لوگو امرداد
پایان 4 روز رقابت و چالش مجازی

آیین گشایش و پایانی جام دوره‌ی هشتم بدمینتون شیراز برگزار شد

آیین نمادین گشایش و پایانی دوره‌ی هشتم جام بدمینتون زرتشتیان سراسر ایران با گزینش برترین‌ها و افتخارآفرینان به همراه چهار روز رقابت و چالش، مجازی برگزار شد.

همان‌گونه که پیش از این انجمن زرتشتیان شیراز از برگزاری نمادین آیین گشایش و پایانی دوره‌ی هشتم جام قهرمانی بدمینتون زرتشتیان سراسر ایران خبر داده بود، آیین گشایش پیکارها 28 امردادماه 1399 خورشیدی از ساعت 18:30 و آیین پایانی 31 امردادماه از ساعت 11 در صفحه‌ی رسمی پیکارها در اینستاگرام به نشانی https://instagram.com/zbcshiraz به گونه‌ی زنده پخش شد.

آیین پایانی با گات‌هاخوانی توسط پورچیستا رشیدی و مهتاب گشتاسبی و پخش سرود ملی ایران آغاز شد. سپس نماهنگی از خرگوش سنبل این جام در دوره‌های پیشین و فرتورهای تمامی مقام‌آوران دوره‌های نخست تا هفتم بر روی سکوهای نخست تا سوم پخش شد. همچنین نماهنگ دیگری از فرتورهای دوره های پیشین با دکلمه‌ی ناهید فلفلی به اجرا درآمد.
در ادامه اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط تصویری مستقیم و زنده همراه با سپاسداری از انجمن زرتشتیان شیراز که در این شرایط ویژه، برنامه‌ای مثال‌زدنی را به اجرا گذاشته است، گفت: «سپاسگزارم که مثل همیشه جامعه‌ی زرتشتی را در کنار هم قرار دادید، من هم مثل همه‌ی دوستان آثار ارسالی توسط شما عزیزان را نگاه کردم، نقاشی‌ها، خلاقیت‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های ارسالی را دیدم و یاد و خاطره‌های زیبایتان را شنیدم و لذت بردم. کار بسیار ارزشمندی بود و من مجدد از همه‌ی شما سپاسگزاری می‌کنم». وی ادامه داد: «به نظر من بزرگترین یاد و خاطره‌ی جامعه زرتشتی بزرگمردی است به نام روانشاد افلاتون سهرابی، افلاتونی که در بین ما نیست اما جوانان ما می‌توانند راه و روشش را ادامه دهند. افلاتونی که با بزرگ منشی، مهربانی و دلسوزی مثال‌زدنی خودش همیشه همراه جامعه بویژه جوانان بود، همراه این پیکارها و کلیه برنامه‌های جامعه زرتشتی بود، فقط همراه برنامه‌های شیراز نبود، بلکه با دلسوزی و دقت نظری که داشت همراه همه‌ی برنامه‌های جامعه‌ی زرتشتی بود. بنابراین بزرگترین یاد و خاطره‌ی این جام را مهندس جامعه ما، روانشاد افلاتون انوشیروان سهرابی می‌دانم».
سپس شهرام پوردهی مجری برنامه به توضیحی در مورد چگونگی گزینش نفرات نخست تا سوم جام هشتم به گونه‌ی نمادین پرداخت، بدین‌گونه که به برگزیدگان سوم تا نخست در دوره‌های گوناگون به ازای کسب هر مقام به ترتیب امتیازهای یک تا سه ویژه شده است. در ادامه نفرات برتر نمادین بدین‌‌گونه معرفی شدند: ‌
*رده‌ی آقایان:
-رامتین مهربان شهریاری (شیراز) و شروین کاوسی زین‌آباد (شیراز) با 11 امتیاز به گونه‌ی مشترک عنوان سوم
-فرزین رستمی (کرج) با 14 امتیاز عنوان دوم
-فرشاد خدادادی (شیراز) با 16 امتیاز عنوان نخست
*رده‌ی بانوان:
-پریسا زره پوش (تهران) و افروز سهرابی (شیراز) با 9 امتیاز به گونه‌ی مشترک عنوان سوم
-شینا سرداری (کرج) با 14 امتیاز عنوان دوم
-سرور هرمززاده (یزد) با 21 امتیاز عنوان نخست
بدین ترتیب سرور هرمززاده با 7 امتیاز در جایگاه نخست (کسب عنوان نخست در تمامی دوره ها و رده‌های سنی گروه بانوان) پرافتخارترین بدمینتون‌باز در تاریخ این جام به شمار می‌آید.
-جمیله دلگشا نیز با یک عنوان در رده بزرگسالان و 5 عنوان در رده‌ی پیشکسوتان پرافتخارترین پیشکسوت این جام است.
آن‌گونه که مجری برنامه اعلام کرد خشایار کاویانی بدمینتون باز کرمانی به سبب کسب سه عنوان نخست پیاپی در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان شانس نزدیک شدن به رکورد سرور هرمززاده را دارا است.
مجری برنامه دلیل انتخاب رنگ سفید برای لباس برگزارکنندگان دوره‌ی هشتم را بزرگداشت یاد و خاطره‌ی افلاتون سهرابی فرنشین درگذشته‌ی انجمن زرتشیان شیراز عنوان کرد و گفت: «به جرات می توان گفت همازوری و همدلی شیرازی ها مدیون اندیشه و تلاش ایشان است که به ما یاد دادند با همازوری و همدلی بیشتر، کم بودن تعداد نفرات برای انجام کارهای بزرگ را جبران کنیم».
پایان بخش آیین پایانی پخش نماهنگی از گفته‌های مقام‌های برتر دوره‌ی هفتم بود که بر عبارت «چشم انتظار یک همبازی ، یک رقیب رفیقم» تاکید داشتند.

1 22
مهتاب گشتاسبی، گات‌هاخوانی ایین گشایش جام هشتم بدمینتون زرتشتیان سراسر ایران
3 9
آیین گشایش جام هشتم پیکارها بدمینتون زرتشتیان سراسر کشور 28 امردادماه 1399 خورشیدی

2 9

4 8
گات‌هاخوانی آیین پایانی با آوای پورچیستا رشیدی و مهتاب گشتاسبی
5 5
شهرام پوردهی، مجری آیین پایانی جام هشتم بدمینتون زرتشتیان سراسر ایران

 

فرتور از شهرام پوردهی است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. آفرين بر دختران گل : پوروچيستا و مهتاب گرامی … و آفرين بر همه کسانی که گات ها خوانی را دوست داشته و می آموزند و می آموزانند … اين دختران گل حتما مي دانند که اين واژه هاي گات ها که از زبانشان جاری شد زماني همين واژه ها را آشوزرتشت گرامي بيان فرموده است …. پس افتخار بزرگي است خواندن سروده های آشوزرتشت بزرگ .

  2. سرفراز و شاد باشید در هر دوره از روزگار و دستمریزاد برای تلاشهای فرهنگیتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05