرثی، رازمهر رستمی، آرمان ساسانی، روژان کیومرثی،  شایان فرزانه، آریانا خادم، فیروزه خسروی، دادمهر دهقانی،نیما خسرویانی، موژان هماوندی، آرمان نجمی و  آرزو نمیرانیان

20 17

16 22

ارشیا شهریاری  و پویا زندیان

23 15

فرتور از جمشید سیروس است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19