لوگو امرداد
گزارش چهل و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهران

خزانه‌دار انجمن به موقوفه‌ی آبادیان راه یافت

چهل و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهرانچهل و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهران در گردش ۴۳ محلی برای تصمیم‌گیری پیرامون موقوفه‌ی رستم آبادیان و گفت‌وگو درباره‌ی جایگاه انجمن در موقوفه‌های زرتشتی بود.

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین(:نایب‌رییس) انجمن در این نشست درباره‌ی هیات‌امنای موقوفه‌ی آبادیان گفت: «انجمن زرتشتیان تهران در هیات‌امنای برخی از موقوفه‌های زرتشتیان حضور دارد. مانند موقوفه و بنیاد رستم آبادیان. این موقوفه پنج تن هیات‌امنا دارد که بنابر نظر واقف، سه تن از این هیات، افراد حقیقی و دو تن افراد حقوقی هستند، که این دو تن فرنشین و جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران هستند. آن سه تن دیگر؛ یکی شادروان منور آبادیان بود که پس از درگذشتش خواهرزاده‌ی او، شادروان کیخسرو نامور نامی جایش را گرفت و با درگذشت وی پسرش، نامدار نامور نامی هموند هیات‌امنای موقوفه‌ی آبادیان شد؛ دیگری کامبیز آبادیان است که وی به اسفندیار ایران‌رادیان وکالت داده است و شخص دیگرهم  شادروان کیخسرو کشاورز بود که به شادروان افلاتون ضیافت وکالت داد.»

رستم خسرویانی، فرنشین انجمن نیز درباره‌ی تاریخچه‌ی موقوفه‌ی آبادیان گفت: «پیش از انقلاب قانونی گذاشتند که وقف نباید وجود داشته باشد و بنابر این قانون موقوفات را پس می‌گرفتند. موقوفه‌ی آبادیان برای این‌که دارایی‌های خود را نگه دارد، یک بنیاد را تشکیل داد و همه‌ی دارایی‌های خود را به نام این بنیاد کرد. این بنیاد یک هیات‌مدیره دارد که باید در ثبت شرکت‌ها تایید شود و موقوفه یک هیات‌امنا دارد که باید حکم تولیت از اداره‌ی اوقاف بگیرد. پس از انقلاب وقف بر سر جای خود بازگشت، اما چون همه‌ی دارایی‌های موقوفه را به نام بنیاد کرده بودند، هیات‌مدیره‌ی بنیاد آبادیان کارهای این موقوفه را در دست گرفت. در اصل هیات‌امنای موقوفه، همان هیات‌مدیره‌ی بنیاد خیریه‌ی رستم آبادیان است.»

خسرویانی سپس از چالش‌های پیش روی هیات‌امنای موقوفه‌ی آبادیان در سالیان گذشته پرده برداشت و گفت: «تا زمانی که شادروان ضیافت در این بنیاد بود، انجمن نمی‌توانست در کارهای این موقوفه چندان ورود کند، زیرا از یک سو به ما می‌گفتند که باید حکم تولیت بگیریم و از سوی دیگر هم باید هیات‌مدیره‌ی بنیاد تشکیل می‌شد. گرفتن حکم تولیت یک پروسه‌ی طولانی‌مدت است و نزدیک به دو سال زمان می‌برد که تا ما می‌خواستیم حکم تولیت فرنشین انجمن و جانشین او را برای موقوفه‌ی آبادیان بگیریم، پروانه‌ی فعالیت انجمن به پایان می‌رسید و این روند مدام تکرار می‌شد.»

پس از آن افشین نمیرانیان، درباره‌ی شرایط کنونی هیات‌امنای این موقوفه گفت: «پس از درگذشت شادروان ضیافت جایگاه او در موقوفه‌ی آبادیان خالی مانده است. همچنین نامدار نامور نامی، چند سال پیش در وکالت‌نامه‌ای جایگاه خود در هیات‌امنای موقوفه‌ی آبادیان را به انجمن زرتشتیان تهران واگذار کرد.»

وی افزود: «برای سال‌هاست که منافع این موقوفه آن‌چنان که باید به هازمان زرتشتی نرسیده است و ما دوست داریم که هر چه زودتر این اتفاق بیافتد، اکنون که انجمن به طور کامل به ثبت شرکت‌ها رسیده است می‌توانیم با رسمیت یافتن هیات‌امنای موقوفه این کار را انجام دهیم. از این‌رو هیات‌رییسه‌ی انجمن، جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن را به عنوان شخص سوم که از سوی نامدار نامی وکالت دارد، پیشنهاد می‌دهد.»

همچنین فرنشین انجمن در بخش دیگری از سخنان خود به درآمد انجمن از موقوفه‌ی آبادیان پرداخت و گفت: «بنابر نیت‌نامه‌ی موقوفه‌ی آبادیان، از درآمد خالص این موقوفه،‌ تنها ۱۰ درصد به انجمن می‌رسد که برای هزینه کردن آن ۱۰ درصد هم روشی تعیین شده است.» وی همچنین شوند پیشنهاد شدن جمشید گشتاسبی از سوی هیات‌رییسه را این‌گونه عنوان کرد: «بنابر وکالت‌نامه‌ای که آقای نامور نامی به انجمن داده است شخصی از هیات‌رییسه باید به موقوفه‌ی آبادیان وارد شود، زیرا در آن آمده است که شخص دارای حق امضا می‌تواند در آن حضور داشته باشد. هیات‌رییسه نیز، خزانه‌دار انجمن را برای این مورد پیشنهاد می‌دهد تا به حساب و کتاب‌های این موقوفه رسیدگی شود.»

پس از این سخنان، گفت‌وگوهای بسیاری پیرامون جایگاه انجمن در موقوفه‌هایی چون رستم گیو و رستم آبادیان انجام شد که دو طرف در این بحث وجود داشتند. عده‌ای همچون پدرام سروش‌پور، کامبیز میزانیان، بهمن تیمساری، فرهاد کاویانی و جمشید دارابیان بر این دیدگاه بودند که جایگاه هموندان انجمن که در این موقوفه‌ها هستند، جایگاهی حقوقی است و این افراد باید بازتاب‌دهنده‌ی دیدگاه هیات‌مدیره در این موقوفه‌ها باشند و در برابر آن‌ها کسانی همچون رستم خسرویانی فرنشین(:رییس) انجمن و آرمین هورمزدی، این افراد را دارای جایگاه حقیقی در موقوفه‌ها می‌دانستند که می‌توانند بر پایه‌ی دیدگاه شخصی خود تصمیم بگیرند.

سرانجام پس از گفت‌وگوهایی که بیش از یک ساعت به درازا انجامید، کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات بندی که در وکالت‌نامه‌ی نامدار نامور نامی آمده است را خواند و آشکار شد که نیازی به رای‌گیری هیات‌مدیره درباره‌ی جایگزین وی در موقوفه‌ی آبادیان نیست، زیرا بر اساس این وکالت‌نامه تنها دارندگان حق امضا می‌توانند جایگزین وی شوند و از میان دارندگان حق امضای انجمن که هموند هیات‌امنای موقوفه‌ی آبادیان نیستند، تنها جمشید گشتاسبی خزانه‌دار انجمن باقی می‌ماند که گزینش وی نیازی به رای‌گیری نداشت. از این‌رو هیات‌رییسه‌ی انجمن در گزارشی اعلام کرد جمشید گشتاسبی به عنوان هموند سوم از سوی انجمن در هیات‌امنای موقوفه‌ی رستم آبادیان باشنده خواهد بود.

 

هیات‌مدیره به افزایش اجاره رای نداد

کمیسیون موقوفات در راستای به‌روزرسانی اجاره‌های اماکن وابسته به انجمن تصمیم‌های زیر را به تصویب رساند:

  • افزایش اجاره‌ی یک واحد خانه‌ی مهربانی از ۱ میلیون ۴۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون ریال و افزایش ودیعه‌ی آن از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون ریال
  • افزایش ودیعه‌ی یک واحد خانه‌ی مزدایی از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون ریال
  • افزایش اجاره‌ی یک واحد خانه‌ی مهربانی از ۱ میلیون به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال

گفتنی است همه‌ی قراردادهای بالا از یکم مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مدت یک سال اعتبار دارند.

اما این کمیسیون تصمیم دیگر برای افزایش اجاره و ودیعه‌ی یکی از واحدهای مسکونی را داشت که به تصویب هیات‌مدیره نرسید. بر این پایه، مبلغ اجاره از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار به ۲ میلیون ریال و مبلغ ودیعه از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون ریال افزایش می‌یافت. پس از خوانده شدن این مصوبه، سخنانی پیرامون پایین بودن و عرف نبودن اجاره‌ب این واحد مسکونی در میان هموندان هیات‌مدیره مطرح شد که گفت‌وگوهای بسیاری را در پی داشت. سرانجام پس از رای نیاوردن این تصمیم، رستم خسرویانی گفت که این تصمیم دوباره به کمیسیون موقوفات بازمی‌گردد و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

راهنمای گردشگری آتشکده‌ی تهران؛ داخلی یا خارجی؟!

فرنشین کمیسیون فرهنگی درباره‌ی راهنمای گردشگری آتشکده‌ی تهران گفت: پس از دادن فراخوان راهنمای گردشگری آتشکده‌ی تهران، دو تن از همکیشان اعلام آمادگی کردند. یک تن ساعت کاری‌اش به ما نخورد و دیگری از دید کمیسیون فرهنگی شرایط مناسب این کار را نداشت. وی افزود: البته با یکی از همکیشان که در رشته‌ی گردشگری طبیعت درس خوانده در این‌باره گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم.

راشین جهانگیری در پاسخ به خادم درباره‌ی عدم پاسخ‌گویی درست به گردشگران خارجی، گفت: راهنمای گردشگری آتشکده‌ی تهران بیشتر برای راهنمایی گردشگران داخلی است. وی همچنین در پایان به این نکته اشاره کرد که کمیسیون فرهنگی به دنبال این است که نیروی انسانی کمتری را در آتشکده به کار بگیرد.

دیگر تصمیم‌های کمیسیون دینی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی از قرار زیر تصویب شد:

  • ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای کارکرد موبدان برای نگهبانی آتش آتشکده‌ی تهران و انجام آیین‌های دینی در شهریورماه ویژه شود.
  • ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ ریال برای هزینه‌های شهریورماه مهدکودک پرورش
  • هزینه‌ی جایگزینی قفل در ورودی آتشکده‌ی تهران ۵ میلیون ریال

 

خرید اسپیکر برای مارکار؛ مصوبه‌ای که ارزان شد

کمیسیون خدمات و درمانی درخواست مسوول همایشگاه مارکار تهران‌پارس را برای خرید اسپیکر با قابلیت خواندن فلش، جهت استفاده در کلاس ایروبیک تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به هیات‌مدیره‌ی انجمن برای تصمیم‌گیری ارایه داد.

سپس اردشیر اورمزدی درباره‌ی شیوه‌ی برگزاری این کلاس‌ها موردی را به هیات‌مدیره گوشزد کرد. راشین جهانگیری که پیشینه‌ی هموندی در هیات‌مدیره‌ی دوره‌ی گذشته را نیز داراست، یادآوری کرد که مربی کلاس ایروبیک مارکار هنوز سهم انجمن از شهریه‌ی این کلاس‌ها در گذشته را تسویه نکرده است. همچنین منوچهر باستانی گفت بر اساس آن‌چه او در یکی از تارنماهای فروش آنلاین اجناس الکترونیکی دیده است، گران‌ترین اسپیکری که در این تارنما موجود است و قابلیت‌های بسیار بالایی دارد ۵۰۰ هزار تومان است و نیازی به هزینه‌ی این‌چنینی نیست. فهیم فرهادی، بازرس انجمن نیز با گفتن اینکه نیازی به هزینه‌های اضافی نیست افزود: در خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، شش اسپیکر وجود دارد که پیشتر به همایشگاه مارکار تهران‌پارس اعلام شده است می‌توانند این اسپیکرها را به آنجا ببرند و از آن استفاده کنند. وی همچنین درباره‌ی ۳۰ درصد حق انجمن و ۷۰ درصد حق مربی در شهریه‌ی برگزاری کلاس‌های ورزشی یادآوری کرد که این آیین‌نامه موقت بوده است اما هنوز پس از چهار سال در حال اجراست.

از سویی دیگر مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات گفت که مربی کلاس ایروبیک سهم ۳۰ درصدی انجمن را سر هر ماه حساب انجمن می‌ریزد. فرزار دهنوی‌زاده زرتشتی، دبیر انجمن گفت درآمد به دست آمده از برگزاری این کلاس‌ها رقم چندانی را به بودجه‌ی انجمن اضافه نمی‌کند و بهتر است به آن‌ها، به دید گسترش فرهنگ ورزش همگانی در جامعه نگریسته شود. جمشید دارابیان نیز برگزاری این کلاس‌ها را هزینه‌های اجتماعی و گونه‌ای سرمایه‌گذاری خواند که برای هازمان(:جامعه) زرتشتی بسیار مفید است.

سرانجام کمیسیون خدمات با کاهش سقف هزینه‌ی خرید این اسپیکر به ۶ میلیون ریال، این تصمیم را به رای هیات‌مدیره گذاشت که تصویب شد.

دیگر مصوبه‌ی این کمیسیون پیرامون درخواست کانون دانشجویان زرتشتی برای در اختیار داشتن برخی اماکن زیر پوشش انجمن برای سه برنامه‌ی پیش روی این سازمان بود؛ تالار خسروی در روزهای ۲۸ مهرماه و ۲۹ آذرماه برای برنامه‌های معرفی دانشجویان و برگزاری شب چله و همچنین مارکار تهران‌پارس در روز ۳۰ مهرماه برای برگزاری پیک‌نیک دانشجویی که با آن‌ها موافقت شد. در همین راستا، افشین نمیرانیان گفت که ممکن است برنامه‌ی شب چله‌ی سازمان زنان زرتشتی با کانون دانشجویان هم‌زمان شود که به شوند این‌که درخواست سازمان زنان زودتر به دست انجمن رسیده است، آن‌ها در اولویت هستند. سیاوش مندگاری، دبیر کانون دانشجویان زرتشتی هم با بیان این‌که برنامه‌ی سازمان زنان در روز دیگری برگزار می‌شود، در پاسخ گفت: «سازمان زنان از قبل چند روز را برای برگزاری برنامه‌اش رزرو می‌کند و سپس از میان آن‌ها یکی را برمی‌گزیند که شیوه‌ی درستی نیست و بهتر است برنامه‌ریزی بهتری در این‌باره انجام شود.» از همین‌رو، کامبیز میزانیان از کمیسیون خدمات خواست تا درباره‌ی برگزاری برنامه‌هایی از این دست یک روالی را تعیین کند.

دیگر تصمیم‌های کمیسیون خدمات از قرار زیر تصویب شدند:

  • درخواست بودجه‌ی خرید لوازم بهداشتی برای اماکن زیر پوشش انجمن، برای مدت دو ماه، ۷ میلیون ریال
  • خرید سرویس اینترنت یک ساله برای خوابگاه دختران به مبلغ ۲ میلیون ریال و همچنین هزینه‌ی ۱ میلیون ریال برای آن‌که خط تلفن این خوابگاه به نام انجمن زرتشتیان تهران انتقال یابد.

 

بازرس انجمن همچنان پیگیر قصرفیروزه

مهران هرمزدیاران، بازرس انجمن همانند چندین نشست دیگر که پیگیر مشکلات آرامگاه قصرفیروزه بود، برای چندمین بار در نشست‌های هیات‌مدیره‌ی انجمن مشکلات آرامگاه زرتشتیان تهران را یادآوری کرد. وی گفت: آدینه‌ی گذشته در آرامگاه بودم و دیدم هنوز به هیچ یک از مشکلات آن‌جا رسیدگی نشده است. من پیش از این هم از دوستان خواستم تا با هم به آن‌جا برویم و به مشکلات آن‌جا رسیدگی کنند اما هنوز چیزی تغییر نکرده است.

 

مصوبه‌های کمیسیون مالی

  • صورت‌هزینه‌ی تن‌خواه گردان دبیرخانه در پنج فاکتور، ۴ میلیون و ۲۹۹ هزار ریال
  • هزینه‌ی نظافت شهریورماه خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، ۱ میلیون ریال
  • علی‌الحساب خرید صبحانه و خوراک نیمروزی برای مهدکودک پرورش، ۱۰ میلیون ریال
  • کارکرد کارکنان انجمن شهریورماه یکی از کارکنان خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، ۴ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال
  • کارکرد شهریورماه یکی از کارکنان انجمن، ۸ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال
  • صورت‌هزینه‌ی آدریان بزرگ، ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار ریال
  • تفاوت هزینه‌ی زیرسازی نیایش‌گاه شاه‌ورهرام‌ایزد ۶ میلیون ۷۶۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی خرید و باربری ۲۴۰ کیسه سیمان ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی شش تاقه‌ی ۴۰ متری پارچه برای درگذشتگان، ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌های خوابگاه دخترانه‌ی فلفلی یزد از ۲۸ امردادماه تا دوم شهریور، ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۶۷ ریال
  • پرداخت دستمزد سرپرست یکی از خوابگاه‌ها، ۶ میلیون ریال

فرهاد کاویانی گوهری، دبیر کمیسیون مالی در پایان گزارش داد: «به همه‌ی کمیسیون‌ها گردش روال مالی کمیسیون مالی را داده‌ایم و از این پس ما در کمیسیون مالی بر این اساس رفتار خواهیم کرد.»

 

شمارش صندوق دهش‌های مردمی

دبیر کمیسیون مالی از شمارش صندوق دهش‌های مردمی در نیایش‌گاه شاه‌ورهرام‌ایزد و آتشکده‌ی تهران در روز ۱۵ مهرماه خبر داد. در پایان مبالغ زیر شمارش شد:

نیایشگاه شاه‌ورهرام ایزد:

صندوق نیازمندان: ۸۸ میلیون و ۷۴۶ هزار ریال، به همراه ۱۶۱ دلار

صندوق شاه‌ورهرام ایزد: ۱۱۶ میلیون و ۱۷۱ هزار ریال، به همراه ۱۰۷ دلار

صندوق بیماران: ۱۲۱ میلیون و ۶۴۴ هزار ریال، به همراه ۲۵۱ دلار

آتشکده‌ی تهران:

صندوق آتشکده: ۸۱ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۰۰ ریال، به همراه ۱۱ دلار، ۱۰۰۰ ین ژاپن و ۱۰ درهم امارات

صندوق نیازمندان: ۴۴ میلیون و ۴۶۹ هزار ریال، به همراه ۱ دلار و ۵۰ درهم امارات

صندوق بیماران: ۵۶ میلیون و ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال، به همراه ۱۰ درهم امارات

 

دیدگاه‌های مردمی

  • یکی از همکیشان ساکن مجتمع رستم‌باغ تهران‌پارس با بیان این‌که جاهایی مانند انجمن زرتشتیان تهران و کنکاش یگانگی باید به مشکلات زرتشتیان رسیدگی کنند، از مشکلی که برایش پیش آمده گلایه کرد و گفت: چندی پیش به من اخطار دادند که باید خانه‌ی خود را تخلیه کنم و برای این کار تنها سه روز به من زمان دادند.
    وی با گفتن این‌که بیش از ۳۰ سال از سکونتش در رستم‌باغ می‌گذرد، افزود: «به من می‌گویند تو خودت خانه داری و باید از رستم‌باغ بروی. این مورد درست است اما خانه‌ی من اکنون مستاجر دارد. کجای دنیا دیده‌اید برای تخلیه‌ی خانه تنها سه روز زمان بدهند؟»
    افشین نمیرانیان در پاسخ این همکیش گفت: رستم‌باغ زیر نظر هیات‌امنای موقوفه‌ی گیو اداره می‌شود و این مساله باید از سوی آن‌ها پیگیری شود.
    همچنین مهران هرمزدیاران، بازرس انجمن نیز با تایید سخنان نایب‌رییس انجمن گفت که در زمان برگزاری جشن مهرگان یکی دیگر از ساکنان رستم‌باغ نیز با مشکلی مشابه، از او درخواست رسیدگی کرده بود.
  • بزرگ‌مهر پرخیده دیگر سخنران این نشست بود که سخنانش را با سپاس‌داری از هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران برای شنیدن سخنان مردمی و رفتار مناسب آن‌ها در این زمینه آغاز کرد.
    وی با موفق خواندن هموندان انجمن در زندگی شخصی خود، شوند ناکارآمدی آن‌ها در انجمن را مشکل ساختار انجمن  انجمن عنوان کرد و درخواست کرد هیات‌مدیره برای اصلاح آن برنامه‌ریزی کند. او سپس به نقش کم‌رنگ NGOها در هازمان زرتشتی و این‌که حساسیت چندانی روی این مساله وجود ندارد، اشاره کرد.

 

گوشه و کنار انجمن

  • پدرام سروش‌پور، دبیر کمیسیون موقوفات هنگام خواندن تصمیم‌های این کمیسیون برای افزایش اجاره‌های مستاجران انجمن گفت اگر کمیسیون موقوفات از زمان آغاز به کار این گردش انجمن، به دنبال بازپس‌گیری یکی از اماکن وابسته به انجمن، مانند مدرسه‌ی شهید انصاری قزوین می‌رفت، درآمد بسیار بیشتری نسبت به افزایش اجاره‌ها نصیب انجمن می‌شد. راشین جهانگیری در واکنش به این سخنان سروش‌پور گفت: «آقای سروش‌پور کسی که در کشتی نشسته است آن را سوراخ نمی‌کند.»
  • در هنگام گفت‌وگو و تصمیم‌گیری پیرامون موقوفه‌ی آبادیان، به شوند ترک نشست از سوی چندین هموند هیات‌مدیره و کمتر بودن شمار هموندان باشنده از تعداد قانونی آن، این نشست برای دقایقی از رسمیت افتاد.
  • هنگامی که دبیر کمیسیون موقوفات می‌خواست گزارشی درباره‌ی زمین‌های مارکار یزد و دعوی با حاجب مرتاض را بخواند، فرنشین انجمن گفت این گزارش در نشست‌های آینده خوانده شود.
  • هنگامی که فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن درخواست کرد تا گزارش بازرسان در واپسین مجمع هنگانی به هموندان هیات‌مدیره داده شود، افشین نمیرانیان، نایب‌رییس انجمن گفت این گزارش در دبیرخانه‌ی انجمن موجود است و هر یک از هموندان هیات‌مدیره که بخواهند می‌توانند کپی آن را از دبیرخانه بگیرند.

چهل و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهران از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه‌ی دوشنبه، ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی تا ساعت ۲۲ با باشندگی همه‌ی هموندان هیات‌مدیره برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. جالبه خوابگاهی که در یزد توسط مسولش بدون اطلاع به انجمن خودسرانه دو ماه تعطیل میشود چطور برای 4 روز از 28 امردادتا 2 شهریور تقریبا 250 هزار تومان هرینه داشته ضمنا ماه قبل هم پرداخت هزینه ها شده و ادعای هیچگونه بدهی قبلی وجود ندارد.قابل توجه دست اندرکاران و مسولان جامعه طبق اعلام خودسرانه کارمند مسول خوابگاه فلفلی یزد از 20تیر تا 20 شهریور تعطیل اعلام میگردد و اجازه ورود به خوابگاه به دانشجویان که خواهان انتخاب واحدترم تابستانه بوده اند با این عمل گرفته شده است.

  2. چرا موضوع دعوی مرتاض در یزد به اطلاع هموندان هیات مدیره و همکیشان نمی رسد؟

  3. چرا این هفته بخش غیرعلنی نبود؟ موضوع داغ و دادگاه نداشتیم یا همه محرم شدند؟

  4. جناب دکتر خسرویانی و مهندس نمیرانیان تاریخ و هیچ یک از همکیشان این دوره انجمن را از یاد نخواهند برد پس بیایید نام نیکی از خود بجا بگذاریم تا دیدیم و خواندیم همه وهمه دنبال موقوفات رستم گیو ورستم ابادیان بودیم و هستیم که به هر حال دست خود همکیشان است و از ان استفاده میکنندجناب نمیرانیان تاکنون چه چیزیی از انجمن به هموندان زرتشتی رسیده که این دومی ان باشد جناب مهندس موقوفه رستم باغ کاملا تحت سلطه دکتر خسرویانی میباشد چرا به افرادی که به شما اعتماد کرده اند میگویید بروید مشکلات را با هیت امنا مطرح کنید هیت امنا یعنی دکتر خسرویانی و و کلیل سرتیپی جهت گرفتن حکم تخلیه برادر گرامی به زمینهای قصر فیروزه برسید به زمینهای تصاحب شده توسط دکتر مرتاض سر کار خانم جهانگیری این کشتی که شما میفرمایید چند سالی است که به گل نشسته با مردمی که صادقانه به شما رای دادند روراست باشید با عرض پوزش اگر تند حرفها بیان شد ولی واقعیت است

  5. درود رستمی عزیز به لحظ تاریخی فکر کنم اشتباه باشد!!!! تاریخ نشان می دهد که فراموشی تاریخی نقش اول و آخر را در اتفاقات هازمان زرتشتی بازی می کند. متاسفانه مدیریت از بالا همواره حرف اول در انجمن بوده و در این سه دوره گذشته که بسیار تشدید شده می بینیم. اما باز هم مدیر انجمن تغییر نمی کند و یا اگر بخواهد تغییر کند فرد بعدی با همین ویژگی های مدیر قبلی است فقط نامش تغییر کرده است و رای هم می آورد و باز هم تکرار و تکرار و تکرار….!!

  6. چهارشنبه دو هفته پیش دادگاه انجمن با دکتر مرتاض در یزد برگزار شد. هموندان انجمن نقل کردند که این دادگاه به نفع انجمن بوده است. البته تا حکم قطعی نشود نهایی نیست و قابل تغییر است. ثانیا بارها اینگونه شایعاتی توسط انجمنی ها بوده است. دعا کنیم که سپنتا مینو بر انگره مینو پیروز شود و خداوند جامعه زرتشتیان را از دروغ و دشمن محفوظ نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09