لوگو امرداد

چکیده‌ای از بخش نخست هفدهمین همایش علمی زرتشتیان

تیم هفدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور کار خود را با بخش نخست ارائه جنبی نوشتار، در فضای skyroom آغاز کرد.

این برنامه پنجشنبه ۱۶ امردادماه 1399 خورشیدی، با 4 ارائه‌ در فضای skyroom و همزمان در صفحه‌ی اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی پخش شد. ارایه‌ها بدین گونه انجام شد:

-مهرگان غیبی : رویای آگاهانه، تحولی بزرگ

-آرین یگانگی: کمال‌گرایی در مقابل معمول‌گرایی

-بهراد ستودیان: سفری که نباید رفت

-اشا سروش‌پور: تکامل یا دگردیسی

چکیده‌ای از 4 ارایه‌‌ی بخش جنبی نوشتار در هفدهمین همایش علمی را در ادامه می‌خوانید:

1d51312f e26c 44fe b9c9 9aa2f18d9648 1

هموند کانون دانشجویان زرتشتی، گرداننده و هماهنگ‌کننده‌ی نخستین بخش از هفدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور که پنج‌شنبه 16 امردادماه 1399 خورشیدی در فضای sky room و همزمان اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی زنده پخش شد.

-مهرگان غیبی: رویای آگاهانه، تحولی بزرگ

10d47f2c 66a3 4f5c 832d 56f07eb4f3c2

مهرگان غیبی در ارایه‌ی خود به «رویای آگاهانه؛ تحولی بزرگ» پرداخت: رویای آگاهانه به رویایی گفته می‌شود که در آن رویا؛ شما می‌دانید که تمام رخدادها خواب هستند. از کاربردهایی که این نوع از رویاها می‌توانند داشته باشند می‌توان تجربه کردن اتفاق‌های شگفت‌انگیز و حتا استفاده از آن در آموزش را نام برد. در ادامه پیرامون گام‌هایی که برای دستیابی به این گونه از رویاها برداشته شده است، گفت‌وگو شد. همچنین یکی از روش‌هایی که با بهره‌گیری از آن می‌توان به این نوع از رویاها دست پیدا کرد، بیان شد.

-آرین یگانگی: کمال‌گرایی در مقابل معمول‌گرایی

31285795 1a77 45a5 8619 116cd58d45e0

کمال‌گرایی در مقابل معمول‌گرایی عنوان ارایه‌ی آرین یگانگی بود. وی در سخنان خود به نکته‌هایی اشاره کرد: سیاه یا سفید؟ کمال‌گرایی یا معمول‌گرایی؟ شما یه کمالگرا هستید یا معمول‌گرا؟ دوست دارید تک تک لحظه‌های زندگی شما به بهترین شکل و در حد کمال بگذرد؟ یا خیلی سخت نمی‌گیرید و راضی هستید؟ بهتر است با هم با تعاریف کمال‌گرایی و معمول‌گرایی آشنا شویم و ببینیم دسته‌بندی یا ویژگی‌های کمال‌گرایی چگونه است. کمال‌گرایی به درستی وضعیتی است که فرد هر چیزی به جز نهایت کمال آن را، غیرقابل پذیرش می‌انگارد. ویژگی‌های کمال‌گرایی که گوناگون و بی‌شمار است را می‌توان به چهار دسته نُشخوار ذهنی، نیاز به تایید شدن، نگرانی از ارتکاب اشتباه و انتظارات غیرواقعی تقسیم کرد. می‌توان با تکنیک‌هایی عملی و با راهکار‌های معمول‌گرایانه، از این ویژگی‌ها فاصله گرفت تا به معمول‌گرایی برسیم. معمول‌گرایی خود یعنی انجام کارهای خوب در زندگی بدون آنکه آرزو یا انتظار حد کمال چیزی را داشته باشیم.

-اشا سروش‌پور: تکامل یا دگردیسی

cf9ae2bd abe2 4635 9b63 56a9df2caf90

اشا سروش‌پور با ارایه‌ی «تکامل یا دگردیسی» در بخش جنبی نوشتار هفدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور شرکت کرده بود. به چکیده‌ای از ارایه‌ی وی اشاره می‌شود: نظریه داروین شاید در کنار نسبیت و قضیه گودل جزو بزرگترین و مهم ترین کشف‌های دنیای علم و دانش به شمار می‌رود. نه تنها برای پیشرفتی که در علم زیست‌شناسی به وسیله آن امکان‌پذیر شد بلکه به این دلیل که این نظریه یک دیدگاه و یک نگرش جدید به انسان افزوده می‌کند. اینکه باقی ماندن و زنده ماندن به کامل بودن نیست، اینکه پیشرفت تصادفی است و همه چیز چه از ژن‌ها گرفته چه از طرز تفکرها و ایدئولوژی‌ها تنها با باقی ماندن تعریف می‌شوند نه با کامل بودن در این ارائه ابتدا به بررسی ژرف و لایه‌به‌لایه‌ی نظریه داروین پرداخته شد و سپس از مشتقات آن و تاثیرگذاری آن روی انسان و زندگی روزمره او و نگرش او به جهان هستی سخن گفته شد.

-بهراد ستودیان: سفری که نباید رفت

91ee4965 3369 4009 9644 3c7e03634a45

سفری که نباید رفت، عنوان ارایه‌ی بهراد ستودیان در هفدهمین همایش علمی زرتشتیان بود. وی در سخنانش از نکته‌هایی گفت که به چکیده‌ی آن اشاره می‌شود: سفر در زمان در طول تاریخ برای بشر واژه‌ای آشنا بوده و افرادی سودجو خود را فرستاده شده از آینده می‌خواندند و مردم را گول می‌زدنند و پول می‌گرفتند. نخستین انسانی که از راه علمی به این گزاره (:قضیه) پرداخت انیشتین بود که ادعا کرد اگر کسی بتواند سریعتر از سرعت نور حرکت کند می‌تواند در زمان سفر کند ولی چرا نباید در زمان سفر کرد؟ سفر در زمان برپایه‌ی فرضیه‌های گفته شده تا کنون هم خطرناک است هم تا حدی غیرممکن خطرناک بدین معنا که شاید شما برای رفتن به چنین سفری جان خود را از دست بدهی و روشن است که ریسک کردن برای چنین سفری نیاز به جنون خاصی دارد. شاید نرفتن به چنین سفری بهتر باشد تا ما قدر لحظه‌های زندگیمان را بدانیم و از بودن کنار عزیزانمان لذت کافی را ببریم.

در پایان سخنرانی‌ها لینک امتیاز دهی از شناسه‌ی کانون دانشجویان زرتشتی در دسترس کسانی گذاشته شد که نام کاربری و ایمیل خود را در هنگام پخش زنده‌ی برنامه فرستاده بودند، امتیازدهی به این ۴ ارائه می‌بایست تا ساعت ۱۲ شب ۱۶ امردادماه انجام شود.

برپایه‌ی آگاهی‌رسانی کانون دانشجویان زرتشتی، بخش جنبی نوشتار همایش علمی، امسال با رویکردی دگرگون و در چند بخش برگزار می‌شود و از هر بخش ارائه‌های برگزیده به مرحله‌ی پایانی راه خواهد یافت.

فرتورها از کانون دانشجویان زرتشتی است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. جالب بود. بویژه برداشت ها از کار داروین برام تازگی داشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05