لوگو امرداد

دستیابی جوان زرتشتی به جایگاه نخست مسابقات بین‌المللی هکاتوریسم 2020

فریدون سپنتا، جوان زرتشتی با ارایه‌ی نرم‌افزار کاربردی در حوزه‌ی گردشگری در مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی هکاتوریسم دانشگاه صنعتی شریف در کیش جایگاه نخست را به دست آورد.
هکاتوریسم 2020 اولین ماراتن بین‌المللی برنامه‌نویسی وب و موبایل در حوزه‌ی گردشگری است. فریدون سپنتا به همراه تیم برنامه‌نویس در یک رقابت برنامه‌نویسی میان تیم‌های توانمند و برجسته‌ی ایران مانند «اسنپ» و «فون پی»، توانست جایگاه نخست را به دست آورد. فریدون سپنتا،‌ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سپنتاب،‌دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک) به امرداد گفت: همراه با گروه «اسکو تک» زیرمجموعه‌ی شرکت سپنتاب با دستگاهی که تابستان اختراع کرده‌ایم در این رویداد سه روزه با توانمندی توانستیم اپلیکیشن را به گونه‌ای به روزرسانی کنیم که در زمینه‌ی گردشگری در موقعیت‌های مکانی خاص پیام‌هایی را دریافت کنیم که این پیام‌ها در زمینه‌‌ی توریسم و گردشگری می‌تواند سودآوری دربر داشته باشد. این فناوری را نخستین بار کمپانی اپل به نام ibeacon یا beacon در سال 2013 نوآوری و معرفی کرد. این فناوری به ایران وارد شد ولی با توجه به  تحریم‌های اعمال‌شده، کاربردی نشد. با همانندسازی آن امیدواریم در موزه‌ها، فرودگاه‌ها و پرداخت‌ از این فناوری بهره بگیریم.
این جوان نوآور 22 ساله افزود:‌ توانسته‌ایم فناوری‌ای را به نام S-Beacon که در ایران تحریم است، دوباره پیاده‌سازی کنیم و با این برنامه بسیاری از مشکلات گردشگری برطرف می‌شود. وی در‌ ادامه درباره‌ی ویژگی‌های این فناوری گفت: این فناوری در هنگام پرداخت به جای NFC قابل بهره‌برداری است و مشکلات پرداخت را حل می‌کند. مشکل پرداخت با NFC این است که کاربر بایستی گوشی  خود را به دستگاهی بچسباند و در ایران برای گوشی‌های آیفون این فناوری تحریم است ولی با فناوری S-Beacon که لینک پرداخت را ایجاد می‌کند، گردشگر هنگام خرید می‌تواند با گوشی خود از طریق درگاه بانکی کشور مبدا پرداخت امنی را انجام دهد.
همچنین در حوزه‌ی گردشگری بدون نیاز به GPS موقعیت‌یابی با دقت سانتی‌متر را انجام می‌دهد و با توجه به موقعیت گردشگر مثلا هنگام گذر از کنار ستون تخت جمشید اطلاعات آن ستون را به زبان گردشگر برگردان می‌کند و گردشگر از گوشی اطلاعات مربوط به آن مکان گردشگری فرهنگی را دریافت می‌کند. در فرودگاه‌ها نیز می‌تواند با توجه به موقعیت‌یابی گردشگر با دقت سانتی‌متر او را راهنمایی کند تا مراحل پرواز را بگذراند.
دستگاه آبیاری هوشمند در راستای صرفه‌جوییِ نیازهای آبی و غذایی گیاه،‌ دیگر نوآوری‌های فریدون سپنتا است که سال گذشته در دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته شد. این دستگاه به ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی رسیده است.
نخستین رویداد بین‌المللی ماراتن گردشگری الکترونیک به مدت سه روز در قالب 21 گروه از 16 بهمن ماه 1398 خورشیدی پیرامون 5 محور چالشی در جزیره‌ی کیش برگزار شد. تیم‌ها در روز اول با چالش‌های خود آشنا شده و به کمک مربیان که از میان مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین افراد حاضر در کشور هستند، به ارائه‌ِ راه‌حل‌هایی برای چالش‌ها پرداختند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ‌دانشگاه صنعتی شریف،‌ سازمان منطقه‌ی آزاد کیش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی بودند.

 

WhatsApp Image 2020 02 12 at 4.37.53 PM

WhatsApp Image 2020 02 12 at 4.37.49 PM 1

WhatsApp Image 2020 02 12 at 4.37.49 PM

WhatsApp Image 2020 02 12 at 4.37.51 PM

فرتورها رسيده است

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. باعث افتخار جامعه زرتشتیان،امید است جوانان زرتشتی همیشه سرفراز باشند

  2. واقعا متاسفم براى اين استارت آپ زرتشتى در سال ٩٧ خبر هوشمند سازى كشاورزى اين استارت آپ را خواندم ام هنوز كه هنوز هست هيچ محصولى براى خريد وجود ندارد و حتى هيچ نمونه اى براى ارزيابى كاركرد محصولشان ، همچنين طرح خود را تجارى سازى نكردند و اين طرح هم مانند طرح قبلى درصد شكستش بسيار بالاست

    1. من در اروپا این وسیله را دیده بودم،بسیار باعث افتخار است که میبینم جوانان ایرانی به بومی سازی میرسند

  3. من تا الان هرآنچه که دیدم تمامش حرف بوده و نمونه خارجی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05