لوگو امرداد

خیام فراتر از ایام؛ تازه‌‌ترین کتاب نشر هیرُمبا

khayyamخیام فراتر از ایام، به قلم علی سربندی و با مقدمه‌ی دکتر قدمعلی سَرّامی از تازه‌های نشر هیرُمبا به بازار کتاب روانه شد.

دکتر قدمعلی سَرّامی، زاده‌ی 1322 خورشیدی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر، مترجم، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ایرانی در حوزه‌ی زبان فارسی در مقدمه‌ی کتاب می‌نویسد: «خیام از آنان است که هر گروه و فرقه‌ای او را از خود می‌دانند. شاعران، شاعر؛ عاشقان، عاشق؛ فیلسوفان، فیلسوف… اما وی آزاده‌تر از آن است که در هیچ‌یک از مجموعه‌های انسانی جایگزین شود. او فراتر از عقل و عشق، مستی و راستی و در یک جمله آمیختاری از اندیشه و ضداندیشه است. او پاکباخته‌ترین اندیشمند جهان است و به باور من هر چه باخته است، پاک باخته است.
از ویژگی‌های این اثر این است که نویسنده پس از آوردن آرای موافق و مخالف، نظرات خود را هم آورده اما هرگز رأی قطعی صادر نکرده است. از محسنات این کتاب آن است که خواننده هرگز احساس نمی‌کند نویسنده درصدد حصر آزادی او و تحمیل دیدگاه‌های خاص خویش به وی است».

علی سربندی، پدیدآورنده‌ی کتاب خیام فراتر از ایام، زاده‌ی ۱۳۱۵ خورشیدی، جویشگر ادب و تاریخ ایران دارنده‌ی چندین جلد تالیف است. وی با نوشتن این کتاب در 344 رویه، خواننده را با چهره‌هایی از خیام آشنا می‌کند که شاید هیچ‌یک از آنها «خیـام» نباشد.

چاپ نخست کتاب خیام فراتر از ایام در قطع رقعی با شمارگان 1000 نسخه از سری گنجینه‌ی کتاب‌های آویشن انتشارات هیرمبا تابستان 1399 خورشیدی منتشر و به قیمت 60 هزار تومان روانه‌ی بازار کتاب شد. کتاب‌هایی که در زمینه‌ی شعر در نشر هیرمبا به چاپ می‌‌رسند به عنوان «گنجینه‌ی کتاب‌های آویشن» بخش‌بندی شده‌اند.

دوستداران کتاب برای چاپ آثار خود و تهیه دیگر آثار منتشر شده نشر هیرمبا می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۹۰۰۹۵۲۴۹ یا ۰۹۱۲۶۸۷۶۹۵۲ و اینستاگرام هیرمبا به نشانی hiromba.publication پیوند بگیرند.

انتشارات هیرومبا، سومین ناشر زرتشتی از سال 1396 به جرگه‌ی ناشران پیوست. صاحب امتیاز و مدیر نشر هیرمبا، بهنام مبارکه دانش‌آموخته و کارشناس رشته چاپ و نشر است. فعالیت‌هایی که مدیر نشر هیرومبا در 36 سال پیشینه در عرصه چاپ و نشر انجام داده است، می‌توان به تهیه و آماده‌سازی نشریه کودکان بنام «مزدا»، آماده‌سازی و نظارت بر چاپ ماهنامه فروهر، آماده‌سازی و نظارت بر چاپ بیش از صد جلد کتاب و پایان‌‌نامه، بنیان گاهشمارهای مزدا در گونه‌های دیواری، جیبی‌، پالتویی، سررسید و رومیزی، طراحی جلد کتاب، کاتالوگ و … اشاره کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09