لوگو امرداد
نشست چهل‌وچهارم به انتشار مشروح گزارش نشست‌های انجمن پرداخت

امرداد بنویسد یا ننویسد

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418نشست چهل و چهارم برای انتشار گزارش مشروح انجمن پرحاشیه بود که در آن برخی موافق و برخی مخالف انتشار مشروح اخبار بودند.

فرشاد فرهی‌فر، فرنشین کمیسیون آموزش، در حاشیه‌ی این نشست درباره‌ی انتشار مشروح گزارش‌های انجمن در تارنمای امرداد سخن گفت: نخستین ایراد به خودم وارد است. البته بعد ازاین چند نشست به این نتیجه رسیدم، دراین دو هفته پرسشی برای من به‌وجود آمد که خواستم امروز از شما دوستان هیات‌مدیره هم بپرسم. برابر بند ماده 31 اساس‌نامه، نشست‌های هیات‌مدیره علنی است و افراد می‌توانند در نشست‌ها شرکت کنند مگر اینکه هیات‌مدیره انجمن این تشخیص را دهد که علنی نباشد. تبصره، تعداد شرکت‌کنندگان واجد شرایط ماده 12 و نشست‌های هیات‌مدیره، باید به ترتیبِ نام‌نویسی قبلی در دبیرخانه برحسب گنجایش سالن از طرف هیات‌رییسه معین گردد. حالا تبصره دو می‌گوید شرکت‌کنندگان با در دست‌داشتن کارت ورود به جلسه حق حضور دارند و در نشست‌ها به‌عنوان مستمع بوده و نباید حضورشان موجب اخلال در نشست گردد که ریاست نشست مجبور به اجرای آیین‌نامه انضباطی شود. ماده 12 می‌گوید: انتخاب‌کنندگان باید دارای شرایط زیر باشند، زرتشتی و ساکن تهران باشند در این ماده آمده است که باید هموند انجمن باشند. برای من پرسش پیش‌آمده که نشست‌های ما آیا علنی است؟ کسانی که باید در این نشست باشند و مشروح گزارش‌ ما را بشنوند حتما زرتشتی، ساکن تهران و عضو انجمن باشند اما مشروح مذاکرات ما روی سایت می‌رود و افرادی که زرتشتی نیستند و ساکن تهران هم نیستند مشروح مذاکرات را می‌خوانند این خلاف اساسنامه است. پرسش من از هیات‌مدیره این است که آیا ما خلاف نکردیم که خواستیم مشروح مذاکرات پخش شود. خودمان با دست خودمان از کسانی که هموند انجمن نیستند خواستیم مشروح مذاکرات را بخوانند این برای من پارادوکس شده است و من از اَمرداد سپاسگزارم که در این چند هفته این اتفاق افتاد که من بدانم آیا کارمان درست است.

فرامرز پوررستمی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی: اگر چیزی منع نشده باشد یعنی مجاز است. اساس‌نامه ما قدیمی و نامناسب با امروز است. ما باید بنگریم اگر باشندگی غیرعضو آسیب‌رسان است پس باید جلوی آن را گرفت، هر رسانه‌ای هر جا می‌رود برخی از چارچوب‌ها را رعایت می‌کند. به نظرم آمدن رسانه برکت است و زیان‌بار نیست و ما با افکار عمومی آشنا می‌شویم.

افشین نمیرانیان، فرنشین هیات مدیره: نکته فرشاد پرسش حقوقی بود.

فرشاد فرهی‌فر: منع نشده اما مشخص‌ کرده، کسانی که به مشروح مذاکرات ما دسترسی دارند. بحث من در مورد رسانه‌ها نیست که باشند یا خیر. اتفاقا خبر، تحلیل و گزارش تحلیلی خوب است. من با آدم‌هایی که به ما بازخورد بدهند و راهنمایی کنند موافقم و نظراتشان را می‌پذیرم اما اتفاقاتی که در این چند هفته افتاده، که البته به اتفاقات داخلی کاری ندارم، از جانب غیرعضو ما ضربه خوردیم. من اینجا یک ‌چیزی را گفتم که بعدها در فلان اداره گذاشتند کف دست من و گفتند که در انجمن، خودتان فلان حرف را می‌زنید، اکنون چرا ما باید این کار را برای شما انجام بدهیم. به من این را بگویید چرا خودمان خبر را به اّمرداد ندهیم؟ بیاییم خبرها را از کانال درست خودمان در اختیار اَمرداد بگذاریم. من در این هفته جست‌وجو کردم انجمن کلیمیان و ارامنه هیچ خبری بیرون نمی‌دهند و از آن‌ها هیچ خبری پیدا نکردم حتا تعداد اعضای هیات‌مدیره آن‌ها را نمی‌دانم این‌ها کانال داخلی خودشان را دارند و اعضای خودشان خبرها را می‌خوانند.

بابک شهریاری، فرنشین کمیسیون مالی: متن خوانده‌شده توسط فرشاد صراحت دارد. صراحت روی شرح دارد به نظر من ایرادی ندارد امرداد کوتاه‌نویسی کند و تنها نتایج مصوبات را منعکس کند. اما این شرح که امرداد می‌نویسد برای ما داستان شده. بند آیین‌نامه مشروح گفته است.

جمشید دارابیان، هموند کمیسیون مالی: مطبوعات یک رکن اساسی هستند ولی ما جامعه زرتشتی یک منافعی داریم و منافع ما شکننده است. من هفته پیش هم از خبرنگار اَمرداد خواهش کردم پیش از نوشتن مطلب آن را به واتساپ پوررستمی بفرستد.

فرامرز پوررستمی گفت در صورت صلاح دید سردبیر من حرفی ندارم.

شابهرام سیروسی، خزانه دار: ما یک خانواده هستیم و روزنامه امرداد  هم از ماست. لطمه‌ای که انجمن می‌خورد از خروج خبرهاست و شکست ما در دادگاه از خروج خبر است.

کوروش آذرگشاسبی، جانشین فرنشین هیات‌مدیره: ما این مطالب را حضوری در نشستی با امرداد مطرح کردیم. تا راه‌کاری پیدا کنند و از ما به‌عنوان نماینده حفاظت کنند، ولی جامعه حس خوبی پیداکرده که از اخبار انجمن مطلع می‌شوند ولی گزارش مشروح آسیب می‌زند.

فرشاد فرهی‌فر: من تاکیدم روی مشروح است. اساسنامه‌های یزد، شیراز و کرمان را نخواندم، ولی خیلی دوست دارم بدانم آنجا چه خبر است که خبری بیرون نمی‌دهند آیا آن‌ها زرتشتی نیستند؟ آیا کارشان را به‌خوبی پیش نمی‌برند؟ ما که هر دفعه نباید زنگ بزنیم و حواسمان باشد که فلان چیز را ننویسید. بهتر است گزارش تحلیلی بنویسند. چرا یزد و کرمان و شیراز خبر نمی‌زنند. من امضا دادم که از منافع انجمن دفاع کنم ولی منافع ما در این دو هفته حداقل در یک جبهه آسیب‌دیده است.

فرامرز پوررستمی: بحث انجمن زرتشتیان تهران  قابل ‌مقایسه با هیچ جا نیست، اطلاع‌رسانی بهتر است.

بزرگمهر پرخیده، باشنده: انجمن زرتشتیان تهران انجمن مرجع است، بعد الگوی ما می‌شود انجمن زرتشتیان کرمان و یزد؟ آقای نمیرانیان گفته بود که ارتباط ما با جامعه قطع است و درخواست خبرنگار ‌کرد. اکنون امرداد خبرنگار فرستاده حالا می‌گوید چرا می‌نویسید. چرا برای نام‌نویسی و باشندگی در نشست هیات‌مدیره آسان نمی‌گیرید. چه اشکالی دارد هیات اجرایی مرتب به انجمن بیاید و گزارش دهد. انتقادپذیر باشید. به خاطر عدم‌هماهنگی ممکن است انجمن آسیب ببیند.

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات: درباره کارت زردی که به من دادید، خوب من به خودم کارت قرمز می‌دهم. قوانین این‌گونه است، اعضای هیات‌های اجرایی بازوی دست گروه‌ها و انجمن هستند، هیچ‌کدام از آن‌ها مسوولیتی ندارند. آن‌ها درخواست خود را گفته‌اند که می‌خواهند در ورودی را درست کنند و ما هم به گروه ساختمان گفتیم ما با یکدیگر یکی و همه بخشی از انجمن هستیم. اگر مصوبه گرفته‌شده یا نه، ربطی به هیات اجرایی ندارد. همیشه این‌گونه بوده که کمیسیون خدمات درخواستش را به کمیسیون‌های مختلف می‌دهد. من کاره‌ای نیستم که مصوبه‌ای درباره‌ی ابنیه بیاورم. این در صلاحیت کمیسیون خدمات نیست. بله من می‌خواهم اینجا را درست کنم درخواست را  به کمیسیون مالی و کمیسیون ساختمان می‌دهم.  نخست اینکه قضاوت شما ناعادلانه است. هفته پیش حال من بد بود، ولی سه‌شنبه ساعت پنج پسین مارکار بودم. هیچ‌کدام از شما به‌غیراز کوروش آذرگشاسبی نیامده بود. ما در مارکار هیچ دخل و تصرفی نکردیم بلکه همه درراه بهبود و بهینه‌سازی بوده است، اکنون همه از کار ما تعریف می‌کنند. انوشه‌روان مارکار آن‌قدر به ما خدمت کرده و زمین بزرگی به ما داده است که بیایم یک درِ ورودی زیبا آنجا بگذاریم که این‌قدر بی‌ریخت نباشد. تازه بعد ازاین همه مدت که این کار شده است انجمن باید بگویید دستتان درد نکند. هیات اجرایی پیشنهاد را به من دادند من هم در جریان بودم و می‌دانستم. من گفتم این تعویض در ورودی مارکار در حد اختیارات خودمان بوده و به یاری آقای نیکنام انجام شد. مهردخت شهریاری ادامه داد، یکی از هموندان گفت، همیشه باید همه‌چیز با دلیل و مدرک باشد، ما هیچ کار خلافی نکردیم اگر به این پنج نفر یک میلیون حقوق هم می‌دادم می‌شد ماهی هشت تومان اکنون دو سال است که دارند کار می‌کنند در حدود 40 میلیون تومان باید به این‌ها حقوق می‌دادیم یعنی حق آن‌ها این حد بی‌احترامی است؟ بعد یک انتقاد به امرداد دارم این چه تیتری است که می‌زنید آیا می‌خواهید فروشتان زیاد شود؟ البته بیشترین گله من از اعضای هیا‌ت‌مدیره است.

کوروش آذرگشاسبی: ما صحبتمان در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌هایی که گذاشتیم بود که باید رعایت شود من نخستین پرسشی که از ساسان نیکنام پرسیدم این بود که آیا مصوبه داشت؟ گفت نه، باید مستندی باشد تا آن کار انجام شود. حرف من این بود که در ساختمان و ابنیه می‌توان از یک‌میلیون تا پانصد میلیون هزینه شود و این دخل و تصرف در ساختمان‌های ما باید مصوبه کمیسیون را داشته باشد. شاید من ادبیات درستی به کار نبردم ولی باید مصوبه به کار ببریم. صحبت من با کمیسیون خودمان و موقوفات بود و من در جریان نبودم که مبلغ آن چند شده است. همه قدردان زحمات شما هستند مطمئن باشید.

جمشید دارابیان: هفته پیش بزرگ‌ترین دغدغه من این بود که این 85 میلیون تومان تصویب نشود و باعث دلخوری اعضای هیات‌اجرایی شود. من گفتم این پول را بدهیم چراکه این کار مفید بوده است. گفتم که کارت زرد و اخطار هم بدهید که ما در جریان نبودیم ولی ای‌کاش ما را در جریان می‌گذاشتید، حتا کسانی به من اعتراض کردند که چرا رای مثبت دادی؟ اصلا نباید این 85 میلیون مصوب می‌شد بعد آقای فرشاد فرهی‌فر گفت شما باید به رابط کارت زرد بدهید نه به هیات‌اجرایی، ولی من خوشحالم که جو را به سمتی بردم که این مصوبه گرفته شود. با توجه به اینکه مصوبه‌‌ی شکننده‌ای بود، مثلا برخی گفتند که در اوسون چرا ما را در دست‌انداز مقررات می‌اندازید ولی اینجا راحت تایید می‌کنید. یکی از اعتراضات بعد جلسه به من این بود که تو چرا رای مثبت دادی قصد ما توهین و بی‌احترامی نبود و نامی هم از شما برده نشد ولی خوشحالم که این مصوبه تصویب شد.

فرامرز پوررستمی: من می‌خواهم از زاویه دیگری نگاه کنم ما اینجا جمعی هستیم و حرف‌هایی می‌زنیم که ممکن است در آن لحظه حرف‌ها را به مناسب‌ترین روش نگوییم. آن چیزی که برای من مهم است این است که این‌ها برای ما تجربه شود و این تجربه باعث یگانگی و همدلی ‌شود و ما اینجا می‌خواهیم بهترین کار را بکنیم مثلا جمله‌ای که من گفتم می‌خواهیم در دهان مخالفین را ببندیم. من اشاره‌ام به این بود که با دادن فراخوان دهان کسانی که می‌گویند چرا فراخوان نمی‌دهید را ببندیم ولی آن تکه فراخوان نوشته نشد و این تکه نوشته نشده بعدها باعث اعتراض به من شد که چرا گفتی در دهن مخالف را ببندیم و این‌سوتفاهم پیش می‌آید این‌سو تفاهم باعث دلسردی نشود بلکه باعث درس‌گرفتن شود.

مهردخت شهریاری: اعضای هیات‌اجرایی به‌قدری ناراحت شدند که می‌خواستند بروند و من کلی با آن‌ها صحبت کردم. آقای نوذری زنگ زد و دلجویی کرد تا آن‌ها را راضی کردیم. آن‌ها پولی نمی‌گیرند. آقای سهراب جمشیدی هرروز دو و یا سه ساعت مارکار است حداقل احترام بگذارید.

فرامرز پوررستمی: ما باید روشی پیدا کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم و سپاس‌داری کنیم و مهم همدلی بیشتر است و اینکه باعث دلسردی نشود.

نوذر نوذری، دبیر هیات‌مدیره: شاید برداشت خبرگزاری بد بود با این مصوبه همه موافق بودیم و شاید ترسمان این بود که این مورد به همه‌جا تسری پیدا کند شاید احساس شود که به این خاطر به رابط اخطار دادیم، منظورمان این بود که درجاهای دیگر این اتفاق نیافتد چون شاید زمانی انجمن بودجه‌ای را پیش‌بینی نکرده باشد و این اتفاق بیافتد، ولی در کل رای مثبت آورده و نقطه نظرات برای آینده بوده است. شاید هیات اجرایی اقدام به انجام طرحی بکند که باید اجازه داده شود. ما مواردی را درگذشته داشتیم و این اولین بار نیست؛ مثلا گروه مالی بررسی کرده مصوبه نداشته یا برخی فعالیت‌ها در قالب تن خواه می‌آید. بحث بر سر این بوده که ضوابط رعایت نشده است. ما تصمیم داشتیم هیات اجرایی را ببینیم، ولی اینکه هیات اجرایی را دعوت کنیم هنوز اتفاق نیافتاده است، فقط نباید انتقاد کنیم و باید از آن‌ها تقدیر هم بکنیم.

آذرمی‌دخت بلیوان،دبیر کمیسیون خدمات: من به تیتر امرداد با دید مثبت نگاه می‌کنم وقتی مردم از بیرون می‌بینند می‌گویند آفرین هموندان هیات‌مدیره انجمن هم از خودشان انتقاد می‌کنند و به خودشان هم کارت زرد می‌دهند. برای 85 میلیون تومان چقدر صحبت می‌کنند.

مهردخت شهریاری: دوشنبه هفته آینده هیات‌اجرایی مارکار خواهند آمد تا پاسخ‌گو باشند.

افشین نمیرانیان: دو نکته را بگویم، متاسفانه چیزی که نوشته می‌شود احساس و فضا را منتقل نمی‌کند، واقعیت این است که جو خیلی مثبت بود و همه موافق بودند، ما از هیات‌اجرایی و رابط خیلی ممنون هستیم و جو مثبت بود و به‌هیچ‌عنوان بار کلماتی که وجود داشت این‌قدر منفی نبود که در گزارش نوشته‌شده بود. کسی تعبیری به کاربرد و یکی تعبیر را بیشتر کرد و اگر من هم جای شما بودم و با خواندن مطلب احساس می‌کردم جو بد بوده و انتقاد شده و حتا بازخواست شده. جو خیلی مثبت بود و با نوشته‌ها همخوانی نداشت. پرسش شد که در قالبی که نیست چه‌کار باید کنیم و فرشاد بندی را خواند که پیش‌بینی‌شده و از آن بند استفاده کردیم.

مصوبات کمیسیون‌های انجمن 

سپاسداری از گروه برگزارکننده‌ی جشن‌ها

*جهت تقدیر از گروه برگزاری جشن‌های انجمن زرتشتیان تهران در سال 1401 و سال 1402 بودجه‌ای تا سقف 200 میلیون ریال اختصاص یابد.

فرشاد فرهی‌فر: پیرو صحبت هفته گذشته ما برای برگزاری جشن‌ها، گروهی تشکیل دادیم، این گروه با محوریت شخصی، مشخص کردیم تا آن‌ها را هدایت کند و در برنامه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کند. این گروه از جشن زایش اشوزرتشت  یعنی از نوروز 1401 کارش را شروع کرده و نزدیک دو سال است که جشن‌های بزرگ ما را برگزار می‌کند. پارسال این بحث مطرح شد ولی انجام نشد و امسال به این نتیجه رسیدیم که طی یک برنامه‌ای از آن‌ها تقدیر و یادبودی به آن‌ها داده شود ولی شکل برنامه مشخص نیست. به‌هرحال آن‌ها بدانند که انجمن به یاد آن‌ها است. فکر کنم تا سقف 20 میلیون تومان هزینه شود، اما معمولا سعی کردیم هر سقف بودجه‌ای که برای برنامه‌ها گرفتیم آن برنامه را بین هفت ‌تا دوازده میلیون تومان زیر بودجه مصوب، ببندیم.

نوذر نوذری: پیشنهاد خوبی است و من فکر می‌کنم در همان زمان هیات اجرایی مارکار را هم دعوت کنیم، یعنی اگر ترکیبی شود و همه باهم باشند می‌توان این بودجه افزایش داد و دیگر کار تکراری انجام نشود.

فرامرز پوررستمی: ما در اغلب موارد مراقب دیوار آدریان بزرگ هستیم که نریزد یا مراقب فلان مکان هستیم البته این خیلی خوب است، اما چه کسی باید برای این کارها برنامه‌ریزی کند. این‌ها نیروی انسانی هستند که با دل و جان آمدند و بابت این کارها پولی نمی‌خواهند ولی انتظار دیده شدن و احترام دارند.

مهردخت شهریاری، فرنشین گروه خدمات: من با این پیشنهاد خیلی موافقم، هیات‌اجرایی و هیات جشن‌ها را باهم دعوت کنیم.

فرشاد فرهی‌فر: ما در مورد هیات‌اجرایی هم در گروه صحبت کردیم. ما پارسال به شما گفتیم که نفراتی را به ما معرفی کنید که نشد به هرحال این را مصوب کنیم، ولی ما آماده همکاری کلی هستیم این وظیفه هیات‌رییسه است.

با پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال جهت تقدیر از گروه برگزاری جشن‌های انجمن زرتشتیان تهران موافقت شد.

تغییر اجاره‌بهای خوابگاه فلفلی یزد

*مصوب گردید جهت تمدید اجاره خوابگاه فلفلی در یزد مبلغ اجاره‌بها از پنج میلیون و پانصدهزارتومان به هفت میلیون تومان و مبلغ ودیعه از 35 میلیون تومان به 45 میلیون تومان تغییر یابد.

ساسان نیکنام: اجاره بهای خوابگاه فلفلی یزد 5 میلیون پانصد هزارتومان بود که به هفت میلیون و ودیعه هم از 35 میلیون به 45 میلیون افزایش پیدا کرد. البته نظر کارشناسی 8 میلیون بوده است.

مورد بالا مصوب شد.

*درخواست شد جهت دیوارکشی مدرسه مارکار یزد که براثر سیل سال‌های گذشته تخریب شده مبلغ یک‌صد میلیون تومان اختصاص یابد.

ساسان نیکنام: ضلع جنوب شرقی دیوار مدرسه مارکار یزد در سیل پنج سال پیش ریخت و این دیوار بین مدرسه و شخصی مشترک است و باید سعی کنیم تا حدود و مرز دیوار مارکار از بین نرود. اکنون دو ملک به نوعی یکی شده و احتمال اینکه مبلغ بازسازی کمتر شود هم وجود دارد.

کوروش آذرگشاسبی: توضیحی درباره مدرسه مارکار بدهید که در چه شرایطی هستیم.

افشین نمیرانیان: ممکن است با سازمان نوسازی مدارس صحبت کنیم ولی مصوبه با این فرض به هیات‌مدیره آمده است که سازمان نوسازی پولی ندهد.

ساسان نیکنام: مدارس مارکار یزد وابسته به انجمن زرتشتیان تهران است، این مدرسه بنای قدیمی و تاریخی در یزد است ولی متاسفانه سال‌های سال است که آن مدرسه ‌ترمیم نشده و آرم فروهر آن آسیب دیده و حجاری‌های آن دارد می‌ریزد. با مدیر آنجا که صحبت کردیم، او به ما گفت با اداره نوسازی صحبت می‌کند تا بودجه برای بازسازی بگیرد، چون مدرسه بزرگ است ولی فرسوده شده و ایشان با نوسازی صحبت کرده ولی بابت تعمیر سرویس بهداشتی آموزگاران توانسته پول بگیرد. حالت دبیرستان غیرقابل استفاده است. آجرچینی‌های زیبای کف را تراشیده و موزاییک کردند.

با پرداخت صد میلیون تومان برای بازسازی دیوار مدرسه مارکار موافقت شد.

یک هفته مهلت برای تخلیه واحد روبه‌روی خوابگاه دختران

*مقرر گردید جهت تخلیه واحد آپارتمان طبقه اول شرقی ساختمان ورزا مبلغ 40 میلیون تومان به وکیل پرداخت گردد.

ساسان نیکنام: تصمیم واحدی که روبه‌روی  واحد خوابگاه دخترانه ورزا و در اختیار هم‌کیش است را بگیریم و در اختیار خوابگاه دختران بگذاریم تا از فضای بزرگتری استفاده کنند اما هرچه با ایشان مکاتبه کردیم پاسخ ندادند قرار است تا هفته آینده صبر ‌کنیم اگر ایشان حاضر به تخلیه نشد قانونی اقدام می‌کنیم.

مورد بالا مصوب شد.

کارشناسی تعیین قیمت زمین انجمن در هتل اطلس

*جهت کارشناسی تعیین قیمت ملک متعلق به انجمن زرتشتیان تهران، واقع در هتل اطلس مبلغ 60 میلیون تومان به هیات کارشناسی سه‌نفره به شکل علی‌الحساب پرداخت گردد و نیمی از این مبلغ کارشناسی توسط خریدار برگشت داده خواهد شد.

ساسان نیکنام: در هتل اطلس ملکی داریم که در وسط این هتل است و صاحبان هتل می‌خواهند ملک را بفروشند این کار برای این است که بتوانیم در مجمع با نظر کارشناسی حرف بزنیم. نصف مبلغ را خریدار برگشت می‌دهد.

افشین نمیرانیان: ما از کانون کارشناسان رسمی درخواست کردیم.

فرامرز پوررستمی: این هزینه‌ها که ما می‌دهیم هزینه‌ی جلب اعتماد انجمن است. در مجمع وقتی می‌گویند چرا این مبلغ شده؟ ما باید پاسخ این چراهایی که پرسیدن آن حق آن‌هاست را به شکل قانونی بدهیم و خوب است که این هزینه انجام شود.

شاهرخ پورمستدام، دبیر کمیسیون املاک و موقوفات: کل متراژ هتل اطلس 1153 مترمربع است که 285 مترمربع آن توسط پری‌چهر خانم فریدونیان به نام انجمن سند خورده و این زمین در خیابان سوسن پشت هتل اطلس است.

افشین نمیرانیان: فقط زمین را به انجمن داده و حق استفاده را واگذار کرده است.

کوروش آذرگشاسبی:  اکنون‌که قیمت‌گذاری می‌کنید ممکن است دو سال دیگر هتل را بفروشند، این قیمت در زمان اعلام مجمع اعتبارش را از دست می‌دهد.

افشین نمیرانیان: نکته‌ای که کوروش می‌گوید را من در مجمع با تمثیلی گفتم. در آنجا گفتم مصوبه را از مجمع بگیریم و بعد به دنبال بقیه کارها برویم ولی بعضی‌ها گفتند اول طرح آماده شود بعد مصوبه بگیریم.

نوذر نوذری: این پول را اکنون می‌دهیم که قیمت را  بدانیم ولی به نظر من نخست مصوبه مجمع را بگیریم  پس از آن قیمت را جویا شویم. بعدها ممکن است کاهش و یا افزایش قیمت داشته باشیم.

فرشاد فرهی فر: من موافقم، به نظر من این پول را بعد از تصویب این طرح پرداخت کنیم چون خزانه خالی است، پرداخت تا تشکیل مجمع عادی فوق‌العاده به عقب بیافتد، تا پیش از آن مصوبه‌ی تاریخ برگزاری مجمع عادی فوق‌العاده را بگیریم و این دو زمان نزدیک هم باشد تا قیمت اعلامی اعتبار داشته باشد.

با پرداخت مبلغ 60 میلیون تومان جهت پرداخت به هیات کارشناسی تعیین قیمت ملک متعلق به انجمن زرتشتیان تهران، واقع در هتل اطلس  به شکل علی‌الحساب و برگشت نیمی از این مبلغ کارشناسی توسط  خریدار موافقت گردید.

هر هفته پنج سند بازبینی شود

*تعداد 37 قلم اقلام ردیف باز در حسابداری از سالیان گذشته تا ‌حال موجود است درخواست شد حسابداری هر هفته تعداد پنج سند را گزارش نموده و به جمشید دارابیان ارایه نمایند و گروه مالی هر هفته به‌عنوان تعیین تکلیف طی جلسه غیرعلنی به استحضار هیات مدیره برساند.

بابک شهریاری: ما پیش‌تر هم با این مساله روبه‌رو بودیم. اقلام ردیف باز یعنی بدهکاران، این بدهکاران شامل آدم‌ها و موضوعات می‌شوند. ما اقلام ردیف بازی داریم به نام مواد غذایی مصرف نشده که  با نام‌ها درهم است. این 87 میلیون تومان در سرفصل بدهکاران نوشته‌شده و این برای دوران قدیم است و جمشید دارابیان با فرانک زنده نوش که زمانی خزانه‌دار بود این موضوع را در میان گذاشته است. انجمن بعضی سال‌ها این اقلام ردیف باز را بسته و بعضی سال‌ها رها کرده است ما یک لیست بلند بالایی داریم که 37 مورد از آن تا به امروز توسط جمشید دارابیان کشف‌شده، ولی بی‌سروته است و ما می‌خواهیم مصوبه‌ای باشد که حسابداری هر هفته تعداد پنج‌ ردیف باز را با گردش مالی به شکل گزارش مفصل به کمیسیون گزارش کند و حسابداری مشخص کند که این‌ها چگونه بدهکارانی هستند و ما در هیات مدیره تصمیم بگیریم تا این اقلام ردیف باز، بسته شود و به سال مالی بعد منتقل نشود. هرهفته باید در این مورد نشست غیرعلنی داشته باشیم.

با مصوبه‌ای که حسابداری را موظف می‌کند تعداد پنج قلم از اقلام ردیف باز سال‌های گذشته که تا به‌ حال موجود است را به آقای جمشید دارابیان گزارش دهد تا در نشست غیرعلنی هیات‌مدیره درباره‌ی آن‌ها تصمیم‌گیری شود، موافقت شد.

تخفیف برای جشن گروهی همکیش در سالن خسروی

*با درخواست یک گروه همکیش برای پذیرایی با تخفیف ده‌ درصدی برای هر نفر موافقت شد.

مهردخت شهریاری: دیروز این درخواست را  بیان کردند ولی در دبیرخانه ثبت‌نشده است. نخست قرار بود این‌ گروه به مارکار بروند ولی اکنون چون تعدادشان زیاد شده می‌خواهند مراسم شاد ولی بدون تشریفات خودشان را در سالن خسروی داشته باشند و از ما تخفیف خواستند.

فرامرز پوررستمی: ما باید برابر اساس‌نامه عمل کنیم، وضعیت حقوقی گروه چگونه است آیا گروه آن‌ها مجازی است؟ اگر به‌عنوان شخص هستند پس بیایند قرارداد ببندند، ولی اگر به‌عنوان ارگان غیررسمی ثبت‌نشده باشند، فردا ارگان‌های ثبت‌نشده دیگر هم می‌آیند و همین درخواست را خواهند داشت آنگاه به آن‌ها چه جوابی می‌دهید. نفسِ کار خوب است ولی شرایط اساس‌نامه باید رعایت شود یعنی شخصی بیاید قرارداد را ببندد. برای ارگان ثبت‌نشده چون تحت پوشش هیچ سازمان نظارتی نیست به نظر من نمی‌توان این کار را کرد.

کوروش آذرگشاسبی: یک مهمانی است و چند تن می‌خواهند دورهم باشند و ما باید موافقت کنیم. خانم شهریاری قیمت اصلی را می‌گیرد. ایشان با تخفیف ده درصد، مبلغ نزدیک هزینه‌ای که می‌شود را گفتند.

جمشید دارابیان: از یک جنبه حرف پوررستمی درست است ولی من با هرگونه جشنی که زرتشتیان را به هم نزدیک می‌کند موافق هستم، ولی پوررستمی حرف خوبی می‌زند، می‌گوید ما تخفیف بدهیم ولی به شخصی که مسوولیت آن را بر عهده بگیرد.

افشین نمیرانیان: از آنجاییکه برنامه از ساعت 18 تا 22 است پس برای این ساعت باید مجوز بگیریم. کاری به گروه نداریم، شخص باید درخواست بدهد و ما با آن شخص کارداریم. قیمت را ندهید فقط بگویید ده درصد تخفیف می‌دهیم و برای قیمت مصوبه‌ای جدا می‌خواهد که بعدا بگیرید.

با درخواست گروه همکیش برای پذیرایی با تخفیف ده ‌درصدی موافقت شد.

تغییر اجاره‌ی سالن نامزدی در مارکار

*قیمت سالن نامزدی مارکار تهران‌پارس به مدت یک سال از تاریخ یک آذرماه 1402 به مبلغ 20 میلیون ریال و قیمت آشپزخانه به مبلغ 10 میلیون ریال افزایش یافت.

مهردخت شهریاری: مارکار سه سالن دارد سالن کوچک پشت شاورهرام ایزد، سالن بزرگ و سالن متوسط که بیشتر درخواست‌ها برای این سالن متوسط است که نامزدی‌ها در آنجا برگزار می‌شود. پیش‌تر اجاره سالن یک‌میلیون و پانصد هزار تومان و آشپزخانه هم 500 هزار تومان بود. سالن را دو میلیون تومان و آشپزخانه را یک‌میلیون تومان کردیم. این برای تشویق مردم است و ما پول اجاره سالن را می‌گیریم ولی خرج‌ها با خودشان است. ما می‌خواهیم خللی در چارچوب برگزاری مراسم مارکار ایجاد نشود.

فرامرز پوررستمی: ما در مکان‌های دیگری این تجربه را داشتیم که تجربه‌ی ‌خوبی نبود. به‌خصوص در نگهداری و نظافت باید برآورد هزینه شود و سپس بگوییم. حساب‌وکتاب باید وجود داشته باشد که فردا اگر پرسیدند چرا این قیمت دادید ما بگوییم دلیل این قیمت این است.

بابک شهریاری: موضوع دیگر این است که ما یک مصوب داشتیم درباره‌ی آشپزخانه پشت آدریان و من گفتم که باید مصوبه به نام همت‌عالی باشد ولی این موضوع به دبیرخانه منتقل نشده است تلاش کنیم این مصوبه به سرنوشت آن مصوبه دچار نشود. البته با حرف پوررستمی موافقم.

نوذر نوذری: این مصوبه همت عالی برای 12 اردیبهشت 1402 بود که این هزینه تا پایان سال به شکل دهش و بر اساس درخواست صاحب‌مجلس، کمینه قیمت داده شود.

شاهرخ پورمستدام: معیار را متوجه نشدم آشپزخانه دو برابر شد پس سالن هم باید دو برابر شود.

مهردخت شهریاری: چون خیلی‌ها از سالن استفاده نمی‌کنند فقط در حد نشستن و دور هم بودن است ولی در آشپزخانه آب و برق و گاز و غیره مصرف می‌شود ولی سالن چیز خاصی ندارد. ما گفتیم مارکار هزینه‌های خود را دربیاورد. این سالن مارکار برای کسانی است که نمی‌خواهند مهمانی‌هایشان تجملاتی باشد و تنها می‌خواهند دورهم جمع شوند. هدف اصلی درآمدزایی نیست. فشار روی هیات اجرایی است مصوبه‌ها را سریع‌تر اجرایی کنید. باید کارمندی باشد که نخست وسایل را سالم تحویل دهد و پس از مراسم سالم تحویل بگیرد و در حاشیه باید مراسم را کنترل کند ولی هیچ مسوولیتی در قبال جشن نداشته باشد.

پوررستمی: به نظرم نگاه ما می‌تواند اصلاح شود و ما آینده‌نگری نداریم. هزینه تعمیر را شخصی داده و تعمیرات صورت گرفته است، اما باید فکر کنیم دو سال دیگر دوباره مارکار نیاز به تعمیر خواهد داشت آن زمان هزینه تعمیر از کجا باید تامین شود؟ ما باید نگاهمان را اصلاح و مناسب‌سازی کنیم.

ساسان نیکنام: من با صحبت پوررستمی موافقم ما پارسال بسیار هزینه کردیم تا سقف آنجا را ایزوگام کنیم. باید آنجا رونق داشته باشد، ولی نخست باید رونق بگیرید و راه بیافتد تا از حالت خواب بیرون بیاید.

فرشاد فرهی فر: برای رونق باید انگیزه تشویقی وجود داشته باشد. ما باید اماکنی داشته باشیم و برای رونق آن مکان باید تشویق بشوند. به‌هرحال درآمد مارکار از سالن آنجاست.

نوذر نوذری: من پیشنهاد می‌کنم مبلغ دیگری تحت عنوان گل‌آرا و غیره را از موارد حذف کنیم و به سالن اضافه کنیم و ما مبلغ را مستقیم بگیریم.

مهردخت شهریاری: من در این دو سال که این‌ها سرکار هستند به جرات بگویم خیراندیش جمع کردند و با پول خیراندیش این کارها شده است. وقتی سالن خسروی قیمتش مناسب باشد دیگرکسی آنجا نمی‌آید.

با افزایش قیمت سالن نامزدی مارکار تهران‌پارس به مدت یک سال از تاریخ یکم آذرماه 1402 به مبلغ 20 میلیون ریال و قیمت آشپزخانه به مبلغ 10 میلیون ریال موافقت شد.

اسکان سربازان همکیش در خوابگاه داوری

*مبلغ شهریه پسران مجرد زیر 35 سال که سرباز هم هستند در صورت استفاده از خوابگاه داوری که می‌توانند تنها از طبقه پایین خوابگاه پسران استفاده کنند به مبلغ یک‌میلیون تومان ماهیانه تعیین شد.

مهردخت شهریاری: ما مبلغ دو میلیون را برای  پسران زیر 35 سالی که در تهران کار می‌کنند و آ نجا پانسیون هستند و برای سرباز یک‌میلیون تومان تعیین کردیم.

جمشید دارابیان: در مصوبه پیشین که دو میلیون و پانصد هزار تومان بود من معترض بودم.

پوررستمی: چون سرباز از سوی خانواده پشتیبانی می‌شود باید این پول را بدهد ولی اگر توان مالی خودش و خانواده اجازه چنین پرداختی را نمی‌دهد مجانی بدهید، ولی اگر پول دارد باید شهریه استفاده از خوابگاه را پرداخت کند.

ساسان نیکنام: قضیه دانشجو با سرباز فرق دارد سرباز در پادگان خوابگاه سربازی دارد، ولی نمی‌خواهد از آن مکان استفاده کند و می‌خواهد از جایی بهتر استفاده کند پس باید هزینه پرداخت کند.

جمشید دارابیان: اکنون پادگان‌ها زمان سربازی را کم کرده‌اند پس این‌گونه نیست که ما اجاره را بالا ببریم. یکی شاید نخواهد از والدینش کمک بگیرد این شخص باید از خورد و خوراکش بزند و به انجمن پولش را بدهد آیا شما راضی می‌شوید.

فرشاد فرهی‌فر: حداقل حقوق سرباز صفر در سال 1402 چهار میلیون است و متاهل هفت میلیون و دویست است من موافقم، این پولِ زیادی نیست.

کوروش آذرگشاسبی: شهریه در خانه دانشجویان پسر طبقه‌بندی‌شده است. کسانی که پانسیونی هستند مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان و سرباز یک‌میلیون تومان  شهریه هرماه است. دانشجو ترمی 500 هزارتومان شهریه می‌پردازد این رقم بزرگی نیست.

خدامراد مزداپور: سربازی اجباری است. چون سرباز از میهن دفاع می‌کند پس جامعه باید آن‌ها را تحویل بگیرد و پول از سرباز نگیرد.

مهردخت شهریاری: نخست اینکه خوابگاه داوری نیت‌نامه دانشجویی دارد و ما اجازه نداریم غیردانشجو بیاوریم. چون طبقه همکف را انجمن درست کرده پس بدون توجه به نیت‌نامه، داریم استفاده می‌کنیم و بیشتر از چهار تن هم گنجایش نداریم ولی آن‌ها در پادگان شاید در آسایشگاه مشکل داشته باشند.

با پرداخت شهریه ماهیانه یک‌میلیون تومان توسط سرباز برای استفاده از طبقه پایین خوابگاه داوری موافقت شد.

*رای‌گیری برای اعضای هیات اجرایی مارکار و رابط آن در نشست غیرعلنی بررسی شد؛ که در آن بهمن افشاری، سهراب جمشیدی، شهروز خسرویانی، کیان‌دخت خسرویانی و پریسا زره‌پوش از بین هشت تن انتخاب شدند.

گزارش ها

بابک شهریاری: چهارشنبه نهم آبان 1402 می‌خواهیم صندوق شاهورام ایزد مارکار را باز کنیم و بازرسان هم باشند.

پروانه خرمشاهی: اطلاع بدهم مهد پرورش آخر هفته جابه‌جا شده است و شنبه پذیرش نداشتند و از همه سپاسگزاریم که یاری کردند تا این جابجایی انجام شود.  البته خرده‌کاری‌هایی مانده است.

فرشاد فرهی‌فر: جای شما سبز آدینه گهنبار بود و خیلی خوب برگزار شد و من از هیات‌اجرایی آدریان سپاس‌گزارم و ما نزدیک 500 تن را دور هم جمع کردیم و هزینه گهنبار توسط دهشمندان پرداخت شد.

جمع بندی

نشست چهل‌وچهارم انجمن زرتشتیان تهران روز دوشنبه 8 آبان 1402 در ساعت 18 با باشندگی 18 تن از هموندان هیات‌مدیره و بدون حضور هیات بازرسی آغاز شد و در آن 9 مصوبه که هشت مصوبه علنی و یک مصوبه غیرعلنی بود تصویب شد و دو گزارش خوانده شد. در ساعت 20 نشست غیرعلنی شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. با سپاس از امرداد و خبرنگار امرداد از این نوع گزارش ها. خبرنگار امرداد برداشت و شرح خود را با هر تیتر و روش می تواند بیان کند. البته طبیعتا باید روش تا حد امکان حرفه ایی و دقیق باشد و ضعف ها و قوت ها را بیان کند.

    انجمن یا هر فردی هم ازاد است که برداشت یا پاسخ خود را درصورتی که تشخیص می دهد لازم است به امرداد بفرستد تا دیدگاه و توضیح او هم مطرح شود.

    متاسفانه نقش رسانه ها در نقد، پاسخگو کردن مسوولین، اگاهی رسانی و ایجاد گفتگو در این چند سال بسیار ضعیف شده است. امیدوار باید بود که امرداد نقش خود را باز یابد.

    در درازمدت با این نوع گزارشها افرادی که در بیرون از انجمن هستند به طور بهتری از سختی تصمیم گیری های انجمن و کارهایی که اعضای هیات مدیره با انها روبرو هستند آگاه می شوند.

  2. این صحبت آقای سیروسی دقیقا شبیه همان است که همواره می گویند انجمن پول ندارد و باید اموال را فروخت و خرج کرد. اگر در دادگاه ها می بازید، این نیست که کسی خبر بیرون می برد، برای این است که وکیل درست انتخاب نمی کنید و اطلاعات کافی به اون نمی دهید و از او حساب و کتاب نمی کشید و هرچه میگوید باور می کنید. در برخی از موارد هم فقط برای کم کردن فشار افکار عمومی وکیل می گیرید که بگویید گرفتیم و نشد در حالیکه خود شما در ضمن دعوای حقوقی تشریف می برید و با طرف دعوا برای توافق، چانه زنی می کنید و شان انجمن را پایین میاورید. انجمن باید مشاور حقوقی قوی داشته باشد تا برنده دادگاه ها باشد.

    1. درود به هم کیش گرامی.
      انتقاد و داوری در مورد اعضای هیئت مدیره همچنین روش کار انجمن، حق شما و همه اعضای انجمن است و ما از این بابت خوشحالیم که شما توجه نشان می‌دهید.
      اما به گمان من در مورد جناب سیروسی داوری درستی نکرده‌اید و آنهم شاید به دلیل اینست که اطلاعات کافی نداشته اید.
      من به گذشته کاری ندارم. اما در گردش ۴۵ انتخاب وکیل با شور و مشورت انجام می‌شود و تلاش بر این است که در مورد هر پرونده‌ای مناسب‌ترین وکیلان برای آن پرونده انتخاب شوند.
      �به شما پیشنهاد می‌کنم اگر فرصت دارید هماهنگ بفرمایید و در یکی از نشست‌های کمیسیون موقوفات و ساختمان که روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تشکیل می‌شود، تشریف بیاورید تا در آنجا با ساز و کار انتخاب وکیلان به خوبی آشنا شوید.
      در موارد دیگر نیز هر پرسش یا ابهامی که داشته باشید، من در خدمتتان هستم روزهای پنجشنبه ساعت ۹ صبح در کمیسیون روابط عمومی.
      امیدوارم که با شما در یکی از پنجشنبه‌ها دیدار کنم.
      برای جناب عالی و همه ی همکیشان آرزوی تندرستی و دلشادی دارم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  3. درود بر همکیشان و هموندان گرامی
    چقدر دقدقه داریم ما تو انجمن تعویض کارت زرتشتیگری و خبرنگار بیاد -نیادهمیشه هم تو اداره ها و داداگاها که امکان دسترسی برای عموم نیست ایجاد مشکل میشه فرشاد جان اون اداره ای که فرمودیدبرخلاف جاهای دیگه اتفاقا خوبه چون بروز هستند. واگه ایرادی گرفتن حتما وجود داشته پس بهتر نیست مسئله رو حل کنیم بجای پاک کردن.جای بسی تشکر داره که کلیه کمیسیونها در پی بروز رسانی اجاره و اخذ ان از همکیشان و کسب در امد برای انجمن محترم هستند .ولی دریغ از اطلاع دادن در خصوص به سرانجام رسیدن یکی از پرونده ها به نفع انجمن گرفتن اجاره معوقه از مستاجرین غیر همکیش و بروز رسانی اجاره ها ی املاک در اختیارشان.
    شاد باشید

  4. درود.
    سپاسگزارم از سایت امرداد که نشستهای انجمن را برای کسانی مثل من که امکان حضور در جلسات را ندارند گزارش میکند.
    حقیقت اینست که انجمن کلیمیان یا ارمنیها شاید بهتر باشد اخبار خود را منعکس کنند، تا اینکه ما بخواهیم آن را مسدود کنیم. مگر کار خلافی در انجمن صورت میپذیرد که اعضای محترم اینقدر ترس از افشای نشستها دارند ؟ آیا تصمیماتی خلاف شان و مقررات جامعه و کشور صورت میگیرد که نیازمند پنهان ماندن باشد ؟
    البته که به شخصه از انتشار مطالب انجمن در گروهی مختص به همکیشان موافقم اما گاهی این تصمیمات موجب سوءتفاهماتی در برخی افراد خارج از جامعه میشود که ممکن است مضراتش بیشتر از مزایای آن باشد.
    میتوان مواردی خاص را مثل قبل به گزارشگر امرداد توصیه کرد که از ذکر آن پرهیز کند، و بعدا این مطالب در نشستهای انجمن برای همکیشان مطرح گردد، یا اینکه در نشستهای غیرعلنی مطرح گردد. (زیاده روی از فرصت برگزاری نشستهای غیرعلنی نیز موجبات سوءاستفاده را فراهم میسازد)
    در مورد مصوبه بهسازی مارکار، اولین چیزی که چشم میبیند تزئینات و جلوه های دیداری است و زیباست که برای محلی مثل مارکار که بار بسیاری از مراسم ها را به دوش میکشد هزینه هایی جهت زیباسازی پرداخته شود، و چقدر عالی که بتوان این هزینه ها را صرف زیباسازی جلوه هایی از این مجموعه کرد که با محیط بیرون نیز در ارتباط است، مانند دیوار های اطراف مارکر که سه بر خیابان های بزرگ منطقه قرار گرفته و حتی میتوان از شهرسازی نیز برای زیباسازی آن کمک گرفت. در هر صورت این محل مانند آرارات که مختص به ارامنه است اما همگان از محل آن اطلاع دارند، بعنوان جلوه ای بیرونی از زرتشتیان میباشد که رهگذران کنجکاو آنرا به عنوان نمودی از جامعه زرتشتیان در نظر میگیرد. سپاسگزارم از هیئت اجرایی که این لطف را در حق کل جامعه انجام دادند و با زحمتهایشان قدمی در راه بهسازی مجموعه برداشتند.

  5. دعوت بازرسان برای گشودن صندوق/ اما کدام بازرسان؟ بازرسانی که رییس می فرمایند نمیداند بازرس هستند و یا خیر؟! بازرسانی که در خانه نشستند تا حکم رسمی آنان بیاید؟ بازرسانی که یک بار ناشیانه باطل شدند و یکبار تایید و حال بلاتکلیف! بلایی مانده که سر بازرسان نازل شود؟؟

    مورد بعدی اخبار انجمن/ شما که تجربه حضور خبرنگار را داشتید چرا دوباره دعوت کردید؟ تازه داشتید نفس می کشیدید
    و اما چند سوال/ آیا این خبررسانی راهگشا هم بوده؟ چه نتیجه ای داشته؟ آیا دوران کرونا که خبری بیرون نمیامد خلل و یا پیشبردی در رویدادها ایجاد شد؟ آیا خبررسانی میتواند بازدارنده و یا شتابدهنده تصمیمگیری های هیات رییسه باشد؟ آیا نیازی هست من گفتم او گفت ایشان گفت نوشته شود؟ این ردوبدل گفتمان در هیات مدیره گاه با یک بذله گویی گاه با یک تلنگر برای رسیدن به یک خردجمعی هست که فقط در آن زمان و در آن مکان کاربردی خواهد بود. خواننده خبر که به شرایط روحی جمع آشنا نیست قضاوت می کند و این قضاوت از تاثیرش بر روابط برون جامعه ای آن بگذریم ممکن است به روابط درون جامعه ای ما آسیب بزند شاید خانم شهریاری خودش در آن روز حاضر بود به این اندازه دلخور نمیشد ولی با خواندن یا انتقال این خبر منقلب شده. اگر میخواهید آدمها را سیاه و سفید نشان دهید به این روش خبررسانی ادامه دهید. اگر میخواهید مردم از مصوبات و گزارشها با خبر شوند فقط به این مباحث بپردازید.
    و آیا رسانه ای دیگر که از شیوه ی اجاره یکی از آپارتمانها گزارش تهیه میکند و جزییات اجاره را از اندرون به میان دید همگان میگذارد بدون ذکر منبع خبری کار اصولی تری را انجام میدهد که روش کارش زیر سوال نمی رود؟ جزییاتی که موقوفات به درستی میداند دردسرساز هست.
    اخبار اصلی که در پشت درهای بسته هست شاید در گروههای مجازی خبرهای به روزتری منتشر میشود.

  6. روزخوش. من نمیدانم چرا اینهمه صحبتهای بیخود انجام میگیرد. اول اینکه خبررسانی سایت امرداد کارش اطلاعات رسانی جهت اهدافی که در جامعه ی زرتشتیان صورت میگیرد میباشد و در نهایت یک سری اطلاعات فرهنگی در کل جامعه ی ایران میباشد که شاید خیلیها از آثار تاریخی اطلاعی نداشته باشند. در هر صورت نشستهای انجمن باید برای همکیشان گفته شود این نشستها برای بهبود اوضاع و همچنین مخارجی که برای املاک اوقافی اجرا میشود باید برای همکیشان مطرح شود. خصوصا این تبادل افکار به هر طریقی برای پیشبرد اماکن و جامعه ی زرتشتی بسیار مفید است. و خیلی افکار منفی از جامعه ی زرتشتی دور خواهد شد خصوصا افرادی همچون ما که هیچگونه اطلاعاتی از کارها و نشستهای انجمن نداریم.پس باید افکار شوم و پلید از جامعه ی زرتشتی به هر طریقی دور شود. و باید مثل گذشته نیکی و اشا سرلوحه ی خیلی کارها در جامعه ی زرتشتی پابرجا بماند. بهترین اشویی و خوشبختی از آن کسی است که در پی خوشبختی دیگران است. سپاس از گزارشها و نشست ها. تندرست و سلامت باشید. 🙏🏼🌹🍀

  7. جناب سخنگوی گرامی، اتفاقا من به گذشته کار داشتم و ایشان و همراهانشان خوب متوجه شدند. فرمودید در گردش 45 چنین نبوده، پس چرا خود ایشان در جلسه گردش 45 مدعی شده اند که به شوند خروج خبر در دادگاه می بازیم. بنابراین یا شما بعنوان سخنگو خبر ندارید و به من تهمت زدید یا فرمایش ایشان مربوط به گذشته بوده است که شما گفتید به آن کاری ندارید. به هرحال ایشان خوب فهمیدند منظور چیست. امیدوارم روزی شما هم در جریان قرار بگیرید. در ضمن وقتی شما بازرسان را که نماینده و منتخب جامعه هستند محرم نمی دانید و اول سعی کردید حذفشان کنید، و الان هم به رسمیت نمی شناسید و حتی رای می گیرید که در جلسه هیات مدیره باشند یا نباشند آیا فکر می کنید اگر من و امثال من بعنوان افراد عادی جامعه بیایم تمام حقایق را خواهید گفت یا اینکه می فرمایید اگر خبر بیرون برود در دادگاه می بازیم!!!؟؟؟ سبز باشید نازنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-29