لوگو امرداد
در نشست پرسش و پاسخ انجمن زرتشتیان تهران:

بیشترین پرسش‌ها درباره سرای سالمندان و قصرفیروزه بود

msg 1001096737279 26520در نشست پرسش و پاسخی که این‌بار در مارکار تهرانپارس برگزار شد از هر جستاری سخن به میان آمد ولی سرای سالمندان و هزینه آرامگاه قصر فیروزه بیشترین دغدغه‌ی همکیشان بود.

نخست سهراب جمشیدی، دبیر هیات اجرایی مارکار به باشندگان گفت: از اینکه این نشست در اینجا برگزار شده خشنودم. وی همچنین گفت اگر پرسشی درباره هیات اجرایی مارکار داشتید آماده پاسخگویی هستیم. از افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران خواست تا سخنان خود را آغاز کند.

درخواست فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از ساکنان تهرانپارس

افشین نمیرانیان: واقعیت این است که اگر تهران را در نظر بگیریم خوب تهرانپارس هم قسمتی از تهران است که تعداد زیادی ساکن زرتشتی دارد. تهرانپارس به همت ارباب هرمز آرش و ارباب رستم گیو تهرانپارس شده است. هنوز هم اینجا کلونی بزرگی داریم. ما در یوسف‌آباد و سنایی هم زرتشتی داریم ولی تعداد زرتشتیان ساکن در تهرانپارس بیشتر است. وی در ادامه افزود در هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران زمانی تهرانپارسی‌ها هموند بودند. وی از روانشادانی مانند ارباب رستم گیو، دینیارخسرویانی، آقایان بهمردی، فیروزمند و دیگران یاد کرد وی همچنین از آقایان اجباری و زره‌پوش و بانو همایون پشوتنی‌زاده نام برد که همگی از اهالی تهرانپارس هستند که زمانی هموند انجمن زرتشتیان تهران بودند. فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در ادامه گفت یکی دو دوره است که به گمانم تهرانپارسی‌ها در انجمن نیستند و این اصلا خوب نیست. خواهش می‌کنم بیشتر در مجمع بیایید. چون مشکلات اینجا را شما می‌بینید و می‌توانید منتقل کنید. لطفا بیشتر بیایید البته که همت دارید ولی بیشتر همازور شوید.

سپاسگزاری از هیات‌های اجرایی به‌ویژه هیات اجرایی مارکار

افشین نمیرانیان در بخش دیگری از سخن خود گفت: در تهرانپارس مارکار را داریم و سال‌هاست مهم‌ترین برنامه‌های ما در اینجا برگزار می‌شود. ما (هیات مدیره انجمن) دو یا سه سال است برای همه‌ی مکان‌ها هیات اجرایی درست کردیم که دست همه آن‌ها را می‌بوسیم. هیات اجرایی مارکار این مکان را به‌راستی آباد کرد. من از همه شما همکیشان توقع دارم بیشتر به این مکان‌ بیایید چون همین باشندگی شما برای هیات اجرایی دلگرمی است. این مکان از انجمن ایرانی بمبئی به انجمن زرتشتیان تهران رسیده است. امیدوارم که بیایید و دلگرم باشیم و کارهای بیشتری بکنیم. پس در مورد مارکار من از سهراب، پریسا، بهمن، شهروز، کیاندخت و آرین سپاس‌گزارم.

مجموعه ورزشی بابک خراشه

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره مجموعه ورزشی بابک خراشه چنین گفت: خدا را شکر این مجموعه سرانجام کار ساختش دارد تمام می‌شود و دست کسانی که پول دادند و نیز دست کسانی که کار می‌کنند و زحمت می‌کشند درد نکند. مجموعه بابک خراشه را قصد داریم روز آدینه 28 اردیبهشت با جَشَن خوانی تحویل بگیریم و پس از آن تحویل بهره‌بردار همکیش پانته‌آ بابکان بدهیم. این‌ تاخیر یکی دوساله در تحویل گرفتن این مجموعه به خاطر مشکل برق بود که مشکل برطرف شد و اکنون این مجموعه را تحویل می‌گیریم و بعد تحویل پانته‌آ بابکان می‌دهیم. افشین نمیرانیان در ادامه افزود، خوشحالیم که این مجموعه ورزشی را به یک همکیش حرفه‌ای می‌دهیم. به‌هرحال جمعیت ما کم شده است و این مکان نیت نامه‌ایی ندارد که در آن گفته باشد تنها برای همکیشان باشد. پس ما می‌توانیم از این مجموعه پول در بیاوریم با پانته‌آ صحبت کردیم و او هم استقبال کرد که با انجمن تفاهم‌نامه‌ای نوشته شود تا در ساعت‌هایی امکانات این مجموعه را در اختیار همکیشان قرار دهیم.

توضیح درباره چگونگی تعیین هیات امنای رستم باغ

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره رستم باغ چنین گفت: مورد بعدی صحبت من در مورد رستم‌باغ است. روانش شاد ارباب رستم گیو این مکان را وقف کرد و وقف نامه نوشت. می‌دانید که همه‌ی موقوفات هیات امنا دارند و هیات امنای موقوفه ارباب رستم گیو شامل پنج‌تن هستند که دو نفر از آنان از بین خانواده گیو هستند که اکنون هر دو نفر هستند و سه تن دیگر را انجمن زرتشتیان تهران مشخص می‌کند؛ که انجمن زرتشتیان تهران سال‌ها افراد مختلفی را معرفی و تعیین کرده است. چند سالی آقای خسرویانی، هما خانم و آقای آتشبند هموند بودند که تصمیم گرفتیم آن‌ها را عوض کنیم. چهار یا پنج سال پیش برای نام‌نویسی فراخوان داده بودیم که تنها چهار یا پنج‌تن نامزد شدند. انجمن زرتشتیان تهران هم از میانشان سه تن را انتخاب کرد که از آن‌ها سپاسگزارم و حکم را گرفتیم. البته قوانین عوض شده الان خیلی سخت حکم تولیت داده می‌شود. این سه تن را انجمن با فراخوان تعیین می‌کند این کار مسوولیت سختی است و ما از بین پنج‌تن، سه تن را انتخاب کردیم دادگاه رفتیم و سرانجام آن‌ها هموند هیات امنا شدند. وقتی‌که هیات امنا از دادگاه یا اداره اوقاف حکم می‌گیرد دیگر انجمن اختیاری روی آن‌ها ندارد تنها انجمن زرتشتیان تهران آنان را برای تایید به اداره اوقاف معرفی می‌کند و آن سه تن انتخاب می‌شوند. پس از گرفتن حکم دیگر انجمن کنار می‌رود و این افراد وظیفه دارند به اداره اوقاف پاسخگو باشند. اداره اوقاف نمی‌گذارد قیمت خانه‌ها را از یک حدی کمتر بگیریم یعنی اداره اوقاف اجازه نخواهد داد که همه را مجانی یا صفر کنیم. این قانون است که اینجا برای شما می‌گویم. آن‌ها باید به اداره اوقاف پاسخ بدهند. کاری که انجمن می‌تواند بکند این است که ما می‌توانیم با آن‌ها صحبت کنیم؛ و می‌توانیم چند سال یک‌بار اگر لازم باشد افراد را تغییر دهیم. در یک کار گروهی هرکسی خسته می‌شود و کار سختی است. به شکل قانونی این را می‌گویم، در زمانی که هیات امنا کار می‌کند دیگر انجمن کاره‌ای نیست تنها وظیفه انجمن معرفی افراد است.

سرانجام ساختمان کیخسروی

ساختمان کیخسروی، ساختمان را روانشاد مهردخت خانم کیخسروی، مادرشان مهربانو و منوچهر به انجمن دادند که قرار شد ساخته شود ولی انجمن پول نداشت. انجمن زرتشتیان تهران روزی که راه افتاد به‌عنوان انجمن خیره راه افتاد. عده‌ای انجمن را به‌عنوان بنگاه سرمایه‌گذاری می‌دانند. ما چند ماه پیش ‌تکه زمین داشتیم که به نظر من که در انجمن هستم بهترین کار این بود که آن را بفروشیم. یک هتلی است که تنها زمینش مال ما بود و ساختمانش برای ما نبود. حق استفاده از آن مال ما نبود. البته می‌توانیم اجاره دهیم و ماهی یک مبلغی بگیریم، اما اگر این زمین را می‌فروختیم می‌توانستیم با پول فروش آن کلی از دردهای مختلف هازمان را درمان کنیم. در زمان تشکیل مجمع 80 تن موافق فروش بودند و 82 تن مخالف بودند درنتیجه فروش رای نیاورد. شما نبودید فقط کیاندخت خانم بود. اگر شما نیایید کسان دیگر برای من و شما تصمیم می‌گیرند. پس بیایید.

پانزده سال است که چشم‌انتظار پایان کار ساخته شدن ساختمان کیخسروی هستیم. سال 86 یا 87 کلنگ آن زده شد. پول را به هر شکل و زحمتی که بود خرد خرد به دست آوردیم و کار را ادامه دادیم. دیگر زورمان نمی‌رسید. ما اگر پول داشتیم آن را می‌ساختیم و 20 واحد نوساز داشتیم. اکنون آنجا را یکجا به شخصی غیر همکیش اجاره دادیم که هتل‌آپارتمان کند چون چهار میلیارد برای تجهیز آنجا لازم داشتیم. چهار میلیارد را او به ما می‌دهد ما آنجا را تجهیز می‌کنیم و امیدواریم بعد از یکی دو سال پول دستمان بیاید. آقای زره‌پوش که اینجا هست حرف من را می‌فهمد. ساختمان کیخسروی را می‌دانم که تهرانپارسی‌ها امیدوار بودند که به درد خودمان بخورد ما برای تکمیل شدن، آن را یکجا به مالک هتل‌آپارتمان اجاره دادیم با این کار هم چهار میلیارد پول پیش می‌گیریم که آنجا را تکمیل می‌کنیم و هم اجاره خوبی از او خواهیم گرفت، ولی خود آن خانه 55 متری که به درد سالمندان و جوانان می‌خورد را شوربختانه دو سال نداریم. امیدوارم پول‌دار شویم و پول این شخص را پس بدهیم.

دلیل افزایش هزینه آرامگاه قصر فیروزه

افشین نمیرانیان درباره افزایش هزینه کفن‌ودفن در آرامگاه قصر فیروزه گفت: من که در راه می‌آمدم یکی دو نفر به من گفتند هزینه کفن‌ودفن گران شده است. خواهشم این است که امروز از این نوع پرسش‌ها هم بپرسید. من این را توضیح دهم. شوربختانه اشتباه به شما گفتند. هر درگذشته‌ای به‌هرحال خرج دارد. خرج‌ها مختلف است، پاک شور، آمبولانس، آماده‌سازی مزار و غیره، هزینه همه این‌ها را ما حساب کردیم که البته هرسال حساب می‌کنیم حالا کم‌وزیاد. تقریبا همان مقدار پول حتا کمی کمتر به‌عنوان هزینه خاکسپاری است. سال پیش شش میلیون و 500 هزار تومان بود و امسال هشت میلیون و 500 هزار تومان شده است. هزینه دیگری که همه باید بدهند پول سنگ است. سنگ دست ما نیست بلکه پیمان‌کار دارد که این پیمانکار 70 سال بیشتر سن دارد. وی تقریبا با ما مایه‌کاری حساب می‌کند ما هم همان قیمت را می‌گیریم. البته قرار است یک ‌ذره بیشتر بگیریم حالا چرا بیشتر؟ چون قیمت سنگ را ما یک سال یک‌بار تعیین می‌کنیم ولی پیمانکار باید سنگ را بخرد و نصب کند پنج یا شش ماه یک‌بار قیمت را تغییر می‌دهد بنابراین ما کمی قیمت را بالا بردیم که اگر آخر کار پیمانکار قیمت را زیاد بالا برد ضرر نکنیم. همه سنگ‌ها تقریبا یکسان هستند. کسی که نوع دیگری از سنگ را بخواهد ما او را به سنگ‌کار معرفی می‌کنیم. قیمت سنگ امسال 15 میلیون تومان است ولی سال پیش 9 میلیون 500 هزار تومان بود. زندگی گران شده ما گران نکردیم. سال پیش ما 107 تن درگذشته داشتیم. از این تعداد درگذشته، بازماندگان 100 یا 90 تن، سختشان نیست که این پول را بدهند. بالاخره درگذشته‌ها را می‌شناسیم. انجمن وظیفه دارد به کسانی که احساس کند واقعا به آن‌ها فشار می‌آید سوبسید بدهد. همین هفته پیش به یک شخص تخفیف دادیم، ولی این مبالغ 30 میلیون و 100 میلیون را هرکسی گفت گوش ندهید.

پرسش و پاسخ

پس از پایان سخنرانی افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران نوبت به پرسش و پاسخ رسید.

فرامرز پوررستمی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران از همه خواست تا زمانی که کاغذ داده شود اگر کسی پرسشی دارد می‌تواند با بلند کردن دست اعلام کند تا از وی دعوت کند تا پرسش خود را بگوید.

*مروارید خانم دهنادی: هرکسی در کاری که بلد است با یکدیگر همکاری کند و دیگران را به یاری بگیرد به آن‌ها یاد دهد و آنچه درست است را انجام دهد و با مشورت همدیگر راه درست را انتخاب کنید. همه دست‌به‌دست هم بدهیم و بخواهیم که این قدرت را داشته باشیم تا به راه خوب برویم و کار نیک انجام دهیم.

*میترا نمیرانیان، بازنشسته دانشگاه تهران، درباره مجموعه ورزشی خراشه درخواستی داشت. وی از فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درخواست کرد که ورودی این مجموعه برای زرتشتیان به شکل نیم‌بها و یا رایگان باشد. وی گفت البته غیر همکیش هم بیایند ولی برای همکیشان یک امتیازی در نظر بگیرند.

فرامرز پوررستمی در پاسخ گفت، حتما در این زمینه فکر خواهیم کرد.

*کیاندخت خسروی، هموند هیات اجرایی مارکار تهرانپارس: خیلی خوشحال هستیم که انجمن این لطف را کرده، همان‌گونه که افشین نمیرانیان گفت، پسین‌ها بیایید اینجا ما نیاز به انرژی و انگیزه داریم خدابیامرزید می‌فرستیم به روان مهربان منشنی و همسرشان پری خانم که شنیدم پول کفن را ایشان از قبل قبول کردند و می‌دادند.

افشین نمیرانیان در پاسخ گفت، راستش مطمئن نیستم.

فرامرز پوررستمی درباره فند تقویم گفت

فرامرز پوررستمی، سخنگوی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران: بعضی از فندها که از قدیم گذاشته شده است مثلا 50 سال پیش، این فندها پولی را سپرده کردند که برای آن زمان واقعا پول بوده و خواستشان این بود که از بهره این فندها، فلان کار را برای هازمان خودمان انجام دهیم. از زمانی به بعد این مبلغ پاسخگو نیست. همین موضوع در مورد تقویم هم وجود دارد. در دهه 40 فندی گذاشته شد که آن زمان با پول آن فند دو خانه می‌شد خرید ولی اکنون دو عدد تقویم هم نمی‌توان چاپ کرد. البته این درست است، این کار را کردند. نمونه دیگر تالار پذیرایی، تالار ایرج و بهمن است این‌ها ساختشان به 70 یا 80 سال پیش بر می‌گردد. چهاردیواری را زمانی خیراندیش به انجمن داده است و چون آن زمان ساختمان نوساز بوده است برای تعمیر و نگهداری آن کسی فکر نکرده بود، اما الان نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و هزینه این تعمیر و نگهداری از درآمد خود تالار تامین می‌شود، ولی بعضی از همکیشان به این توجه ندارند و می‌گویند انجمن خیریه است. به هر حال این خیریه باید هزینه آن ساختمان را در بیاورد. پارسال مسوول سالن فهرستی با بیست‌وچند مورد به من داد که نزدیک سه میلیارد تومان بود. به خاطر تورم امسال این مبلغ 40 درصد افزایش می‌یابد. من به او گفتم چگونه این هزینه را تامین می‌کنی؟ گفت باید خیراندیش بدهد. بخشی را واقعا خیراندیش می‌دهد، اما به‌هرحال انجمن باید فکر کند تا هزینه‌ها را با درآمدها متعادل کند. عده‌ای در فضای مجازی این‌ها را توضیح نمی‌دهند. من خواهش می‌کنم هرکسی در فضای مجازی این صحبت‌ها را مطرح کرد از او بخواهید دلیل بیاورید. در مورد خوراک در فضای مجازی کلی حرف می‌زنند. وی افزود اشکالی ندارد هرچه که شما انتقاد کنید ما وظیفه شنیدن داریم. شما به‌هرحال عملکرد هیات مدیره را ببینید. بله ما هم نقص داریم؛ اما تلاش می‌کنیم که به‌عنوان یک انجمن خیریه در خدمت همه همکیشان باشیم. خواهش می‌کنم هرکسی راجع به انجمن هر چه گفت بشنوید ولی از آن‌ها دلیل بخواهید.

نوبت به پاسخ دادن پرسش‌های نوشتاری که باشندگان نوشته بودند رسید و فرامرز پوررستمی آن‌ها را می‌خواند.

-چرا هزینه خانه سالمندان زیاد است؟ چرا خیلی گران‌تر از خانه سالمندان کلیمیان است؟

افشین نمیرانیان: نخست از کسانی که برای این خانه دهش کردند یاد کرد و سپس ادامه داد اینکه چرا کم شدند شاید دلیلش گرانی باشد ولی دلایل دیگری نیز دارد. همان‌گونه که بچه‌ها کم شدند سالمندان ما نیز کم شدند. وی با مقایسه شرایط سرای سالمندان مشابه به این پرسش پاسخ داد.

شابهرام سیروسی، خزانه‌دار انجمن و هموند هیات امنای سرای سالمندان: درباره سرای سالمندان بگویم شاید برخی نمی‌خواهند متوجه شوند که پدر یا مادرشان را به سرای سالمندان سپردند پس آن‌ها را به دیگر سراهای سالمندان می‌برند خوب این واقعیت است. امروز صبح 67 میلیون تومان هزینه یک ماه سرای سالمندان شده است برق آنجا 11 میلیون و هفت صد هزار تومان شده است. حقوق، بیمه و غیره دارد. در درازای زمان گشایش این سرا تا به امروز این سرا در استان تهران اول شده است. از کرونا کسی در این سرا روانشاد نشده است. وی از هیات امنای سرای سالمندان و دکتر جمشیدی، دکتر گوهری‌زاده، مهندس فروغی، آقای مزداپور، فرشید نمیرانیان و افشین نمیرانیان سپاسگزاری کرد. وی در ادامه گفت این سرا مشکلاتی هم دارد ما هم قبول داریم. خانه سالمندان غیرهمکیش، کمتر از 25 تا 30 میلیون نمی‌گیرد. ولی ما برای کسی که روی پای خودش باشد هشت میلیون و پانصد هزار تومان می‌گیریم. صبحانه و نهار و شام کامل است باید ببینید.

-آیا خانه سالمندان هنوز پذیرش دارد؟

شابهرام سیروسی پاسخ داد: بله پذیرش انجام می‌شود.

-به چه شرط در جدید در خیابان باز می‌شود که بسیار هم زیباست و همچنین چه قسمتی از مارکار از این در جدید استفاده می‌کند؟

شابهرام سیروسی: درباره در مجموعه خراشه باید بگویم این دری که در بن‌بست خراشه است در کارگاهی است تا آنجایی که صحبت شده این در بسته خواهد شد. البته انجمن تصمیم نگرفته این را به مارکار یا به مجموعه خراشه بدهد.

-خواهشمند است که برای آمدن بیشتر همکیشان به مارکار کلاس‌های آموزشی تدارک ببینید.

پریسا زره‌پوش: نه‌تنها این دوره‌هایی که اکنون دارد برگزار می‌شود وجود دارد بلکه دوره‌های دیگری هم خواهد بود اگر کسی توانایی گذاشتن دوره آموزشی را دارد می‌تواند درخواست بدهد که می‌خواهد این دوره را بگذارد و باید دوره ازنظر تعداد به‌اندازه‌ای برسد تا مربی بتواند این کلاس را برگزار کند.

-کلاس ورزشی ایروبیک چند سالی است که با وجود افراد اندک ولی ثابت بدون هیچ‌گونه پشتیبانی سرپاست، لطفا کف آن را برای ایمنی بهسازی کنید.

افشین نمیرانیان: چشم

کیاندخت خسروی: در مورد دوره‌ها پریسا نمیرانیان از راه دور می‌آمد، ولی آن‌قدری که باید حمایت می‌شد، نشد، نهایتا 10 نفر باشنده داشت و ایشان گفت مردم انگیزه ندارند دوره رایگان بود شاید هر چیزی که نامش رایگان است انگار استقبال نمی‌شود. اگر علاقه‌مند به طب سنتی هستید از وی خواهش می‌کنیم که دوباره بیاید.

-آیا باشندگی غیرهمکیش در این مجموعه مارکار مجاز است یا خیر؟

افشین نمیرانیان: هیات اجرایی مارکار از انجمن پرسید که در ساعت‌هایی می‌توان از امکاناتی که اینجا هست و از آن استفاده نمی‌شود برای مجموعه کسب درآمد کرد؛ مثلا این را بگویم بحثی که چندین ساله در آدریان بزرگ داریم این است که آنجا زمین فوتبال خیلی خوب دارد. نگهداری زمین چمن مصنوعی پول می‌خواهد. ای‌کاش انجمن پول داشت و می‌توانست خرج کند. آن‌ها صحبت کردند که در آدریان بزرگ که ساعت‌های خاصی در تابستان زمین چمن خالی است مدارس فوتبال از آن زمین استفاده کنند و این پول خرج آنجا شود بعضی‌ها موافق و بعضی‌ها مخالف بودند. البته شما می‌توانید موافق باشید یا نباشید البته درنهایت تصمیم‌گیری بر عهده هیات مدیره انجمن است که هموندان آن برگزیده شما و 21 تن هستند. در مورد این مکان این را بگویم که جدا از هرس و کارهای درخت، تنها بیرون بردن این شاخ برگ‌های هرس شده 15 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد. از هیات مدیره پرسیدند و هیات مدیره نظرش این بود. همه شما هموندان انجمن هیات مدیره را انتخاب می‌کنید و این هیات مدیره تصمیم می‌گیرد. من از هیات اجرایی سپاسگزارم و این پیشنهادی بود و ضرری به شما نمی‌زند.

-چرا 25 درصد کرایه رستم باغ بیشتر شده است؟

فرامرز پوررستمی: پاسخ به عهده هیات امنای موقوفه است.

-چرا سنگ‌کار قصر فیروزه را دو یا چند نفر انتخاب نمی‌کنید که حق انتخاب داشته باشیم.

فرامرز پوررستمی: انتخاب کردن پیمانکار کار آسانی نیست. این پیمانکار باسابقه با انجمن و با شرایط آن کنار می‌آید. سن پیمانکار ما بالاست و بعضی‌اوقات اشتباه هم می‌کند. از چند نفر همکیش که در کار سنگ هستند خواستیم با ما همکاری کنند ولی نمی‌آیند برای قصر فیروزه کار کنند. واقعا کار سختی است. به‌هرحال ما به فکر هستیم می‌دانیم که اگر رقابت باشد خوب است ولی این سنگ‌کار مدت زیادی است که با ما کار می‌کند.

– بخش مرمت کتابخانه یگانگی چرا باید بسته شود؟

فرامرز پوررستمی، سرپرست کتابخانه یگانگی: نخست بگویم این کار تعطیل نشده ولی دچار افت‌وخیز شده است. ما زمانی مرمت کار داشتیم و همچنین کسی را هم به کتابخانه مجلس فرستادیم تا این کار را یاد بگیرد ولی وی به دلایلی رفته اما شخص دیگری را فرستادیم. این را بگویم که مرمت تخصص و هم کاغذ خاصی می‌خواهد که پارسال این کاغذ برگی شش میلیون تومان بود یعنی مرمت جزو کارهای خیلی گران است، ولی ما همچنان تنها اوستاهایی که نیاز به مرمت دارند را مرمت می‌کنیم. صاحب‌ کتاب اوستا اگر خواست باهمت عالی هزینه را می‌پردازد و اگر نخواست نمی‌پردازد. اکنون من سرپرست کتابخانه یگانگی هستم. ما از بعضی نهادهایی که هرسال کمک می‌کردند انتظاراتی داریم ولی از پارسال آن‌ها کمک نکردند و نماینده‌ای هم دارند که پارسال گفت من دیگر نماینده نیستم و قرار است شخص دیگری انتخاب کنند. ما کمینه هزینه را از هموندان کتابخانه می‌گیریم خودمانی بگویم، باسیلی صورت خودمان را سرخ نگاه داشته‌ایم.

شیدا پوربهمردیان: اینجا زیاد درباره قبر و خانه سالمندان صحبت کردیم، کمی هم به سمت جوان‌ها و بچه‌ها برویم. در اینجا کمبودی که سالیان سال است این منطقه دارد این است که بچه‌های ما در منطقه شرق کمبود مهدکودک دارند و البته کمبود مدارس هم هست، حالا ازنظر مدرسه بچه‌ها را می‌توان به مدرسه غیرزرتشتی بفرستیم و به کلاس دینی ببریم ولی در مهدکودک‌های ما که تنها یک مهد کودک پرورش داریم با تعداد محدود تا جایی که من می‌دانم آمار تعداد بچه‌های زرتشتی در همان منطقه مهدکودک پرورش کاهش یافته است. من بچه خودم را در مهدکودک اینجا گذاشتم مهد خوبی است ولی بچه من ازنظر آموزش دین زرتشتی چیزی بلد نیست. بچه‌ها در منطقه شرق تهرانپارس در مسایل دینی بسیار ضعیف هستند. مهدکودک پرورش هم در کار آموزش دینی همین ضعف را دارد و باید نظارت شود. نحوه لباس پوشیدن آموزگارها مهم است. محیط مهد باید برای کودکان شاد باشد.

کیاندخت خسروی: آیا در مارکار می‌توان مهدکودک گذاشت؟ در ادامه وی گفت، ما ورهرام ایزد هرماه باهمت کاری و مالی شما باشندگان آش می‌پزیم که این آش خیراتی است و بستگی به همت عالی شما دارد.

در این نشست افزون بر افشین نمیرانیان، شابهرام سیروسی، ماندانا آذر کیوان، کوروش آذرگشاسبی، فرامرز پوررستمی، کامبیز رستمی، از هموندان پیشین انجمن زرتشتیان تهران نیز بانو همایون پشوتنی‌زاده و جمشید زره‌پوش باشنده بودند.

نشست پرسش و پاسخ گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در تاریخ 19 اردیبهشت‌ماه 1403 در ساعت 17:46 برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. چرا از مبلغ اجاره سالن خراشه و چگونگی خرج شدن آن حرفی زده نشد؟

    1. درود به «همکیش.»
      همکیش ناشناس گرامی، در این مورد باشندگان پرسشی نکردند. اگر می‌پرسیدند پاسخ داده می‌شد.
      البته در مورد هزینه کردن که هنوز اجاره‌ای نگرفته‌ایم که بخواهیم در مورد هزینه کردنش تصمیم بگیریم.
      ایکاش شما هم تشریف می‌آوردید و این پرسش را مطرح می‌کردید. اما نیامدید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

      1. درود بر آقای پور رستمی ساکن تهران…
        آیا بعد از تصمیم گیری شفاف سازی هم میکنید؟
        در ضمن اگر در وقت بهتری بود حتما می آمدیم..

        1. درود به همکیش ناشناس.
          بزرگوار، ممکن است در مورد برخی موارد مثل قیمت اجاره در فضای عمومی چیزی ننویسیم.
          اما در مورد شرایط اجاره و بقیه موارد شفاف‌ سازی خواهیم کرد.
          البته شما اگر پرسش ویژه‌ای داشته باشید، همچنان پیشنهاد من این است که با تلفن تماس بگیرید.
          سخنگوی گردش ۴۵
          فرامرز پوررستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-31