لوگو امرداد

گرامیداشت اشتاد ایزد و خوردادماه در آدریان بزرگ

گرامیداشت اشتاد ایزد و خوردادماه 1403 با هماهنگی هیات‌اجرایی آدریان بزرگ و باشندگی همكیشان، در همایشگاه آدریان بزرگ تهران برگزار شد.

نخست، نیایش همگانی با اوستاخوانی و كشتی نو نمودن موبدیار هرمز خسرویانی و با همیاری همكیشان و با هم‌نوایی باشندگان، انجام شد.

در ادامه موبدیار هرمز خسرویانی، نخست درباره‌ی اوستای كشتی، اهمیت كشتی نوكردن نزد نوجوانان و زرتشتیان در هنگام اوستاخوانی، و سپس درباره‌ی ایزد اشتاد (راستی) و چرایی اهمیت آن نزد زرتشتیان، داوری اعمال نزد ایزدان و اهورامزدا، چیرگی نیكی بر بدی، مطالبی را برای همكیشان، یادآوری کرد.

در ادامه و در هوای تابستانی و فضای سبز آدریان بزرگ نیز همپرسگی با سخنان نگار بزرگ‎چمی؛ دكترای داروسازی، پیرامون “گرفتگی عضلات، ماهیت و دلایل بیماری، نشانه ها، راه‎های كنترل و درمان، تغذیه و داروهای مناسب برای بیماری”، برگزار شد. ادامه‌ی این همپرسگی با پرسش‎ها و پاسخ های گوناگون همراه بود.

سپس مهرانگیز ذهبی، به شگونِ روز اشتاد ایزد و خوردادماه، از زیارت ستی پیر و پیرسبز، و استوره‌های آن برای باشندگان گفت و در ادامه باشندگان شعر و آهنگ فولک دری زرتشتیان “پیرسبز چک چكو” را با همراهی یكدیگر همخوانی کردند.

در ادامه با درخواست و پیشنهاد باشندگان، قرار شد ازاین‌پس نگار بزرگ‌چمی، آموزگار دینی و گاتاخوانی، هر ماه در روز گرامیداشت اشتاد ایزد به فرادهی واژه‌های دین‌دبیره در آدریان بزرگ برای باشندگان، بپردازد. بزرگ‌چمی در ادامه به بیان اهمیت فراگیری واژه‌شناسی و خط دین‌دبیره، نزد همكیشان و زرتشتیان پرداخت.

ادامه‌بخش گرامیداشت اشتاد ایزد و خوردادماه در بامداد پنجشنبه 24 خوردادماه 1403 با دورهمی شادِ باشندگان و پذیرایی با چای و شیرینی و میوه، همراه بود.

پایان‌بخش این آیین، با اجرای ترانه های دلنشین، با هنرمندی مهین هرمزدیاران، مینا فرزانه، سیما جاودانی، كیاندخت بهبودی، شیرین خادمی، و با همراهی باشندگان، همراه بود.

دادبه اورنگی، منشی و هموند هیات‌اجرایی، كه به نمایندگی از هیات‌اجرایی آدریان بزرگ در این آیین، باشنده بود با شادباش گرامیداشت اشتاد ایزد و خوردادماه و با شادباش و جا سبز باد به باشندگان برای زیارت پیرسبز، برای همگان تندرستی، دیرزیوی و شادزیوی از اهورامزدا خواستار شد، و از تمامی والاهمتان در برگزاری آیین گرامیداشت اشتاد ایزد در آدریان بزرگ، سپاسگزاری و قدردانی نمود.

1 12 2 10 3 10 4 10 5 10 6 10 7 10 8 9 9 8 10 7 11 7 12 4 13 4 14 4 15 4 16 4

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13