لوگو امرداد

برنامه‌ریزی آموزشی در دبیرستان فیروزبهرام با همکاری دکتر آریامنش

Dr ariamaneshمرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دبیرستان ماندگار و هنرستان فیروزبهرام با همکاری دکتر مهراد آریامنش، خدمات برنامه‌ریزی آموزشی و  انتخاب رشته کنکور 99 ارایه می‌دهد.

دبیرستان ماندگار فیروزبهرام یکی از دبیرستان‌های تاریخی تهران با دیرینگی بیش از 80 سال است. تاکنون شخصیت‌های سیاسی و علمی گوناگونی، دانشنامه‌ی دیپلم متوسطه‌ی خود را از این دبیرستان نام آشنا دریافت کرده‌اند. همواره کوشیده شده است تا با بکارگیری شیوه‌های نوین آموزشی، تراز علمی این آموزشگاه با استانداردهای روز برابری کند. در سال‌های گذشته، سال به سال گواه دگرگونی‌های مثبت بیشتری در آن بوده‌ایم.
راه‌اندازی مرکز مشاوره، برنامه‌ریزی و هدایت آموزشی از جمله کارهایی است که در کنار بکارگیری استادان آزموده و کارا، در پیشرفت آموزشی و بازده علمی آموزشگاه، رشد بیش از پیش از خود به یادگار خواهد گذاشت. این برنامه‌ با کوشش مدیریت دبیرستان پیگیری شده و با پشتیبانی کمیسیون آموزش انجمن زرتشتیان تهران و انجمن اولیا و مربیان این آموزشگاه، آماده ارایه‌ی خدمات تحصیلی است.
این مرکز برآن است سالیان تجربه در زمینه‌ی مشاوره‌ی تحصیلی را با سرپرستی دکتر مهراد آریامنش، استاد دانشگاه که از پیشینه‌ی آموزشی، پژوهشی و مدیریتی ارزشمندی برخوردار است، در اختیار دیگر دانش‌آموزان قرار دهد. دکتر آریامنش در کارنامه‌ی آزمودگی‌های خود، معاون پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، رییس پیشین پژوهشکده‌ی آموزش‌های مجازی، رئیس پیشین پژوهشکده‌علوم و نانوفناوری را نیز دارااست. وی دانش‌آموخته‌ی دکترای تخصصی ژئوفیزیک، دانشیار ژئوفیزیک، فوق‌دکترای مدیریت محیطزیست با ۲۷ سال ‌تجربه‌ی انتخاب رشته در کنکور و رتبه‌ی برتر کنکور هم اینک به عنوان مشاور تحصیلی دبیرستان و هنرستان فیروز بهرام با این آموزشگاه همکاری علمی و آموزشی دارد.
دانش‌آموزانی که امسال کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و علاقمند هستند در انتخاب رشته از تجربه‌ها و دیدگاه‌های کارشناسی مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی بهره‌مند شوند، می‌توانند با شماره‌ی‌های 66719592-66713683-66740118 دبیرستان و هنرستان فیروزبهرام پیوند بگیرند. برای رزرو و هماهنگی شماره 9336004750 پاسخگو است. ظرفیت پذیرش محدود است.

برخی از دانش‌آموختگان فیروز بهرام در گذر زمان:

احمد شاملو (شاعر)، ایرج افشار (ریاست کتابخانه ملی ایران و مرکز اسناد دانشگاه تهران)، پرویز شهریاری (ریاضی‌دان و از چهره‌های ماندگار)، حسن‌علی منصور (نخست‌وزیر دوران پهلوی)، رستم شهزادی (موبد موبدان، سخنران، پژوهشگر و نویسنده)، سید حسین نصر (ریاست دانشگاه شریف)، شمس‌الدین مفیدی (وزیر سابق علوم و آموزش عالی)، علی جوان (نفر دوازدهم در لیست ۱۰۰ نابغه برتر زنده جهان، مخترع لیزر گازی)، فرهنگ مهر (ریاست پیشین دانشگاه پهلوی شیراز)، بوذرجمهر مهر (پزشک و نماینده مجلس)، ایرج افشار (ریاست کتابخانه ملی ایران و مرکز اسناد دانشگاه تهران)، ابراهیم ویکتوری (پژوهشگر فضایی، نویسنده)، منوچهر شاهقلی (وزیر پیشین بهداری)، عزّت‌الله نگهبان (پدر باستان‌شناسی ایران)، لوریس چکناوریان (آهنگ ‌‌ساز و رهبر ارکستر)، محمد نوری (استاد آواز) محمد سریر (موسیقی‌دان و رئیس خانه موسیقی ایران)، مهرداد بهار (نویسنده و پژوهشگر)، هژبر یزدانی (سرمایه‌دار دوران پهلوی)، هوشنگ نهاوندی (وزیر علوم و ریاست دانشگاه تهران در دوران پهلوی) و علینقی عالیخانی (وزیر اقتصاد دوران پهلوی).

دبیرستان فیروزبهرام در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۷۸ خورشیدی با شماره‌ی ۲۴۹۴، در فهرست آثار ملی قرار گرفت. دبیرستان فیروزبهرام در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به عنوان دبیرستان ماندگار شناخته شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06